جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

استفاده از عینک بعد از جراحی بینی

استفاده از عینک بعد از جراحی بینی تا چه مدت ممنوع می باشد یا چند ماه بعد از عمل بینی می توان عینک زد و سوالات مشابه از این قبیل، از جمله متداول ترین سوالات میان افراد متقاضی جراحی بینی می باشد. در صورتی که به دنبال سوالات خود در مورد زدن عینک بعد از عمل بینی می باشید توصیه می کنم این مقاله از سایت دکتر بشارتی زاده بهترین جراح بینی تهران را تا انتها بخوانید. پس با ما همراه باشید.

 

استفاده از عینک بعد از جراحی بینی

 

انجام جراحی زیبایی بینی ، آخرین قدم برای دستیابی به بینی با فرم ایده آل محسوب نمی شود و شما برای کسب نتایج بهینه از این عمل جراحی ، ملزم به رعایت یکسری دستورالعمل های مراقبتی می باشید که توسط جراح معالج تان در جلسه مشاوره به شما ابلاغ می شود.

یکی از موارد مهمی که برای حفظ شکل جدید بینی ، باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید استفاده از عینک بعد از جراحی بینی و زمان مناسب استفاده از آن می باشد.

در واقع زدن عینک بعد از عمل بینی ، یکی از نگرانی های شایع بیماران است ؛ لذا معمولا این سوالات را در جلسه مشاوره از جراح خود می پرسند که تا چه زمانی باید از زدن عینک آفتابی و طبی اجتناب کنند و چگونه می توانند این موضوع را مدیریت نمایند ؟

استفاده از عینک بعد از جراحی بینی

استفاده از عینک بعد از جراحی بینی تا مدتی ممنوع است، در صورتی که استفاده از عینک ضرورت دارد ، تنها در مواقع لزوم و آن هم برای مدت زمان کوتاهی مجاز به استفاده از آن می باشید. دراین شرایط نیز ، توصیه می شود تا عینک را به وسیله یک تکه چسب به پیشانی چسبانده شود ، تا وزن عینک آسیبی به بینی تان نرساند.

همچنین با توجه به اینکه  به طور معمول ، حدوداً 7 تا 10 روز پس از جراحی ، بر روی بینی گچ یا قالب پلاستیکی ( اسپلینت ) وجود دارد و استخوان ها در موقعیت جدید ثابت نگه داشته می شوند، استخوان نسبتاً در حالت تازه خود فیکس می گردند، اما کاملاً ثابت نمی شوند.

البته می توان از عینک استفاده نمود، ولی بعد از برداشتن قالب ، پیشنهاد می شود طی این مدت از لنز طبی استفاده نمایید و پس از آن با نظر پزشک از هفته ششم تا هشتم به بعد از عینک های طبی بدون فرم استفاده کنید.

از آنجایی که عینک آفتابی سنگین می باشد، توصیه می شود استفاده از عینک آفتابی بعد از عمل بینی را به 6 الی 12 ماه بعد از عمل موکول کنید.

نکات کلیدی در مورد استفاده از عینک بعد از جراحی بینی

مادامی که اسپلینت و پانسمان بر روی بینی قرار دارد ، مجاز به استفاده از هیچ گونه عینکی نمی باشید و به طور کلی استفاده از عینک عموما به مدت 6 الی 8 هفته بعد از عمل زیبایی بینی ممنوع می باشد.

علت تاکید بر عدم استفاده از عینک بعد از جراحی بینی در طول این مدت ، از این حیث است که وزن عینک سبب ایجاد فشار بر روی بینی شده و این مسئله می تواند فرم جدید بینی را تغییر شکل داده و موجب ایجاد ترک یا برجستگی بر روی پل بینی شود.

چرا بعد از عمل بینی نباید از عینک آفتابی استفاده کرد ؟

از آنجایی که ساختار بینی بعد از انجام عمل رینوپلاستی بسیار آسیب پذیر است و ایجاد هر گونه فشار ، نیرو یا وزن اضافه ای بر روی آن می تواند باعث ایجاد آسیب به آنها شود و به طور بالقوه بر روی نتیجه جراحی تاثیر بگذارد ، نباید از هیچ نوع عینکی تا زمان بهبودی استفاده کرد. فرقی نمی کند عینک مورد استفاده شما آفتابی است یا طبی ، به طور کل نباید از آن استفاده کنید. در واقع خم شدن از ناحیه کمر یا فین کردن می تواند فشار داخل بینی را تا حد بسیار زیادی افزایش داده و باعث ایجاد ناراحتی ، درد ، عارضه یا حتی مشکلات ناخواسته ای شود. استفاده از عینک بعد از جراحی بینی نیز همین تاثیر را دارد. زمانی که عینک بر روی بینی شما که هنوز نرم و آسیب پذیر است فشار وارد می کند ، ممکن است نتیجه عمل را تحت تاثیر قرار دهد.

از طرفی دیگر باید به یاد داشته باشید که استفاده از عینک در دوران نقاهت می تواند باعث ایجاد قوز بینی شود. به عبارتی دیگر اگر شما به منظور رفع قوز روی پل بینی خود اقدام به انجام این عمل جراحی کرده باشید ، با استفاده کردن از عینک بعد از جراحی زیبایی بینی مجددا شاهد قوز بر روی پل بینی خواهید بود. زیرا هنگامی که وزن عینک که ناشی از وزن لنز و قاب عینک است ، بر روی نقاطی از صورت که تکیه می کند ، فشار وارد می کند. هر چه مساحت تکیه گاه کمتر باشد این فشار بیشتر بوده و همین موضوع باعث می شود تا ردی بر روی بینی ایجاد شود و حتی باعث برجسته شدن یا فرو رفتن قسمتی از آن شود.

با استفاده از عینک بعد از جراحی بینی نه تنها به بهبودی دید خود کمکی نخواهید کرد بلکه باعث می شوید نتیجه جراحی رینوپلاستی خودتان نیز از بین برود و نیاز به جراحی ترمیمی بینی پیدا کنید. پس تا حد امکان از عینک استفاده نکنید.

چگونه می توانم در این مدت بینایی ام را مدیریت کنم ؟

بسیاری از افراد هستند که بدون عینک طبی ، وضوح بینایی شان را از دست داده و حتی در مواردی قادر به دیدن نیستند.
طبیعتا این دسته از افراد در مورد مشکلات بینایی که ممکن است پس از جراحی با آن مواجه شوند ، دچار نگرانی می شوند.

اما باید بگوییم نگران نباشید ، زیرا راه هایی برای گریز از این موضوع وجود دارد ؛ در ادامه تمام گزینه هایی که شما می توانید به کمک آن ها پس از عمل زیبایی بینی ، بینایی خود را مدیریت کنید ، ذکر نموده ایم.

لنزهای تماسی

استفاده از لنز ، تا زمانی که مجاز به استفاده از عینک بعد از جراحی بینی نیستید ؛ برای شما بلامانع می باشد. البته توجه داشته باشید که یک روز پس از جراحی ، می توانید لنزهای تماسی را برای دید بهتر استفاده کنید.

ناگفته نماند برای افرادی که بعد از رینوپلاستی ، تورم بیش از حد در نواحی اطراف چشم را تجربه می کنند ؛ استفاده از لنز می تواند سبب ایجاد ناراحتی شود ؛ لذا در چنین مواردی بهتر است به دنبال گزینه دیگر بروید.

اول عمل بینی یا چشم انجام دهیم؟

در صورتی که تصمیم دارید تا چشم هایتان را لیزیک کنید، بهتر آن است تا اول چشم های تان را عمل کنید، سپس اقدام به عمل جراحی زیبایی بینی نمایید، تا پس از انجام عمل مشکلی نداشته باشید.

درصورتی که به هر دلیلی می خواهید ابتدا بینی تان را جراحی کنید و پس از آن برای جراحی چشم اقدام نمایید، مانعی ندارد. حداقل فاصله زمانی لازم بین عمل زیبایی بینی و لیزیک چشم بنا به شرایط و نظر پزشک از دو تا چهار هفته متغیر است.

رینوپلاستی به معنای تغییر فرم بینی است و به منظور زیبایی بیشتر ظاهر بینی صورت می گیرد اما لازم است تا بهترین جراح بینی با به کار گیری تکنیک های جراحی زیبایی بینی و جراحی پلاستیک و عدم ایجاد اختلالات تنفسی برای انجام جراحی دست به کار شود.

 

استفاده_از_عینک_بعد_از

 

تاثیر عینک بر فرم بینی

بعد از جراحی رینوپلاستی استخوان های بینی ،حدوداً بین یک تا دو ماه نرم می باشد و اگر به روی استخوان بینی فشار بیاید امکان دارد منجر به تغییر فرم استخوان گردد.

به همین علت جراح بینی ، استفاده از عینک بعد از جراحی بینی را منع می کند.

نگهدارنده عینک بعد از عمل بینی

در صورتی که استفاده از عینک بعد از جراحی بینی ضروری می باشد شما عزیزان می توانید از نگهدارنده عینک یا Nose Comfort استفاده کنید.

Nose Comfort اجازه نمی دهد عینک با بینی تماس داشته باشد و همین امر از تاثیر عینک بر شکل گیری دفرمه جلوگیری می کند.

این وسیله را پس از تهیه می توانید مانند هدبند به دور سر خود ببندید و قلاب متصل به این هدبند با فاصله در راستای بینی قرار می گیرد و شما می توانید عینک را به جای پل بینی بر روی آن قرار دهید.

چسباندن عینک به پیشانی

گزینه بعدی که می توانید در نظر بگیرید ، چسباندن عینک با استفاده از یک تکه چسب به پیشانی می باشد ؛ با این کار از فشار ناشی از عینک که بر پل بینی تحمیل می گردد ، جلوگیری به عمل خواهد آمد.

بهترین زمان استفاده از عینک بعد از جراحی بینی کی می باشد؟

معمولا بعد از دو ماه زیباجو می تواند از عینک استفاده کند اما برای قطعیت استفاده از عینک در این زمان جراح بینی باید آن را تایید کند، چرا که در برخی از موارد پس از دو ماه بینی هنوز بهبودی کامل نیافته است، پس در جلسات معاینه بعد از جراحی زیبایی بینی ، جراح بینی می گوید از چه زمانی از عینک با فریم سبک می توانید استفاده کنید.

نکته ای که باید در استفاده از عینک بعد از عمل بینی بدانید این است که پس از عمل برخی از بیماران پوست شان به جنس فریم عینک حساسیت نشان می دهد که در این مواقع حتما حتما حتما جراح بینی را در جریان بگذارید تا راهنمایی های لازم را به شما بکند.

 

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: