جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

ترمیم بینی عمل شده

ترمیم بینی عمل شده در افرادی که از جراحی اولیه بینی خود تجربه بدی دارند، باعث می شود انتظار آن ها بسیار بالا رود. اغلب آن ها تصور درستی از بینی دلخواه خود ندارند. گاهی اوقات با توجه به نبود ایراد، به دنبال مشکل می گردد. این افراد برای جراحی بینی مجدد مناسب نمی باشند.

ترمیم بینی عمل شده

 

کاندیدای مناسب برای ترمیم بینی عمل شده چه کسانی هستند؟

توصیف بیمار از بینی و وضعیت موجود بایست منطقی و واقع بینانه باشد. این نکته در ارزیابی فرد کاندید، حائز اهمیت می باشد. ثبات روحی و روانی افراد در جراحی زیبایی بینی ( اولیه و ثانویه ) بسیار مهم و اساسی است. هنگامی که خود بیمار به درستی مشکلات را تشخیص می دهد و شرایط فیزیکی او ( غضروف و پوست ) مناسب می باشد، تکلیف تا حدودی مشخص می شود. اما کار جراح بینی سخت تر می شود، زمانی که فرد از مشکلات موجود و خواسته خود بی اطلاع باشد.

ترمیم بینی عمل شده چگونه انجام می گیرد؟

جراحی بینی ثانویه با دو روش باز و بسته انجام می گردد. برای این جراحی حدود 1 الی دو ساعت نیاز می باشد و بیمار همان روز به توصیه جراح بینی ترخیص می شود.

شرایطی ترمیم بینی عمل شده را دشوار می سازد :

  • افرادی ک علاوه بر بد فرمی های ایجاد شده در بینی، پوستی با جنس بسیار نازک یا بسیار ضخیم دارند.
  • در بینی یا صورت بیمار انحراف وجود داشته باشد.
  • در پوست، بخصوص در قسمت سوراخ های بینی و پره ها، برش های زیادی ایجاد شده باشد.
  • پوست فرد کوچک و آسیب دبده باشد.

اکثر بیمارانی که تحت جراحی بینی ترمیمی قرار می گیرند، علاوه بر اینکه بینی شان بسیار کوچک می شود، پوست بینی آنها نیز سفت و کوچک می گردد. ماساژ پوست برای این نوع بیماران باعث می شود تا پوست، خاصیت شلی و نرمی قابل قبولی بیابد و بتوان پیوند غضروف های مورد نیاز را انجام داد و بینی را متناسب نمود.

در نهایت توصیه ما به کسانی که برای بار دوم تصمیم به جراحی بینی ثانویه می گیرند، این است که یک سال بعد از جراحی بینی اولیه اقدام نمایند و بافت زخمی در داخلی بینی در کمترین میزان یا صفر باشد.

دلایل متداول برای ترمیم بینی عمل شده

عمل جراحی به دلایل متفاوت انجام می شود. شایع ترین علت نیاز به ترمیم بینی عمل شده ، ایجاد مشکلات جدید یا مداوم در تنفس از راه بینی یا اختلال در عملکرد این اندام می باشد. این مشکلات گاهی بلافاصله پس از جراحی اولیه شروع شده و گاهی چندین سال بعداز آن رخ می دهد.

جراحی دماغ در صورت اجرا به دست یک جراح ناوارد می تواند برخی از ساختارهای داخلی را به ویژه در دوره ترمیم به خطر انداخته و منجر به تشکیل بافت اسکار شود. با افزایش سن ، بینی نیز ضعیف شده و مشکلات تنفسی حادث می شود.

سایر مواردی که ترمیم بینی عمل شده را الزامی می نماید شامل عدم کسب یک نتیجه مطلوب زیبایی از روند جراحی اولیه است. شکایات رایج شامل قوز بینی جدید ، ناهمواری در پوست بینی ، افتادگی نوک بینی ، نوک بینی بسیار رو به بالا یا رو به پایین یا کجی بینی می باشد. تشخیص عمده یا جزئی بودن تغییرات مورد نیاز ، توسط جراح مجرب انجام می پذیرد.

جراحی برای ترمیم بینی عمل شده با جراحی اولیه چه تفاوتی دارد؟

بسته به نوع تغییرات مورد نیازی که به دنبال آن هستید، جراحی دوم یا سوم بینی باید با دقت بیشتر و فقط توسط یک جراح بسیار ماهر انجام شود. جراحی اولیه گاهی ساختار داخلی و خارجی بینی را دستخوش تخریب می کند.

در نتیجه آن ، ساختارهای مهم بینی مانند غضروف و استخوان ، از دست رفته ، ضعیف شده ، یا از نظر اندازه یا شکل تغییر می کند. علاوه بر این ، گاهی در بینی بافت اسکار قابل توجهی شکل می گیرد که در صورت دست خوردن در جراحی ثانویه ، حتی دچار ضعف بیشتری می شود.

هدف از جراحی برای ترمیم بینی عمل شده ، بازگرداندن زیبایی و عملکرد بینی بدون ایجاد آسیب بیشتر در این اندام می باشد. حتی اگر گلایه شما از نتیجه جراحی اولیه تان جزئی باشد ، جراح باید با دقت و ریز بینی قابل توجهی ، جراحی بینی ثانویه را انجام دهد تا نتیجه درمان به حداکثر رسانده شود.

جراح باید به خوبی در زمینه تکنیک های مورد نیاز برای بازگرداندن عملکرد و ساختار بینی از جمله پیوند دنده ، پیوند گوش یا پیوند سپتوم ، تبحر داشته باشد.

آیا جایگزینی برای جراحی ترمیم بینی عمل شده وجود دارد؟

گاهی مشکلات موجود در بینی در پی جراحی زیبایی بینی اولیه به برداشتن قوز بینی ، تغییرات جزئی در چرخش بینی یا اصلاح جزئی نوک بینی محدود می شود. اگر مشکلات شامل اختلالات تنفسی و ناهنجاری های اساسی باشد مداخلات بیشتری مورد نیاز خواهد بود.

جایگزین های دیگر برای جراحی ترمیم بینی عمل شده ، شامل استفاده از فیلر ها برای درمان نواقص کوچک می باشد. البته ، این مداخلات معمولاً موقتی بوده و فقط 9 تا 12 ماه ماندگار می باشند. در نهایت ، استفاده از مواد تزریقی و فیلرها گاهی ساختار داخلی بینی را به خطر انداخته و منجر به ایجاد اسکار نامطلوب شده و خطر عوارض در زمان انجام  جراحی را افزایش می دهد.

قبل از انجام عمل جراحی ترمیم بینی عمل شده باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

در زمان جراحی ، ناخواسته ساختار و جریان خون به خطر می افتد. به همین دلایل ، عوارضی از قبیل زخم ، بی حسی ، عفونت ، از دست رفتن پوست و پیامدهای زیبایی نامطلوب ، دور از انتظار نمی باشد. احتمال بروز این عوارض در جراحی ثانویه افزایش می یابد. بنابراین سپردن جراحی به دست یک جراح با تجربه و ماهر برای به حداقل رساندن احتمال عوارض ، امری الزامی می باشد.

اغلب ، جراحی ثانویه برای ترمیم بینی عمل شده با جراحی اولیه متفاوت است. درک دقیق آنچه در جراحی اولیه انجام شده است بسیار حائز اهمیت می باشد. گاهی دستیابی به سوابق جراحی اولیه ناممکن است. در چنین مواردی ، جراح باید در برخورد با بینی بسیار دقیق عمل کرده و انواع مختلف تکنیک ها و مهارت های جراحی را آموزش دیده باشد تا بتواند خطر عوارض احتمالی را به حداقل برساند. جراح باید در خصوص پیوند ، بازسازی موضعی  و بازسازی ریز عروقی از مهارت بالا برخوردار باشد.

رویکردهای جراحی در ترمیم بینی عمل شده

روش های جراحی برای ترمیم بینی عمل شده ، شامل رویکردهای زیر می باشد:

  • جراحی بینی باز

این نوع عمل در اکثر جراحی های ترمیم بینی عمل شده مورد استفاده واقع می شود. در این نوع عمل یک برش کوچک روی سطح زیر بینی ایجاد می شود. در این جراحی تمام ساختارهای داخلی بینی آشکار شده و دسترسی به نوک بینی ، پل و استخوان ها میسر می باشد.

بدین ترتیب ، امکان ایجاد بیشترین تغییرات فراهم می شود. بسته به مشکل موجود ، از نظر زیبایی یا عملکردی ، این نوع جراحی مختص کسانی است که دچار مشکلات مهمی بوده و کار گسترده تری بر روی بینی آنها مورد نیاز می باشد. بیماران دارای بینی های کج ، بزرگ یا بد شکل بیشترین بهره را از این رویکرد به دست می آورند.

بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی گسترده نیز می توانند از این نوع جراحی سود ببرند. در نهایت ، بیمارانی که دارای ناهنجاری های قابل توجهی در مجاری هوایی بینی هستند و به پیوند نیاز دارند نیز در گروه افراد بهره مند از این رویکرد قرار دارند.

  • جراحی بینی بسته

در این روند جراحی برش ها در داخل بینی ایجاد می شود. این نوع جراحی به پزشک اجازه می دهد تا تغییرات کوچک ، از جمله اختلالات نوک بینی را درمان کند. جراحان از این روش برای اصلاح برآمدگی ، چرخش و شکل نوک بینی استفاده می کنند. این نوع جراحی برای آن دسته از بیمارانی مناسب است که مشکلات تنفسی جزئی داشته یا از مشکلات زیبایی جزئی در نوک بینی خود رنج می برند.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: