جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

جراحی بینی در فصل سرما

جراحی بینی از پرطرفدارترین اعمال جراحی در دنیا به شمار می رود و سالیانه افراد زیادی اقدام به انجام آن می کنند؛ از مهم ترین مسائلی که قبل از رینوپلاستی باید به آن توجه شود فصل مناسب برای انجام آن می باشد. عمدتا برای اكثر افرادی كه می خواهند جراحی زیبایی بینی انجام دهند، اين سوالات پیش می آید كه آیا جراحی بینی در فصل سرما امكان پذیر است ؟ تاثیر سرما بر بینی عمل شده چیست ؟ آیا در صورت انجام عمل بینی در فصول سرد می توان به نتایج قابل قبولی دست یافت ؟ آیا سردی هوا بر روند بهبودی تاثیر سوء می گذارد ؟ در مقاله حاضر از سایت دکتر روزینا بشارتی زاده ، بهترین جراح بینی تهران ، جراحی بینی در فصل سرما را مورد بررسی قرار داده ایم؛ برای آگاهی از این مسئله تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

 

جراحی بینی در فصل سرما

 

فصل مناسب برای عمل بینی

به طور کلی ، جراحی زیبایی بینی ، می تواند در هر فصلی انجام پذیرد و هیچ مشکلی را با خود به وجود نیاورد. تصمیم نهایی برای انتخاب فصل مناسب بستگی به عوامل متعدد بسیار زیادی دارد. در نظر داشته باشید که هر فصل دارای مزایا و معایب خاصی است که نیاز است پیش از تصمیم گیری های لازم به آن توجه کنید. در ادامه به توضیح هر یک از آن ها خواهیم پرداخت.

  • فصل بهار

در فصل بهار هوا معمولا خنک و ملایم می باشد که می تواند بازگشت بهبودی را راحت تر و سریع تر کند. در این فصل طبیعیت دچار تغییرات زیبایی خواهد شد که می تواند باعث افزایش روحیه و انگیزه در فرد بعد از انجام جراحی بینی شود.

  • فصل تابستان

در این فصل آب و هوا خشک تر و گرم تر خواهد بود و همین موضوع می تواند باعث شود تا بیمار در زمان نقاهت خود با تورم بیشتری رو به رو شود یا در صورت رعایت نکردن نکات مراقبتی با عفونت رو به رو شود. با وجود این ها فصل تابستان بیشترین مقدار زمان برای بازگشت به فعالیت های روزمره را به شما می دهد و شما می توانید به خوبی استراحت کنید.

  • فصل پاییز

در این فصل هوا معمولا خنک و تا حدی مرطوب است که این مسئله باعث می شود تا دوره نقاهت بسیار آسان و راحت طی شود. از سوی دیگر این فصل موجب تشدید آلرژی برخی از افراد می شود. از همین رو افرادی که الرژی فصلی دارند باید از انجام عمل جراحی در این بازه زمانی خودداری کنند.

  • فصل زمستان

خنک و خشک بودن هوا در این فصل می تواند عوارضی مانند خشکی بینی را تشدید ببخشد. اما به دلیل سرد بودن هوا تورم کمتری را تجربه کنید. در فصل زمستان به دلیل بالا بودن احتمال ابتلا به سرما خوردگی نیاز است تا مراقبت های بیشتری انجام شود. جراحی بینی در فصل سرما مزایا و معایبی دارد که در ادامه به طور اختصاصی به توضیح آن می پردازیم.
به طور کلی پزشکان و متخصصان جراحی بینی فصل خاصی را برای انجام عمل بینی تعیین نکرده اند و افراد می توانند در هر فصلی این فرایند را انجام دهند و به نتیجه مطلوب برسند با این شرط که یک جراح بینی خوب و مجرب را برای خود انتخاب کنند.

جراحی بینی در فصول سرد سال

معمولا تصور عموم افراد بر این است که هوای سرد ، می تواند تاثیرات منفی بر نتیجه جراحی زیبایی بینی داشته باشد ، لذا غالبا از انجام عمل بینی در فصل زمستان اجتناب می نمایند. زیرا گمان می کنند از آن جا که فصل زمستان موجب خشکی بینی می شود، می تواند نتیجه جراحی را تحت الشعاع قرار دهد. در پاسخ به افرادی که عمل زیبایی بینی در زمستان را نادرست می دانند ؛ باید متذکر شد که در پزشکی ، به فصل بخصوصی برای انجام رینوپلاستی اشاره نشده است و متقاضیان این عمل جراحی در صورت رعایت یکسری اصول مهم مراقبتی ، می توانند در هر فصلی مبادرت به انجام آن نمایند.

البته باید خاطر نشان شد به دلیل خشکی هوا در فصول سرد و استفاده از وسایل گرمایشی در منزل ، رطوبت هوا به صفر رسیده و هوای خانه خشک می شود ؛ این موضوع ، مانع تولید مخاط کافی شده و در نتیجه سبب ایجاد فشار به بینی می شود. از این رو در صورت انجام رینوپلاستی در زمستان ؛ باید به رطوبت داخل منزل توجه شود تا بدین ترتیب با حفظ رطوبت داخل بینی ، از بروز مشکلات تنفسی پیشگیری به عمل آید. بنابراین افرادی که جراحی بینی در فصل سرما انجام داده اند ؛ باید فضای خانه را با روش های گوناگون ، مرطوب نگه دارند.

 

جراحی بینی در فصل سرما

 

مراقبت های ضروری بعد از جراحی بینی در فصل سرما

با استناد بر مطالب ارائه شده شایان ذکر است افرادی که تصمیم دارند عمل جراحی بینی در فصل سرما انجام دهند، بايد از اين مسئله آگاه باشند که دستیابی به نتیجه رضایت بخش و مطلوب از عمل زیبایی بینی ، مستلزم رعایت مراقبت های خاصی می باشد.

  • استفاده از دستگاه بخور 

برای حفظ نتیجه رینوپلاستی و جلوگیری از خشکی بینی ( ناشی از عدم وجود رطوبت کافی در هوا ) ، توصیه می شود؛ افراد در روزهای ابتدایی جراحی زیبایی بینی که در منزل استراحت می کنند با استفاده از دستگاه های بخور و باز گذاشتن گهگاه پنجره ها؛ مانع خشکی هوا و متعاقبا خشکی بینی شوند.

  • استفاده از کرم های مرطوب کننده و سرم های شستشو بعد از جراحی

با مرطوب کردن مخاط داخلی بینی با استفاده از سرم ها و کرم های تجویز شده توسط پزشک معالج ، می توان مانع خشکی داخل بینی شد. نحوه استفاده از این کرم ها و سرم ها ، توسط بهترین جراح بینی تهران به شما توضیح داده خواهد شد.

  • از دیگر مواردی که به حل این مشکل کمک می کند، نوشيدن آب و مايعات به میزان فراوان می باشد.
  • پرهیز از كشيدن سيگار و دخانیات که خشكي بيني را تشدید کرده و روند بهبود زخم ها را مختل می کنند، نیز از دیگر مراقبت های بعد از جراحی بینی در فصول سرد می باشد.

 

جراحی بینی در فصل سرما

 

مزایای جراحی بینی در فصل سرما چیست ؟

  1. قاعدتا افرادی که دچار آلرژی و حساسیت های فصلی هستند، در صورت انجام این عمل جراحی در فصل بهار با افزایش علائم آلرژی مواجه خواهند شد ؛ از این رو بهترین فصل جراحی بینی در فصل سرما است.
  2. از جمله نکات مهم مراقبتی که افراد بعد از جراحی باید به آن توجه ویژه داشته باشند، پرهیز از استحمام طی 10 – 7 روز اولیه پس از عمل ( مادامی که گچ روی بینی قرار دارد ) می باشد.
  3. از آن جا که میزان تعریق در فصل زمستان نسبت به دیگر فصول سال، به مراتب کمتر است؛ نیاز به استحمام نیز در این فصول کمتر خواهد بود. از این رو ، از این منظر نیز می توان گفت نیاز به استحمام کمتر به خاطر تعریق کمتر؛ از دیگر مزایای جراحی زیبایی بینی در فصل سرما به شمار می رود.
  4. در فصل زمستان ، شدت تابش نور خورشید و گرمای حاصل از آن که منجر به افزایش تورم بینی می شود؛ نسبت به تابستان کمتر است، در نتیجه با انجام جراحی بینی در فصل سرما ، میزان تورم ناشی از نور آفتاب ؛ شدیدا کاهش می یابد.

بخور دادن بعد از عمل بینی

بخور صورت از جمله راه های پاکسازی پوست در منزل می باشد، انجام بخور باعث پاکسازی عمیق پوست شده و پوشت شما را از شر مشکلاتی همچون چربی پوست که بعد از عمل زیبایی بینی معمولا گریبانگیر زیباجویان می شود، خلاص می نماید.

از فواید بخور بعد از عمل بینی می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • بخور گرم باعث باز شدن منافذ می شود چنانچه پس از عمل رینوپلاستی شما از آکنه رنج می برید و پوست چربی دارید بهترین روش بخور کردن صورت می باشد.
  • از دیگر فواید بخور بعد از جراحی بینی در فصل سرما می توان به تقویت گردش خون در صورت اشاره کرد چرا که واکنش گرمایی باعث می شود رگ های خونی در پوست گشاد شود و خون بیشتری به پوست برسد و مواد مغذی و اکسیژن را به بافت منتقل می کند.
  • بخور دادن صورت باعث عرق کردن می شود و این فرآیند سموم را آزاد می نماید.
  • بخار خاصیت آرام بخشی بر روی سیستم عصبی دارد و باعث آرامش در فرد می شود.

ایا بخور برای بینی عمل شده ضرر دارد ؟

با توجه به توضیحاتی که داده شد باید بگوییم خیر نه تنها بخور صورت ضرر ندارد بلکه باعث شفاف شدن پوست و گردش بهتر خون در رگ های صورت می شود.

سخن پایانی

به طور کلی جراحی بینی در فصل سرما و زمستان ؛ در صورت رعایت نکات ذکر شده در مقاله ، بر روی روند جراحی و نتیجه آن تاثیر مخربی نخواهد داشت و با رعایت اصولی و صحیح این دستورات ، می توان از ریسک بروز عوارض احتمالی ناشی از سردی هوا به میزان قابل ملاحظه ای کاست.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: