جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

جراحی بینی عروسکی

اگر مایل هستید تا جراحی بینی عروسکی انجام دهید، لازم است تا حتماً با پزشک تان در میان بگذارید. در یک بینی زیبا و خوش فرم، زاویه میان لب و بینی فرد، 90 درجه است ولی تا حدود زاویه 105 درجه نیز جزو بینی های زیبا به حساب می آید. فرم جراحی بینی به شکل عروسکی خواهد شد، البته هر دو زاویه در حالت استاندارد قرار دارد.

جراحی بینی عروسکی

به طور کلی در رابطه با زیبایی صورت و اعضای آن یک سری استاندارد های جهانی تعریف شده است. در واقع تحت تاثیر رسانه های جمعی، با نزدیک شدن فرهنگ ها، استاندارد های زیبایی جهانی شده است. این استاندارد ها بر مبنای تجزیه و تحلیل فرم صورت زیباترین اشخاص انتخاب شده است.

استاندارد زیبایی بینی نیز بر مبنای اندازه، فرم و زاویه های اجزای بینی نسبت به یکدیگر و نسبت سایر اعضای صورت، مشخص و تعریف شده است.

یکی از مهم ترین علل مراجعه به جراحان بینی ، کوچک کردن بینی است، اما باید در نظر داشت که تا چه حد این کوچک شدن، به زیبایی صورت تان می افزاید و باید به این موضوع توجه کرد که لازم است، اعضای صورت با هم تناسب داشته باشند، تا چهره تان زیبا به نظر بیاید.

برای اینکه بدانید آیا شما کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی عروسکی هستید یا خیر ، باید گفت : کوچک کردن بینی برای کسانی که سایز بینی شان با صورت شان تناسب ندارد و بزرگ تر از حد طبیعی می باشد. ضمناً تا حدی می توان بینی را کوچک کرد که به عملکرد بینی آسیبی نرسد.

جراحی بینی عروسکی

تفاوت تکنیک های جراحی بینی عروسکی

جراحی بینی عروسکی یا بینی فانتزی ، روند جراحی زیبایی جدیدی است که از کشور کره منشاء گرفته و بهره مند شدن از یک بینی زیبا شبیه به عروسک باربی را به شما وعده می دهد.

جراحی بینی عروسکی با توجه به فاکتورهای زیر دارای تکنیک های متفاوت با سایر انواع جراحی های بینی می باشد :

  • خلق یک خط خاص در پل بینی از طریق قرار دادن ایمپلنت

ایمپلنت های مصنوعی که اغلب از جنس گورتکس یا سیلیکون می باشند، به بالا رفتن پل بینی کمک می کنند. این ایمپلنت ها در قسمت پشتی بینی قرار داده می شوند.

برای تغییر شکل دادن نوک بینی وخلق نوعی تیزی طبیعی در این بخش، از غضروف اتولوگ ( یا غضروف گرفته شده از بدن خود زیباجو ) از قبیل غضروف گوش و تیغه بینی استفاده می شود.

با استفاده از این ایمپلنت های مصنوعی و اتولوگ یا خودی، بینی شما به گونه ای طراحی می شود که شکلی شبیه به بینی عروسک زیبای باربی را پیدا خواهد کرد.

نتیجه نهایی، خلق یک بینی طبیعی شیب دار می باشد که البته متمایل شدن آن به سمت بالا، در یک حد استاندارد و طبیعی بوده و نوک بینی در آن به طور کامل اصلاح و پیراسته شده است.

  • سه بعدی بودن بینی

جراحی بینی عروسکی به گونه ای طراحی شده است که حفظ ویژگی های طبیعی به نظر رسیدن بینی، در الویت قرار داده می شود. این نوع جراحی بینی ، علاوه بر اینکه بینی منحصر به فرد و خاص را در شما خلق می کند، کاملاً طبیعی به نظر رسیده و آثار قرار گرفتن تحت جراحی، به هیچ عنوان در آن قابل تشخیص نخواهد بود. علت برخورداری از چنین ویژگی مهمی ، استفاده از ایمپلنت های سفارشی متناسب با بینی شما می باشد.

روند جراحی بینی عروسکی

پزشک در ابتدا میزان برآمدگی بینی و پیشانی شما را ارزیابی می کند. وی همچنین ارتفاع بینی نیز مورد توجه قرار می دهد.

با استفاده از تکنولوژی ارزیابی اسکنر سه بعدی ، ایمپلنت هایی ساخته می شود که فقط و فقط با ویژگی های بینی شما و طرح ترسیم شده برای جراحی بینی شما ، هماهنگ می باشد. همین امر باعث می شود که بینی خلق شده، کاملاً  طبیعی و برازنده صورت شما به نظر برسد.

پایه آلار و عرض ستونچه بینی نیز مورد بررسی قرار می گیرد و در ایجاد تغییرات در این دو ناحیه، حفظ هارمونی با نوک بینی، مد نظر قرار داده می شود.

همانطور که قبلاً گفته شد، برای ایجاد ظاهری طبیعی تر، غضروف گوش و غضروف تیغه بینی، مورد استفاده قرار گرفته و به نوک بینی پیوند زده می شود.

البته به گفته جراحان، غضروف گوش به دلیل داشتن انحنا و ساختار اندکی متفاوت با غضروف بینی، در زمان استفاده در طول روند، اندکی چالش بر انگیز است.

پزشک از شما می خواهد تا تمام مراحل قبل از عمل را به عنوان بخشی از روند آمادگی قبل از جراحی با دقت اجرا کنید. برخورداری از یک بدن سالم ، برای دستیابی به یک نتیجه خوب و داشتن شرایط لازم برای قرار گرفتن تحت جراحی ، یکی از فاکتورهای الزامی محسوب می شود.

پس از جراحی بینی عروسکی بیمار می تواند به منزل باز گردد ، به همین دلیل این جراحی ، یک روند درمانی سرپایی محسوب می شود.

جراحی بینی عروسکی

جراحی بینی عروسکی چه ویژگی هایی دارد؟

  • قرار دادن ایمپلنت در پشت بینی
  • استفاده از ایمپلنت از جنس گورتکس و سیلیکون
  • استفاده از غضروف اوتولوگ یا خودی در نوک بینی
  • طبیعی به نظر رسیدن نتیجه جراحی
  • شباهت بینی تازه خلق شده به بینی عروسک زیبای باربی
  • استفاده از تکنیک دیجیتال سه بعدی
  • بالا بردن پل بینی و ایجاد یک خط صاف بر روی آن با استفاده از پروتز مصنوعی
  • رایج تر بودن استقبال از جراحی بینی عروسکی در میان بانوان

جراحی بینی عروسکی چقدر طول می کشد ؟

جراحی بینی فانتزی یا عروسکی تقریباً به 50 دقیقه تا یک ساعت زمان نیاز دارد. این جراحی تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی به همراه داروی آرام بخش انجام می پذیرد.

زیبا جو بعد از تکمیل روند و سپری شدن دوره اولیه ریکاوری در محل درمان، با صلاحدید پزشک می تواند محل درمان را به مقصد منزل ترک نماید. بنابراین جراحی بینی عروسکی بعنوان یک روند سرپایی محسوب شده و نیازی به سپری کردن یک شب در مرکز درمان نمی باشد.

بیماران این روند جراحی ، در طول یک دوره 3 تا 4 روزه ، مراحل اولیه بهبود را سپری خواهند کرد.

جراحی بینی عروسکی ، دارای نتایج ماندگار بوده و در صورتی که زیبا جو کلیه اقدامات بعد از روند جراحی که توسط پزشک توصیه شده است را با دقت دنبال کند ، می تواند برای تمام عمر از داشتن بینی زیبا لذت ببرد.

جراحی بینی عروسکی

خط زمانی ریکاوری بعد از جراحی بینی عروسکی

زمان ریکاوری میانگین برای جراحی بینی عروسکی ، یک سال است. شاید این مدت زمان، طولانی به نظر برسد، ولی هر قدر در این خط زمانی جلوتر می روید، همه چیز برایتان قابل مدیریت تر می شود. ریکاوری در بیماران مختلف، متفاوت است، ولی در یک چارچوب کلی، به شکل زیر می باشد:

هفته اول: اسپلینت از روی بینی برداشته می شود و شما می توانید بدون وجود علائم نشان دهنده قرار گرفتن بینی تحت جراحی، در محافل عمومی حاضر شوید. البته، اندکی کبودی و تورم، در اطراف چشم ها مشاهده می شود که با سپری شدن هفته دوم، فروکش خواهد کرد.

هفته دوم: بخش عمده تورم تا این زمان فروکش کرده و کبودی نیز محو شده است.

هفته های سوم و چهارم : شما می توانید فعالیت های ورزشی خود از قبیل دویدن، شنا و دوچرخه سواری را از سر بگیرید.

هفته ششم: استخوان های بینی در این نقطه زمانی، پایدار و محکم شده اند و شما می توانید فعالیت هایی از قبیل بلندکردن وزنه، عینک زدن و فین کردن را انجام دهید.

ماه های سوم تا ششم: گاهی در پوست بینی خود، احساس بی حسی می کنید.

سال اول: روند بهبود، تکمیل شده است. تورم به طور کامل فروکش کرده و بینی شکل جدید خود را به طور کامل به دست آورده است.

چگونه می توانیم روند بهبود پس از جراحی بینی عروسکی را سرعت ببخشیم؟

در واقع، اقدامات متعددی وجود دارد که می توانید با انجام آنها روند بهبود عمل بینی عروسکی خود را سرعت بدهید. اقدامات قابل اجرا در این خصوص عبارتند از:

  • به توصیه های پزشک خود با دقت گوش کرده و به آنها عمل کنید.

اولین و مهم ترین چیز، دنبال کردن دستورالعمل های پزشک است. شاید شما صدها مقاله درباره ریکاوری و مراقبت های بعد از عمل بینی عروسکی بخوانید، ولی هیچکدام از آنها، قابل قیاس با اطلاعاتی که جراح بینی عروسکی شما در اختیارتان گذاشته است، نمی باشد. شما دستورالعمل های ویژه ای را در خصوص داروها، زمان مصرف آنها، چگونگی مراقبت از ناحیه جراحی شده، بمنظور پیشگیری از عفونت، و زمان حضور در جلسه فالوآپ دریافت می کنید. وجه تمایز توصیه های پزشک، در این است که او این توصیه ها را متناسب با نیازهای شما، ارائه می دهد.

  • به صدای بدن خود گوش کنید.

خوابیدن به پهلو بعد از جراحی بینی عروسکی می تواند دوره ریکاوری را از طریق افزایش دادن سطح کبودی و تورم، طولانی تر کند. موضوع وحشتناک تر این است که خوابیدن در این وضعیت می تواند باعث جابجا شدن بینی شما شود. برای اجتناب از بروز این امر، بهتر است در طول شش هفته اول بعد از جراحی بینی عروسکی، سر خود را در موقعیت بالاتر از بدن قرار دهید. یکی از آسان ترین روش ها برای این هدف، قرار دادن چند بالش در زیر سر می باشد. خوابیدن بر روی صندلی راحتی که بتوان بر روی آن لم داد نیز گزینه خوبی می باشد.

  • از کمپرس سرد استفاده کنید.

در طول 72 ساعت اول بعد از جراحی بینی عروسکی، استفاده از کمپرس سرد می تواند به کاهش تورم کمک کند. فقط مراقب باشید کمپرس را مستقیماً بر روی بینی قرار ندهید. به جای آن، کمپرس را بر روی گونه ها بگذارید. گذاشتن کمپرس بر روی بینی، می تواند خطر جابجا شدن استخوان یا غضروف را به همراه داشته باشد.

  • زیاد استراحت کنید.

هر چند گرفتگی بینی در زمان خواب، بدتر می شود، ولی خوابیدن، جزء لاینفک فرایند ریکاوری می باشد. بدن از انرژی خود، برای بهبود استفاده می کند، بنابراین خواب کامل در شب را جهت فرصت دادن به بدن برای بازیابی انرژی، کم اهمیت نگیرید.

  • رژیم غذایی سالمی را دنبال کنید.

خوردن یک رژیم غذایی سالم می تواند سرعت ریکاوری را از طریق تامین مواد مغذی لازم برای بدن جهت بهبود، تامین کند.

پروتئین، یکی از بلوک های سازنده پوست، ماهیچه، غضروف و خون می باشد. یک رژیم غذایی حاوی آجیل، گوشت، تخم مرغ، ماست، ماهی، و دیگر مواد غذایی غنی از پروتئین، به بدن در بازسازی بافت آسیب دیده در داخل و اطراف بینی شما، کمک می کند. همچنین، ویتامین های A وC که عموماً در سبزیجات سبز از قبیل اسفناج یافت می شود، یک عامل تقویت ایمنی خوب برای مبارزه با عفونت بعد از جراحی بینی عروسکی می باشد. ویتامین C نقش مهمی را در بازیابی کلاژن، پروتئین مورد نیاز برای منسجم نگه داشتن بافت پوست، ایفا می کند.

منابع خوب ویتامین C مرکبات، بروکلی و مارچوبه می باشد.

  • بدن خود را خنک نگه دارید.

دوش آّب گرم، میل کردن سوپ گرم، رفتن به سونا، هرچند احساس خوبی به شما می دهد، ولی برای بینی متورم شما، اصلاً خوب نیست. حرارت باعث متورم تر شدن بافت می شود. بنابراین، بهتر است رژیم غذایی خنک را دنبال کرده، دوش آب خنک گرفته و در طول دوره شکل گیری بینی تان، از منابع حرارت دور بمانید.

  • سیگار نکشید.

قبل و بعد از جراحی، اجتناب از استعمال سیگار که عامل محدود کننده جریان خون بوده و روند بهبود را برای بدن شما دشوار می کند، الزامی است.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: