جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

جراحی بینی غضروفی

در صورتی که ساختمان هرمی فرم بینی ، از غضروف و ساختمان استخوانی آن پوست نازکی داشته باشد بینی غضروفی نامیده می شود و جراحی زیبایی این بینی را ، جراحی بینی غضروفی می نامند. جراحی بینی در این نوع بینی ، به منظور بر طرف نمودن ایرادات ظاهری ساختمان غضروفی – استخوانی بینی انجام می شود.

جراحی بینی غضروفی

توضیحاتی جامع درباره جراحی بینی غضروفی

بینی غضروفی دارای پوستی نازک با انعطاف بالا می باشد. لذا بهترین جراح بینی می تواند تغییرات بیشتر و بهتری را می تواند اعمال نماید و قدرت مانور وی برای ایجاد تغییر بیشتر می باشد و تراش های زیبا تری را به وجود آورد.

بیشترین دلیل مراجعه افراد برای جراحی بینی غضروفی ، بر طرف کردن قوز روی پل بینی می باشد که باعث شده تا چهره فرد زیبایی خود را نداشته باشد، با توجه به این که بینی در مرکز صورت قرار گرفته است، زیبایی بینی زیبایی کل چهره را تحت تاثیر قرار می دهد.

بینی غضروفی دارای ساختمان  غضروفی – استخوانی بسیار محکم بوده و در مقایسه با بینی گوشتی ، چربی آن کمتر است. لازم به ذکر است که به دلیل نازکی پوست بینی ، میزان ورم پس از جراحی بینی غضروفی کمتر است. زخم های ناشی از جراحی با سرعت بیشتری بهبود می یابد و دوران نقاهت بعد از آن کوتاه تر است و در نهایت نتیجه حاصل از عمل بینی نیز زود تر قابل مشاهده خواهد بود.

در شرایط عادی می شود گفت که جراحی بینی غضروفی به مراتب راحت تر از جراحی بینی گوشتی است و به طور معمول نتیجه حاصل از جراحی با رضایت بیشتری از سوی بیمار همراه است. البته لازم به ذکر است دریافت نتیجه مطلوب بیش از هر چیز به مهارت جراح بینی و تکنیک های به کار رفته ، بستگی دارد.

انواع بینی غضروفی

یکی از مواردی که جراح بینی هنگام معاینه و قبل از عمل به آن توجه می کند نوع بینی غضروفی می باشد، در این بخش از مقاله می خواهیم به انواع بینی غضروفی بپردازیم.

  • بینی غضروفی گوشتی

در این نوع از بینی، غضروف در بخش پایین و نوک بینی بزرگ و برجسته ( زیر پوست بینی ) قرار می گیرد.

  • بینی استخوانی غضروفی

در این نوع بینی پوست بینی نازک تر بوده و اسکلت و غضروف بینی محکم تر می باشد، همچنین بهتر است بدانید در این نوع بینی ممکن است برآمدگی هایی نیز بر روی پل بینی وجود داشته باشد.

جراحی بینی غضروفی

نحوه جراحی بینی غضروفی

عمل بینی غضروفی به دو روش باز و بسته انجام می شود، البته توصیه ما عزیزان به شما این است که انتخاب روش جراحی را به جراح بینی خود بسپارید تا با توجه به ویژگی ها و ایرادات موجود در بینی و مهارت خود بهترین روش را انتخاب کند.

در عمل بینی غضروفی به روش باز، جراح بینی یک برش کوچک بر روی کلوملا ( دیواره بین دو سوراخ بینی ) ایجاد می کند و پس از جدا کردن پوست از اسکلت بینی تغییرات مورد نیاز را بر روی بینی اعمال می نماید.

در برخی از مواقع لازم است تا غضروف و اسکلت بینی تقویت شود که در این صورت جراح از غضروف گوش یا دنده خود بیمار استفاده می کند.

پس از اتمام رفع ایرادات بینی ، ناحیه برش خورده شده بخیه زده می شود و بینی برای فرم گیری بهتر گچ گرفته می شود.

اما در عمل بینی غضروفی به روش بسته، هیچ برشی بر روی بینی ایجاد نمی شود و تمامی برش ها در داخل بینی زده می شود، در این روش جراح بینی با استفاده از دستگاه مخصوصی پوست را از بینی جدا کرده و بالا نگه می دارد و تغییرات را بر روی بینی اعمال می کند.

اما به این نکته توجه داشته باشید در روش باز جراح زیبایی بینی دید بهترین بر روی ایرادات موجود در بینی دارد و به راحتی می تواند ایرادات موجود درغضروف نوک بینی را اصلاح نماید در حالی که دسترسی به نوک بینی در روش بسته دشوار تر است.

اقدامات قبل و بعد از جراحی بینی غضروفی

اقدامات قبل و بعد از جراحی در تمامی نوع و مدل های بینی یکسان می باشد، مگر اینکه زیباجو دارای شرایط ویژه ای باشد که در این صورت تمامی نکات لازم پیش از جراحی به او گفته می شود.

  • برای انجام رینوپلاستی ابتدا بیمار باید یک جراح بینی خوب و مجرب انتخاب کند و پس از تحقیق و بررسی برای مشاوره به مطب او برود.
  • پس از انجام مشاوره و اطمینان از انتخاب جراح ، بیمار باید آزمایشات و عکس برداری های مورد نیاز را انجام دهد.
  • به مدت دو هفته قبل و بعد از عمل غضروف بینی از مصرف داروهایی همچون آسپرین خودداری کنید.
  • به مدت دو هفته قبل و بعد از عمل دماغ غضروفی از کشیدن سیگار خودداری کنید.
  • به مدت 8 ساعت قبل از مراجعه برای جراحی چیزی میل نکنید و برای عمل بینی غضروفی ناشتا به بیمارستان مراجعه کنید.
  • حتما در روز جراحی یک همراه با خود داشته باشید.
  • داروهایی را که جراح بینی برای تان تجویز می کند به صورت مرتب استفاده کنید.
  • پس از جراحی مراقب باشید گچ بینی خیس نشود، به همین علت تاکید می شود از شستن صورت و رفتن به حمام خودداری کنید.
  • از رفتن به مکان های شلوغ که امکان برخورد ضربه به بینی وجود دارد، خودداری کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقدامات قبل و مراقبت های بعد از جراحی می توانید به مقالات جامعی که در این خصوص تهیه شده و در سایت موجود است مراجعه کنید.

 

جراحی بینی غضروفی

 

عوارض جراحی بینی غضروفی

در صورتی که برای عمل غضروف بینی نزد یک جراح بینی مجرب رفته باشید و تمامی نکات قبل و بعد از آن را رعایت کرده باشید دچار عارضه ای نخواهید شد.

تورم و کبودی بعد از عمل بینی غضروفی نیز امری طبیعی بوده و به مرور زمان رفع می شود و جای هیچ نگرانی نیست.

هزینه عمل بینی غضروفی

هزینه جراحی بینی معمولا برای تمامی نوع بینی ها یکسان می باشد اما برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه جراحی بیمار باید به مطب جراح بینی مراجعه کند تا پس از معاینه دقیق بینی هزینه جراحی را به او اعلام کند.

اما به این نکته توجه داشته باشید که صرفا به خاطر هزینه بینی خود را به هر جراح بینی ای نسپارید.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: