جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

جراحی بینی و دیابت

دیابت یکی از شایع ترین بیماری های متابولیسمی است، که منجر به بروز اختلال در سوخت و ساز گلوکز ( قند خون ) می گردد و در افراد دیابتیک بدن در توانایی تولید انسولین دچار اختلال شده و یا در مقابل انسولین مقاومت می کند، افرادی که به دیابت مبتلا باشند و تصمیم به انجام جراحی بینی دارند، لازم است تا پیش از انجام عمل جراحی زیبایی به نکاتی مربوط به جراحی بینی و دیابت بدانند و به آن توجه نمایند.

جراحی بینی و دیابت

از مسائل مهم در حین انجام جراحی بینی و دیابت ، کنترل قند خون می باشد و همین امر موجب گردیده تا افراد مبتلا به دیابت از اقدام به عمل جراحی بینی ترس داشته باشند ، این در صورتی است که تنها با رعایت چند نکته ، انجام عمل بینی به راحتی میسر خواهد بود.

قبل از اقدام به جراحی رینوپلاستی، یک سری آزمایش مربوط به میزان قند خون انجام می شود، در صورتی که میزان قند تنظیم نباشد، ابتدا کنترل قند خون صورت می گیرد و در زمانی که میزان آن حدوداً 150 و یا کمتر باشد انجام عمل جراحی بینی بدون بروز مشکل آغاز می گردد.

آمادگی های لازم برای عمل جراحی بینی در افراد دیابتی

یک فرد دیابتی برای برخورداری از شرایط لازم جهت قرار گرفتن تحت جراحی بینی ، باید وزن نرمال خود را حفظ کرده و نباید وابسته به انسولین باشد.

وقتی بدن شما با سطح قند خون کنترل نشده روبرو می شود و در این شرایط تحت جراحی رینوپلاستی قرار می گیرید، رگ های ریز خونی، که وظیفه غذا رسانی به پوست شما را بر عهده دارند، آسیب می بینند و روند بهبود بسیار دشوار شده و شرایط برای ابتلا به عفونت، محیا می شود.

اگر شما از دیابت رنج می برید، مراقبت های پزشکی و دارویی، با پیچیدگی روبرو می شود. هر چند روند های جراحی در حوزه علوم پزشکی به پیشرفت های قابل ملاحظه ای دست پیدا کرده است، ولی در مورد افراد دیابتی، ترس و دلهره مربوط به جراحی، باعث بالا رفتن سطح خطر در درصد میانگینی از بیماران می شود.

مهم ترین اقدامی که پیش از انجام جراحی بینی در افراد دیابتی باید به آن توجه کرد، پیشگیری از بروز افت قند خون یا همان هیپوگلایسمی می باشد، چرا که فرد باید از شب قبل از انجام عمل ناشتا بماند و چیزی نخورد و نیاشامد و همین امر احتمال بروز افت قند را بالا می برد، به همین علت توصیه می شود تا بیمار دو ساعت قبل از شروع جراحی یک لیوان آبمیوه بدون پالپ بنوشد.

در روز انجام عمل جراحی ، دوز انسولین صبح را تزریق نکنید و حتی داروی خوراکی را نیز مصرف نکنید.

لازم به ذکر هست این گفته ها توصیه های عمومی می باشد و تمامی نکات و توصیه های مهم در جلسه مشاوره قبل از جراحی به شما توضیح داده خواهد شد.

آیا دیابت مانع قرار گرفتن شما تحت جراحی زیبایی بینی یا هر روند زیبایی دیگر می شود؟

سطوح قند خون بالا در توانایی شما برای قرار گرفتن تحت جراحی رینوپلاستی اختلال ایجاد می کند چون باعث طولانی شدن روند بهبود و دوره ریکاوری می شود.

در چنین شرایطی بهترین گزینه، مراجعه به جراح بینی برای انجام مشاوره با او، با هدف ترسیم بهترین طرح درمان برای به حداقل رساندن فاکتورهای خطر می باشد. داشتن یک بدن سالم قبل از قرار گرفتن تحت هر گونه جراحی زیبایی بخصوص رینوپلاستی، بسیار حائز اهمیت است.

مشارکت کامل جراحی بینی و دیابت

پیش بینی این موضوع که دیابت بعد از جراحی بینی، چه تاثیری بر روی نتیجه این روند جراحی خواهد گذاشت، بسیار دشوار است. ابتلا به دیابت می تواند باعث بروز موقعیت هایی با شدت بالا یا ملایم شود. همگی این ها به ویژگی های فردی بیمار وابسته است.

قبل از قرار گرفتن تحت جراحی بینی و دیابت ، بهترین اقدام این است که قرار ملاقاتی را با یک متخصص زیبایی و نیز یک متخصص غدد داخلی برای انجام ارزیابی های قبل از جراحی با هدف تعیین برخورداری شما از شرایط لازم برای قرار گرفتن تحت جراحی یا نیاز به انجام پیش مقدمات لازم برای کنترل سطح قند خون، هماهنگ کنید.

جراحی بینی و دیابت

خطرات مرتبط با جراحی بینی و دیابت

اگر بیماران دیابتی قرار گرفتن تحت جراحی های زیبایی از جمله عمل زیبایی بینی یا سایر جراحی های زیبایی صورت را انتخاب کنند، ممکن است با مشکلاتی روبرو شوند. با توجه به اینکه روندهای زیبایی اغلب روندهای طولانی مدت و تهاجمی بوده و محل های برش متعددی در آنها ایجاد می شود، قطعاً احتمال بروز خطرات مرتبط با عفونت بعد از جراحی در آنها وجود خواهد داشت. برخی از این خطرات در خصوص افراد مبتلا به دیابت به شرح زیر می باشد:

  • بیماران دیابتی به دوره ریکاوری طولانی تری نیاز دارند.
  • خطر ابتلا به عفونت بعد از جراحی در آنها وجود دارد.
  • حفظ قند خون در یک سطح کنترل شده، برای بیمار بسیار پر مشقت می باشد، چون باید به طور مرتب ورزش کرده و داروهایی را برای تحقق چشم اندازهای دستیابی به بهبود بهتر، مورد استفاده قرار دهد.

بعد از جراحی بینی در افرادی دیابتی چه انتظاراتی وجود دارد؟

  1. استرس روحی جراحی، تعادل هورمونی و فرایند التهابی را که در روند بهبود دخیل می باشد، مختل نموده و در نتیجه سطح خون بالا می رود. بنابراین، انجام مرتب تست قند خون بعد از روند زیبایی مثل رینوپلاستی، الزامی می باشد.
  2. شما باید با پزشک غدد داخلی و جراح رینوپلاستی خود، به منظور دستیابی به بهترین نتیجه از روند درمان، دائماً در ارتباط باشید.
  3. گاهی در بیماران دیابتی، جذب انسولین باید برای سپری شدن موفقیت آمیز روند بهبود، تغییر داده شود.
  4. کمک گرفتن از بهترین متخصصین تغذیه می تواند در بهره مندی از وعده های غذایی سالم و مفید و دستیابی به نتایج بهتر، موثر واقع شود.

 

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: