جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

جراحی نوک بینی

یکی از روش های جراحی بینی که امروزه متقاضیان زیادی را به خود اختصاص داده است جراحی نوک بینی می باشد، چرا که این جراحی سبب رفع ایراداتی همچون افتادگی نوک بینی ، جمع تر کردن بینی و غیره می شود، افرادی که قصد انجام عمل نوک بینی را دارند توصیه می شود به بهترین جراح بینی تهران یا شهر محل زندگی خود مراجعه کنند. در جراحی نوک بینی میزان کوچک کردن و سربالا کردن نوک بینی و غیره بسیار حائز اهمیت می باشد. برای آشنایی بیشتر با این عمل این مقاله از سایت دکتر روزینا بشارتی زاده یکی از مجرب ترین جراحان بینی تهران مراجعه کنید.

 

جراحی نوک بینی

 

تاثیر نوک بینی بر چهره

نوک بینی در محل اتصال خود به صورت با لب زاویه ای را ایجاد می کند که در حالت طبیعی، نوک بینی کمی به سمت بالا متمایل است. زمانی که زاویه قسمت پایینی بینی با لب بالایی بیش از 90 درجه باشد، بینی در زیباترین حالت خود خواهد بود، از این رو افراد زیادی به خصوص خانم ها برای ایجاد این حالت در بینی اقدام به عمل نوک بینی می کنند.

عمل نوک بینی چگونه است؟

  • جراحی نوک بینی تحت بیهوشی انجام می شود.
  • مدت زمان بیهوشی طی این عمل زیبایی حدود 45 دقیقه می باشد.
  • در عمل کوچک کردن نوک بینی از بخیه های جذبی استفاده می شود و نیازی به کشیدن ندارد.
  • پزشک با توجه به وضعیت نوک بینی یکی از روش های رینوپلاستی باز یا بسته را انتخاب می کند، در مقالات جامعی درباره این دو روش عمل توضیحات لازم را مطرح کرده ایم، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آن ها مراجعه کنید.
  • پس از 5 روز می توان به مطب جراح بینی مراجعه و پانسمان بینی را باز کرد.
  • از روش بعد از جراحی فرد می تواند فعالیت های روزانه خود را آغاز کند.

 

جراحی نوک بینی

 

آلارپلاستی یعنی چی؟

عمل نوک بینی منجر به سربالا بودن و صاف شدن بینی می شود. اگر تمایل به انجام این جراحی دارید می توانید با دیدن نمونه کارهای قبلی یک پزشک تصمیم به اتخاذ یک پزشک مناسب بگیرید و در خصوص جراحی اقدام کنید.

البته بینی های استخوانی موارد بهتری نسبت به سایر افراد به حساب می آیند. زیرا کسانی که دارای بینی های گوشتی هستند، از ضخیم بودن پوست این ناحیه و نرم پودن پره های بینی ورنج می برند. تغییر در ساختار این نوع بینی نیازمند روش ها و تکنیک هایی است که می تواند نرمی و ضخامت جنس بینی را کاهش دهد.

افتادگی نوک بینی بعد از عمل

افتادگی نوک بینی بعد از جراحی به معنای پایین آمدن نوک بینی از حد استاندارد می باشد. در طی پروسه رینوپلاستی معمولا بین نوک بینی و لب های بالا یک زاویه متناسب ایجاد می شود تا بینی فرد خوش فرم و متناسب با چهره او شود. این زاویه در هر فرد متفاوت می باشد به عنوان مثال زاویه میان لب بالا و بینی در خانم ها بین 95 تا 105 و حداکثر 110 درجه می باشد و در آقایان نیز بین 90 تا 95 درجه یا حداکثر 100 درجه خواهد بود. اگر زاویه نوک بینی از این مقدار بیشتر شود ، اصطلاحا به آن دماغ خوکی گفته می شود و اگر از این مقدار کمتر باشد ، افتادگی نوک بینی به وجود خواهد آمد. در عمل زیبایی بینی گوشتی ، افتادگی نوک بینی بیشتر از پیش رخ می دهد ، به خصوص اگر این فرایند توسط جراح مجرب و متبحری انجام نشده باشد. زیرا برای سربالا کردن بینی های گوشتی با پوست ضخیم نیاز به انجام تکنیک های استحکام بخشی است تا با آن استحکام نوک بینی را افزایش داد و از ایجاد افتادگی جلوگیری نمود.
البته در کنار تمامی این موارد باید ذکر کرد که افتادگی نوک دماغ و نیاز به انجام مجددا جراحی نوک بینی ممکن است بر اثر مراقبت نکردن درست فرد مانند بالا نگه داشتن سر یا عدم چسب زدن درست باشد. در صورتی که توصیه های پزشکی به درستی و خوبی رعایت شوند ، جراحی نیز توسط یک جراح بینی مجرب و متبحر انجام شود و تکینک های مناسبی برای تقویت ساختمان بینی و جراحی نوک بینی به کار گرفته شود ، احتمال افتادگی نوک بینی بعد از عمل و در نتیجه نیاز به انجام عمل نوک بینی بسیار کم خواهد بود.

 

جراحی نوک بینی

 

روش های جراحی نوک بینی

در عمل زیبایی نوک بینی استخوان های بینی فقط بر روی وسط بینی و بافت های سکتوما، تنها غضروف های نوک بینی و بافت نرم انجام می شود. تمامی این کارها در داخل بینی انجام می شود. بعد از جراحی نوک بینی هیچ اثری از جای برش و غیره باقی نخواهد ماند چرا که بینی را از داخل برش می زنند و نخ بخیه های داخل، خود به خود از بین می روند. بعد از عمل نوک بینی تامپون و اتل بکار برده می شود.

پیوند غضروف برای جراحی نوک بینی

برخی از مواقع افتادگی و مشکلات نوک بینی بقدری زیاد است که تنها با دستکاری ساختار غضروف و پوست بینی نمی توان آن ایرادات را برطرف کرد. در چنین مواقعی دکتر بشارتی زاده از پیوند غضروف برای تقویت و زیرسازی چارچوب بینی استفاده می کند.

جراحی پره های بینی

در یک فرد ممکن است نیاز باشد که تنها، پره های پهن یا بد فرم بینی اصلاح شود. پس از جراحی پره های بینی تغییری در فرم و اندازه و ظاهر تیغه بینی مشاهده نمی شود، این کار باعث زیباتر شدن بینی خواهد شد. این جراحی برای کسانی مناسب است که مشکلی در اندازه تیغه و ظاهر بینی ندارند و بینی آنها دارای قوز و انحراف نمی باشد.

در جراحی نوک بینی ممکن است نیاز به کوچک کردن سوراخ های بینی باشد، که بهترین جراح بینی تهران در این مواقع با تکنیک های مخصوص اقدام به کوچک کردن سوراخ های بینی می کند.

عوارض جراحی نوک بینی

عمل نوک بینی نیز مانند هر جراحی زیبایی دیگری داری عوارض موقتی همچون تورم، التهاب و غیره می باشد که با رعایت مراقبت های گفته شده توسط دکتر زیبایی بینی به سرعت بهبود می یابد و جای هیچ نگرانی وحود ندارد.

 

جراحی نوک بینی

 

مراقبت های بعد از جراحی نوک بینی

  1. پس از جراحی مصرف نمک را کاهش دهید چرا که باعث افزایش میزان تورم بینی می شود.
  2. در هفته اول پس از عمل نوک بینی توصیه می شود برای کاهش تورم و کبودی از کمپرس سرد استفاده کنید.
  3. داروهایی را که جراح بینی تجویز نموده است در زمان مشخص و به طور کامل استفاده کنید.
  4. تا 6 هفته بعد از جراحی نوک بینی از ورزش کردن خودداری کنید.
  5. تا مدتی از رفتن به مکان های شلوغ که امکان برخورد ضربه با نوک بینی شما وجود دارد، خودداری کنید.
  6. سعی کنید با دهان باز عطسه کنید تا به بینی فشاری وارد نشود.
  7. تا دو هقته پس از جراحی از استعمال سیگار خودداری کنید چرا که نیکوتین موجود در آن میتواند بر میزان تورم بینی تاثیر مستقیم داشته باشد.
  8. از خوابیدن بر روی شکم و پهلو پس از جراحی خودداری کنید، بهترین روش خوابیدن بعد از جراحی ، خوابیدن به پشت است به گونه ای که سر بالاتر از بدن قرار گیرد، برای ایجاد این حالت می توانید دو بالش زیر سر خود قرار دهید.

 

جراحی نوک بینی

 

هزینه جراحی نوک بینی در تهران چقدر می باشد؟

هزینه عمل به عوامل متعددی اعم از دستمزد جراح بینی ، هزینه های عکسبرداری ، آزمایشات ، جلسات معاینه و غیره بستگی دارد. در مقاله هزینه جراحی بینی به طور مفصل درباره هزینه ها صحبت کرده ایم می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به آن مقاله مراجعه کنید.

سخن پایانی

همان طور که در مطالب فوق ذکر شد افرادی که نوک بینی افتاده یا دفرمه دارند می توانند جهت زیباتر کردن ظاهر بینی خود اقدام به عمل جراحی نوک بینی کنند، میزان بالا بردن نوک بینی و سایر تغییرات پس از بررسی بینی توسط جراح در جلسات قبل از جراحی مشخص می شود. همچنین برای جلوگیری از بروز هر گونه عارض ای پس از جراحی لطفا در انتخاب جراح دقت کافی را داشته باشید و مراقبت های قبل و بعد از عمل را رعایت کنید.

امیدوارم که این مطلب برای شما عزیزان کاربردی بوده باشه. ممنون از وقتی که برای خواندن این مقاله گذاشتید.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: