جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

جراحی پروتز چانه صفر تا 100 🌟 دکتر روزینا بشارتی زاده

در علم زیبا شناسی برای این که فرد چهره زیبایی داشته باشد ، تناسب میان اجزای چهره ، یکی از عوامل مهم به شمار می رود. زیبایی چانه به عواملی مانند فرم قرار گیری دندان های فک پایینی ، غبغب و فرم و اندازه بینی وابسته است. اگر حالت قرارگیری دندان ها منظم و طبیعی باشد ، تنها جراحی پروتز چانه کفایت می کند ، در غیر این صورت نیاز به جراحی کامل فک و ارتودنسی نیز می باشد، در این مقاله دکتر بشارتی زاده بهترین جراح پروتز چانه در تهران قصد دارند به موضوع جراحی کاشت ایمپلنت چانه بپردازند، پس با ما همراه باشید.

عکس پروتز چانه قبل و بعد
جراحی پروتز چانه

لازم به ذکر است که عقب رفتگی و کوچک بودن چانه ، اختلالی است که برخی افراد با آن مواجهند و به دنبال این مسئله شاهد آن هستیم که چهره آن ها بویژه از نمای نیمرخ ، جلوه زیبایی ندارد. در چنین مواردی ، چانه به اصلاح نیاز دارد ؛ زیرا استخوان های صورت و فک با یکدیگر تعادل ندارند. عمل پروتز چانه برای تغییر وضعیت چانه ، ژنیوپلاستی نامیده می شود. این عمل جراحی ، به دو طریق قابل انجام است.

  1. عمل بزرگ کردن چانه با پروتز
  2. جراحی بهبود فرم چانه با جلو کشیدن چانه

در مقاله پیش رو به جراحی پروتز چانه اشاره داشته ایم.

چه افرادی کاندیدای مناسب جراحی پروتز چانه هستند ؟

  • افرادی که غبغب بزرگی دارند و گردن شان نیز چاق است.
  • افرادی که چانه عقب رفته دارند.
  • کسانی که چانه شان نوک تیز یا مربعی شکل است.
  • اشخاصی که کوچکی چانه در آن ها باعث بزرگ نمایی بینی در چهره شان شده است.

 

جراحی پروتز چانه

 

کاربرد پروتر چانه

  • پروتز چانه سبب بهبود فرم چانه و جلو آمدن چانه به میزان نرمال و طبیعی می شود.
  • از این روش می توان به منظور افزایش پهنای چانه استفاده کرد.
  • با انجام این عمل می توان غبغب را تا حدود زیادی مخفی کرد.
  • ارتفاع عمودی چانه به کمک کاشت پروتز در چانه ، تا حد مطلوبی افزایش می یابد.
  • نهایتا این که پروتز چانه منجر به بهبود هارمونی و تناسب کلی صورت می گردد.

مزایای انجام پروتز چانه چیست؟

حال که می دانید عمل کاشت ایمپلنت چانه به چه منظور انجام می شود ، بهتر است با مزایای آن نیز آشنا شوید. مهم ترین دستاورد در این پروسه ایجاد تناسب در چهره بیمار است. عمل زیباسازی چانه ، مخصوصا برای افرادی که با وجود عمل رینوپلاستی ، همچنان از تناسب اجزای صورت خود ناراضی هستند ، کمک کننده است. استفاده از این عمل به شما کمک می کند تا به ظاهر دلخواه و زیبای خود دست پیدا کنید. تاثیر وجود تناسب میان چانه و بینی و سایر قسمت های چهره در زیبایی به اندازه ای است که در بسیاری از موارد دکتر بشارتی زاده ، انجام همزمان جراحی بینی و عمل پروتز چانه را به بیماران خود توصیه می کنند. حتی گاها بهتر است برای کسب نتایج زیبا تر و بهتر عمل زاویه فک نیز انجام پذیرد که تمامی این موارد به نظر و تشخیص پزشک شما بستگی دارد.

فرق پروتز چانه ، فیلر و گرافت چربی ؟؟

قرار دادن ایمپلنت درون چانه تنها راه بزرگ کردن و برجسته نمودن ناحیه فک و چانه نمی باشد. شما به عنوان یک زیباجو قادر هستید برای کسب نتایج مورد نظر خود از فیلر های درمال یا چربی نیز بهره بگیرید اما به یاد داشته باشید که نتایج حاصل از آن ها کوتاه مدت بوده و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی از بین می رود. در ادامه توضیحی در خصوص این روش ها برای شما گردآوری کرده ایم:

  • تزریق فیلر به چانه : در رویکرد تزریق فیلر های درمال یا پوستی ، هیالورونیک اسید یا دیگر مواد مورد تایید سازمان غذا و دارو به زیر پوست شما تزریق خواهد شد و به صورت شما حجم می بخشد. فیلر ها می توانند ظاهر یک چانه کوچک را بهبود بخشند و چین و چروک های اطراف فک را نیز از بین ببرند. این رویه درمانی غیر جراحی بوده و پس از گذشت مدتی تاثیر آن از بین خواهد رفت.
  • تزریق گرافت چربی : بهترین جراح پروتز چانه تهران ، برای انجام این پروسه در ابتدا لیپوساکشن را برای استخراج چربی مورد نیاز از بدن که معمولا از شکم و ران تهیه می شود ، به انجام می رساند. در مرحله بعدی این چربی پلایش شده و به چانه تزریق می گردد. تزریق گرافت چربی یک پروسه کم تهاجمی است. البته باید به یاد داشته باشید که این پروسیجر موقتی بوده و نتیجه کار بعد از مدتی از بین می رود. در چنین مواقعی نیاز است برای دریافت نتایج مطلوب این رویکرد ها دوباره انجام شوند یا به منظور رسیدن به یک نتیجه دائمی از جراحی ایمپلنت چانه استفاده کنید تا بهترین نتایج را به دست اورید.

انواع جراحی پروتز چانه

جراحی پروتز چانه یا ژنیوپلاستی دارای دو نوع اصلی می باشد: ژنیوپلاستی اسلایدینگ و ایمپلنت چانه

در ژنیوپلاستی اسلایدینگ جراح از یک ابزار اره مانند برای برش دادن استخوان چانه و جدا کردن آن از بقیه فک و قرار دادن آن در موقعیت مناسب استفاده می کند. این نوع ژنیوپلاستی برای افرادی که دچار پس رفتگی شدید فک هستند یا افرادی که چانه آنها در مقایسه با سایر بخش های صورت ، بسیار عقب رفته است ، گزینه مناسبی می باشد. این فرایند می تواند به درمان چانه هایی که بسیار کشیده یا اصطلاحاً دراز هستند نیز کمک کند.

ایمپلنت چانه

ایمپلنت چانه برای شکل دادن ، بزرگ کردن ، یا جلو کشیدن شکل ظاهری چانه مورد استفاده قرار می گیرد. این فرایند از طریق جراحی قابل اجرا می باشد. جراحی پروتز چانه شامل کاشت یک ماده پلاستیک در چانه و متصل کردن آن به استخوان می باشد. ایمپلنت های الوپلاستیک رایج ترین انواع ایمپلنت ها هستند.

اقدامات قبل از جراحی پروتز چانه

نگرش ذهنی مثبت ، انتظارات واقع بینانه و شکیبایی ؛ تاثیر بسزایی در اقدامات قبل و بعد از جراحی پروتز چانه خواهند داشت. این اقدامات ، کمک می کنند زمان بهبودی سریع تر و با آرامش بیشتری سپری شود. لازم به ذکر است مهم ترین کاری که می توانید برای آمادگی ذهنی انجام دهید ، انتخاب بهترین دکتر جراح پروتز چانه در تهران و دارای برد تخصصی زیبایی می باشد.

  • یک دکتر خوب برای ایمپلنت چانه ، به خواسته ها و نگرانی های شما با شکیبایی گوش می دهد.
  • از دیگر موارد ضروری قبل از عمل این است که شما برای انجام این عمل جراحی ، باید سالم باشید.
  • قبل از پروتز چانه در تهران ، باید سابقه پزشکی و داروهایی که در حال حاضر استفاده می کنید را حتما در اختیار پزشک قرار دهید.
  • قبل از جراحی کاشت ایمپلنت چانه برای متقاضیان جراحی ؛ آزمایش خون ، نوار قلب ( برای بیماران 45 تا 50 سال یا مبتلا به بیماری قلبی ) تجویز می شود که باید به وقع انجام شده و نتیجه آن در اختیار جراح قرار گیرد.

در هفته منتهی به عمل پروتز چانه ، از مصرف داروهای زیر خودداری کنید :

  • داروهای رژیمی مانند فنترمین حداقل دو هفته قبل از جراحی
  • داروهای ضد بارداری ( بیماران با وزن طبیعی و بدون مشکل پزشکی می توانند به مصرف قرص ضد بارداری ادامه دهند )
  • داروهای رقیق کننده خون ؛ مانند مکمل ها یا کرم های هورمونی ، ایبوپروفن ، آسپرین ، موترین و سایر داروهای ضد التهاب غیراستروئید که موجب افزایش خونریزی می شوند.

جراحی پروتز چانه در تهران توسط دکتر بشارتی زاده

 

نحوه جراحی پروتز چانه

عمل پروتز چانه نوعی عمل سرپایی است که تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می شود. این جراحی ، عمدتا تحت بی حسی موضعی انجام می شود ؛ در نتیجه شما در حین انجام آن بیدار هستید و فرآیند عمل را می بینید ؛ اما به دلیل استفاده از داروی بی حسی در موضع جراحی ، هیچ گونه دردی احساس نمی کنید.

لازم به ذکر است که جراحان پلاستیک و جراحان گوش و حلق و بینی ، از صلاحیت انجام عمل کاشت ایمپلنت چانه برخوردار می باشند و به کمک این جراحی ، بین مولفه های صورت و چانه ، فک ، گونه و پیشانی هماهنگی و تعادل ایجاد می نمایند. برای قراردهی پروتز در چانه بیمار ، دکتر پروتز چانه مبادرت به ایجاد برشی ظریف در دهان یا زیر چانه وی نموده و پروتز را در داخل برش تعبیه می کند و در نهایت ، برش را بخیه می زند.

پروتز چانه از چه موادی ساخته می شود ؟

پروتز در اشکال و اندازه های مختلف برای پاسخگویی به هر خواسته و نیاز هر فرد وجود دارد که عمدتا از سیلیکون ساخته می شوند. پروتز ، کاملا شبیه استخوان چانه طبیعی است. از این رو در صورتی که توسط بهترین جراح پروتز چانه انجام گیرد ، تشخیص این که شما “عمل زیبایی داشته اید” تقریبا غیرممکن خواهد بود.

برش های جراحی پروتز چانه

برای گذاشتن پروتز چانه به طور کلی ، دو روش وجود دارد :

  • برش داخل دهانی : در این روش ، برشی در داخل دهان ؛ یعنی در ناحیه ای از لب پایین که به لثه متصل است ایجاد می گردد. در این روش ؛ زخم ناشی از جراحی قابل رویت نیست اما کارگذاری پروتز ، دشوارتر بوده و احتمال بروز عفونت نیز در آن بیشتر می باشد.
  • برش زیر چانه : در این روش ؛ یک برش خارجی در ناحیه چین زیر چانه فرد ایجاد می شود ، در نتیجه قرار دادن پروتز برای دکتر پروتز چانه به سهولت میسر بوده و قاعدتا تعبیه آن ، دقیق تر خواهد بود. در این روش ، محل جراحی قابل مشاهده خواهد بود ؛ اما با رعایت مراقبت های پس از عمل و به مرور زمان تا حدود زیادی از بین خواهد رفت.

 

جراحی پروتز چانه

 

جلسه مشاوره جراحی پروتز چانه

جلسه مشاوره جراحی پروتز چانه در تهران ، فرصتی برای برقراری یک ارتباط صمیمانه و انجام یک گفتگوی شفاف با بیمار درباره دغدغه های مرتبط با چانه و اهداف زیبایی ایده آل محسوب می شود. در طول این جلسه ، جراح درباره سابقه پزشکی و داروهایی که بیمار در حال حاضر مشغول به مصرف آنها است ، از بیمار استعلام می گیرد. بعد از آزمایش ، عکس هایی برای درک بهتر روند و ایده ال ترین حالت برای شما ، گرفته می شود. بعد از تکمیل فرایند مشاوره ، پزشک یک طرح درمان سفارشی را ترسیم می کند. این اولین قدم در مسیر دستیابی به چانه ای زیبا و ارتقا چهره محسوب می شود.

دوره ریکاوری برآورد شده در جراحی پروتز چانه

بیشتر بیماران می توانند فعالیت های نرمال خود را در حدود یک هفته بعد از جراحی کاشت ایمپلنت چانه از سر بگیرند. البته ، برای شروع فعالیت های فیزیکی سنگین و ورزش ، چند هفته باید دست نگه داریم تا بدن بتواند به بهبود کافی دست پیدا کند. کبودی در هفته دوم بعد از جراحی پروتز چانه ، فروکش کرده و در یک دوره 10 الی 14 روزه ، به حداقل سطح خود می رسد.

تورم جزئی نیز بعد از چند هفته فروکش می کند. البته می توان با استفاده از لوازم آرایش ، در زمان حضور در جامعه ، علائم بر جای مانده از جراحی را پوشش داد. بعد از دو هفته ، نتایج جراحی نمایان می شود و تورم و کبودی ، به میزان قابل ملاحظه ای فروکش می کند. برای مشاهده نتیجه نهایی باید چند ماه دست نگه دارید تا تورم به طور کامل ، از بین برود.

بهترین مارک  پروتز چانه

یکی از متداول ترین سوالات متقاضیان در این خصوص این است که بهترین مارک یا برند ایمپلنت چانه چیست؟ باید بدانید نظر دادن در این زمینه کمی سخت است. چرا که برند ها و شرکت های معتبر بسیار زیادی در سرتاسر دنیا مشغول به تولید محصولات باکیفیت و مناسب می باشند. بسیاری از متخصصان و پزشکان و جراحان پلاستیک ، با یک دیگر اتفاق نظر دارند که بهترین مارک ایمپلنت چانه ، برند Archives می باشد.

برای انتخاب بهترین مارک نیاز است تا به یک جراح و متخصص مجرب در این زمینه مراجعه کنید ، تا وی بر اساس نیاز های شما بهترین و مناسب ترین موارد را انتخاب کند. پزشکان متخصص در زمینه کاشت پروتز چانه می توانند بر اساس وضعیت فردی شما و عوامل دیگری مانند سلامت عمومی ، تاریخچه پزشکی و بودجه شما ، مارک مناسبی را به شما توصیه کنند.

تجربه ریکاوری اولیه در پروتز چانه

در طول دو روز اول بعد از جراحی پروتز چانه ، از دهان بیمار ، ترشحات خون آلود خارج می شود. اگر جراحی از راه دهان انجام شده باشد ، این اتفاق کاملاً نرمال خواهد بود. تورم جزئی در صورت و گردن کاملاً قابل انتظار است. در زمان خوابیدن ، بهتر است بیمار در حالتی بخوابد که سر در موقعیت بالاتر از بدن قرار داشته باشد. این موقعیت می تواند به فروکش کردن تورم در طول چند روز اول بعد از جراحی کمک کند.

در طول یک یا دو روز اول بعد از جراحی برای کمک به کاهش تورم در اطراف چانه و لب ها ، می توانید از کمپرس یخ کمک بگیرید. پزشک بیمار را به انجام پیاده روی های کوتاه در منزل در طول هفته اول و انجام فعالیت های سبک برای کمک به ارتقا یافتن جریان خون تشویق می کند. البته ، بلند کردن اجسام سنگین و انجام فعالیت های ورزشی سخت باید در طول یک هفته اول ، مورد اجتناب قرار گیرد.

تغذیه در طول دوره ریکاوری عمل پروتز چانه

وعده غذایی در روز اول بعد از جراحی باید سبک باشد تا جویدن به حداقل سطح خود برسد. لب پایین بعد از پروسیجر ، تا چند روز بی حس است. بنابراین در زمان خوردن غذا باید با دقت دمای آن را کنترل کنید تا دچار سوختگی نشوید. خوردن در روزهای اول بعد از جراحی ، برای شما تجربه متفاوتی خواهد بود چون فعالیت ماهیچه های لب به طور موقتی تغییر کرده است.

ولی با گذر زمان ، همه چیز به حالت طبیعی خود باز خواهد گشت. اگر پروتز از طریق دهان در چانه قرار داده شده باشد ، بیمار باید مراقب باشد که بخیه های داخل لب بالا ، دچار آسیب دیدگی نشوند.

مراقبت های بعد از جراحی پروتز چانه

چانه ؛ یکی از فاکتورهای موثر در زیبایی چهره به شمار می رود ؛ تا جایی که چنانچه عقب تر یا کوتاه تر از حد استاندارد باشد ، زیبایی صورت را تحت الشعاع قرار داده و بر آن تاثیر سوء ایجاد خواهد کرد ؛ ناهنجاری ظاهری چانه ، سبب می شود بینی فرد بزرگ تر از آن چه که واقعا هست به نظر برسد و به طور کلی از اعتماد به نفس فرد می کاهد.

افرادی که با این مشکل مواجه هستند ؛ می توانند از طریق جراحی ، اقدام به اصلاح دفرمیتی چانه نموده و بدین ترتیب با بهبود حالت چهره خود اعتماد به نفس خویش را بازیابند.

  1. بعد از جراحی پروتز چانه ، مواجهه با کمی تورم یا احساس کشیدگی جزئی در ناحیه چانه ؛ برای همه افرادی که تحت این عمل جراحی قرار گرفته اند وجود خواهد داشت ؛ این اتفاق ، مسئله ای عادی است و جای نگرانی ندارد و تدریجا مرتفع می گردد.
  2. لازم به ذکر است که تورم به وجود آمده در ناحیه چانه ، عموما پس از حدود یک ماه به طور کامل از بین خواهد رفت و نتیجه عمل پس از این بازه زمانی ، به وضوح قابل رویت و ملموس خواهد بود.
  3. احساس درد خفیف بعد از عمل پروتز چانه ؛ نیز امری طبیعی است و پس از گذشت چند روز از عمل به طور کامل برطرف می گردد ، از این افراد نباید از این مسئله ابراز نگرانی نمایند.
  4. تا 72 ساعت پس از جراحی ایمپلنت چانه ؛ جهت فیکس شدن موقعیت پروتز در چانه ، حتما باید پانسمان چانه تا زمان توصیه شده مورد استفاده قرار گیرد.
  5. خوردن غذاهایی که نیاز به جویدن طولانی دارند ، در روزهای ابتدایی پس از عمل ؛ اکیدا ممنوع خواهد بود.
  6. افراد معمولا 7 الی 10 روز بعد از جراحی پروتز چانه ، قادر به از سرگیری فعالیت های روزانه خود خواهند بود و می توانند به امور روتین خود بازگردند.

فیلم جراحی پروتز چانه

هزینه پروتز چانه در تهران چقدر است؟

یکی از موارد مهم که ذهن افراد متقاضی برای عمل ایمپلنت چانه در تهران را به خود درگیر کرده است هزینه آن می باشد، برای آن که قیمت این جراحی را بدانید بهتر است به مطب بهترین جراح پروتز چانه تهران مراجعه کنید تا او پس از معاینه و بررسی های دقیق هزینه نهایی را به شما اعلام کند.

عوارض پروتز چانه

قرار گرفتن ایمپلنت در موقعیت نامطلوب ، جدی ترین عارضه جانبی این فرایند محسوب می شود. این زمانی رخ می دهد که حفره شکل گرفته توسط جراح برای جایگذاری ایمپلنت ، بسیار کوچک یا بسیار بزرگ باشد و باعث شود که ایمپلنت ، کج به نظر برسد. منطقی ترین راهکار برای حل این مشکل ، سپردن فرایند پروتز چانه به دست یک جراح خوب و ماهر است. برخی دیگر از عوارض جانبی احتمالی در طول این فرایند شامل موارد زیر می باشد:

  • آسیب دیدگی عصب منتال

عصب منتال مسئول خلق حس در ناحیه چانه ، لب پایین و برخی دندان ها می باشد. اگر این عصب آسیب ببیند ، دچار کبودی شده یا کشیده شود ، حس در ناحیه چانه دچار اختلال می گردد. به همین دلیل جراح باید پروتز را با نهایت دقت جایگذاری کند تا به این عصب هیچگونه آسیبی وارد نشود.

  • عفونت

هر زمان که تحت جراحی پلاستیک قرار می گیرید ، عفونت می تواند بعنوان یکی از عوارض جانبی ، قابل انتظار باشد. فاکتورهای متعددی خطر عفونت را در طول پروتز فک  افزایش می دهد که یکی از آنها استقرار ایمپلنت چانه به روش اینترا اورال می باشد به همین دلیل است که دکتر بشارتی زاده ، بهترین جراح پروتز چانه در تهران ، دستاورد ایمپلنت چانه اکسترنال را ترجیح می دهد. بعلاوه وی برای جلوگیری از بروز عفونت ، قبل ، بعد و در طول فرایند جراحی پروتز ، از آنتی بیوتیک استفاده می کند.

  • اختلال عملکرد عضله

اصلی ترین عارضه جانبی پروتز چانه ، اختلال در عملکرد عضله می باشد که به شکل یک فرو رفتگی در ناحیه نمایان می شود. این در اثر آسیب دیدگی عضله در طول جایگذاری ایمپلنت اتفاق می افتد. خوشبختانه ، سپردن جراحی به دستان ماهر جراح و در سایه مهارت و تجربه او ، می تواند از بروز چنین عارضه جانبی جلوگیری کند.

به طور کلی پروتز چانه به عنوان یک فرایند بی خطر شناخته شده است و می توان ضریب اطمینان پیشگیری از بروز عوارض احتمالی را از طریق سپردن جراحی به دست یک متخصص صاحب تجربه ، بالا برد.

 

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: