جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

مراحل جراحی رینوپلاستی

افرادی که تصمیم دارند تا جراحی بینی انجام دهند بهتر است تا در ابتدا با مراحل جراحی رینوپلاستی آشنا شوند. در ویزیت اول و جلسه مشاوره، بینی شما از لحاظ ظاهر، وضعیت تیغه بینی، شاخک های داخلی بینی و غیره معاینه می شود و لازم است تا شما انتظارات تان را از عمل جراحی با پزشک خود در میان بگذارید و در مقابل نیز پزشک اقداماتی که می شود در جراحی برای شما انجام داد را برایتان توضیح می دهد.

مراحل جراحی رینوپلاستی

در صورت تمایل، عکس دیجیتالی از بینی تان تهیه و با کامپیوتر از فرم بینی بعد از عمل برایتان طراحی و به شما نشان داده خواهد شد. در انتها اگر تصمیمم تان برای عمل جراحی حتمی باشد، برای تهیه عکس های لازم به یک عکاسی مورد تایید استاندارد های پزشکی معرفی خواهید شد تا از چهره و بینی تان عکس بگیرید. ضمناً برای انجام آزمایشات مورد نیاز و سیتی اسکن نیز به مراکز معتبر ارجاع داده می شوید.

از دیگر موارد مراحل جراحی رینوپلاستی که باید بدانید و رعایت کنید این است که در روز جراحی ، ناشتا باشید و یک ساعت پیش از عمل در مرکز جراحی حاضر باشید. طول مدت زمان عمل بینی بین یک تا دو ساعت می باشد و شرایط بیحسی یا بیهوشی در صورت امکان از سمت شما انتخاب می شود که در نیمه بیهوشی و بیهوشی کامل هر یک مزایا و معایبی دارد.

ولی در حالت کلی بیهوشی کامل در عمل جراحی بیشتر مورد تایید و ارجحیت است زیرا در این حالت کنترل فشار خون امکان پذیر است، بیمار در وضعیت راحتی می باشد، پزشک بیهوشی شرایط بهتری برای مراقبت از بیمار دارد و در طول جراحی دماغ ترشحات به درون حلق و ریه بیمار راه نمی یابد بنابراین جراح بینی هم در شرایط مناسب تری به انجام جراحی می پردازد.

در نیمه بیهوشی بعد از اتمام جراحی فرد زیاد سرفه می کند و این امر خوشایند نیست ولی در بیهوشی کامل این سرفه ها کمتر هستند.

البته در موارد خاصی نیمه بیهوشی یا همان بیحسی موضعی ارجحیت دارد، برای مثال : افرادی که ناراحتی قلبی عروقی داشته باشند و بیهوشی کامل در این افراد ممکن است خطرناک باشد که در این روش نیز پزشک بیهوشی از زمان شروع جراحی تا پایان آن وظیفه دارد تا مراقب بیمار باشد و با داروهای آرامبخش و خواب آور و مسکن های مجاز، شرایط  یک یک جراحی راحت وعاری از هرگونه درد و اضطراب را برای بیمار فراهم می کند.

بیمار می تواند تقریبا بین پنج تا شش ساعت بعد از اتمام جراحی مرخص شود و یا در صورت تمایل شب را در مرکز جراحی سپری کند.

مراحل جراحی رینوپلاستی

بر اساس اطلاعات جمع آوری در طول فرایند کامل مشاوره، جراح بینی شما، یک طرح جراحی را که متناسب با نیازهای فردی هر بیمار می باشد، ترسیم می کند. این طرح، تعادل و توازن جامعی را بین نیازها و انتظارات زیبایی بیمار و ساختار بینی طبیعی و آناتومی صورت، خلق خواهد کرد.

در طول مرحله ترسیم طرح، جراح با بیمار خود جهت تعیین نوع تغییرات مورد نیاز در بینی و رویکرد باز یا بسته عمل ، همکاری مشترکی را انجام می دهد. انتخاب نوع بیهوشی، موقعیت برش ها و زمان آغاز جراحی، تعیین می شود.

مراحل اجرایی روند

  1. بیهوشی
  2. جراحی – تکنیک باز یا بسته بر حسب درجه اصلاح مورد نیاز، انتخاب می شود. بافت ناحیه بینی، برداشته شده، اضافه شده یا بعنوان بخشی از جراحی، تغییر شکل داده می شود. استفاده از گرافت یا ایمپلنت های سنتزی، در برخی موارد، مورد استفاده قرار می گیرد. جراحی بینی به روش باز، جامع تر بوده، ولی جای زخم جزئی را در ستونچه بینی بر جای می گذارد. جراحی با رویکرد بسته، در داخل سوراخ های بینی انجام می شود و در نتیجه، هیچ جای زخم بیرونی در آن بر جای نمی ماند.
  3. مرحله بستن زخم – در این مرحله، جراح با دقت، برش ها را با بخیه های جذبی یا غیر جذبی، می بندد، بیشتر بیماران می توانند در همان روز به منزل بازگردند. پانسمان بینی نیز مقدمتاً برای پشتیبانی از ساختار تازه شکل داده شده بینی، استفاده می شود. دستورالعمل های ریکاوری قبل از ترک محل درمان، در اختیار بیمار قرار داده می شود.

مراحل بهبود رینوپلاستی

مراحل بهبود ، بعنوان بخشی از مراحل جراحی رینوپلاستی، در دستیابی به یک نتیجه مطلوب، نقش مهمی را ایفا می کند. اگر به دنبال انجام جراحی هستید، باید بدانید که یکی از سوالاتی که احتمالاً برای شما نیز پیش می آید، این است که چه زمان می توانید شاهد نتیجه جراحی بینی خود باشید. ما میدانیم که شما برای دیدن بینی جدیدتان هیجان زده هستید، ولی این موضوع را نیز باید درک کنید که سپری شدن مراحل بهبود بعد از عمل بعنوان بخشی از مراحل جراحی رینوپلاستی، امری اجتناب ناپذیر است.

بینی بخشی از صورت شما است و میزان تمایل آن برای حفظ تورم بعد از عمل ، در مقایسه با سایر بخش های تحت تاثیر قرار گرفته صورت، بیشتر می باشد. بنابراین، میزان ماندگاری تورم در بینی، طولانی تر خواهد بود. پزشک، دستورالعمل هایی را در اختیار شما قرار می دهد که با دنبال کردن آنها می توانید عمل جراحی موفقی داشته و روند بهبود خود را در مسیری مستقیم، هدایت کنید.

مرحله اول: یک هفته بعد از جراحی

یک هفته بعد از جراحی بینی، پزشک، اسپلینت بینی شما را بر می دارد. کل ساختار بینی شما، متورم و بزرگ است و شما هنوز نمی توانید پروفایل کلی بینی خود را مشاهده کرده یا متوجه شوید که آیا قوز بینی تان برداشته شده است یا خیر. در این مرحله، کبودی ملایمی را تجربه خواهید کرد. بسیاری بیماران در این مرحله، برای دیدن نیمرخ یا پروفایل بینی خود، بسیار هیجان زده هستند.

مرحله دوم : سه تا چهار هفته بعد از جراحی بینی

سه تا چهار هفته بعد از عمل زیبایی بینی ، بخش عمده ای از تورم باقی مانده، فروکش کرده است. پزشک می تواند شکل ساختار بینی شما را با وضوح بیشتری در این مرحله مشاهده کند، ولی در این مرحله، مشاهده جزئیات، ممکن نمی باشد. در این مرحله، بینی شکل خود را بیشتر و بیشتر نشان می دهد و بیمار، با دیدن شکل جدید و زیبای بینی خود، شگفت زده تر می شود. ولی به خاطر داشته باشید که هنوز راه طولانی برای دیدن نتیجه نهایی، در پیش رو دارید.

مرحله سوم: سه ماه بعد از جراحی

در ماه سوم بعد از جراحی زیبایی بینی ، جزئیات دقیق بینی جدید شما، آشکارتر می شود. شما می توانید در این مرحله مشاهده کنید که پزشک تان با چه ظرافت و دقتی ساختار بینی شما را تغییر شکل داده، هارمونی صورت را خلق کرده و ویژگی های صورت تان را متوازن نموده است. بعد از گذر سه ماه، بیشتر بیماران دیگر نیازی به شرکت در جلسات فالوآپ ندارند، چون نتیجه مطلوب آنها از عمل بینی، محقق شده است.

مرحله چهارم: ماه های بعد

پزشک در ماه ششم، دوازدهم یا بیست و چهارم بعد از عمل بینی، بر یک مبنای مورد نیاز، بینی شما را معاینه می کند. در ماه ششم بعد از جراحی زیبایی ، پهلو های بینی و نوک آن، جذابیت بیشتری یافته و زیبایی خود را بهتر نشان می دهند. یک سال بعد از عمل بینی، دیگر تورمی باقی نمانده و بینی جدید شما، شکل کامل خود را به دست آورده است. شما می توانید از بینی جدیدتان لذت ببرید و آنچه در روند عمل دماغ برایتان اتفاق افتاد را فراموش کنید.

 

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: