جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

نکات مهم در مورد جراحی بینی

در عمل جراحی بینی باید به چند اصل مهم توجه داشت تا بتوان به نتیجه مطلوب و دل خواه تان در جراحی زیبایی بینی دست پیدا کنید، در این مقاله به نکات مهم در مورد جراحی بینی می پردازیم.

عمل جراحی زیبایی بینی را می توان موفق خواند، که در آن عملکرد تنفسی و بویایی بینی آسیبی نبیند و به زیبایی بینی بیافزاید و منجر به بهبود زیبایی چهره شود.

نکات مهم در مورد جراحی بینی

 

نکات مهم در مورد جراحی بینی

  1. میزان تقاضا برای جراحی دماغ هر ساله در حال افزایش است. در سال 2015 ، طبق آمار ASAPS ، بیش از 145،000 نفر برای جراحی بینی به جراحان پلاستیک مراجعه کرده و این آمار از این تاریخ به بعد ، رشد چشمگیری داشته است.
  2. جراحی رینوپلاستی تنها یک جراحی زیبایی نیست. بسیاری از داوطلبین جراحی بینی، دچار مشکلات تنفسی ناشی از انحراف بینی مادرزادی هستند و برخی نیز از آسیب ها و صدمات وارد آمده به این اندام رنج می برند. این افراد برای رفع مشکلات درمانی خود، تحت عمل زیبایی بینی قرار می گیرند. البته اغلب یک جراح بینی ماهر، علاوه بر درمان مشکلات فانکشنال یا عملکردی در این دسته از داوطلبین، مشکلات زیبایی را نیز درمان کرده و در نهایت بینی را خلق می نماید که علاوه بر برخورداری از ویژگی های عملکردی خوب، از ظاهری زیبا نیز برخوردار است.
  3. یکی از دغدغه هایی که برخی بیماران را نگران می کند، احتمال تغییر کردن صدا بعد از اجرای روند رینوپلاستی است. با مراجعه به  پزشک مناسب و با تجربه، صدای شما دستخوش هیچگونه تغییری نمی شود. برخی پزشکان می گویند که ممکن است صدای شما به دلیل جراحی بینی تغییر کند، ولی اگر جراحی به درستی و در دستان یک جراح ماهر و با تجربه و مسلط به آناتومی بینی و تمام زوایای این جراحی انجام شود، چنین مشکلی به هیچ وجه بروز نخواهد کرد.
  4. امروزه صحبت در زمینه عمل دماغ با استفاده از شبیه سازی های رایانه ای برای خلق بهترین مدل بینی برای بیمار ، به بحث داغ در میان علاقمندان و فعالان در این زمینه تبدیل شده است، ولی یک پزشک ماهر و با تجربه معتقد است که با تکیه بر دانش و تبحر و تشخیص اصلاحات و تغییرات مورد نیاز در بینی هر زیبا جو با لمس کردن و ارزیابی آن ، می توان بهترین نتیجه را خلق کرده و تکیه بر داده های کامپیوتری نمی تواند به اندازه دستان خلاق یک جراح ، نتایج شگفت انگیز را خلق نماید. بنابراین اطمینان از درک خواسته های شما توسط جراح  و توانایی او در ترکیب علم و هنر یکی از مهم ترین اقدامات در انتخاب یک جراح رینوپلاستی است.
  5. کشور ما ایران، یکی از کشورهایی است که ارزان ترین جراحی رینوپلاستی را به متقاضیان ارائه می دهد. البته در کنار مقرون به صرفه بودن هزینه این جراحی، کشور ما بعنوان یکی از قطب های جراحی بینی و بهره مندی از بهترین جراحان بینی در کل دنیا، شهرت یافته است که خدمات خود را تحت بهترین امکانات و پیشرفت های به روز در این زمینه ارائه می دهند.
  6. روند جراحی زیبایی بینی به تنهایی فقط 1-2 ساعت طول می کشد. این جراحی تحت بیهوشی عمومی یا بی حسی موضعی با تزریق داروهای آرام بخش درون وریدی قابل اجرا بوده و بر روی بینی بیماران برای حفظ شکل جدید بینی ، تا 5 روز از آتل استفاده می شود. سطح تجربه درد در این جراحی ، خفیف تا ملایم بوده و ظرف چند روز فروکش می کند. بنابراین اکثر زیباجویان ، رینوپلاستی را بعنوان تجربه ای دوست داشتنی به یاد می آروند.
  7. ماه های زمستان زمانی است که بیشترین تقاضا برای عمل بینی در آن اتفاق می افتد. به گفته پزشکان، بهبود پس از جراحی به طور کلی در هوای سرد آسان تر و سریع تر است.
  8. در طول دوره ریکاوری بعد از جراحی ، باید برای مدت تعیین شده از سوی جراح بینی از مصرف آسپرین ، ادویل و برخی داروها که باعث ایجاد التهاب یا رقیق شدن خون و افزایش احتمال خونریزی می شود، خودداری کنید. مصرف داروهای مسکن برای کنترل درد از سوی پزشک تجویز می شود. علاوه بر داروهای فوق الذکر، پزشک استفاده از ویتامین E و مکمل های گیاهی، استعمال سیگار و نوشیدن الکل را نیز ممنوع اعلام می کند. در برخی بیماران مصرف بروملین و آرنیکا که بهبود را سرعت بخشیده و تورم و کبودی را به سرعت کاهش می دهد، تجویز می شود.
  9. در هنگام خوابیدن ، قرار دادن  2 بالش برای  بالا نگه داشتن سر ، بعد از جراحی بینی ایده خوبی برای کاهش تورم شبانه است. این یکی از ساده ترین و موثرترین روش ها برای کمک به کاهش تورم در چند روز اول پس از عمل بینی می باشد.
  10. تکنیک های جراحی بینی آقایان و زنان متفاوت است. شاید به جراحی بینی فقط بعنوان یک عمل جراحی نگاه کنید ، اما وقتی صحبت از این روند زیبایی به میان می آید ، هنر نقش پر رنگ خود را ایفا می کند. زاویه و شیب بینی یک مرد با زن متفاوت است و بسیاری از جراحان پلاستیک مجرب زاویه هایی را انتخاب می کنند که ویژگی های بینی با توجه به جنسیت ، در آن رعایت شده باشد.

نکات مهم در مورد جراحی بینی برای رسیدن به یک بینی ایده آل نیاز است :

اولین و مهم ترین اصل، انتخاب جراح بینی مجرب می باشد، چرا که یک بار ممکن است عمل بینی ، خوب انجام شود و اقدام به عمل های ثانویه و ترمیمی بسیار دشوار خواهد بود.

  • طبیعی بودن بینی در صورت : به هیچ عنوان جراح تان را برای اینکه مطابق سلیقه شما و یا شبیه به یک عکس جراحی کند، تحت فشار قرار ندهید، زیرا جراح زیبایی بینی باید تناسب بینی با سایر اعضای چهره را در نظر بگیرد.
  • محافظت از عملکرد بینی : در صورتی که جراحی زیبایی بینی به عملکرد تنفسی شما آسیب بزند، دیگر زیبایی ظاهری بینی ارزشی نخواهد داشت و عواقب جبران ناپذیری را به همراه خود دارد.
  • تناسب بینی مهم است نه کوچک کردن بینی : عمل جراحی زیبایی بینی صرفاً به معنای کوجک نمودن بینی نیست و منظور از زیبایی تناسب بینی با دیگر اعضای صورت می باشد، گاهی در برخی افراد لازم است تا بینی کمی بزرگتر شود ( مانند افراد ژاپنی )
  • تامل در تصمیم گیری : از جراح تان بخواهید با کم ترین تغییر، بیشترین زیبایی را به چهره شما ببخشد، برای کوچک کردن پره های بینی خیلی اصرار نکنید، چرا که بهترین حالت پره های بینی معمولاً فرم طبیعی آن ها است.

 

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: