جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

چسب زدن به بینی

چسب زدن به بینی بعد از جراحی بینی برای کمک به کنترل ادم ( تورم ) بینی انجام می شود. بعد از عمل، بینی، بخصوص در اطراف نوک آن متورم است. چسب زدن فشار ملایمی را برای جلوگیری از رشد کردن بافت نرم و پوست دماغ، به این اندام وارد می آورد. بعلاوه بعد از عمل جراحی، شکل پایه بینی با تغییر شکل غضروف بینی، تغییر می کند. زدن چسب بینی به پوست کمک می کند تا بهتر با شکل جدید خود سازگار شود بنابراین آشنایی با نحوه چسب زدن به بینی بعد از جراحی بسیار حائز اهمیت است. در ادامه به توضیحات دکتر بشارتی زاده یکی از بهترین جراحان بینی تهران را در خصوص مزایای چسب زدن و آموزش استفاده از چسب بینی می پردازیم.

 

چسب زدن به بینی در تهران - دکتر بشارتی زاده

 

نحوه چسب زدن بینی

ما دو نوع مختلف تکنیک چسب زدن را برای بیماران بعد از عمل زیبایی دماغ معرفی می کنیم. در نوع اول، بیمار یک نوار واحد چسب را در بخش فوقانی نوک بینی قرار می دهد. در چسب زدن نوع دوم، بیمار یک تکه نوار چسب را در زیر ستونچه دماغ قرار داده و سپس به آرامی نوار چسب را در طرفین لوبول بالای نوک دماغ فشار می دهد. چسب زدن به بینی یک هشدار برای افراد اطراف شما می باشد و به آنها می گوید که باید مراقب باشند تا آسیبی از طرف آنها به دماغ شما وارد نشود. وقتی به بینی خود چسب می زنید، باید از لمس کردن بینی یا انجام کارهایی که ممکن است به بینی شما آسیب بزند خودداری کنید.

فیلم آموزش چسب زدن به بینی پس از جراحی

برای ایمه متقاضیان عزیز بتوانند راحت تر روند استفاده از چسب بعد از عمل بینی را درک کنند ، این ویدیو از دکتر بشارتی زاده را در اختیارشان قرار داده ایم که با جزئیات کامل پروسه را برای شما توضیح می دهند.

چگونه به بینی چسب بزنیم؟

  1. بینی تان را با آب گرم و صابون ملایم بشویید یا با پد پنبه ای و الکل، بینی و گونه هایتان را پاک کرده، صورت را خشک کرده و 5 دقیقه صبر کنید تا پوست به طور کامل خشک شود.
  2. از نوار چسب مناسب استفاده کنید. بر حسب اندازه بینی، اغلب از 6 تا 7 تکه نوار 2 تا 3 میلی متری استفاده می شود. حتماً چسب زدن به بینی را طوری انجام دهید که چسب ها هم دیگر را همپوشانی کنند. از یک تکه 10 تا 12 سانتی متری برای پوشاندن زیر بینی به شکل U استفاده کنید.
  3. بخش میانی نوار چسب باید در زیر نوک بینی قرار گیرد.
  4. چسب را به سمت بالا و طرفین بینی فشار دهید تا به خوبی بر روی بینی قرار گیرد.
  5. دو گوشه این نوار چسب باید در نزدیکی چشم ها قرار گیرد.
  6. این نوار چسب از نوک بینی پشتیبانی کرده و از افتادن آن جلوگیری می کند.
  7. دوباره یک لایه دیگر چسب را بر روی لایه قبلی قرار دهید. در نهایت، بخش های اضافی و بیرون زده نوار چسب را با قیچی کوتاه کنید.

آموزش چسب زدن به بینی بعد از جراحی

ابتدا یک نوار 10 سانتی چسب آماده کنید به صورتی روی بینی قرار می گیرد که وسط این نوار در قسمت پایین بینی قرار گرفته و دو طرف چسب به بالا کشیده می شود و کناره های بینی را به صورت مستقیم در بر می گیرد. یکبار دیگر چسبی به همین اندازه بردارید و مجدد تکرار کنید. مرحله بعد نوار چسب های کوتاه تر به اندازه حدودا 4 الی 5 سانت بریده می شود تا روی بینی رو پوشش دهد. 4 الی 5 نوار چسب را از نوک بینی به بالا به ترتیب روی تیغه بینی می چسبانیم به طوری که همدیگر را کمی کاور کنند.

همانطور که ذکر شد نیاز به وارد کردن فشار زیاد هنگام چسب زدن به بینی نیست تنها می توانید کمی فشار بیشتر هنگام زدن چسب های روی دماغ داشته باشید. برخی از پزشکان توصیه می کنند که چسب بینی باید با فشار زیاد بر روی بینی وارد شود تا فرم بیشتری بگیرد یا چسبی که در پایین بینی قرار می گیرد باید کاملا بینی را به بالا بکشد اما این درست نیست چنانچه مرتبا فشار زیادی به نوک بینی وارد شود و به بالا کشیده شود، احتمال افتادگی نوک بینی در دراز مدت بیشتر خواهد شد. بنابراین به این شکل چسب زدن را دکتر بشارتی زاده ، جراح توصیه نخواهند کرد.

چسب زدن به بینی از مهم ترین مواردی است که هر بیمار موظف است آن را به درستی انجام دهد. زیرا در زمان نقاهت از عمل ، بافت های بینی در دوره ترمیم هستند و باید با ساختار و فرم جدید سازگاری پیدا کنند. چسب بینی کمک می کند که این امر سریع تر به وقوع بپیوندد. همچنین کاهش ورم را نیز تسریع می کند. نکته دیگری که باید به ان دقت کنید نحوه چسباندن چسب بر روی دماغ است. طبق آموزش بهترین جراح بینی تهران این فرایند را انجام دهید تا نتیجه عمل بینی دستخوش تغییرات منفی نشود.

 

چسب زدن به بینی بعد از جراحی - دکتر بشارتی زاده

 

فیلم آموزش تعویض چسب بینی توسط دکتر بشارتی زاده

 

 

مدت زمان استفاده از چسب

بعد از جراحی بینی به بیماران توصیه می شود که حداقل به مدت دو هفته بینی خود را چسب بزنند. در طول این دو هفته نوار چسب، تورم و شکل گیری بینی را تحت تاثیر قرار می دهد. اما به طور دقیق مدت زمان زدن چسب دماغ به شرح ذیل می باشد: مدت زمان توصیه شده جهت چسب زدن به بینی برای جراحی بینی استخوانی 4 هفته می باشد که در این زمان شما می توانید یک بار در هر هفته و یا حتی دو بار در هفته به مطب دکتر بشارتی زاده ، مراجعه کرده و خود خانم دکتر، چسب بینی شما را بزنند تا نحوه صحیح چسب زدن دماغ و ایرادات چسب زدن خودتان مشخص و رفع گردد. برای جراحی بینی گوشتی مدت زمان بیشتری جهت چسب زدن به بینی توصیه میشود این زمان 6 تا 8 هفته است تا هرچه بهتر تورم بینی را کاهش دهد و فرم دهی بهتر به این نوع بینی ها منجر گردد. در زمان چسب زدن نیاز به وارد کردن فشار زیاد به دماغ نیست.

نکته : حتما تا زمان مشخص شده از سوی دکتر به زدن چسب بینی ادامه دهید و سر خود تصمیم گیری نکنید. چرا که ایشان با اگاهی کامل از روند و نحوه بهبودی زمان را برای شما مشخص می کند. همچنین روسه خود را با فرد دیگر مقایسه نکنید چرا که شرایط شما با بیمار دیگر یکسان نمی باشد.

اگر برای مدت طولانی به بینی چسب بزنیم مشکل ساز می شود!!

یکی از مهم ترین نگرانی های بیماران در خصوص چسب زدن بینی این است که مدت زمانی که باید از چسب مخصوص بینی بعد از عمل استفاده کنیم ، چقدر است و اگر مدت زمان طولانی از چسب استفاده کنیم برایمان مشکلی ایجاد می گردد یا به عبارتی عوارض زیاد چسب زدن بینی چه هستند؟ در این خصوص بهترین جراح بینی تهران این چنین پاسخ می دهند که ، مدت زمان مناسب برای استفاده از چسب همانطور که اشاره شد در هر فرد مختلف بوده و با توجه به نوع مدل بینی آن ها و همچنین روش پزشک می تواند مناسب باشد. معمولا مدت زمان لازم برای انجام این کار توسط پزشک تعیین می گردد و این زمان نیز به شرایط بیمار وابسته بوده و معمولا حدود یک الی سه ماه می باشد. در واقع باید بگویم که زیاد چسب زدن بینی تاثیر چندان زیادی بر روی نتیجه جراحی و فرم نهایی آن نخواهد داشت و تنها مهم است که نحوه چسب زدن به بینی درست و بر پایه اصولی باشد که پزشک شما آموزش داده است. از همین رو توصیه می شود در صورتی که مرحله ای از چسب زدن بینی را فراموش کرده اید یا در انجام آن مشکل دارید بهتر است ویدیو های آموزشی مربوطه را مشاهده کنید. شما عزیزان می توانید در طول این مقاله شما ویدیو های آموزش چسب زدن به بینی و تعویض چسب بینی را که دکتر روزینا بشارتی زاده تهیه نموده اند و به طور کامل در این خصوص توضیح داده اند را مشاهده کرده اید که خود آن ها می توانند کمک بسیار زیادی به شما کنند.

آیا چسب بینی پس از رینوپلاستی به کوچک شدن بینی کمک می کند؟

بله با وجود انجام چسب توصیه شده پس از عمل بینی ، لیفت بینی برای بینی های گوشتی انجام شده که انجام این امر به کوچک نشان دادن بینی عمل شده کمک شایانی می کند. با چسب زدن و اعمال فشاری کم ، التهاب بینی کم می شود و در نهایت بینی کوچکتر دیده می شود.

در صورتی که بعد از جراحی بینی چسب نزنیم چه می شود؟

همان طور که بارها در این مقاله کاربرد چسب زدن به بینی توضیح دادیم ، انجام این فرایند از اهمیت بالایی برخوردار است ، زیرا اگر چسب توصیه شده پس از عمل رینوپلاستی به کار گرفته نشود. ورم و التهابی که از آسیب دیدن ساختار بینی به وجود آمده است افزایش می یابد در نتیجه این عارضه در مدت زمان دیرتری برطرف می شود. با توجه به اینکه چسب دماغ یک علامت هشدار دهنده برای اطرافیان می باشد ، ممکن است در مقابل نزدن چسب ، متقاضی بیشتر در معرض ورود ضربه و یا آسیب به این عضو تازه جراحی شده قرار گیرد.

نحوه چسب زدن به بینی گوشتی را توضیح دهید

برای وارد شدن میزان فشار به روی پوست بینی گوشتی ، ابتدا باید دو طرف چسب را توسط دست گرفته ، فشار کمی را در مرکز چسب وارد و سپس آن را در اطراف بینی پخش می کنیم. به همین دلیل چسب زدن دماغ گوشتی به دلیل ورم بالای حاصل از آن پس از رینوپلاستی ، تا قسمت بالایی آن ادامه دارد.

بینی های گوشتی و استخوانی برای چسب زدن چه تفاوتی دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم هیچ تفاوتی بین آن ها موجود نیست ، زیرا در نحوه چسب زدن به بینی هر دو آنها هیچ گونه تفاوتی وجود ندارد. در چسب زدن بر روی تمام دماغ ها از همان روشی که از پیش به آن ها اشاره شده استفاده می کنیم.

 

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: