جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

کبودی ناشی از جراحی بینی

بعد از طی کردن فرایند درمان و اعمال تغییرات بر روی بینی ، در اطراف چشم ، کبودی ناشی از جراحی بینی طبیعی می باشد و جای نگرانی نیست، چرا که در نهایت یک هفته بعد از جراحی بینی کاملا از بین می رود. این کبودی ها به شکل های متفاوتی کبودی های جزیی از رنگ زرد تا کبودی شدید به رنگ بنفش می باشد. در ادامه این مقاله از سایت دکتر روزینا بشارتی زاده ، بهترین جراح بینی تهران قصد داریم در رابطه با روش های کاهش کبودی و رفع آن صحبت کرده و نکات مراقبتی مهمی را یاد آور شویم. برای خلاصی سریع از شر این کبودی ها توصیه می کنیم این مقاله از سایت دکتر بشارتی زاده را از دست ندهید.

کبودی های ناشی از جراحی بینی

 

دلیل کبودی ناشی از جراحی بینی چیست ؟

از مواردی که بعضی از افراد را برای جراحی رینوپلاستی دچار ترس و تردید می نماید کبودی  دور چشم پس از عمل می باشد، واقعیت امر این گونه است که این کبودی و حتی سیاهی اطراف چشم پس از جراحی کاملاً طبیعی می باشد و به سرعت برطرف خواهد شد و مسئله نگران کننده ای نیست. این عارضه بنا بر دلایل متعددی رخ می دهد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

  • این کبودی ناشی از نشت خون از مویرگ ها بافت زیر پوست می باشد.
  • نوع تکنیکی که بهترین جراح بینی تهران ، در عمل به کار می برد.
  • دستکاری و کار صورت گرفته بر روی استخوان های بینی
  • شرایط سیستم انعقاد خون در فرد

علت وقوع کبودی

کبودی ناشی از جراحی بینی زمانی رخ می دهد که رگ های خونی آسیب دیده در طول عمل ، در زیر پوست حبس شوند. همین امر باعث کبودی بنفش رنگ، در پوست می شود. بعلاوه، برخی افراد، التهاب و تورم اطراف چشم ها را نیز تجربه می کنند. همه اینها موقتی هستند و ظرف هفت الی ده روز فروکش می کنند. تایم لاین بهبود کبودی بعد از رینوپلاستی، تا حد زیادی به سبک زندگی و ویژگی های بدن فرد در واکنش به روند بهبود، بستگی دارد.

شگردهایی برای به حداقل رساندن کبودی ناشی از جراحی بینی

برخی پزشکان به بیماران خود توصیه می کنند بعد از دو روز قرار دادن کمپرس سرد ، در روز سوم ریکاوری، برای سرعت بخشیدن به روند بهبود، از کمپرس گرم استفاده کنند. به تجربه ثابت شده است که این کار می تواند بخش عمده ای از سیاهی ناشی از کبودی را به حداقل برساند.

از مصرف دروهای رقیق کننده خون خودداری کنید. این داروها شامل آسپرین و ایبوپروفن و برخی داروهای دیگر می باشد که باید به مدت دو هفته قبل از جراحی نیز از مصرف آنها خودداری شود. علت چنین اقدامی این است که داروهای رقیق کننده باعث نشت خون از عروق در طول روند شده و همین امر، کبودی را تشدید می کند.

سر خود را برای کمک به کاهش کبودی ناشی از جراحی بینی و همچنین تورم، بالا نگه دارید.

توقف استعمال سیگار و نوشیدن مشروبات الکلی، دو الی سه هفته قبل و بعد از روند رینوپلاستی ، می تواند در کاهش کبودی موثر واقع شود. نیکوتین، بعنوان یک محدود کننده جریان خون عمل می کند و در نتیجه جریان خون، اکسیژن و مواد مغذی به بافت در حال بهبود، کند شده و بهبود، روند نزولی پیدا می کند. تاثیر الکل به این ترتیب است که این ماده خطر بروز عوارض جانبی در طول جراحی را افزایش می دهد و علت آن ، تداخلی است که با برخی داروهای مسکن تجویز شده جهت مصرف در دوره بهبود، پیدا می کند.

یکی از مهم ترین رویکردهای قبل و بعد از جراحی ، که اساسی ترین فاکتور در به حداقل رساندن کبودی به شمار می آید، مهارت خود جراح است. یک جراح صاحب علم و ماهر می تواند تعداد و شدت برش ها و شکستگی های استراتژیک مورد نیاز برای شکل دهی بینی را به حداقل برساند و در عین حا ل، قادر است یکپارچگی بافت اطراف و ساختار استخوان را حفظ کند. به حداقل رساندن سطح آسیب دیدگی بینی در طول روند ، فاکتور کلیدی برای به حداقل رساندن کبودی ناشی از جراحی بینی ، به شمار می آید.

 

کبودی ناشی از جراحی بینی

 

اگر سابقه خونریزی شدید یا کبودی در خانواده دارید، در طول جلسه مشاوره قبل از عمل، حتماً پزشک را در جریان امر قرار دهید.

هیدراته بمانید و آبرسانی به بدن را به خوبی انجام دهید. قبل و بعد از روند، مقدار زیادی آب بنوشید. وقتی آب بدن شما کم شود، بدن از ذخیره آب خود استفاده می کند. این امر باعث احتباس مایع شده و می تواند باعث تشدید کبودی شود، چون سیستم گردش خون، نمی تواند با بالاترین سطح کیفیت عملکرد، کار خود را انجام دهد و در نتیجه ضایعات بدن، با سرعت کافی از بدن دفع نمی شوند.

عمل زیبایی بینی در هر سنی پس از تکمیل رشد بینی، قابل انجام می باشد حداقل سن برای انجام این روند زیبایی، 15 سالگی می باشد. برای بهره مند شدن از یک روند بهبود خوب و با کیفیت، جوانی فاکتور موثری می باشد. وقتی سن شما بالا می رود، رگ ها به دلیل رشد کردن، آسیب پذیر تر می شوند. میزان کبودی شکل گرفته بعد از عمل جراحی زیبایی بینی، به طور طبیعی، با بالا رفتن سن، دارای ارتباط مستقیم می باشد. هر چه سن شما بالاتر باشد، احتمال وسیع تر بودن سطح کبودی بعد از عمل نیز بالاتر خواهد بود.

قرص رفع کبودی بعد از عمل بینی

کبودی و ورم زیر چشم ها بعد از انجام عمل جراحی نسبت به سایر نواحی صورت شایع تر و از همه مهم تر آزار دهنده تر می باشند. از همین رو افراد به دنبال سریع ترین روش ها برای رفع کبودی ناشی از جراحی بینی می باشند. قرص آناهیل یکی از پرطرفدار ترین نوع قرص رفع کبودی بعد از عمل بینی است که تقریبا تمامی جراحان بعد از عمل به بیماران خود برای کاهش نشانه ها تجویز می کنند. این کپسول حاوی ماده بروملین است که در واقع برای رفع و کاهش کبودی و خون مردگی پوست بسیار سودمند می باشد.

کرم و پماد برای رفع کبودی ناشی از جراحی بینی

افراد زیباجو می توانند زیر نظر جراح بینی خود از پماد ها و کرم های متفاوتی برای کاهش علائم و نشانه ها استفاده می کنند. کرم هایی از قبیل لازونیل ، هیرودوئید یا سیکاستیم آرنیکا از جمله کرم هایی هستند که می توانند به کاهش علائم کبودی کمک کنند. این نوع کرم ها با افزایش میزان خونرسانی به بافت های ملتهب و همچنین داشتن خاصیت ضد انعقادی خون می توانند لخته های خونی زیر پوست را از بین برده و آثار کبودی را نیز تا حد بسیار زیادی کاهش دهند.

از سویی دیگر این نوع کرم ها دارای خواص ترمیم کنندگی می باشند که می توانند به رفع اثر به جا مانده از بخیه ها کمک کرده و باعث شوند تا بیماران سریع تر با نتیجه جراحی زیبایی بینی خود رو به رو شوند.

برای رفع کبودی های بعد از عمل بینی چه بخوریم ؟

خوراکی های متفاوتی وجود دارد که افراد می توانند برای رفع کبودی های صورتشان از آن ها استفاده کنند ، از جمله خوراکی های مناسب می توان به آب کرفس ، آناناس و آب هویچ اشاره داشت.

 

سخن پایانی

به بیان کلی، ترس از کبودی ناشی از جراحی بینی ، طبیعی است، ولی انتخاب یک جراح بینی ماهر و صاحب تجربه و دنبال کردن دستورالعمل های توصیه شده توسط وی، می تواند نقش پر رنگی در به حداقل رساندن کبودی ایفا نماید.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: