جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

استئوتومی در جراحی بینی

برخی افراد دارای قوز در پل بینی می باشند که عموما بینی های استخوانی از این ویژگی برخوردارند، در جراحی بینی حین برطرف نمودن اشکالات موجود در ظاهر بینی اقدام به رفع قوز بینی نیز می گردد. چنانچه در اثر رفع قوز بینی از نمای روبرو ، بینی حالتی پهن به خود بگیرد می توان از طریق استئوتومی در جراحی بینی ، اقدام به باریک کردن بینی نمود.

نحوه انجام استئوتومی در جراحی بینی

در حقیقت استئوتومی یک عمل جراحی می باشد. جراح بینی در جراحی استئوتومی بخشی از استخوان مد نظر را به صورت کنترل یافته برش ایجاد می کند.

 

استئوتومی در جراحی بینی

انواع استئوتومی بینی چیست ؟

پزشک معالج، انواع متعددی از جراحی های بینی استئوتومی را ارائه می دهد که عبارتند از:

  • رینوپلاستی استئوتومی اکسترنال : این تکنیک به کاهش خطر تخریب دیواره لترال و مجاری عبور هوا کمک می کند.
  • رینوپلاستی استئوتومی مدیال : که برای کوچک کردن برآمدگی دورسال در شکل ظاهری بینی، باریک تر کردن بینی، و اصلاح بد شکلی های مختلف بینی، مفید می باشد.
  • رینوپلاستی استئوتومی معکوس : که شامل پهن تر کردن استخوان های بینی می باشد.
  • رینوپلاستی استئوتومی لترال : که مستلزم ایجاد شکستگی در استخوان های بینی بمنظور باریک تر یا پهن تر کردن پل دورسال و پایه بینی می باشد.

تکنیک ایده آل استئوتومی در جراحی بینی ، بر اساس ویژگی های بیمار، متغیر می باشد. قبل از استئوتوم ، پزشک، تکنیک مناسب را برای بیمار توصیف می کند و کلیه دغدغه ها و سوالات بیمار در خصوص این درمان را پاسخ می دهد. به این ترتیب، بیمار دقیقاً می داند که در طول جراحی، چه اتفاقی خواهد افتاد و از اقدامات لازم برای آماده شدن جهت انجام جراحی، آگاهی لازم را دارد.

اقدامات قبل از استئوتومی در جراحی بینی

قبل از استئوتومی در عمل بینی ، پزشک از بیمار می خواهد تا از موارد زیر اجتناب کند:

  • مصرف آسپرین
  • مصرف داروهای ضد التهابی
  • مصرف ایبوپروفن
  • مصرف ناپروکسن
  • مصرف داروهای رقیق کننده خون یا صد انعقاد کننده های خون
  • مصرف ویتامین E
  • مصرف کپسول های روغن ماهی
  • استفاده از عناصر مغذی بدون نسخه
  • نوشیدن الکل

در طول روند استئوتومی در جراحی بینی

غالب بعد از استئوتومی، جراحی زیبایی بینی تحت بیهوشی عمومی انجام می شود.

نخست یک خط شکستگی با استفاده از اوستئوتوم ( ابزاری برای انجام جراحی استئوتومی ) در دو طرف بینی با ایجاد یک فشار دستی برای شکستن استخوان ایجاد می شود.

پس از قرار گرفتن استخوان ها در موقعیت مناسب و تکمیل جراحی، تمامی برش های ایجاد شده بسته می شوند و یک اسپلینت بر روی بینی قرار داده می شود.

بعد از استئوتومی در جراحی بینی

توجه نمایید که استئوتومي در جراحي بيني بخشی لاینفک در جراحی زیبایی بینی می باشد که از طریق شکستن بینی به شیوه ای صحیح منجر به باریک شدن بینی از روبرو و صاف شدن آن خواهد شد.

فرق بین جراحی بینی استئوتومی و رینوپلاستی سنتی چیست؟

جراحی رینوپلاستی سنتی شامل شکل دهی مجدد و تغییر اندازه بینی می باشد، در حالیکه استئوتومی بینی تغییر موقعیت و وضعیت قرار گرفتن استخوان های بینی را شامل می شود.

استئوتومی در جراحی بینی زمانی توصیه می شود که بیمار با یک بینی شکسته یا همان شکستگی بینی یا دیگر آسیب های وارده به بینی، دست به گریبان شده باشد. این روند به بهترین شکل برای درمان قوز های بزرگ در بینی که از نمای روبرو، باعث پهن و بزرگ به نظر رسیدن بینی می شود، قابل استفاده می باشد.

پزشک به بیمار در تعیین این موضوع که بین عمل جراحی زیبایی بینی سنتی و استئوتومی، کدامیک گزینه درمان بهتری برای او می باشد، کمک می کند. صرفنظر از نوع جراحی که بیمار در جستجوی آن است، پزشک معالج، بیمار را در در دستیابی به یک بینی جذاب از نظر زیبایی و عملکردی، همراهی می نماید.

 

استئوتومی در جراحی بینی

 

آیا من داوطلب ایده الی برای استئوتومی هستم؟

قرار گرفتن تحت جراحی رینوپلاستی یک تصمیم مهم می باشد و پزشک معالج، شما را در تصمیم گیری در این خصوص که آیا این درمان، گزینه مناسبی برای شما محسوب می شود یا خیر، یاری می رساند. پزشک می تواند رینوپلاستی های سنتی و استئوتومی را برای بیمار شرح داده و چشم انداز کاملی از تمام جنبه های عمل بینی را به آنها ارائه دهد. در نتیجه، بیمار می تواند یک چشم انداز و نگرش کامل در خصوص جراحی بینی کسب کرده و درباره درمان مناسب، تصمیم گیری نماید.

عوارض استئوتومی بینی

خطرات احتمالی در جراحی استئوتومی عبارتند از:

  • عفونت
  • دشواری در تنفس
  • بهبود ضعیف زخم
  • سوراخ در سپتوم بینی
  • بی رنگ شدن پوست

آیا جراحی استئوتومی دردناک است؟

بعد از استئوتومی در جراحی بینی ، تجربه کردن یک درد ملایم تا متوسط، امری طبیعی می باشد. این درد اغلب با مصرف داروهای مسکن، قابل مدیریت و کنترل می باشد. ایجاد مقادیر منطقی کبودی و تورم در صورت بلافاصله بعد از روند، دور از انتظار نیست. بهبود طبیعی استخوان ها اتفاق می افتد. ریکاوری تا یک سال روند صعودی خود را طی می کند. بنابراین استئوتومی یک روند جراحی در نظر گرفته می شود که درد چندان زیادی در آن تجربه نمی شود.

چرا جراح در طول جراحی استئوتومی، استخوان بینی را می شکند؟

این سوالی است که شاید بسیاری از پزشکان در این حوزه درمانی، به صورت روزانه آن را از بیماران خود می شنوند. در واقع شکستن بینی، در اکثر افراد که قرار است تحت جراحی استئوتومی قرار گیرند، ایجاد ترس می کند. بنابراین اجازه بدهید تا شما را با یک واقعیت آشنا کنیم.

در عمل استئوتومی، در واقع یک برش، با دقت بالا در استخوان بینی ایجاد می شود تا بواسطه آن بتوان ناحیه خاصی از بینی را باریک یا صاف نمود. ابزار استفاده شده در این روند، که استئوتوم نامیده می شود، در استخوان برش ایجاد می کند و در واقع هیچ شکستگی در این میان اتفاق نمی افتد. این برش با برش ایجاد شده توسط اسکالپل که برای برش دادن پوست مورد استفاده قرار می گیرد، قابل قیاس می باشد. استئوتومی یکی از دقیق ترین فرایندی هایی است که با رعایت اصول ایجاد احساس راحتی در بیمار در حین اجرای روند، انجام می شود و نتایج بهینه ای را برای او خلق می نماید.

 

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: