جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

اهمیت پوست در جراحی بینی

اهمیت پوست در جراحی بینی و تاثیری که بر نتیجه این عمل دارد ، قابل توجه ویژه ای می باشد. اگرچه طی جراحی بینی ، تغییری بر روی پوست بینی انجام نمی شود ( به ندرت ممکن است تغییراتی بر روی پوست بینی صورت گیرد ) و کلیه اصلاحات لازم جهت بهبود فرم بینی ، صرفا بر روی ساختار غضروفی – استخوانی بینی انجام می پذیرد ؛ اما لازم است بدانید که نوع پوست بینی ، می تواند تاثیر بسزایی روی نتیجه این عمل جراحی ؛ داشته باشد.

اگر می خواهید درباره اهمیت پوست در جراحی بینی ، بیشتر بدانید ؛ تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

اهمیت پوست در جراحی بینی

جنس پوست بینی

پوست بینی نیز مثل پوست دیگر نقاط بدن ، از مشخصات خاص خود برخوردار است ؛ به طور کلی پوست بینی ، به دو دسته ضخیم و نازک تقسیم می شود ؛ البته در این میان برخی افراد وجود دارند که پوست بینی آن ها دارای ضخامت متوسطی است.

باید اشاره داشت که این نوع از بینی ها ، از مناسب ترین و ایده آل ترین شرایط برای عمل زیبایی بینی برخوردارند و در مقابل ، بینی هایی که ضخامت پوست آن ها کمتر یا بیشتر از حد نرمال است ؛ یعنی یا خیلی ضخیم هستند یا خیلی نازک ، نامناسب ترین شرایط را برای عمل بینی فراهم می کنند.

اهمیت پوست در جراحی بینی گوشتی

اگر پوست بینی شما بیش از اندازه ضخیم باشد ، باعث می شود خلاقیتی که جراح بینی طی رینوپلاستی بر روی بینی شما به کار برده است ؛ زیاد به چشم نیاید.

لازم به ذکر است که بینی های گوشتی ، دارای پوستی ضخیم می باشند و پوست بینی های استخوانی ، نازک و ظریف است.

در بینی های گوشتی به دلیل ضخیم بودن پوست ، معمولا نوک بینی پهن است ؛ چرا که این بینی ها غضروف های ضعیفی ؛ بویژه در قسمت نوک بینی دارند و در نتیجه ، این غضروف ها قادر به تحمل حجم بالای پوست بینی نمی باشند.

از این رو باید اشاره داشت که اهمیت پوست در جراحی بینی گوشتی ، بسیار زیاد است و اگر به این مسئله توجه نشود ؛ چند وقت بعد از جراحی بینی ، شاهد آن خواهیم بود که نوک بینی افتاده شده و دوباره به حالت سابق خود باز می گردد.

بنابراین در جراحی زیبایی بینی گوشتی ، به استحکام غضروف ها حین عمل ؛ نیاز داریم.

جراح بینی بدین منظور ، با استفاده از غضروف دیگر بخش های بینی یا استفاده از غضروف گوش یا دنده خود بیمار ؛ اقدام به تقویت غضروف های نوک بینی می نماید و به این ترتیب از افتادگی مجدد نوک بینی و بازگشت فرم بینی به حالت قبلی ، جلوگیری می کند.

به هر حال با تمام این تفاسیر ؛ شایان ذکر است که در عمل بینی های گوشتی ، تغییراتی که روی بینی اعمال می شود ؛ هرگز به وضوح قابل لمس نخواهد بود و معمولا چندان به چشم نمی آید.

بنابراین نتیجه رینوپلاستی بینی های گوشتی ، در اغلب موارد طبیعی است و تقریبا در عمده موارد ، نمی توان این نوع از بینی ها را به فرم نیمه فانتزی یا فانتزی جراحی کرد.

 

اهمیت پوست در جراحی بینی

 

اهمیت پوست در جراحی بینی استخوانی

شاید این طور به نظر برسد که بینی های گوشتی به خاطر ضخامت زیاد پوستی که دارند ، سبب ایجاد محدودیت در ایجاد اصلاحات مورد نظر شده و مانع نمایان شدن هنر دست جراح می شوند ؛ اما لازم است بدانید که اهمیت پوست در جراحی بینی استخوانی نیز کم نیست ؛ زیرا چنانچه پوست بینی شما بیش از حد نازک باشد ، جزئی ترین مشکل و ایرادی که در حین عمل رینوپلاستی ممکن است رخ داده باشد ؛ به وضوح قابل مشاهده خواهد بود.

هر چند در بینی های استخوانی ، پوست بینی نازک است و غضروف ها قوی هستند ؛ لذا هر گونه ظرافت کاری که جراح بینی در عمل به کار بسته است به خوبی قابل رویت خواهد بود و این مسئله ، نوعی مزیت برای بینی های استخوانی محسوب می شود و سبب می گردد که جراح بینی در عمل بینی های استخوانی ، برای کوچک کردن سایز بینی و اعمال تغییرات مورد نظر خود با هیچ گونه محدودیتی مواجه نباشد.

اما باید در نظر داشت که در بینی های استخوانی ،  کوچکترین و جزئی ترین ایرادی که در اسکلت زیرین بینی پیش آید ، در پایان جراحی نمایان خواهد شد.

از این رو بهتر است در نوک بینی های استخوانی ، تغییرات زیادی اعمال نشود تا بروز عوارض متعدد کاهش یابد.

البته در حالت کلی باید متذکر شد که رینوپلاستی بینی های استخوانی ، نسبت به  بینی های گوشتی به مراتب ساده تر است و این نوع از بینی ها را می توان به انواع مدل های عمل زیبایی بینی ؛ اعم از طبیعی ، فانتزی و نیمه فانتزی جراحی کرد.

ناگفته نماند افرادی که دارای پوست نازک هستند و تحت عمل زیبایی بینی استخوانی قرار می گیرند ؛ بعد از عمل ، دارای میزان اسکار و تورم کمی خواهند بود و به سرعت بهبود می یابند ؛ این در حالی است که وسعت تورم ناشی از عمل بینی های گوشتی شدیدتر بوده و روند بهبودی نیز کندتر انجام می شود.

اهمیت پوست در جراحی بینی ترمیمی

همانطور که می دانید جراحی زیبایی بینی ، به خودی خود نوعی عمل دشوار است که انجام آن ، نیازمند دقت و ظرافت جراح می باشد ؛ چرا که پیچیدگی های زیادی دارد.

حال آن که در صورت تکرار عمل بینی ؛ یعنی جراحی ترمیمی بینی ، این پیچیدگی نیز افزایش خواهد یافت ؛ زیرا ساختار و اسکلت بینی ، قبلا طی جراحی اولیه ، دستخوش تغییر قرار گرفته و شاید در برخی موارد طی عمل اولیه ، اصلاحات ظاهری بینی به شکلی انجام شده باشد که غضروف بینی از بین رفته یا مشکلات دیگری پدید آمده باشد.

قاعدتا این مسئله ، سبب خواهد شد که جراح بینی در عمل ترمیمی برای رفع نقائص بینی با محدودیت قابل توجهی روبرو شده یا حتی در برخی موارد ، نتواند فرم بینی را به خوبی اصلاح کند.

باید اشاره داشت عمل ترمیمی بینی ، در صورتی که ضخامت پوست بینی ، شدید باشد ؛ پیچیده تر و چالش برانگیزتر خواهد شد.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: