جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

جراحی بینی در افراد سیگاری

استفاده از دخانیات به خصوص سیگار، باعث می شود تا عروق کوچک به خصوص عروق پوستی بیمار شده و همین امر موجب می شود تا روند ترمیم بعد از جراحی بینی در افراد سیگاری دیر تر و با کیفیت کمتری اتفاق بیفتد، به همین علت است که موکداً توصیه می گردد تا دست کم 7 روز پیش از آن که جراحی بینی انجام بشود، تا حداقل دو هفته پس از عمل زیبایی بینی مصرف سیگار را قطع نمایید.

جراحی-بینی-در-افراد-سیگاری

خون رسانی به عضوی که عمل جراحی بر روی آن صورت گرفته است، از مهم ترین عوامل ترمیم و بازسازی بافت های آن عضو می باشد.

هر اندازه که روند خون رسانی به زخم ها بهتر باشد، ترمیم و بازسازی بافت های آسیب دیده ناشی از عمل بینی سریع تر است و در نهایت نتیجه حاصل از جراحی زیبایی بینی که در پایان به آن دست پیدا می کنید، بهتر خواهد بود.

جراحی بینی در افراد سیگاری ، به این علت که استفاده از سیگار باعث می شود تا عروق خون رسان و تغذیه رسانی به پوست و بافت ها به دلیل تنگی عروق با روند کند تری انجام بشود، منجر می گردد تا روند بهبود زخم ها و و ترمیم محل بخیه نیز دیر تر صورت بگیرد.

چرا توصیه می شود تا دو هفته پیش از انجام جراحی بینی ، مصرف سیگار را قطع کنید ؟

زمانی که شما سیگار مصرف می کنید، عوارضی را در پی خواهد داشت، در صورتی که استفاده از سیگار را دو هفته قبل از جراحی قطع نمایید، اثر منفی این عوارض در بدن کاهش می یابد و ترمیم بافت های آسیب دیده بینی شبیه به یک فرد غیر سیگاری اتفاق می افتد.

به طور کلی پروتكل قطع سيگار از یک هفته قبل تا دو هفته بعد از عمل هست و در دوران بعد از عمل روزی ١-٢ عدد سیگار ممنوعیتی ندارد و روی سير ترمیم تاثیر منفی ندارد.

داوطلبین خوب برای رینوپلاستی ، افراد غیر سیگاری هستند

وقتی مطالبی را درباره داوطلبین خوب برای روند عمل زیبایی بینی می خوانید، احتمالاً عبارتی را درباره سیگار نکشیدن مشاهده می کنید. بیشتر جراحان پلاستیک که جراحی های بدن و صورت را انجام می دهند، ادعا می کنند که بهترین داوطلبین جراحی افرادی هستند که دارای سلامت کامل بوده ، سیگاری نباشند و انتظارات منطقی از جراحی  خود داشته باشند. این ظاهراً یک قانون جهانی است. اگر شما قصد قرار گرفتن تحت جراحی زیبایی بینی را دارید و سیگاری هستید، برای ترک سیگار بمنظور داشتن شرایط مناسب برای قرار گرفتن تحت جراحی ، برنامه ریزی کنید.

جراحی بینی در افراد سیگاری

تاثیرات سیگار کشیدن در جراحی بینی

وقتی سیگار می کشید ، خود را در معرض خطر بیشتر بیماری و دیگر مشکلات سلامت قرار می دهید. بعنوان یک بیمار رینوپلاستی ، سیگار تهدید های زیر را به همراه دارد :

  • به تاخیر افتادن روند بهبود و خوب پیش نرفتن این فرایند
  • نکروز ، بر جای ماندن جای زخم و از دست رفتن پوست
  • تنگ شدن رگ های خونی و کاهش جریان خون و اکسیژن به نواحی مختلف بدن
  • انسداد مجاری عبور و جریان هوا
  • خطر افزایش یافته واکنش های بیهوشی
  • عدم تقارن بینی و نتایج نامطلوب
  • خونریزی بیش از حد

البته شایعاتی وجود دارد که سیگار باعث بروز مشکلاتی در سیستم عروقی بینی می شود ولی این موضوع جزو دغدغه های رایجی که جراحان پلاستیک صورت برای بیماران سیگاری خود دیده نمی شود.

بزرگ ترین تهدید سیگار کشیدن به فرایند ریکاوری و دشوار شدن داشتن یک سفر بهبود یکنواخت و هموارد و سالم در افراد سیگاری می باشد.

نتایج بعد از جراحی بینی در افراد سیگاری

بسیاری از بیماران که سیگار می کشند، دغدغه هایی در خصوص تاثیراتی دارند که سیگار کشیدن می تواند بر روی نتایج رینوپلاستی آنها بر جای گذارد.

در جلسه مشاوره جراح بینی بر روی اهمیت ترک سیگار حداقل دو هفته قبل از جراحی تاکید می کند. این موضوع یک استاندارد محسوب می شود و به تاخیر انداختن استعمال سیگار برای حداقل چهار هفته یا بیشتر، امن ترین و بی خطر ترین تاکتیک می باشد. این بهترین فرصت برای کنار گذاشتن دائمی و همیشگی این عادت است.

از آنجایی که نیکوتین رگ های خونی را مسدود می کند، بینی به راحتی تحت تاثیر آثار نامطلوب بهبود ضعیف قرار می گیرد و خطر عفونت افزایش پیدا می کند. همچنین برخی مشکلات دیگر نیز ممکن است اتفاق بیافتد که انجام عمل ثانویه یا ترمیمی را الزامی می نماید.

بینی در طول مراحل اولیه بهبود ، بسیار حساس است بنابراین ترک کردن عادت سیگار کشیدن برای مدت هر چه طولانی تر ، بهترین استراتژی برای حفظ سلامت و زیبا تر به نظر رسیدن بینی تان می باشد.

به خاطر داشته باشید که محصولاتی از قبیل نیکوتین ، آدامس نیکوتین و قلیان نیز به اندازه خود سیگار خطرناک می باشند، چون نیکوتین در آنها وجود دارد.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: