جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

جراحی بینی در چه افرادی انجام می شود ؟

تعداد متقاضیان عمل جراحی زیبایی در ایران روز به روز افزایش می یابد ، ولی از دید متخصصین فقط تعدادی از آنها به جراحی بینی احتیاج دارند. در این مقاله از سایت دکتر بشارتی زاده ، بهترین جراح بینی تهران قصد داریم به این موضوع بپردازیم که جراحی بینی در چه افرادی انجام می شود ؟ یا به عبارتی دیگر افراد متقاضی باید چه شرایطی داشته باشند. پس اگر متقاضی انجام عمل رینوپلاستی هستید اما نمی دانید که برای انجام عمل جراحی مناسب هستید یا خیر با ما همراه باشید.

 

 

در طول سال ها، عمل بینی به پیشرفت های وسیعی برای تغییر دادن شکل بینی برای اهداف زیبایی و نیز درمان مشکلات فانکشنال این اندام دست پیدا کرده است. افرادی که تحت این عمل قرار می گیرند، شکل زیبایی را در بینی خود به دست آورده و مشکلات عملکردی بینی آنها از قبیل اختلالات تنفسی درمان می شود. به دلیل تنوع اصلاحات قابل اجرا توسط رینوپلاستی، این موضوع که جراحی بینی در چه افرادی انجام می شود ؟ ، بحث گسترده ای است که در زیر به آن می پردازیم.

آمار نشان می دهد که رینوپلاستی دومین روند زیبایی پر طرفدار در دنیا می باشد. جراحان، بینی را به دلایل زیبایی و فانکشنال تحت درمان قرار می دهند. بهترین جراح بینی تهران ، بینی را تغییر اندازه می دهد. شکل دهی پل بینی و نوک بینی نیز از مواردی است که بسیاری از بیماران برای درمان آن، به پزشکان حوزه جراحی دماغ مراجعه می کنند.

عمل جراحی بینی در چه افرادی انجام می شود ؟

در زیر فهرستی از داوطلبین خوب برای انجام این جراحی آمده است:

  • بینی فعلی ، حس نارضایتی از چهره را در بیمار ایجاد کرده است.
  • بیمار از تغییرات اتفاق افتاده در بینی در اثر بالا رفتن سن، ناراضی است.
  • بدشکلی در بینی وجود دارد که نیاز به اصلاح دارد.
  • بیمار از جراحی خود، انتظارات منطقی دارد. بهترین داوطلبین افرادی هستند که به دنبال بهبود ویژگی های بینی خود هستند ولی انتظار ندارند که جراح، در بینی آنها معجزه بیافریند.
  • بیمار در سن مناسبی قرار دارد. بهتر است داوطلبین نوجوان، حداقل تا اواسط دوره نوجوانی صبر کنند تا ساختار بینی آن ها به تکامل برسد. در اواسط دوره نوجوانی رشد بینی کامل شده و پس از این دوره دیگر رشد نخواهد کرد.
  • بیمار شرایط جراحی را درک کرده و می تواند بر اساس دستورالعمل های پزشک، برای جراحی آماده شود. برای مثال، می تواند برای سپری کردن دوره ریکاوری، از محل کار یا تحصیل خود، مرخصی بگیرد.
  • بیمار از مشکلات پزشکی و آلرژی های خود آگاه بوده و این موضوع به پزشک، اطلاع رسانی شده است. این امر خطر واکنش به داروها و بیهوشی را کاهش می دهد.

انتظارات معقول از جراحی بینی

یکی از مهم ترین فاکتور هایی که تعیین می کند ایا جراحی برای شما نتیجه بخش و موثر است یا خیر داشتن انتظارات معقولانه و واقع بینانه از نتیجه جراحی است. بیمارانی که انتظارات واقع بینانه ای دارند و منتظر تغییرات خیلی بزرگ در صورت خود نیستند ، همچنین اهداف زیبایی و زیبایی شناختی درستی دارند و نگرش ذهنی و عاطفی عالی دارند ، کاندید مناسبی برای انجام این پروسه هستند. همراه با انتظارات واقع بینانه داشتن یک چشم انداز مثبت نیز موثر و مناسب نیز مهم است. شما تحقیقات خود را انجام داده اید و می دانید که چه تمایل دارید در آخر بینی شما به چه شکل در آید. علاوه بر تغییر ظاهر ، متوجه می شوید که جراحی زیبایی بینی مزایای دیگری نیز دارد. مانند بهبود کیفیت تنفس و غیره. پس می توانیم در پاسخ به این سوال که جراحی بینی در چه افرادی انجام می شود یا به عبارتی دیگر کاندید مناسب جراحی بینی چه کسانی هستند باید بگویم که بهترین کاندید ها کسانی هستند که انتظار معجزه از عمل رینوپلاستی ندارند.

نارضایتی از ظاهر بینی

اغلب کسانی که متقاضی انجام جراحی زیبایی بینی هستند دارای یک ویژگی مشترک هستند ، آن هم ناراضی بودن از شکل بینی می باشد. بیمارانی که از ظاهر کلی یا شکل بینی خود به دلیل وجود انحراف در بینی ، بزرگ یا کوچک بودن بینی ، وجود قوز روی بینی و دلایل این چنینی که درست و منطقی هستند و باعث کاهش زیبایی چهره می شوند ، ناراضی هستند و کاملا درک می کنند که چه تغییراتی می خواهد بر روی بینی ایجاد شود ، کاندیدای خوبی هستند.

بیمارانی که به دنبال جراحی برای اصلاح مسائل عملکردی هستند ، مانند انسداد بینی که می توانند تنفس را مختل سازد ، کاندیدای خوبی هستند زیرا این مسائل یک موضوع بسیار مهم و ضروری برای سلامتی محسوب می شوند.

تشخیص اینکه جراحی بینی در چه افرادی انجام می شود بر عهده جراح بینی است!!

با توجه به اینکه تعداد جراحان بسیاری وجود دارند که در حوزه جراحی مشغول به فعالیت هستند، داوطلبین جراحی ، گاهی در یافتن بهترین جراح برای سپردن عمل دماغ شان به دستان او، با چالش روبرو می شوند. آنها نمی دانند چه معیارهایی را باید در انتخاب بهترین جراح، مد نظر قرار دهند. پاسخ به این سوال، بسیار ساده است. صلاحیت، تبحر، تجربه و یک خلق و خوی خوب برای همراهی بیمار در مسیر فرایند.

بهترین جراح بینی می تواند به تمام داوطلبین رینوپلاستی بگوید که بعد از عمل، چه چیزهایی مورد انتظار بوده و دوره ریکاوری آنها چگونه خواهد بود و جراحی بینی در چه افرادی انجام می شود.  او اگر می بیند که انتظارات و توقعات بیمار از نتیجه جراحی، غیر منطقی است، صادقانه و با صراحت همه جوانب را برای او موشکافی کرده و به بیمار کمک می کند تا با نگاهی آگاهانه در خصوص توقعات از نتیجه جراحی تصمیم گیری کند.

با توجه به اینکه بدون شک، سوالاتی در طول روند در ذهن بیمار شکل می گیرد، جراح خوب، همیشه آماده پاسخگویی به سوالات و دغدغه های بیمار خود می باشد.

داوطلبین جراحی بینی، چگونه برای روند آماده شوند؟

دوره اقدامات قبل از رینوپلاستی شما، اغلب از دو هفته قبل از جراحی، آغاز می شود. دو هفته قبل از جراحی:

  • از یکی از دوستان یا نزدیکان خود بخواهید تا در روز جراحی، بعد از تکمیل روند، مسئولیت رانندگی را به عهده گرفته و شما را به منزل بازگرداند و حداقل برای 24 ساعت در کنار شما باشد.
  • الکل ننوشید. الکل خون را رقیق کرده و فرایند بهبود را طولانی می کند. همچنین باعث تشدید کبودی می شود.
  • سیگار نکشید. نیکوتین و تمام محصولات وابسته به آن، دوره ریکاوری را طولانی کرده و احتمال بروز مشکلات و عوارض جانبی را افزایش می دهد.
  • مصرف داروهایی از قبیل آسپرین یا ایبوپروفن را متوقف کنید. این داروها در توانایی بدن برای منعقد کردن نرمال خود، اختلال ایجاد می کنند. اگر سردرد دارید یا در ناحیه درمان احساس درد می کنید، از استامینوفن استفاده کنید.
  • مکمل های گیاهی مصرف نکنید. این مکمل ها می تواند به شکل منفی در فرایند بیهوشی اختلال ایجاد کنند.
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: