جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

جراحی کجی بینی

در برخی افراد ظاهر بینی شان بسیار کج و بد فرم است، همین امر موجب می شود تا این اشخاص برای جراحی کجی بینی به بهترین جراح بینی مراجعه نمایند تا جراحی بینی را به بهترین شکل انجام دهد.

جراحی-کجی-بینی

جراحی کجی بینی در دو گروه از افراد انجام می شود:

  • افرادی که به علت آسیب دیدگی یا شکستگی ، دچار انحراف بینی می شوند .
  • افرادی که به صورت مادرزاد دچار انحراف و کجی بینی هستند.
  • این افراد در صورت تمایل می توانند برای جراحی کجی بینی خود اقدام نمایند.
  • افرادی که کجی بینی دارند در قسمت سر بینی ،  نسبت به بالای بینی دچار انحراف هستند.
  • سر بینی ( یا همان نوک بینی ) به سمت اطراف دارای برآمدگی است. این موضوع باعث به نظر رسیدن انحراف در ظاهر بینی می شود.

دلیل به وجود آمدن کجی بینی :

مادرزادی ،  شکستگی و ضربه است. اغلب افراد با هدف جراحی کجی بینی به جراحی اقدام می نمایند.

در اثر شکستگی یا ضربه ، کجی بینی ایجاد می شود. از رایج ترین شکستگی ها در صورت ، شکستگی بینی است و بعد از شکستگی ، روی سطح بینی دچار تو رفتگی یا برآمدگی خواهد شد.

شغل یا ورزشی که گروهی از افراد بر می گزینند ، ممکن است همیشه در معرض خطر باشند.

کجی بینی به صورت مادرزادی است . مانند بیماری سیفیلیس که ممکن است تیغه بینی نوزاد دچار انحراف یا کجی شود.

در برخی موارد نیز مادر در زمان بارداری دچار اعتیاد باشد و از تاثیرات منفی که روی جنین گذاشته می شود ، کجی بینی و بدفرم شدن بینی نوزاد به صورت همیشگی است.

درمان کجی بینی

جراحی زیبایی بینی ( رینوپلاستی ) ، برای مخاطبانی  که به زیبایی خود اهمیت می دهند ، بهترین راه حل جراحی کجی بینی می باشد.

با انجام این جراحی ، بینی متقارن شده و شکل مناسبی به خود می گیرد .شکل و ساختار آن بازسازی می شود . بینی به شکل کاملا طبیعی  تبدیل خواهد شد.

چه روندهایی برای درمان کجی بینی وجود دارد؟

سپتوپلاستی

سپتوپلاستی یک رویکرد معمول برای درمان کجی بینی در نتیجه انحراف بینی است. با این روش صاف شدن بینی و رفع انسداد مجاری تنفسی بینی محقق می شود.

این روش زمانی مفید واقع می شود که خود تیغه بینی کج باشد. سپتوم فضایی است که سوراخ بینی شما را به دو قسمت تقسیم می کند. بنابراین ، وقتی تیغه بینی کج باشد ، می تواند به طور جدی مانعی برای تنفس محسوب شود.

جراح با انجام سپتوپلاستی استخوان و غضروف را صاف می کند. این امر جریان مناسب هوا را در سوراخ های بینی امکان پذیر می نماید.

جراحی زیبایی بینی

اگر مشکل درمانی در بینی وجود نداشته باشد، جراحی زیبایی بینی بعنوان یک روش معمول برای اصلاح شکل بینی، قابل استفاده است. این روند زیبایی شناسی برروی ظاهر بینی متمرکز شده و کجی آن  را برطرف می کند.

جراحی زیبایی بینی می تواند شامل اصلاح غضروف و استخوان بینی و همچنین افزودن به بافت باشد. یک جراح خوب برای این عمل باید از حس زیبایی و خلق تقارن برخوردار باشد.

جراحی زیبایی بینی اغلب برای اهدافی مانند باریک کردن ، کوچکتر کردن ، تنظیم زاویه یا تغییر اندازه و موقعیت سوراخ های بینی استفاده می شود.

جراحی بینی فانکشنال

هدف اصلی جراحی بینی فانکشنال ، اصلاح مشکلات تنفسی است. این رویکرد می تواند مشکلات زیبایی را نیز به طور همزمان برطرف کند، اما اولویت ، بازکردن مجاری تنفسی است. یکی از دلایل متداول جراحی بینی فانکشنال ، برخورداری از مجاری باریک باز با کیفیت جریان هوای خوب به طور طبیعی می باشد.

در جراحی بینی فانکشنال ، متخصص ، غضروف داخل سوراخ بینی را ترمیم کرده و هر گونه نقص ساختاری دیگر را که باعث مسدود شدن راه های جریان هوا می شود، اصلاح می کند.

برای رفع برخی از دغدغه های مربوط به بینی ترکیب عمل های زیبایی و فانکشنال بینی مورد نیاز است. نوک بینی کج مثال خوبی در این خصوص می باشد. این مشکل باعث ایجاد عدم تقارن در بینی شده و در عین حال ، تنفس فرد را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.

درمان بدون جراحی بینی

اگر کجی بینی فقط یک دغدغه مربوط به زیبایی باشد ، می توانید بعنوان کاندید مناسب برای درمان بدون جراحی بینی محسوب شوید. در این روش از یک فیلر بافت نرم برای پنهان کردن کج بودن بینی استفاده می شود.

فیلر های پوستی هزینه کمتری داشته و زمان از کار افتادگی در آن ، حداقل است. با این حال ، این یک راه حل دائمی محسوب نمی شود و باید ظرف 6 تا 12 ماه مجدداً تمدید گردد.

مزایای جراحی کجی بینی چیست؟

داشتن یک بینی صاف تأثیر مثبتی بر ظاهر شما دارد. البته دستیابی به تراز در بینی ، یک کار چالش برانگیز است که باید به دست یک متخصص جراحی بینی بسیار ماهر انجام شود.

پس از جراحی کجی بینی نتایج زیر قابل انتظار می باشد:

  • ساختار بینی تراز یا متعادل شده
  • ظاهر بینی صاف شده
  • بهبود تنفس
  • تقارن صورت افزایش یافته

اولین قدم برای رسیدن به این نتایج مطلوب ، انجام یک مشاوره اولیه موفق است. در طول این جلسه ، پزشک ساختار داخلی و خارجی بینی شما را به دقت مورد بررسی قرار می دهد تا مشکلات اساسی را که باعث ایجاد ناهنجاری هایی در بینی شده اند دقیقاً مشخص کند.

اگر کجی بینی ، مادرزادی یا ارثی نباشد ، پزشک در مورد آنچه باعث کج شدن بینی شما و قرار گرفتن آن در وضعیت کنونی شده است ، اطلاعات بیشتری کسب می کند. این اطلاعات می تواند به پزشک کمک کند تا بهترین طرح درمان برای رفع نیازهای خاص شما را ترسیم نماید.

در یک گفتگوی شفاف ، موارد زیر بررسی می شود:

  • ارزیابی کامل سابقه پزشکی
  • رینوسکوپی و سایر آزمایشات تشخیصی
  • توضیح و بحث در مورد جنبه های مهم روند

ریکاوری بعد از جراحی کجی بینی

زمان مورد انتظار برای سپری شدن دوره ریکاوری بعد از جراحی بینی کج ، کوتاه بوده و بیماران معمولاً می توانند فعالیت های عادی خود را پس از یک هفته از سر بگیرند. البته ، بهتر است چند هفته از انجام هرگونه فعالیت سنگین خودداری کنند.

بعد از جراحی ، احتقان ، تورم و کبودی در ناحیه درمان ، قابل انتظار می باشد. پزشک ، داروهای بدون نسخه را جهت کنترل درد و عفونت احتمالی ، تجویز کرده و دستورالعمل های دقیق بعد از عمل را برای کمک به مدیریت این عوارض و تسهیل بهبودی ارائه می دهد.

از آنجا که دوره ریکاوری بعد از عمل ، یک دوره بحرانی و تاثیر گذار بر نتایج نهایی جراحی محسوب می شود ، پزشک همیشه مشارکت نزدیک خود برای نظارت بر روند بهبود و پیشگیری از بروز هر گونه مشکل احتمالی را امری ضروری می داند. به منظور ارتقاء بهبودی سالم و به موقع ، وی بیمار را تحت پشتیبانی قرار داده و از طریق ملاقات های منظم که گاهی تا یک سال ادامه می یابد ، بیمار خود را در این مسیر ، همراهی می کند.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: