جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

رفع ایرادات بینی

در مواقعی دیده می شود که ایراداتی بعد از جراحی بینی به وجود می آِید، در این مطلب به اختصار در مورد آنها توضیح خواهیم داد، جراح بینی بعد از بررسی نتیجه جراحی به رفع ایرادات بینی می پردازد. انواع ایرادات بینی شامل موارد ذیل می باشند:

  • انواع بدشکلی های ناشی از جراحی بینی
  • ناهماهنگی سوراخ ها و پره های بینی
  • فرم زین اسبی
  • فرم منقار طوطی
  • کج شدن بینی
  • ارتفاع بسیار کم بینی
  • فرم وی معکوس
  • برجستگی سر بینی
  • ناهماهنگی سوراخ ها و پره های بینی

رفع-ایرادات-بینی

 رفع ایرادات بینی

شکل و فرم سوراخ ها و پره ها ، تاثیر زیادی در رفع ایرادات بینی دارد. فرورفتگی پره های بینی به علت ضعیف بودن غضروف های آن است. در این مواقع نیاز به پیوند غضروف می باشد . این کار گاهی می تواند باعث ایجاد بیماری های تنفسی می شود.

یکی از انواع ایرادات بینی فرم زین اسبی بینی است :

اگر که در عمل بینی از قسمت پشتی بینی ، استخوان و غضروف بیش از اندازه گرفته شده باشد ، وقتی فرد در زاویه نیم رخ قرار می گیرد ، بینی او به صورت زین اسب و فرو رفته به نظر می رسد .  برای رفع ایرادات بینی از این نوع بایست از سایر نواحی گرافت برداشت کرد.

کج شدن بینی دلایل مختلفی دارد که به اختصار به آن می پردازیم :

  • عدم اصلاح تیغه میانی بینی طی جراحی بینی
  • عدم شکست استخوان بینی در محل مناسب خود طی جراحی قبلی که منجربه کجی و برجسته شدن تیغه بینی خواهد شد.

نبود حالت قرینگی در کل صورت که با رفع ایرادات بینی  از نوع کج شدن ، نیز همچنان فرم بینی منحرف به نظر می رسد.

دلایل مختلفی بر رینوپلاستی تاثیرگذار هستند که می بایست به صورت عمیق تر مورد بررسی قرار گیرد.

با آرزوی عمل جراحی مطلوب برای کسانی که زیبایی و بی عیب بودن تک تک اعضای صورتشان برایشان اهمیت خاصی دارد.

انحراف تیغه بینی

سپتوم ، غضروفی است که بین سوراخ های بینی قرار می گیرد تا به صورت مرکزی مسیر گذر هوا را تقریباً به دو بخش یک اندازه تقسیم کند. تیغه بینی گاهی به دلیل شکستگی یا آسیب های دیگر ، به یک طرف رانده می شود و در نتیجه مجاری نابرابری را بوجود می آورد.

اصلاح انحراف بینی می تواند جریان هوا را بهبود بخشیده و در نتیجه بر روی عملکرد بهتر قلب و عروق نیز اثر بگذارد. جراحی بینی می تواند ساختار بینی شما را بازسازی کند تا تیغه در مرکز قرار گیرد.

شکستگی بینی

ترمیم آسیب های ناشی از شکستگی بینی ، بعنوان شایع ترین دلیل قرار گرفتن تحت جراحی محسوب می شود. در این روند درمان ، تغییر شکل غضروف یا تنظیم مجدد استخوان های شکسته بینی اتفاق می افتد.

معمولاً جراحی زیبایی بینی برای درمان عوارض ناشی از شکستگی بینی بر روی عملکرد تنفس تمرکز می یابد و در کنار آن با رفع ایرادات بینی ، زیبایی و عملکرد آن را به حداکثر می رساند.

قوز بینی

یک قوز برجسته در ناحیه پل بینی می تواند احساس ناخوشایندی را در شما ایجاد کند. این برجستگی ناخوشایند گاهی در اثر شکستگی های ترمیم نشده و گاهی به دلیل وجود غضروف اضافی بوجود می آید. رینوپلاستی می تواند استخوان و غضروف مازاد را برداشته و بینی شما را تغییر شکل دهد.

ایراد در شکل سوراخ بینی

شکل سوراخ بینی یک ترجیح کاملاً شخصی است. برخی از افراد از سوراخ های بینی بسیار باریک یا بیش از حد گشاد خود ناراضی هستند. جراحی بینی می تواند شکل سوراخ بینی را با یک روش نسبتاً تهاجمی با در نظر گرفتن کل فیزیولوژی بینی و عملکرد تنفس ، درمان کند.

نوک بینی بزرگ

نوک بینی بدشکل و بزرگ می تواند هارمونی ظاهر بینی با بقیه صورت را بهم بریزد. درمان نوک بینی نیز رویکرد متداول ، برای بسیاری از زیباجویان محسوب می شود.

به دلیل پیچیدگی و تنوعات وسیع در جراحی ، برخورداری جراح بینی از تجربه و مهارت کافی ضروری است. یک متخصص جراحی بینی خوب ، بازیابی عملکرد تنفس و خلق ظاهری جذاب در بینی برای بهبود چهره بیمار را یکجا مد نظر قرار می دهد.

جراحی مشکلات تنفسی و عدم تقارن را درمان می نماید. در حقیقت ، عمل جراحی می تواند طیف وسیعی از مشکلات عملکردی بینی که باعث دشوار شدن تنفس شده است را درمان کند.

توربین های متورم یا بزرگ شده

توربین ها صفحات کوچک استخوانی هستند که در داخل بینی قرار دارند. در برخی موارد ، آلرژی باعث تحریک شدن توربین ها و منجر به متورم و بزرگ شدن آنها می شود. همچنین گاهی به دلیل استفاده طولانی مدت از اسپری های ضد احتقان بینی ، تورم و بزرگ شدن توربین توسط افراد تجربه می شود.

توربین های متورم یا بزرگ شده می توانند مانعی بر سر راه تنفس از طریق بینی را ایجاد کند. این مشکل اغلب با اسپری بینی استروئیدی و کاهش یافتن تورم درمان می شود. البته ، اگر توربین ها برای مدت طولانی متورم یا بزرگ شوند ، نیاز به جراحی بینی را بوجود می آورند.

پولیپ بینی

پولیپ بینی مشکلی است که در آن یک توده غیر سرطانی در داخل بینی شروع به رشد می کند. اکثر پولیپ های بینی کوچک باشند ،  هیچ گونه علائم فیزیکی را ایجاد نمی کنند. اما چند پولیپ بینی یا یک پولیپ بزرگ بینی می تواند مجاری بینی را مسدود کرده و تنفس از طریق بینی را دشوار نماید.

پولیپ بینی معمولاً با داروها و اسپری های بینی که به کاهش اندازه آنها کمک می کند ، درمان می شود. با جراحی بینی ، پولیپ بینی به طور دائم از بینی بیمار خارج می گردد.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: