جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

عمل ترمیم بینی

عمل ترمیم بینی جهت اصلاح و رفع نواقص بینی جراحی شده میباشد.جراحی ترمیمی بینی برای افرادی پیشنهاد میشود که یک بار جراحی بینی انجام داده اند ولی بینی به دلایل متفاوتی نیاز به جراحی مجدد دارد که در ارتباط با دلایل انجام جراحی ترمیمی بینی توضیح خواهیم داد

برخی از مواردی که افراد متقاضی عمل ترمیم بینی از آن گله دارند مشکلات تنفسی بعد از جراحی است. این مورد از پر اهمیت ترین مواردی است که فرد باید قبل از جراحی کاملا تحقیق و از نداشتن مشکلات تنفسی بعد از عمل اطمینان کامل به دست آورد. انتخاب جراح بینی متبحر و تحقیق و پرسش و جو از بیماران قبلی عمل جراحی از آن پزشک می تواند شما را در انتخاب جراح خود راهنمایی کند.

عمل ترمیم بینی

نحوه عمل ترمیم بینی

عمل ترمیم بینی نسبت به جراحی که بار اول انجام می شود بسیار سخت تر و پیچیده تر است. چرا که آسیب بینی بعد از جراحی متغیر است و ممکن است ساختار و غضروف های بینی آسیب دیده باشد که تنها یک جراح بینی با تجربه میتواند این آسیب ها را رفع و درمان کند و فرد را از دغدغه زیبایی بهتر بینی و جرای های متعدد ترمیمی دور نماید.

زمان مراجعه برای عمل ترمیم بینی

معمولا جراح بینی بعد از یک سال گذشت زمان ، در صورت نیاز به جراحی ، اجازه عمل ثانویه بینی را به شخص خواهد داد چرا که تا این زمان ورم بینی از بین رفته است و فرم جراحی شده بینی کاملا مشخص و ایرادات آن به وضوح دیده خواهد شد

از دیگر مواردی که که فرد را مجبور به جراحی ترمیمی بینی خواهد کرد فرم ظاهری نامتناسب بینی است.که مواردی که این زیبایی را خدشه دار خواهد کرد در ذیل توضیح خواهیم داد.

  • نوک بینی غیر طبیعی کوچک شده باشد یا به شکل قبل از جراحی تغییری نکرده باشد
  • زیاد بودن فاصله سوراخ های بینی یا کوچکتر شدن غیر طبیعی سوراخ بینی و مجرای تنفسی که میتواند منجر به مشکلات تنفسی بعد از جراحی شود.
  • پهنای زیاد بینی
  • انحراف تیغه میانی بینی و یا باقی ماندن کجی بینی بعد از جراحی اولیه
  • از بین رفتن غضروف های بینی که در اینصورت جراح بینی از غضروف گوش می تواند جهت ترمیم و تقویت غضروف استفاده کند به علاوه کمتر جراح بینی در صورت نیاز مهارت استفاده از دنده جهت ترمیم بینی را دارد. دکتر بشارتی زاده از معدود جراحان گوش ، حلق و بینی است که می تواند برای هر نوع جراحی بینی گوشتی یا جراحی بینی استخوانی با مهارت از غضروف گوش یا در صورت نیاز از دنده در عمل ترمیم بینی استفاده کند و بینی را به زیباترین فرم ممکن ترمیم سازد.

استفاده از عکسبرداری سه بعدی برای خلق طرح عمل ترمیم بینی

دکتر بشارتی زاده مانند سایر دستاوردهای مربوط به طراحی رینوپلاستی های اولیه، جلسه مشاوره عمل ترمیم بینی هر بیمار را منحصراً بر روی بینی آن فرد، متمرکز می نماید. این بدان جهت است که اساساً هیچ بینی بی عیب و نقص یا اصطلاحاً پرفکتی وجود ندارد و مشاهده عکس بینی دوستان یا سلبریتی ها در تلاش برای دست یافتن به یک بینی کامل، اغلب می تواند به انتظارات و توقعات غیر منطقی منجر شود. دکتر بشارتی زاده، در یک همکاری تنگاتنگ با بیمار، به شما کمک می کند تا علت نارضایتی از نتایج جراحی اولیه و تمایل به تغییر ظاهر یا عملکرد بینی تان را به خوبی از یک نگاه علمی درک نمایید.

در این پروسه، پزشک، تصاویر سه بعدی را با استفاده از سیستم عکسبرداری و تکنولوژی کامپیوتری پیشرفته تهیه کرده و فرصتی را برای بیمار خود جهت مشاهده یک پورتره سه بعدی با رزولوشن بالا از آناتومی بینی فراهم می آورد. وقتی این تصویر از صورت بر روی صفحه نمایشگر نشان داده می شود، تغییرات گوناگون، تا زمان تامین رضایت بیمار و جراح، از طرح درمان پیشنهادی، ایجاد می گردد. این طرح درمان سفارشی به طور جامع مورد بررسی قرار می گیرد.

مزایای عمل ترمیم بینی

عمل ترمیم بینی را می توان با هدف کمک به بهبود مشکلات و ناهنجاری های زیر در بینی، انجام داد:

  • شکل ظاهری غیر طبیعی در بینی
  • نوک بینی کج
  • ستونچه آویزان بینی
  • قوز برروی بینی
  • نوک بینی بسیار رو به بالا یا بسیار رو به پایین
  • طول بینی بسیار کوتاه
  • انسداد بینی و مشکلات تنفسی
  • ایمپلنت جابجا شده یا قرار گرفته در موقعیت نامناسب

در هر بیمار، هدف از عمل ترمیم بینی، کمک به ایجاد تعادل و توازن بین این اندام با سایر ویژگی های صورت، در حین رفع موفقیت آمیز دغدغه های زیبایی و عملکردی می باشد.

چه کسانی داوطلب ایده آل برای عمل ترمیم بینی هستند؟

کاندیدای خوب برای عمل ترمیم بینی، عمدتاً شامل افراد ناراضی از نتیجه جراحی بینی اولیه از چشم انداز زیبایی، عملکردی یا هر دو مورد می باشند. بعلاوه، پزشک به بیماران توصیه می کند تا حداقل یک سال بعد از جراحی بینی اولیه، به بینی خود فرصت بهبود یافتن را بدهند. مثل هر فرایند دیگری، بیماران عمل ترمیم بینی، باید از سلامت عمومی خوب برخوردار بوده و دچار یک مشکل پزشکی غیر قابل مدیریت نباشند. بعلاوه این افراد باید ترجیحاً غیر سیگاری بوده یا حداقل شش هفته قبل از روند، استعمال سیگار را ترک کرده باشند. داشتن انتظارات منطقی نیز جزو پیش نیازهای داوطلبی برای عمل ترمیم بینی محسوب می شود.

فرایند ریکاوری عمل ترمیم بینی چگونه است؟

بلافاصله بعد از رینوپلاستی ترمیمی، آتل بمنظور ایجاد پشتیبانی از کانتور جدید، در طول مراحل اولیه بهبود، بر روی بینی قرار داده می شود. اگر پیوند غضروف از گوش یا دنده مورد نیاز باشد، ناحیه ای که غضروف از آن گرفته شده است نیز پانسمان می شود.

آتل و بخیه ها اغلب یک هفته بعد از جراحی برداشته می شوند. تورم و کبودی نیز از عوارض جانبی بعد از روند می باشند، ولی این علائم موقتی بوده و به تدریج به طور خودبخود، از بین می روند. درد شدید به ندرت تجربه می شود و سطح درد ملایم تجربه شده توسط بیمار نیز به وسیله داروهای مسکن تجویز شده توسط پزشک، قابل کنترل می باشد.

بخش عمده بیماران عمل ترمیم بینی، معمولاً بعد از 7 روز قادرند فعالیت های نرمال خود را از سر گیرند، ولی فعالیت های سنگین باید برای چندین هفته جهت کمک به بهبود صحیح، کنار گذاشته شود. هر چند بخش عمده تورم ظرف چند هفته فروکش می کند، ولی گاهی بخشی از آن حتی تا یک سال ماندگار خواهد بود.

هزینه عمل ترمیم بینی چقدر است؟

هزینه عمل ترمیم بینی، بسته به فاکتورهای مختلف، از قبیل مظنه قیمت جراح، مرکز درمان، هزینه های بیهوشی و غیره، متغیر می باشد. با توجه به سفارشی بودن هر روند، بر اساس نیازها و اهداف ویژه هر بیمار، قیمت دقیق به دامنه گستردگی روند، دغدغه های نیازمند به درمان و پیچیدگی آنها وابسته است. پزشک در جلسه مشاوره بعد از انجام ارزیابی های لازم، اطلاعات کامل در این خصوص را در اختیار شما قرار می دهد.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: