جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

مشاوره جراحی بینی

پیش از آنکه فرد تحت عمل جراحی بینی قرار بگیرد، یک جلسه مشاوره جراحی بینی با جراح بینی خود خواهد داشت. در این مشاوره بیمار دلایل و خواسته های خود را برای جراحی مطرح می کند. جراح بینی با بررسی کردن اسکلت بندی صورت و بینی و ایرادات آن در مورد الگو و روش جراحی با بیمار صحبت می کند.

در ادامه مطلب برخی از سوالاتی که در مشاوره جراحی بینی بین جراح و بیمار ممکن است مطرح شود، را شرح می دهیم :

مشاوره-جراحی-بینی

 

سوالاتی که در مشاوره جراحی بینی با جراح بینی پرسیده می شود؟

  • در صورتی که من بد زخم باشم چه باید کنم؟

نحوه بهبود یافتن سوراخ های گوش نشانه خوبی برای تست این موضوع می باشد. زخم های موجود در نقاط دیگر بدن برای ارزیابی بهبود بیماران در جراحی زیبایی بینی مناسب نمی باشند. قبل از عمل جراحی ، بهتر است با جراح خود در مورد سابقه هر گونه زخم صحبت کنید. این کار باعث می شود جراح تخمینی از نحوه بهبودی به شما ارائه دهد.

  • برای انجام جراحی رینوپلاستی تصمیم گرفته ام ولی استرس عمل خیلی اذیت کننده می باشد. ممکن است راهنمائیم کنید؟

استرس شما طبیعی است. گفتگو با افرادی که تحت عمل زیبایی قرار گرفته اند، اطلاعاتی در مورد تجربیاتشان دراختیار شما قرار می دهند که موثر خواهد بود. همچنین توصیه می شود تا روز قبل از جراحی یک آرام بخش ضعیف مصرف کنید.

  • پس از کوچک شدن بینی ، پوست اضافی آن چه خواهد شد؟

با توجه به ویژگی انعطاف پذیری پوست بینی ، پس از انطباق با بینی جدید، پوست به آن چسبیده خواهد شد.

  • احتمال به هوش نیامدن بعد از عمل بینی نگران کننده خواهد بود. ممکن است در موردش توضیح دهید؟

در صورتی که بیهوشی توسط متخصص یا بیهوشی انجام شود، مطمئن خواهد بود، ولی به معنی بی خطربودن نیست. احتمال ایجاد خطرات بعد از بیهوشی بسیار کم و نادراست. احتمال اینکه افراد سیگاری، مبتلا به بیماری های قلبی، تنفسی، کلیوی و کبد در معرض این گونه از خطرات قرار بگیرند، بیشتر است.

  • آیا امکان انجام جراحی بینی گوشتی تحت بیهوشی موضعی وجود دارد؟

در صورتی که باید در ساختمان استخوانی و غضروفی بینی تغییراتی اعمال گردد و نیاز به استفاده از استئوتومی ضرورت یابد ، بهتر است که جراحی تحت بیهوشی عمومی صورت پذیرد.

بنابراین افزایش میزان اطلاعات بیمار درباره ابعاد مختلف عمل بینی در جلسه مشاوره جراحی بینی منجر به کاهش ترس و نگرانی وی خواهد شد.

  • خطرات ناشی از جراحی بینی چیست؟

تمام روند های جراحی با خطراتی همراه است ، بنابراین قبل از تصمیم به انجام جراحی باید تمام جزئیات را بدانید. پرسیدن سوال در طول جلسه مشاوره نه تنها می تواند به شما در تعیین اینکه آیا جراح می تواند خطرات را به روشی قابل درک برای شما توضیح دهد یا خیرکمک کند ، بلکه به دریافت پیشنهاداتی از سوی جراح بینی برای کاهش خطرات ناشی از عمل زیبایی نیز منجر می شود. هرچه اطلاعات بیشتری داشته باشید ، نتیجه بهتری به دست خواهید آورد.

  • زمان بهبودی چقدر است؟

آگاهی از مدت زمان لازم برای بهبودی بعد از عمل جراحی و محدود کردن فعالیت هایی که باید در زمان بهبودی انجام دهید ، می تواند به شما در برنامه ریزی قبلی کمک کند. به عنوان مثال، گاهی مجبور می شوید از محل کارخود مرخصی بگیرید یا یک پرستار بچه برای مراقبت از فرزندانتان در طول روند ، استخدام نمایید.

  • آیا من داوطلب مناسبی برای عمل زیبایی بینی هستم؟

علیرغم اینکه محدودیت ها برای تعیین افراد بعنوان کاندیدای مناسب برای جراحی بینی کم است، اما پزشک در طول جلسه مشاوره ، وضعیت منحصر به فرد شما ، سابقه پزشکی ، آناتومی و اهداف مورد نظر ، اعم از کاربردی و زیبایی بودن هدفتان از جراحی را تجزیه و تحلیل می کند تا بهترین مسیر را برای شما انتخاب نماید.

  • آیا می توانم عکس های قبل و بعد از جراحی بیماران قبلی را ببینم؟

همانند سایر جراحی های پلاستیک ، شما باید روند های اجرا شده توسط پزشک بر روی سایر بیماران را مشاهده کنید و در جلسه مشاوره جراحی بینی این را از جراح بینی تان بخواهید. نگاه کردن به گالری عکس های قبل و بعد می تواند راهی عالی برای به دست آوردن ایده در خصوص سبک و تکنیک پزشک باشد. همچنین می توانید دامنه کاری جراح که قرار است بر روی بینی شما اجرا کند را درک کنید.

  • آیا از روند بسته استفاده می کنید یا باز؟

دو رویکرد مختلف برای روند رینوپلاستی ، قابل استفاده می باشد. بسیاری از پزشکان هر دو را مورد استفاده قرار می دهند و با تجزیه و تحلیل کامل چارچوب صورت ، بهترین روند را برای شما انتخاب می نمایند. نوع و میزان تغییر شکل مورد نظر شما ، در تعیین روش مورد استفاده، تأثیر گذار می باشد. پزشک توضیحات مربوط به جوانب مثبت و منفی هر رویکرد برای دستیابی به نتیجه دلخواه و همچنین تفاوت مراقبت های بعد از هر روند را برای شما تشریح می نماید.

  • احتمال نیاز به انجام جراحی ترمیمی چقدر است؟

نرخ نیاز به انجام جراحی ترمیمی بینی کمتر از 5 درصد است. گاهی اوقات یک جراحی زیبایی بینی ، مشکل تنفسی و عملکردی اساسی را در بینی کشف کرده  و در حین انجام جراحی زیبایی بینی ، مشکلات عملکردی را نیز درمان می کند.

  • دوره بهبودی بعد از جراحی دماغ چگونه خواهد بود؟

روند ریکاوری و بهبود بعد از جراحی برای هر بیمار ، جنبه منحصر به فرد خواهد داشت. البته در شرایط نرمال بهبود به طور معمول شش هفته طول می کشد ، اما برخی از بیماران گاه تا ماه ها پس از عمل شاهد تورم می باشند. بسته به وسعت و میزان کار انجام شده در طول جراحی بینی ، بیماران زمان های متفاوتی را برای بهبودی تجربه می کنند. پزشک در مورد هنجارهای بهبودی و همچنین راه های تسریع بهبودی ، راهنمایی های لازم را در اختیار شما قرار می دهد.

  • برای اطمینان از بهترین نتیجه جراحی زیبایی بینی ، چه اقداماتی می توانم انجام دهم؟

شما باید با دقت از دستورالعمل های مراقبت قبل و بعد از عمل پیروی کنید. دنبال کردن این دستورالعمل ها می تواند در تعیین مدت زمان  بهبودی شما نقش تعیین کننده داشته باشد. اگر می خواهید در اسرع وقت به حالت عادی بازگردید ، باید تمام مراقبت های پس از جراحی بینی را رعایت کنید تا عوارض و خطرات را به حداقل برسانید.

  • آیا از نرم افزار شبیه سازی برای مشاهده تغییرات بینی استفاده می کنید؟

برخی از پزشکان از نرم افزار شبیه سازی برای نشان دادن تغییرات در بینی شما به صورت پیش فرض قبل از جراحی ، استفاده می کنند. به این ترتیب می توانید ببینید که آیا بینی شما آنطور که انتظار داشتید ، خواهد شد یا خیر. این یک فرصت عالی برای اصلاحات لازم جهت دستیابی به تعادل و تقارن مورد نظر می باشد.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: