جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

آمادگی قبل از جراحی بینی

جراحی بینی جهت فرم دهی و زیباسازی بینی و رفع نواقص آن انجام می گیرد که علاوه بر زیبایی بینی ، وجه درمانی بینی از جمله درمان پولیپ ، انحراف و کجی بینی و غیره انجام می گیرد. باید به این نکته مهم توجه داشت که تنها حفظ زیبایی بینی نباید اولویت افراد متقاضی جراحی بینی باشد. بلکه نداشتن مشکلات تنفسی ، برگشت ناپذیری بینی ، افتادگی بینی و غیره بعد از جراحی نیز از مواردی است که انتخاب جراح بینی متبحر میتواند به مصون ماندن بیمار از این مشکلات کمک کند. در این مقاله آمادگی قبل از جراحی بینی را توضیح خواهیم داد.

قبل از جراحی دماغ افراد نیاز به جلسه مشاوره خواهند داشت تا با تحقیق و پرسش از جراح بینی از نتیجه جراحی و جذابیت هر چه بیشتر چهره خود بعد از جراحی اطمینان حاصل فرمایند.

جراح بینی با آنالیز بینی فرد به تناسب سایر اجزا صورت ، نوع بینی ، پوست و غضروف بینی و… بهترین نتیجه فرم بینی را به بیمار توضیح خواهد داد تا از نتیجه جراحی زیبایی بینی خود آگاه شود.

آمادگی قبل از جراحی بینی

آمادگی قبل از جراحی بینی

با تشکیل پرونده و مشخص شدن زمان جراحی ، منشی مطب برخی از مراقبت های قبل از جراحی را به بیمار اعلام خواهد کرد که برخی از این موارد را در ذیل توضیح خواهیم داد.

  • عدم مصرف داروهای التهاب زا و یا اسپرین
  • عدم استعمال سیگار و دخانیات تا حداقل 2 هفته قبل جراحی
  • وجود یک همراه بیمار قبل از جراحی ،چرا که در روز عمل امکان رانندگی برای شما وجود ندارد و همراه میتواند مراحل اداری و تهیه دارو و نسخه را پیگیری نماید.
  • داروها و آمپول های تجویز شده پزشک را در زمان مشخص و توصیه شده تزریق و مصرف نمایید.
  • صبح روز قبل از جراحی حتما حمام کنید چرا که بعد از جراحی تا 3 الی 4 روز نباید حمام کرد تا گچ بینی تا روز برداشتن خیس نشود و بهترین نحو فرم بینی حفظ شود.
  • پیشنهاد میشود قبل از جراحی کیسه های یخ تهیه نمایید تا بعد از جراحی استفاده نمایید.
  • قبل از جراحی تمرین کنید با دهان نفس بکشید تا با گرفتگی سوراخ های بینی در روزهای ابتدایی بعد از جراحی ،تنفس برای شما مشکل نباشد.
  • قبل از عمل بینی سعی کنید تمرین کنید که مستقیم بخوابید توصیه می شود بعد از جراحی به پهلو و روی صورت نخوابید.استفاده از بالشتک در کنار سر خود میتوانید سر خود را مستقیم و ثابت در هنگام خواب حفظ نمایید.
  • قبل از جراحی لباس گشاد و دکمه دار بپوشید تا بعد از جراحی و ترخیص با تعویض لباس به بینی ضربه ای وارد نشود.

نکات تکمیلی آمادگی قبل از جراحی بینی

اگر اطلاعات کاملی در خصوص آمادگی قبل از جراحی بینی ندارید، با جراح خود تماس بگیرید. رعایت دستورالعمل های مربوط به قبل از روند جراحی، تفاوت شگرفی را در احساس شما در طول دوره ریکاوری بخصوص در طول چند روز اول بعد از جراحی به وجود خواهد آورد.

کارهای زیادی وجود دارد که شما می توانید از قبل برای داشتن یک ریکاوری هموار و بدون دردسر انجام دهید.

موارد اصلی که باید در طول هفته آخر قبل از رینوپلاستی مد نظر قرار دهید، آماده کردن فضایی برای ریکاوری و آماده کردن بدن خود از نظر فیزیکی می باشد.

مکان استراحت خود برای دوره ریکاوری را آماده کنید.

وقتی جراحی تان به پایان می رسد، داروهای استفاده شده در طول روند، باعث خواب آلوده یودن شما می شود و زمانی که به منزل باز می گردید، وجود یک مکان گرم و نرم و راحت برای استراحت، با تمام الزامات مورد نیاز برای سپری کردن یک دوره ریکاوری خوب، شما را بسیار خوشحال می کند.

ماموریت شما در طول هفته منتهی به جراحی، آماده کردن یک مکان مناسب برای استراحت است. در آینده از این کار اندیشمندانه خود احساس رضایت مندی خواهید کرد و در صورتی که تمهیداتی برای این موضوع نیاندیشیده باشید قطعاً پشیمان و نا امید خواهید شد.

آماده کردن یک مکان مناسب به معنی فراهم کردن تمام ملزومات در یک مکان به گونه ای آسان برای دسترسی در طول دوره ریکاوری می باشد. 3 نکته ای که باید در این خصوص در الویت قرار دهید به شرح زیر می باشد:

نکته : اگر فرزند کوچک دارید برای او توضیح دهید که شما ه یک مکان کاملاً خصوصی نیاز دارید. برنامه هایی را برای تامین نیازهای خود، از قبیل کمک گرفتن از فردی دیگر برای مراقبت از کودک شما بچینید. زمانی که با کودک خود بازی می کنید، مراقب باشید که بینی شما مورد آسیب قرار نگیرد. از روش های دیگری برای ابراز احساسات و محبت خود به کودک تان استفاده کنید. از بوسیدن کودک یا نزدیک کرده صورت خود به او خودداری کنید.

  1. محیط آرامی را فراهم کنید. شما باید بعد از جراحی در محیطی باشید که در آن احساس آرامش کنید. آیا صندلی راحتی یا مبل راحتی دارید؟ اگر پاسخ مثبت است، چند بالش راحت و نرم بر روی آن قرار دهید. در همان نزدیکی، شارژر موبایل، کتاب و پتو نیز قرار دهید. تعدادی فیلم خریداری کنید تا در دوره ریکاوری آنها را تماشا کنید.
  2. تمام داروهای تجویز شده توسط جراح را که شامل داروهای مسکن، انتی بیوتیک ها، پمادها، محلول های شستشو، اپلیکاتورهای پنبه ای و دستمال کاغذی می باشد، تهیه کرده و در منزل بگذارید. سعی کنید تمام داروهای تجویز شده را تهیه کنید تا در روز جراحی بعد از تکمیل روند و در مسیر بازگشت به منزل، مجبور نباشید برای رفتن به داروخانه در مسیر توقف کنید.
  3. تغذیه و آبرسانی چالشی در دوره ریکاوری بعد از جراحی بینی محسوب می شود. این موضوع خصوصاً برای رینوپلاستی از اهمیت بالایی برخوردار است، چون روند باعث می شود که دهان شما حساس تر شده و حس بویایی نیز در زول ریکاوری تحت تاثیر قرار می گیرد. ولی همچنان خوردن یک رژیم غذایی سالم و نوشیدن مقدار زیادی آب در طول ریکاوری اهمیت بسیار زیادی دارد. اگر غذاهای ساده، نرم و قابل گرم کردن مجددی وجود دارند که شما از خوردن آنها لذت می برید، آنها را از قبل آماده کرده و در یخچال یا فریزر قرار دهید تا بتوانید با حداقل نیار به صرف انرژی در زمان گرسنه بودن، میل کنید.

باید های قبل از جراحی زیبایی بینی

نکته: قبل از روند، مقداری غذا از قبل آماده کنید تا بتوانید زمان استراحت در طول ریکاوری را به حداکثر برسانید.

خوشبختانه اگر امکانات لازم برای سپری کردن دوره ریکاوری را از قبل آماده کرده باشید، کار زیادی برای انجام دادن ندارید. سلامت و آرامش شما، مهم ترین فاکتورها برای شروع ریکاوری هستند. حتماً در طول هفته منتهی به جراحی خود این موارد را که جز موارد مهم آمادگی قبل از جراحی بینی است، انجام دهید:

از یکی از دوستان یا نزدیکان خود بخواهید تا در روز جراحی بعد از تکمیل روند، شما را به منزل بازگرداند.

تمهیداتی بیاندیشید تا در طول حداقل روز اول بعد از جراحی، شخصی از شما مراقبت کند و در آماده کردن غذا، مصرف داروها، و نیازهای دیگر، به شما یاری رساند. صرفنظر از اینکه این فرد یکی از اعضای خانواده شما یا یک دوست است، از قبل، آموزش های لازم در خصوص روند را در اختیار او نیز قرار دهید تا او به طور کامل در جریان باشد که در طول این دوره، شما دقیقاً به چه میزان کمک نیاز دارید.

در طول شب، حداقل 8 ساعت بخوابید. در طول روز نیز در صورت امکان، چرت بزنید. به بدن و ذهن خود اجازه بدهید تا به استراحت کردن در طول روز عادت کنند چون شما باید فعالیت خود را در حداقل سطح ممکن نگه دارید.

دوبار در روز صورت تان را با یک تمیز کننده ملایم بشویید و از یک لایه بردار ملایم برای برداشتن پوست های مرده  هر یک روز در میان استفاده کنید. سپس از یک مرطوب کننده ملایم استفاده کنید. شستشوی صورت در هفته اول بعد از جراحی، باید با ملاحظات ویژه ای انجام شود. بینی شما گچ گرفته شده است بنابراین نمی توانید همان روال عادی که هر روز صورت تان را قبلاً می شستید، دنبال کنید.

دوبار در روز به طور کامل مسواک بزنید. چون در طول دوره ریکاوری برای مسواک زدن دندان ها در طول هفته اول بعد از جراحی، نباید دهان خود را زیاد باز نکنید. در طول دوره ریکاوری، بهداشت دهان خود را با به استعمال محصولاتی از قبیل دهان شویه، رعایت کنید.

تنقلات سالم از قبیل میوه یا آجیل در میان وعده های خود بگنجانید. سعی کنید آنها را پنج وعده در روز میل کنید. بعد از جراحی در برخی از بیماران، کاهش اشتها رخ می دهد. بنابراین شاید در طول روز بعد از جراحی، میل به خوردن هیچ غذایی نداشته باشید. پس قبل از جراحی غذاهای مقوی و سالم بخورید. 7 . در چند روز اول هفته منتهی به روز جراحی، ورزش کنید و چند روز باقی مانده تا جراحی را به خود استراحت بدهید. ورزش کردن باعث می شود که احساس عصبی و مضطرب بودن نسبت به روند جراحی، در شما فروکش کند. با توجه به اینکه در طول یک ماه بعد از روند جراحی، مجاز به ورزش کردن نمی باشید، بنابراین قبل از روند، برای ایجاد شرایط بهتر در بدن خود، از فرصت استفاده کرده و ورزش کنید.

نباید های قبل از جراحی بینی

  1. یک هفته قبل از روند، الکل ننوشید.
  2. سیگار نکشید.
  3. آسپرینن مصرف نکنید.
  4. حداقل 4 روز قبل از جراحی از استعمال کرم بر روی پوست صورت خود خودداری کنید.
  5. برای مدت زمان طولانی در معرض نور خورشید قرار نگیرید.
  6. بعد از نیمه شب روز قبل از جراحی چیزی نخورید و ننوشید.
  7. نگذارید اضطراب به شما غلبه کند.
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: