جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

اقدامات قبل از جراحی بینی

اقدامات قبل از جراحی بینی جز مهم ترین مواردی است که فرد پیش از اقدام به رینوپلاستی باید بداند. فردی که اقدام به جراحی بینی خود می نماید ممکن است که از اهمیت نکات مراقبتی قبل از عمل بینی آگاهی نداشته باشد که چه تاثیری بر نتیجه جراحی او خواهد داشت. به همین منظور در این مقاله دکتر بشارتی زاده بهترین جراح بینی تهران قصد دارد مواردی را با شما زیباجویان عزیز مطرح کند.

 

اقدامات قبل از جراحی بینی

 

اقدامات قبل از جراحی بینی به شرح ذیل می باشد:

یکی از مهم ترین اقدامات قبل از رینوپلاستی انتخاب یک دکتر بینی خوب و مجرب می باشد، برای انتخاب چنین پزشکی شما می توانید از دوستان یا آشنایان خود که در گذشته عمل زیبایی بینی را انجام داده اند پرس و جو کنید.

پس از اینکه لیستی از بهترین جراحان بینی تهیه کردید رزومه کاری ، میزان تحصیلات او را بررسی کنید سپس نمونه عکس های قبل و بعد جراحی های انجام شده توسط او را در شبکه های اجتماعی یا سایت پزشک مشاهده کنید و بعد از انتخاب جراح برای مشاوره به مطب او رفته و با او در خصوص پروسیجر مورد نظر و انتطاراتی که از آن دارید صحبت کنید. متقاضیان انجام  این عمل بهتر است انتظار معقولانه ای از جراحی داشته باشند.

 

اقدامات قبل از جراحی بینی اقدامات قبل از جراحی بینی

 

نکات و اقدامات قبل از جراحی بینی :

افرادی که تصمیم به انجام جراحی زیبایی دماغ دارند به نتیجه آن حساسیت بالایی نشان می دهند و اگر نتیجه برای آنها مبهم باشد، موجب ایجاد نگرانی هایی برای فرد خواهد شد باید گفت که این حساسیت و نگرانی کاملا طبیعی می باشد و در جلسه مشاوره با پزشک تا میزان زیادی برطرف می شود. صحبت کردن با پزشک در خصوص نتیجه نهایی رینوپلاستی یکی از مهم ترین نکات در اقدامات قبل از جراحی بینی می باشد.

به این نکته توجه داشته باشید چنانچه رینوپلاستی توسط پزشک کم تجربه انجام گیرد به دلیل عدم مهارت جراح ، نتیجه ایده آل کسب نمی شود و فرد باید بالاجبار یکسال صبر کند تا ترمیم اولیه بینی تثبیت شده باشد و شاید برای بار دیگر نیز به نتیجه دلخواه خود نرسد پس باید در انتخاب دکتر بینی ، قبل از جراحی خود دقت لازم را داشته باشید.

آزمایشات قبل از جراحی بینی

بهترین جراح بینی تهران آزمایش های لازم را برای کنترل انعقاد خون و به طور کلی برای بررسی وضعیت سلامتی فرد تجویز می نماید و فرد باید قبل از پروسیجر مورد نظر آن ها را انجام دهد.

  • آزمایش تشخیص بارداری در بانوان
  • PT & PTT: کنترل مشکل انعقادی خون
  • FBS: قند خون ناشتا
  • HIV
  • HBsAg
  • HCV Ab

بارداری قبل از رینوپلاستی

از دیگر آزمایشاتی که جراح بینی ، قبل از روز جراحی برای بانوان تجویز می نماید ؛ تست بارداری می باشد ، چرا که انجام رینوپلاستی در دوران بارداری ممنوع می باشد. لازم به ذکر است که بیهوشی و به طور کلی انجام جراحی در دوره حاملگی ، می تواند تاثیرات سوئی بر روی جنین بگذارد. از این رو بانوان بارداری که علاقمند به انجام عمل می باشند ، باید تا 2 ماه بعد از زایمان ؛ انجام این عمل جراحی را به تعویق بیاندازند.

قبل از جراحی کردن بینی چیکار کنیم ؟

علاوه بر موارد فوق موارد دیگری نیز جز اقدامات قبل از جراحی بینی می باشد که عبارتند از :

  1. انجام سی تی اسکن : برای اینکه جراح از وضعیت دقیق بینی شما آگاه شود انجام سی تی اسکن الزامی می باشد، چرا که با بررسی آن می توان انحراف بینی و گرفتگی بینی را تشخیص دهد.
  2. انجام نوار قلب : گرفتن نوار قلب به منظور اندازه گیری سیگنال های الکتریکی که ریتم قلب را کنترل می کنند می باشد، در نوار قلب مواردی همچون بی نظمی ضربان قلب و حملات قلبی قلب قابل تشخیص است.
  3. عکسبرداری از قفسه سینه : این مورد با هدف بررسی مشکلات ریه ها و تنظیم وضعیت تنفسی بیمار در هنگام بیهوشی انجام می شود.

 

اقدامات قبل از جراحی بینی

 

اقدامات قبل از جراحی بینی

در این بخش از مقاله می خواهیم به صورت موردی تعدادی از اقدامات قبل از رینوپلاستی را که باید فرد رعایت کند، شرح دهیم.

  • دوهفته قبل و بعد از عمل از مصرف دخانیات و نوشیدن مشروبات الکلی پرهیز کنید.
  • دو هفته قبل ، از مصرف داروهایی از قبیل آسپرین و بروفن خودداری نمایید زیرا  موجب رقیق شدن خون می شوند.
  • در صورت داشتن بیماری و استفاده از داروی خاصی، پزشک را مطلع سازید.
  • چنانچه به دارو یا حتی غذای خاصی حساسیت دارید، پزشک را آگاه نمایید.
  • روز قبل از رینوپلاستی مقدار زیادی آب بنوشید.
  • در صوتی که پزشک پیش از جراحی داروهایی را تجویز کرده است که بعد از پروسه آن ها را استفاده کنید حتما آماده کنید.
  • بهترین دکتران و جراحان بینی به بیماران خود توصیه می کنند به منظور آماده سازی محل استراحت و انجام اقدامات قبل از جراحی بینی یخچال خود را از غذاهایی که سریع و آسان هستن پر کنید، همچنین آب کرفس نیز داشته باشید تا به مصرف آن تورم کبودی زودتر کاهش یابد.
  • به دلیل اینکه بعد از این فرایند چند روز باید استراحت کنید، پس ملحفه هایی را که نیاز است پیش از جراحی شسته و آماده کنید.

آیا در صورت سرماخوردگی ، باز هم می توان جراحی را انجام داد ؟

چنانچه پیش از جراحی زیبایی بینی سرماخورده باشید ، اکیدا توصیه می شود که انجام آن را به بعد از بهبودی موکول نمایید. زیرا هنگام ابتلا به سرماخوردگی ، بینی و سینوس های شما درگیر شده و انجام  فرایند جراحی در این دوره می تواند زمینه ساز شرایط دشوار پس از جراحی شده و فرآیند بهبودی شما را مختل کند.

اقدامات شب قبل از رینوپلاستی

یکی از مهم ترین اقدامات قبل از جراحی بینی این است که شب استحمام نمایید و شام سبکی میل کرده و حدود شش تا هشت ساعت قبل از مراجعه به بیمارستان از خوردن و آشامیدن خودداری نمایید زیرا حین رینوپلاستی ، معده بیمار باید خالی باشد، سعی کنید در شب قبل از عمل استرس نداشته باشید و به خوبی استراحت کنید.

 

 

نکات قبل رینوپلاستی

  1. از دیگر اقدامات قبل از جراحی بینی که باید شما عزیزان انجام دهید این است که در روز عمل هیچگونه زیور آلاتی همراه خود نداشته باشید.
  2. از خوردن و آشامیدن در روز موعود به طور جدی پرهیز کنید.
  3. بانوان در روز جراحی بدون آرایش صورت و لاک ناخن به بیمارستان مراجعه کنند.
  4. از جمله اقدامات قبل از جراحی بینی آقایان باید انجام دهند تراشیدن ریش و سبیلشان می باشد.
  5. روز تعیین شده برای انجام عمل زیبایی با یک یا دو همراه ، یک ساعت قبل در بیمارستان حضور داشته باشید و تاخیری نداشته باشید.
  6. چون بعد از جراحی نمیتوانید از سر لباس بپوشید پس یک لباس دکمه دار همراه خود داشته باشید.

آیا پریود بودن در روز رینوپلاستی خللی بر نتیجه جراحی وارد می کند ؟

به طور کلی سیکل ماهیانه و پریود بودن ، هیچ گونه اختلالی در فرآیند جراحی وارد نکرده و تداخل قاعدگی با جراحی  ممنوعیتی ندارد. البته ممکن است پزشک معالج ؛ به بانوانی که در این دوره به تبع نوسانات هورمونی ، دچار تغییر خلق و خو می شوند ؛ توصیه نمایند که برای آسایش روانی خود پس از اتمام پروسه ماهیانه ، اقدام به انجام عمل زیبایی بینی نمایند. در بخش پایانی مقاله اقدامات قبل از جراحی بینی می خواهیم تعدادی از نمونه کارهای قبل و بعد عمل بینی توسط دکتر بشارتی زاده را به شما نشان دهیم.

 

اقدامات قبل از جراحی بینی اقدامات قبل از جراحی بینی اقدامات قبل از جراحی بینی

 

سوالات پر تکرار شب قبل از عمل بینی

  • چند ساعت قبل از عمل بینی نباید چیزی خورد؟

به طور کلی پزشکان و متخصصان جراحی زیبایی بینی توصیه می کنند افراد 8 ساعت قبل از عمل جراحی مصرف هرگونه مواد غذایی و نوشیدنی را متوقف سازند. در غیر این صورت با خطر بازگشت محتویات معده به ریه و به وجود آمدن عوارض جانبی شدید مانند پنومونی رو به رو خواهند شد. از همین رو توصیه می شود پیش از شروع جراحی حتی یک لیوان آب نیز نخورید و به توصیه های پزشک خود گوش دهید.

  • آب خوردن قبل از عمل زیبایی بینی مشکلی ندارد ؟

خیر ، آب خوردن پیش از انجام عمل جراحی هیچ مشکلی ندارد حتی به جلوگیری از دهیتراته شدن بدن نیز کمک بسیار بزرگی می کند. اما در شب قبل از عمل باید کاملا ناشتا باشید و از نوشیدن آب خودداری کنید.

  • در روز عمل بینی چی ببریم ؟

یکی از اقدامات قبل از جراحی بینی آماده کردن وسایل می باشد. در روز عمل شما نیاز به ارائه آزمایشات توصیه شده توسط پزشک ، تصاویری که قبل از جراحی از بینی شما گرفته شده است و مدارک شناسایی دارید. اگر پیش از جراحی عکس های که پزشک توصیه کرده اند را دریافت کرده باشید نیازی به ارائه دوباره آن ها ندارید.

  • وسایل مورد نیاز قبل عمل بینی چه چیز های است؟

برای انجام عمل زیبایی بینی شما نیاز به تهیه وسایل خاصی ندارید ، اما برای راحت تر شدن کار خود و جلوگیری از ایجاد مشکل بهتر است لباس راحتی دکمه ای را تهیه کنید که در روز عمل نیازی به تن کردن آن از طریق سر نداشته باشید. مورد دیگر آنکه برای بازگشت به منزل و جلوگیری از خم کردن سر توصیه می شود یک بالشت U تهیه کنید. همچنین وسایلی از جمله فلاسک آب گرم ، آناناس ، به همراه داشته باشید تا به محض بهوش آمدن از آنها استفاده کنید.

 

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: