بهترین سن جراحی بینی

بهترین سن جراحی بینی در افراد مختلف تقریبا متفاوت است.

سن قانونی برای عمل بینی

عمل بینی زیر 18 سال در بانوان امکان پذیر است.

دختران پس از ۱۶سالگی  می توانند عمل بینی را انجام دهند.

سن عمل بینی در پسران  پس از ۱۸ سالگی می باشد.هر چقدر پوست افراد شاداب تر و جوان تر باشد، نتیجه عمل جراحی بینی نیز مطلوب تر خواهد بود.

بهترین-سن-جراحی-بینی

اگر جراحی زیبایی بینی پایین تر از سنین مذکور انجام شود در رشد و بلوغ صورت مشکل ایجاد می گردد. بینی مرکز رشد صورت است و در زمان بلوغ، دستور رشد کل صورت توسط صفحات رشد استخوانی داده خواهد شد.

بنابراین نتیجه می گیریم عمل جراحی زیبایی بینی و یا سن مناسب عمل جراحی بینی قبل از  اتمام دوران بلوغ ( عمل بینی در پانزده سالگی ) می تواند سبب بروز نقایصی در رشد صورت شود.

در خصوص اثبات این مطلب مهم، تحقیقات زیادی انجام شده است. مهم ترین نتیجه این تحقیقات به این صورت است که سن مناسب عمل بینی بعد از دوران بلوغ می باشد.

سن مناسب برای عمل انحراف بینی

در این میان ممکن است که به صورت بسیار خاص و نادر، کودکی دچار انحراف شدید بینی باشد، یا به علت ضربه چنین شده و یا علت مادرزادی دارد. در این کودکان تنفس از بینی دچار اختلال می شود و علائمی مثل تنفس دهانی وخشکی دهان هنگام بیدار شدن از خواب و همین طور خرو پف شبانه ایجاد می شود.

در چنین مواقعی فقط و فقط جراحی انحراف بینی و یا سپتوپلاستی به صورت کاملا محدود انجام می شود نه عمل زیبایی . هدف از جراحی در این مواقع تنها درمان انحراف بینی از داخل بدون ایجاد تغییرات در بینی کودک است. بعد از تصحیح انحراف بینی ، تنفس کودک بهتر می شود و انجام عمل زیبایی بینی به بهترین سن جراحی بینی ، موکول می گردد.

لذا برای انجام عمل سپتوپلاستی ، محدودیتی وجود نخواهد داشت.

بینی تا چه سنی رشد می کند ؟

رشد بینی در بانوان تقریبا در سن شانزده سالگی و در آقایان در سن هجده سالگی به پایان رسیده است و مانعی برای انجام جراحی زیبایی بینی وجود نخواهد داشت.

دکتر روزینا بشارتی زاده جراح و متخصص گوش ، حلق و بینی

( جراحی بینی ،جراحی زیبایی بینی ، جراحی بینی گوشتی ، جراح بینی )

تماس-با-دکتر-بشارتی-زاده