جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

تفاوت جراحی بینی عروسکی و جراحی بینی طبیعی

زمانی که فردی برای جراحی بینی اقدام می نماید، یکی از موارد مهمی که لازم است تا درباره آن تصمیم بگیرد، این است که می خواهد فرم ظاهری بینی اش طبیعی باشد یا عروسکی برای این که تفاوت جراحی بینی عروسکی و جراحی بینی طبیعی را بدانیم بهتر است تا به تعریف هر یک از آن دو بپردازیم.

تفاوت جراحی بینی عروسکی و جراحی بینی طبیعی

تفاوت جراحی بینی عروسکی و جراحی بینی طبیعی

در جراحی بینی عروسکی مهم ترین موضوع زاویه ی ایجاد شده بین لب بالا با بینی می باشد. این زاویه در رینوپلاستی طبیعی حدود 90 درجه و در عمل بینی فانتزی 105 درجه خواهد بود . لازم به ذکر است که این زوایا و تعاریف بر اساس زیبایی افراد در سطح جهان، در علم زیبا شناسی تعریف گردیده و در انجام جراحی های زیبایی از جمله عمل جراحی زیبایی بینی، به کمک جراحان می آید.

در جراحی بینی طبیعی ، جراح بینی در نظر دارد تا ایجاد این زیبایی ها ( به ویژه در نوک بینی و سوراخ های آن و محل برش ها به گونه ای انتخاب می شود، که اسکار زخم پس از بهبود مشخص نگردد.) فرم یک بینی طبیعی داشته باشد.

در جراحی بینی عروسکی در صورتی که امکان آن وجود داشته باشد، نوک بینی کمی سر بالا خواهد شد و زاویه بینی آن با لب بالا بیشتر از بینی طبیعی است. البته باید در نظر داشت پیش از آن که جراحی انجام بشود، جراح بینی با علم وتجربه خود به فرد متقاضی خواهد گفت که بر مبنای علم زیبا شناسی آیا با انجام عمل بینی عروسکی آیا زیبایی فرد افزایش می یابد یا خیر ! چرا که از آن جایی که بینی در مرکزیت صورت قرار دارد ، باید تناسب آن با دیگر اعضای صورت به ویژه چانه در نظر گرفته بشود.

تفاوت جراحی بینی طبیعی و فانتزی

در جراحی ، تغییر شکل بینی اتفاق می افتد. زیباجویان دارای انگیزه های مختلفی برای قرار گرفتن تحت جراحی می باشند که از جمله آنها می توان به تغییر شکل بینی ، بهبود تنفس و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد.

ساختار بینی دارای دو قسمت استخوانی و غضروفی می باشد. رینوپلاستی می تواند استخوان ، غضروف ، پوست یا هر سه مورد را تغییر دهد. در جلسه مشاوره بین جراح و زیباجو ، موضوعاتی از قبیل تغییرات مورد نظر ، اصلاحات مورد نیاز ، اهداف ، انتظارات و برخی موارد دیگر به گفتگو و بحث گذاشته می شود.

جراح در طول این جلسه ، ویژگی های صورت ، پوست بینی و سایر موارد را مورد ارزیابی قرار می دهد. اگر شما کاندید عمل هستید ، جراح طرح خاصی را برای شما آماده می کند.

هدف از جراحی زیبایی بینی از بین بردن ناهنجاری های این اندام و ایجاد ظاهری ایده آل و استاندارد می باشد. اما تفاوت در سلیقه افراد و روند های جراحی می تواند تغییرات زیادی را در نتیجه و شکل نهایی بینی در افراد پس از جراحی ایجاد کند. دو مورد از پرطرفدارترین مدل های جراحی زیبایی بینی، مدل بینی عروسکی و مدل بینی طبیعی می باشند که به ذکر برخی تفاوت جراحی بینی عروسکی و جراحی بینی طبیعی می پردازیم.

 

تفاوت جراحی بینی عروسکی و جراحی بینی طبیعی

 

مدل بینی طبیعی

قطعا استفاده از عبارت طبیعی برای این مدل، به معنی دست نخورده رها کردن برخی از نقص های اصلی بینی نمی باشد، بلکه به این معنی است که بینی با سایر قسمت های صورت در هماهنگی و هارمونی کامل قرار گیرد. بعد از جراحی ، در بینی داوطلبان ، ویژگی هایی از قبیل سوراخ های بینی بسیار کوچک ، بینی بسیار باریک ، نوک بینی بسیار بالا رفته و ویژگی هایی که بینی را از شکل طبیعی آن خارج کند ، وجود نخواهد داشت. به عبارت دیگر ، اگر افراد دیگر که از تحت عمل قرار گرفتن بینی شما بی خبرند، بعد از عمل ، بینی شما را ببینند ، متوجه جراحی شدن آن نمی شوند. در عمل بینی طبیعی ، فقط نواقص بینی برطرف می شود. همچنین مهمترین ویژگی یک بینی طبیعی ، عدم وجود انحنا بر روی  پل بینی می باشد. البته در مردان این مدل بینی ، بیشتر مورد استقبال است.

مدل بینی فانتزی یا عروسکی

در جراحی بینی فانتزی ، اندازه بینی کوچکتر از حد معمول شده و نوک آن اندکی رو به بالا کشیده می شود و بر روی پل بینی نیز انحنایی ایجاد می گردد. یک بینی فانتزی کاملاً غیر طبیعی به نظر می رسد زیرا پل بینی بیش از حد طبیعی دارای انحنا بوده و نوک آن رو به بالا می باشد و همین امر باعث می شود بینی کاملاً غیر طبیعی به نظر برسد. اندازه بینی عروسکی معمولاً با سایر قسمت های صورت ، دارای هماهنگی نمی باشد . اما با وجود همه این موارد ذکر شده ، این نوع بینی خصوصاً در میان زنان از محبوبیت بالایی برخوردار است.

بینی عروسکی برای هر نوع صورتی مناسب نیست ، بنابراین پزشک در زمان انجام ارزیابی ، در صورت نامناسب بودن این مدل برای زیباجو ، او را در جریان این موضوع قرار می دهد.

خلق ساختار طبیعی در جراحی بینی

خلق ساختار طبیعی در جراحی دماغ ، یک استراتژی بسیار مهم است که بر روی حفظ غضروف ، استخوان و بافت نرم در یک موقعیت طبیعی و ایجاد یک شکل ظاهری طبیعی ، تمرکز دارد. در این روند ، بینی جدید به گونه ای خلق می شود که آثار عمل جراحی به هیج وجه در آن مشهود نبوده و بینی متناسب با سایر ویژگی های صورت است.

جنبه های جراحی بینی طبیعی

  • پیوند غضروف برای خلق یک آناتومی قوی در اسکلت بینی
  • حفظ غضروف برای به حداقل رساندن عدم تقارن در بینی
  • به حداقل رساندن استفاده از ایمپلنت در نوک بینی برای جلوگیری از تیز شدن آن
  • عدم بالا بردن نوک بینی
  • اجتناب از ایجاد انحنای غیر عادی در پل بینی
  • عدم ایجاد بافت اسکار

المان های اصلی جراحی بینی طبیعی چیست؟

نگاه هنرمندانه جراح بینی ، مهمترین عامل در عمل زیبایی بینی طبیعی می باشد. برخی از المان های این جراحی به شرح زیر است:

ابعاد صورت –  اندازه گیری ارتفاع و عرض صورت برای قرار دادن بینی در وسط صورت

هماهنگی و هارمونی بینی با صورت – تناسب اندازه بینی نسبت به اندازه  سایر اندام های صورت ، زاویه پل بینی ، زاویه بینی ، زاویه بین لب و نوک بینی

قسمت های مختلف بینی –  اندازه سوراخ های بینی ، فاصله ساختار استخوان بینی با پیشانی ، فاصله چشم ها ، اندازه نوک بینی ، اندازه قوس یا انحنای بینی

در جراحی رینوپلاستی ، بهترین نتیجه زمانی حاصل می شود که زاویه های بینی در طبیعی ترین حالت قرار داده شود و ارتفاع و عرض بینی به دقت رعایت گردد.

همه این موارد به نگاه هنرمندانه جراح و تصمیم گیری های او در مورد جراحی وابسته بوده و هیچ پاسخ قطعی در مورد اینکه چه چیزی باعث انجام یک جراحی کامل یا خلق بهترین نتیجه از آن می شود وجود ندارد. بنابراین ، تعیین کننده ترین شاخص در این زمینه ، وجود تجربه کافی جراح در جراحی است.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: