جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

جراحی بینی به روش باز

در سال های گذشته مهم ترین مسئله برای پزشک ، این بوده است که کدام روش برای جراحی بینی مناسب تر است و نتیجه مطلوب تری را به همراه دارد ؟ جراحی بینی به روش باز یا بسته ؟ لازم به ذکر است که این دو راه در حقیقت دو عملکرد به منظور دسترسی به ناحیه مورد نظر برای عمل می باشد و منظور تکنیک آن نیست. برای اطلاع از نکات مفید این روش ، با دکتر بشارتی زاده بهترین جراح بینی تهران همراه باشید.

جراحی بینی به روش باز

عمل بینی به روش باز چگونه می باشد؟

در روش باز ، پزشک یک برش در پایه میانی دماغ ( کلوملا ) ایجاد می کند و پوست دماغ  به کمک برش در لبه داخلی پره ها به بالا برده می شود تا نوک و پشت بینی قابل دسترسی باشد، در این حالت تمام ساختمان دماغ ( قسمت غضروفی ، استخوانی و بافت نرم ) به طور دقیق قابل رویت است. پس از آن بطور زیر مخاطی غضروف لترال بالایی را از تیغه میانی جدا نمود و اقدام به عمل دماغ می نماییم.

رینوپلاستی باز بهتر است یا بسته ؟

معمولاً رینوپلاستی به روش باز نسبت به روش بسته ارجحیت دارد و قابل قبول تر می باشد. در عمل بینی ترمیمی ، دماغ هایی که خیلی گوشتی هستند و نوک دماغ خیلی بزرگ است، تومور بینی که به عمل احتیاج دارد و ایرادات مادر زادی ( لب شکری ) و غیره با عمل باز دماغ انجام می شود.

مزایای جراحی دماغ به روش باز

  • عمل تحت دید مستقیم صورت می پذیرد بنابراین احتمال ناقرینگی کاهش می یابد.
  • گذاشتن پروتز یا گرفت های استخوانی و غضروفی راحت تر انجام می شود.
  • بهترین دکتر بینی تهران قدرت مانور بیشتری دارد و فضای کار مناسب تر است.
  • در دماغ های بدفرم نتیجه حاصل از جراحی بینی به روش باز با رضایتمندی بیشتری همراه است.
  • در دماغهایی که کج هستند و پیچ خوردگی دارند روش باز اولویت دارد.
  • رینوپلاستی ثانویه با روش باز انجام می شود.
  • از بخیه های زیر پایه دماغ آثاری بر جا نمی ماند.

نکته :

برش دادن یا برش ندادن پره های دماغ ربطی به روش باز و بسته ندارد و به سایز سوراخ های دماغ و پره های آن مربوط است، در واقع اگر پره های بینی بزرگ باشد و نیاز به جمع و کوچک کردن آن باشد چاره ای بجز برش دادن کناره های بینی نیست.

معایب رینوپلاستی به روش باز

از معایب جراحی بینی به روش باز می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  1. به دلیل ایجاد برش برای اعمال تغییرات بر روی دماغ میزان تورم در آن بیشتر می باشد.
  2. دوره نقاهت پس از جراحی باز بیشتر می باشد.
  3. در این روش برش بر روی پوست دماغ  زده می شود.

چه کسانی کاندیدای مناسب برای جراحی بینی به روش باز هستند؟

در برخی از موارد افراد برای انتخاب روش عمل پافشاری می کنند باید به آن ها بگوییم اگر به دنبال نتیجه ایده آل از عمل زیبایی دماغ هستید بهتر است انتخاب تکنیک عمل را به پزشک واگذار کنید تا او با توجه به مشکلاتی که در دماغ شما وجود دارد بهترین روش را انتخاب کند.

  1. افرادی که دماغ آن ها پیچیدگی های زیادی دارد.
  2. افرادی که می خواهند عمل رویژن انجام دهند.
  3. افرادی که اسکلت و غضروف دماغ شان ضعیف است و نیاز به پیوند غضروف و گرافت دارند.
  4. این افراد کاندیدای مناسبی برای عمل دماغ باز هستند.

تفاوت جراحی بینی به روش باز و بسته

  • از جمله تفاوت های عمل کردن دماغ به روش باز و بسته می توان به میزان تورم بعد از آن اشاره کرد، در عمل باز دماغ میزان تورم بیشتر از روش بسته است.
  • در روش بسته هیچ برشی بر روی دماغ ایجاد نمی شود در حالی که در روش باز یک برش کوچک بر روی پوست ایجاد می شود.

در مقاله جامعی به تفاوت عمل دماغ به روش بسته و باز پرداخته ایم، در صورتی که می خواهید اطلاعات کامل تری درباره این موضوع داشته باشید می توانید به آن مراجعه کنید.

مراقبت های بعد از جراحی بینی به روش باز

بسیار از افراد در در جلسه مشاوره درباره تفاوت مراقبت های بعد از عمل زیبایی دماغ باز و بسته سوال می کنند، باید به این عزیزان بگوییم که مراقبت های بعد از عمل در این دو روش هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارد، و مراقبت ها در هر دو تکنیک یکسان است. در ادامه برخی از مراقبت های بعد از رینوپلاستی را که لازم است حتما افراد رعایت کنند ذکر می کنیم.

  1. پس از درمان برای کاهش تورم و کبودی از کمپرس سرد استفاده کنید.
  2. بعد از جراحی بینی به روش باز مراقب باشید گچ روی دماغ خیس نشود.
  3. از رفتن به مکان های شلوغ که امکان برخورد ضربه با صورت وجود دارد خودداری کنید.
  4. از خوردن نمک پرهیز کنید چرا که باعث افزایش تورم می شود.
  5. از کشیدن سیگار به مدت دو هفته بعد از عمل زیبایی دماغ خودداری کنید، چرا که سیگار داری نیکوتین بوده و در روند بهبود اختلال ایجاد می کند.
  6. زمانی که بعد از عمل دماغ به روش باز می خواهید بخوابید ، سر را بالاتر از بدن قرار دهید تا خون و ترشحات اضافه از دماغ خارج شوند. با این کار ورم نیز کاهش قابل توجهی پیدا می کند. این اقدام را باید به مدت دو هفته به انجام رسانید.
  7. سر خود را خم نکنید
  8. رژیم غذایی را پیش بگیرید که سرشار از فیبر باشد تا در هنگام اجابت مزاج دچار یبوست نشوید. این مشکل باعث می شود به زخم ها فشار وارد شده و بخیه ها باز شوند.
  9. سعی کنید خیلی نخندید یا گریه نکنید
  10. در دو سه هفته اول از انجام حرکات و ورزش های شدید بپرهیزید.
  11. در صورتی که خون دماغ شدید ، سر خود را کمی بالا گرفته و یک گاز استریل را زیر سوراخ های دماغ خود قرار دهید تا خونریزی بند بیاید. در صورتی که خونریزی شدید بود و با این اقدامات رفع نشد ، به یک دکتر خوب برای رینوپلاستی مراجعه فرمایید.
  12. از خوردن غذاهای ترد و سفت که نیاز به جویدن دارند خودداری نمایید.
  13. بعد از جراحی بینی به روش باز ، غذای خود را به قطعات کوچک تقسیم کنید تا مجبور نباشید دهان خود را خیلی باز کنید.

جراحی بینی به روش باز

آیا عمل دماغ به روش باز عوارض دارد؟

در صورتی که برای انجام جراحی باز دماغ به یک پزشک مجرب و حرفه ای مراجعه نکنید ممکن است دچار عدم تقارن در سوراخ های بینی ، دم رفع کامل قوز دماغ، خونریزی و غیره شوید. برخی از عوارض مانند تورم و کبودی ، از بین رفتن حس بویایی و غیره بعد از جراحی بینی به روش باز موقتی بوده و پس از مدتی برطرف می شود و جای نگرانی وجود ندارد.

هزینه عمل دماغ باز در تهران چقدر است؟

باید بگوییم تفاوتی بین هزینه رینوپلاستی باز و بسته وجود ندارد اما برای کسب اطلاعات دقیق تر بهتر است نزد بهترین پزشک بروید تا پس از معاینه و بررسی مشکلات دماغ هزینه نهایی به شما گفته شود. در مقاله هزینه عمل دماغ ما به صورت کامل هزینه های رینوپلاستی را شرح داده ایم، می توانید به آن مراجعه کنید.

فیلم جراحی بینی به روش باز در تهران

ورم دماغ بعد از عمل به روش باز

همانطور که در مقاله توضیح داده شد ، جراحی بینی به روش باز دسترسی گسترده ای برای پزشک فرم می کند و ایشان می تواند تغییرات زیادی را روی دماغ  اعمال نماید. مورد دیگری که در خصوص این روش متذکر شدیم این است که عموما دماغ هایی که ایرادات بسیار دارند از این طریق عمل می شوند. با در نظر گرفتن موارد فوق می توانیم بگوییم که طی عمل دماغ به روش باز، به سبب گستردگی دامنه تغییرات ، انتظار می رود پس از عمل ورم قابل ملاحظه ای نمایان شود. البته شدت تورم دماغ علل مختلفی دارد که تکنیک عمل یکی از آن هاست. در هر صورت این مسئله موقتی بوده و با در پیش گرفتن توصیه های مراقبتی پزشک ، در زمانی کوتاه برطرف می گردد.

کبودی بینی بعد از عمل به روش باز

به دلیل دستکاری شدن بافت ها و تجمع خون در ناحیه جراحی شده ، پس از عمل کردن دماغ خود متوجه پیدایش کبودی خواهید شد. وسعت کبودی برای هر بیمار متفاوت است اما عموما کسانی که عمل دماغ به روش باز انجام داده اند به میزان بیشتری شاهد آن خواهند بود. این مسئله نیز با ترمیم بافت های دماغ، بهبود پیدا می کند.

نتیجه جراحی بینی به روش باز در تهران

شاید این سوال برای متقاضیان پیش بیاید که تکنیک عمل در نتیجه نهایی تاثیر گذار است یا خیر؟ البته که بی تاثیر نخواهد بود. ایرادات دماغ افراد با یکدیگر یکسان نبوده و با توجه به مشکلات موجود تکنیک اتخاذ می گردد. با در نظر گرفتن روند روش باز ، هر نوع دماغ می تواند تحت این تکنیک جراحی شود و به بهترین نتیجه برسد. در راستای نتیجه نهایی ، بر جای ماندن اسکار در محل برش های جراحی (کلوملا) دغدغه اصلی بیمارانی است که تحت روش باز عمل شده اند. شایان ذکر است در صورتی که برش ها با ظرافت و مهارت بالای دکتر ایجاد شده باشند ، همچنین پس از اتمام جراحی بینی به روش باز به درستی بخیه شده و بیمار در دوره نقاهت از آن ناحیه مراقبت مطلوبی به عمل آورده باشد ، دیگر لزومی ندارد نگران چنین مسئله ای گردند.

در عمل دماغ به روش باز یا بسته ، نتیجه متفاوت است؟

همانطور که پیش تر گفته شد ، در متد باز پزشک دسترسی بیشتری به اجزای دماغ دارد ، به همین خاطر نتایج برجسته تر خواهند بود. از طرف دیگر ، در رویکرد بسته مقدار اصلاحاتی که می توان ایجاد کرد بسیار کمتر می باشد و تغییرات نیز کمتر قابل مشاهده خواهد بود. به همین خاطر در صورتی که انتظار دارید نتیجه رینوپلاستی شما قابل توجه باشد ، ابتدا باید یک دکتر جراحی بینی به روش باز را بیابید تا این پروسیجر را بدون مشکل به انجام رساند.

سخن پایانی

در نهایت باید بگوییم بهتر است برای انتخاب روش جراحی پافشاری نکنید و اجازه دهید پزشک با توجه به تجربه و مهارتی که دارد و مشکلات موجود در دماغ  شما بهترین روش را انتخاب کند. شما عزیزان نیز برای به دست آوردن نتیجه ایده آل تمامی نکاتی را که پزشک توصیه کرده است رعایت کنید.

در پایان امیدواریم این مطالب برای شما عزیزان کاربردی بوده باشد.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: