جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

عمل بینی طبیعی

جراحی بینی جزو بالاترین درصد های جراحی های زیبایی در کشور ماست که این درصد هم خانم ها و هم آقایان را در بر می گیرد. افراد سلایق و دید متفاوتی در انتخاب بینی ایده آل خود دارند برخی بینی طبیعی را می پسندند و تقاضای رفع نقایص بینی خود با عمل بینی طبیعی را دارند تا زیبایی بینی کاملا طبیعی حفظ شود.

برخی دیگر از افراد که اکثر رنج سنی پایین تری دارند بینی های عروسکی و فانتزی را می پسندند که این بینی ها کوچک تر از اندازه طبیعی بینی و با قوس بیشتری جراحی می شود.

عمل بینی طبیعی

منظور از طبیعی بودن بینی پس از عمل این است که فرم جدید بینی با دیگر اجزای صورت هماهنگی بسیاری دارد. بدین صورت که هنگام رویارویی با دیگران، ساختار طبیعی آن توجه افراد را به خود جلب نمی کند و حتی امکان دارد آن ها متوجه عملی بودن بینی شما نشوند، این مورد را می توان مزیت این نوع جراحی دانست.

همچنین باید بدانید که عمل بینی طبیعی ، برای تمام افرادی که خواستار این نوع رینوپلاستی هستند، فرم بینی یکسانی خلق نمی کند؛ بلکه بهترین جراح بینی با توجه به آناتومی چهره هر فرد، بینی را به فرم طبیعی و مناسب با چهره همان فرد جراحی می کند.

جراحی بینی طبیعی در میان آقایان طرفداران بیشتری دارد؛ چرا که آنان تمایل دارند مردانگی چهره شان حفظ شود.

استراتژی هایی که جراح برای عمل بینی طبیعی بکار می گیرد:

  • فرم دهی غضروف متناسب با آناتومی طبیعی بینی
  • حفظ  بافت غضروفی به اندازه کافی، جهت جلوگیری از عدم تقارن سوراخ های بینی
  • به حداقل رساندن عمل پیوند بافت در نوک بینی که مانع نوک تیز شدن آن می شود
  • به حداقل رساندن بالا بردن نوک بینی که از سربالا شدن بیش از حد آن جلوگیری می کند
  • ایجاد زاویه و فاصله طبیعی میان لب و بینی
  • برطرف ساختن برآمدگی بینی

ارائه دستورالعمل مناسب مربوط به مراقبت های پس از جراحی بینی ، به منظور پیشگیری از تشکیل بافت اسکار که سبب ایجاد بینی منقاری می شود.

فیلم عمل بینی طبیعی

نحوه عمل بینی طبیعی

در عمل دماغ طبیعی به جهت برطرف کردن نقائص زیبایی و رفع ایرادهای دماغ فرد انجام می گیرد در این موارد از قوس زیاد اجتناب می شود و نوک دماغ بنا به درخواست بیمار تا حدی که افتادگی برطرف شود بالا برده می شود.

عمل بینی طبیعی

سایر نواقص بینی همچون پهنا ، قوز بینی ، انحراف یا کجی بینی و غیره در صورت نیاز برطرف خواهد شد. با گذشت زمان و دوره نقاهت بعد از عمل جراحی بینی ، ورم بینی به نسبت بینی جراحی شده بعد از 6 ماه از بین خواهد رفت و می توانید نتیجه یک دماغ طبیعی زیبا و بدون نقص را مشاهده کنید.

بینی طبیعی

در زمان مشاوره جراحی بینی طبیعی ، توسط جراح بینی ، بینی شما به نسبت سایر اجزا صورت آنالیز و مورد بررسی قرار می گیرد به علاوه نوع بینی ، پوست بینی ، غضروف ها و غیره در نتیجه عمل طبیعی بینی تاثیر گذار است با در نظر گرفتن تمامی این موارد ، جراح بینی شما را از نتیجه عمل بینی طبیعی آگاه خواهد ساخت.

در نمونه عمل بینی طبیعی ، نیمرخ معمولا صاف و یا با قوس کمی همراه است و به فرم بینی های عروسکی انحنا زیادی ندارد. ولی در کنار آن ، طول بینی ، ارتفاع بینی و حجم کلی بینی زیبایی لازم را به چهره برگردانده است و نظر بیمار بر حفظ چهره طبیعی اش رعایت خواهد شد.

نحوه برطرف کردن انحراف سپتوم در عمل بینی طبیعی

در رینوپلاستی طبیعی ، جراح تمایل دارد تا حد امکان سپتوم بینی را حفظ کند. بنابراین تنها برآمدگی ایجاد شده بر روی سپتوم را که سبب خمیدگی آن ناحیه شده است، برطرف می سازد یا در صورت لزوم برای فرم دهی طبیعی ساختار بینی، از گرافت استفاده می کند.

دوره ریکاوری عمل بینی طبیعی

برخی از انواع بینی ، مانند بینی های گوشتی مستعد تشکیل بافت اسکار هستند. در صورت جراحی این بینی ها به فرم طبیعی باید نکات مراقبتی ارائه شده برای دوره ریکاوری، سبب تسریع روند بهبودی شوند.

بدین ترتیب  احتمال بروز اسکار و اثر گذاری منفی آن بر نتیجه نهایی رینوپلاستی، کاهش می یابد. در این دوره برای فرد در رژیم غذایی، مصرف داروها و مکمل های گیاهی، محدودیت هایی در نظر گرفته می شود.

همچنین درمان های ویژه ای همچون تزریق کورتون بعد از جراحی بینی انجام می پذیرد تا مانع بروز تورم، کبودی و بافت اسکار شود یا درصورت وقوع آن ها را درمان کند.

چه کسانی گزینه مناسبی برای انجام عمل زیبایی بینی طبیعی محسوب می شوند؟

با توجه به این که نتیجه حاصل از این جراحی کاملاً نرمال بوده و فرم بینی متناسب با اجزای صورت فرد می باشد، تمام افراد با هر نوع بینی (گوشتی یا استخوانی)، می توانند تحت عمل دماغ طبیعی قرار بگیرند.

همچنین بهتر است فرد پس از تکمیل دوره رشد بینی خود، نسبت به انجام این عمل اقدام نماید.

عمل بینی طبیعی در طول جراحی،  به تمرکز و دقت بالا نیازمند است؛ زیرا یک خطای کوچک یا تغییر بیش از اندازه، می تواند بینی را از فرم طبیعی خارج کند. بنابراین جهت کسب نتیجه مطلوب از این جراحی، لازم است تا به یک جراح  متخصص و کارآزموده در این زمینه مراجعه کنید.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: