جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

نتیجه جراحی بینی

یکی از دغدغه های افرادی که داوطلب جراحی بینی هستند، دانستن نتیجه جراحی بینی می باشد. موضوع مهمی که هم برای فرد و هم برای جراح بینی اهمیت دارد این است که جراحی رینوپلاستی ، بسته به نوع و ساختار بینی چقدر پیچیده خواهد بود و نتیجه جراحی تا چه حدی موفقیت آمیز می باشد.

نتیجه جراحی بینی

فاکتورهای مهمی و تاثیرگذار بر نتیجه جراحی بینی

  • تجربه و مهارت جراح بینی
  • میزان ضخامت پوست و نوع ساختار بینی
  • یکی از فاکتورهای بسیار مهم، جراح بینی است که تاثیر بسزایی بر نتیجه جراحی بینی دارد.

قبل از اقدام به عمل بینی می توان با انجام تحقیقات و دیدن نمونه کارهای جراح بینی و مراجعه حضوری به مطب از میزان رضایت افراد از نتیجه جراحی بینی اطلاعات کسب نمود و جراح خود را با اطمینان خاطر انتخاب نمود.

قابل ذکر است که جراح بینی خوب با تلفیق علم پزشکی و زیبایی شناسی بینی تغییرات روی بینی را متناسب با دیگر اجزای صورت به نحوی اعمال می کند، که بهترین نتیجه برای فرد حاصل گردد.

نکته مهم این است که نتیجه عمل بینی بعد از یکسال قابل مشاهده است به این دلیل که ترمیم بینی به حالت تثبیت شده خود رسیده باشد و تورم بینی هم طی یکسال کاهش یافته باشد.

میزان ضخامت پوست و نوع ساختار بینی دومین فاکتور مهم است که در نتیجه جراحی بینی تاثیر گذار خواهد بود.

تشخیص نتیجه جراحی قبل از عمل به ضخامت پوست، میزان بافت فعال چربی پوست، ضخامت بافت های زیر جلدی و قدرت ساختار اسکلت بندی یا غضروف بینی بستگی دارد.

ضخامت پوست یک عامل محدود کننده در جراحی زیبایی بینی می باشد به این خاطر که پوست ضخیم قابلیت چسبیدن به اسکلت کوچک زیر بینی را ندارد و به همین خاطر سربینی همچنان بدون فرم و پهن جلوه خواهد کرد.

نتیجه جراحی بینی روی انواع بینی

  • نتیجه جراحی بینی استخوانی

نتایج جراحی بینی استخوانی به دلیل داشتن پوست نازک و استخوان و غضروف مستحکمی که دارند مطلوب و مورد رضایت می باشد.

  • نتیجه جراحی بینی گوشتی

افرادی که دارای بینی گوشتی هستند نگران این موضوع هستند که بینی عمل شده بعد از مدتی به حالت اولیه خود برمی گردد؟

در پاسخ باید گفت که با تقویت غضروف ضعیف بینی و حتی با پیوند غضروفی استخوانی بینی می توانیم شرایط مطلوبی را ایجاد نماییم تا بینی های گوشتی هم از جراحی زیبایی بینی خود نتیجه مطلوبی را حاصل نمایند و این نیازمند روش های خاصی است که پیوند غضروف می تواند از داخل بینی خود فرد یا پشت گوش یا حتی در صورت نیاز از غضروف های دنده انجام گیرد.

آیا ممکن است نتیجه بدست آمده از عمل بینی تغییر پیدا کند؟

ماندگاری نتیجه حاصل از رینوپلاستی، طولانی مدت یا حتی دائمی در نظر گرفته می شود. اما عواملی وجود دارند که طی سال ها ممکن است فرم بینی حاصل از جراحی را تحت تأثیر قرار دهند.

یکی از این فاکتورها افزایش سن می باشد. ساختار بینی متشکل است از غضروف، چربی، ماهیچه نازک و بافت نرم. با بالارفتن سن، به طور طبیعی کلاژن موجود در پوست و ساختار بینی کاهش می یابد و در نتیجه خاصیت کشسانی پوست و استحکام غضروف و ماهیچه بینی کم می شود. از این رو امکان دارد بینی کمی دچار افتادگی شود.

یکی دیگر از مواردی که نتیجه جراحی بینی را تهدید می کنند، عوامل خارجی می باشند. بعضی از افرادی که تحت رینوپلاستی قرار گرفته اند ممکن است در حین ورزش، تصادف یا یک ضربه ناگهانی، بینی آنان صدمه ببیند و شکل آن تغییر پیدا کند.

انجام عمل زیبایی بینی در سن نامناسب نیز ممکن است در نتیجه ای که از عمل بدست می آید، تأثیرگذار باشد. بینی از جمله اجزای صورت است که تا مدت معینی رشد می کند. به همین جهت فرد باید پس از تکمیل دوره رشد بینی خود، برای جراحی اقدام نماید. در غیر این صورت پس از رینوپلاستی، بینی مجدداً رشد کرده و حتی امکان دارد اختلالات جدیدی در آن نمود پیدا کنند. مناسب ترین سن برای پسران و دختران 17 یا 18 سالگی می باشد.

دوره ریکاوری و نقاهت نیز در کسب نتیجه مطلوب کم اثر نیست. بهترین جراح بینی برای این دوره، دستورالعملی فراهم کرده و آن را به فرد ارائه می دهد. با رعایت تمام نکات مراقبتی، احتمال بروز عارضه هایی که نتیجه عمل جراحی را تهدید می کند، کاهش می یابد و فرد می تواند از فرم زیبا و دلخواه بینی خود لذت ببرد.

در صورت عدم رضایت از نتیجه جراحی بینی ، چه روندی را میتوان اتخاذ کرد؟

گاهی اوقات ممکن است فرد به هر دلیلی از نتیجه عمل بینی خود رضایت نداشته باشد. امکان دارد جراح بیش از حد خواسته شده تغییراتی بر روی بینی اعمال کرده یا بلعکس معایب بینی را به طور کامل برطرف نکرده باشد. بدین نحو، نتیجه عمل بینی برای فرد خوشایند به حساب نمی آید. در این صورت بهترین گزینه برای برگرداندن نتیجه، انجام جراحی ترمیمی بینی است.

برطرف سازی ناهنجاری های ایجاد شده به سبب ضربه نیز با انجام جراحی ترمیمی، امکان پذیر است.

رعایت چه نکاتی سبب می شوند تا نتیجه جراحی بینی ، مطلوب و خوشایند باشد؟

علاوه بر اقدامات لازم پیش از جراحی، که موفقیت آمیز بودن نتیجه را تا حد زیادی تضمین می کنند، پس از عمل نیز لازم است یک سری نکات رعایت شوند تا نتیجه جراحی زیبایی بینی به بهترین شکل نمایان شود.

  1. در چندین هفته ابتدایی، تا زمانی که بینی با فرم جدید خود سازگاری پیدا کند ، بایستی بر روی کمر بخوابید. بدین صورت به محل جراحی فشاری وارد نمی شود.
  2. حداقل تا 2 ماه از پرداختن به ورزش هایی همچون، بسکتبال، فوتبال، والیبال و دیگر ورزش هایی از این قبیل، باید دوری کنید. پس از این مدت عموماً به فرد توصیه می شود که هنگام ورزش از ماسک مخصوص بینی و صورت استفاده نماید.
  3. هنگام شستن صورت و مسواک زدن دندان ها، باید بسیار آرام عمل کنید. به هیچ عنوان بینی خود را با فشار مالش ندهید.
  4. بهتر است در این مدت از پیراهن های دکمه دار استفاده کنید تا هنگام پوشیدن یا در آوردن لباس به بینی فشاری وارد نشود.
  5. تا چند هفته بر روی بینی عینک آفتابی یا طبی قرار ندهید؛ زیرا ممکن است باعث برآمده شدن استخوان بینی شود.
  6. پس از جراحی، پوست بینی نسبت به اشعه های آفتاب، بسیار حساس می شود. بنابراین قرار گرفتن در معرض نور خورشید به طور مستقیم و طولانی سبب ایجاد لکه یا آفتاب سوختگی پوست بینی می شود.
  7. پیشنهاد می شود تا زمانی که ساختار بینی به طور کامل استحکام خود را بدست نیاورده است، عضلات صورت خود را بیش از حد تکان ندهید.

فیلم نتیجه جراحی بینی

نتیجه جراحی بینی با توجه به تکنیک مورد استفاده

برای عمل زیبایی بینی، جراح می تواند از دو روش رینوپلاستی باز یا بسته استفاده نماید.

در رابطه با نتیجه حاصل از این دو تکنیک باید گفت که تفاوت اصلی آن ها در برجای گذاشتن اسکار پس از جراحی می باشد.

امکان دارد تکنیک عمل باز در کلوملا (تیغه زیر سپتوم بینی که دو سوراخ بینی را از یکدیگر جدا می کند) اسکار بر جای گذارد.

در جراحی بسته به دلیل اینکه برش ها درون بینی ایجاد می شوند، بنابراین حاصل از آن؛ جراحت و اسکار به همراه ندارد.

البته هر دو این تکنیک ها زمانی که درست و به نحو صحیح بکار گرفته شوند، بهترین نتیجه را می توانند برای بینی به ارمغان بیاورند.

چرا نتیجه جراحی بینی در میان افراد مختلف، متفاوت است؟

نتیجه ای که از عمل زیبایی بینی برای هر فرد بدست می آید، با دیگری یکسان نیست. این تفاوت به چندین مورد بستگی دارد:

  1. ساختار طبیعی بینی فرد (استخوانی یا گوشتی)
  2. مدل مد نظر فرد برای انجام جراحی (طبیعی، فانتزی یا نیمه فانتزی)
  3. تکنیک بکار گرفته شده توسط جراح (رینوپلاستی باز یا بسته)
  4. میزان معایب بینی فرد و اعمال  تغییرات مورد نیاز
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: