جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

انواع جراحی بینی

جراحی بینی مبتنی بر نوع بینی ( استخوانی و گوشتی ) و همچنین صلاحدید پزشک قابل تقسیم در دو گروه رینوپلاستی به روش باز و بسته می باشد که هریک دارای ویژگی منحصر به خود می باشد، در مقاله انواع جراحی بینی در سایت دکتر بشارتی زاده بهترین جراح بینی تهران با ما همراه باشید تا توضیحات جامعی را مطرح کنیم. به یاد داشته باشید انتخاب هر یک از روش های جراحی به نظر جراح و نیز میزان تسلط وی بر آن نوع جراحی دارد و نمی توان گفت که کدام روش در مقایسه با دیگری ارجحیت دارد.

انواع جراحی بینی

انواع رینوپلاستی به شرح ذیل می باشد:

  • عمل کردن بینی به فرم طبیعی

بینی بعنوان برجسته ترین بخش صورت، در تعاملات اجتماعی، بسیار مورد توجه قرار می گیرد. بنابراین، اختلالات در شکل و تناسب آن با کانتور کلی، بسیار به چشم می آید. همین امر، اعتماد به نفس مان را تحت تاثیر قرار می دهد. امروزه، هدف عمده روندهای زیبایی بینی، بارز نمودن ویژگی های طبیعی در بینی می باشد که در آنها، سازگاری با سایر بخش های صورت، به خوبی رعایت شده است. بینی خلق شده با رعایت این اصول، که تحت عنوان بینی طبیعی نامیده می شود، از سوی بسیاری از بیماران، مورد استقبال بوده و در واقع، نوع بینی منتخب و مطلوب جمعیت زیادی از داوطلبین متقاضی جراحی می باشد.

برای دستیابی به بینی طبیعی، موارد زیر مورد نیاز می باشد:

  • ارزیابی ساختار صورت و تنظیم اندازه بینی (برای مثال، یک بینی نوک تیز، برای بانویی با صورت گرد، مناسب نمی باشد)
  • اجتناب از براشتن بیش از حد بافت
  • اجتناب از استفاده از مواد مصنوعی (ایمپلنت های سیلیکون، تفلون، گورتکس و غیره)
  • اجتناب از شکل دهی بیش از حد غضروف (شکل دهی غضروف با بخیه غیر جذبی و استفاده بیش از حد از گرافت های غضروفی)

اگر آناتومی بینی، بیش از اندازه تغییر داده شود، بازگرداندن آن به حالت اولیه، گاهی ناممکن خواهد بود. استفاده از تکنیک های حداقل تهاجمی، و در واقع نوعی احترام گذاشتن به آناتومی بینی، مهم ترین فاکتور دستیابی به بینی طبیعی می باشند.

  • عمل ریویژن یا دوباره بینی

عمل  ترمیمی دماغ ، یکی از انواع جراحی بینی است که برای ترمیم شکل و عملکرد بینی در افرادی که از نتیجه جراحی اولیه خود ناراضی هستند، مورد استفاده قرار می گیرد. رینوپلاستی ترمیمی، روند پیچیده ای است که باید به دست یک جراح با تجربه و ماهر انجام شود. مدت زمان مورد نیاز برای جراحی بینی ترمیمی، بر حسب جزئی یا کلی بودن دامنه ترمیم، بین 45 دقیقه تا 5 ساعت متغیر می باشد!

گاهی جراح در موردهای ترمیمی چالش برانگیز، برای حفظ آناتومی بینی، جلوگیری از آسیب دیدگی بافت و حذف اسکار از نوک بینی، تکنیک بسته را برای انجام پروسیجر انتخاب می کند. با توجه به اینکه در این تکنیک، مشاهده ساختار داخلی، به خوبی ممکن نمی باشد، دانش عمیق جراح از کل آناتومی بینی، تجربه وسیع او و استفاده از به روز ترین تکنولوژی آندوسکوپیک، امری الزامی می باشد.

  • رینوپلاستی به فرم فانتزی

بدیهی است که همه در سراسر دنیا، دوست دارند بینی زیبایی داشته باشند. بسیاری از بانوان در زمان آرایش کردن سعی می کنند با ایجاد سایه بر روی بینی خود، به آن زاویه بیشتری دهند تا نوک بینی شان تیز تر به نظر برسد. اما یک راه چاره برای کنار گذاشتن همه این دردسرها و برخورداری از بینی که در واقعیت، دارای چنین ویژگی هایی از لحاظ کانتور و سایر مشخصه های زیبایی باشد، انتخاب مدل بینی فانتزی در زمان تصمیم به قرار گرفتن تحت جراحی بینی می باشد.

یکی از مشخصه های بینی فانتزی، داشتن ارتفاع استاندارد است. علاوه بر ارتفاع، خلق ویژگی های دیگری از قبیل هارمونی کلی طبیعی و ایجاد خطوط صاف از پیشانی تا بینی و از آنجا تا لب ها و سپس به سمت چانه، بر منحصر به فرد بودن این مدل بینی می افزاید. با توجه به نیاز به زاویه سازی در این مدل بینی، چهار نوع ایمپلنت، شامل ایمپلنت سیلیکون فوق نرم، ایمپلنت سیلیکون، ایمپلنت گورتکس، و ایمپلنت سیلیتکس، مورد استفاده قرار می گیرد.

  • عمل زیبایی بینی کج

در این پروسیجر ، درک عللی که به ایجاد انحراف در بینی منجر شده است، الزامی می باشد. دو نوع بینی کج وجود دارد. در نوع اول، مشکل از عواملی از قبیل شکننده و پیچیده بودن چارچوب غضروف، استخوان و بافت در بینی، منشاء می گیرد که در اثر تومور، جراحی قبلی دماغ ، نواقص ماردزادی ، آسیب هایی از قبیل شکستگی بینی و عفونت های جدی بوجود آمده است. علت کج شدن دماغ ، در C ، I  یا S شکل بودن آن دخیل است.

علت دوم کجی دماغ ، سپتوم بینی کج، یعنی دیواره جدا کننده دو سوراخ بینی، می باشد. در سپتوم کج، دیواره بینی به یک طرف متمایل می شود. این امر، علاوه بر خلق ظاهری ناخوشایند، باعث دشوار شدن تنفس، خون دماغ شدن و بروز مشکلاتی از قبیل آپنه خواب می شود. دماغ کج، در صورت نیاز به جراحی، با دو روند رینوپلاستی یا سپتوپلاستی درمان می شود:

رینوپلاستی عمدتاً بر روی جنبه زیبایی تمرکز می کند. البته، در این روند، مشکلات عملکردی بینی نیز درمان می شود. در پی این روند جراحی، انحراف بینی شما درمان شده و به شکل صاف درآورده خواهد شد. بعلاوه، شما صاحب بینی خواهید بود که علاوه بر داشتن عملکردی خوب، از زیبایی ظاهری نیز برخوردار خواهد بود.

سپتوپلاستی با شکل دهی مجدد به دیواره های بینی در مجاری عبور هوا در این اندام، بینی کج را صاف می کند. اگر علت انحراف بینی شما، سپتوم کج باشد، پزشک انجام عمل سپتوپلاستی را برایتان تجویز خواهد کرد.

تکنیک های انواع جراحی بینی

  • تکنینک عمل بسته بینی

در رینوپلاستی به روش بسته تمامی برش ها در ردرون بینی ایجاد می شوند و در بخش میانی حفره های بینی ( کلوملا ) هیچ نوع برشی ایجاد نخواهد شد و در نتیجه مزیت این روش این است که بعد از جراحی جای هیچ گونه برش یا اسکاری دیده نمی شود. در این روش به دلیل محدودیتی که در برش ها وجود دارد ، به منظور اعمال تغییرات روی بینی پوست بینی به میزان محدودی از روی ساختار بینی بلند می شود ، لذا میزان دید بهترین جراح بینی تهران یا دیگر شهر های ایران در این روش کم خواهد بود.

  • تکنینک عمل باز بینی

در روش باز ، علاوه بر برش هایی که در داخل بینی ایجاد می شوند در ناحیه کلوملا نیز برشی ایجاد خواهد شد. در این روش ، جهت ایجاد تغییر در ساختار بینی می توان پوست بینی را به میزان قابل توجهی از روی ساختار بینی بلند نمود ، لذا مزیت این روش این است که میزان تسلط جراح و قدرت مانور او در این روش بیشتر می باشد.

توجه نمایید در تکنیک باز ، پزشک پس از اعمال تغییرات مورد نظر روی بینی،  پوست بلند شده را در محل اصلی خود برگردانده و بخیه می زند. در این روش به دلیل مکانیزمی که دارد میزان تورم بینی در مقایسه با روش بسته بیشتر خواهد بود ، اما به دلیل اشرافی که جراح در این روش بر بینی دارد می تواند کجی بینی و غیر قرینگی حفره ها را به خوبی اصلاح نماید.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: