جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

بینی جراحی شده

جراحی بینی با هدف برطرف کردن ایرادات بینی و ایجاد بینی زیبا متناسب با چهره فرد طرفداران زیادی را امروزه به سمت خود جذب کرده است، بینی از اعضای مرکزی صورت است و زیبایی بقیه اجزای صورت را تحت شعاع قرار خواهد داد اما در برخی از مواقع بینی جراحی شده این زیبایی را چندین برابر می کند.

بینی جراحی شده

افراد متقاضی جراحی بینی تمایل دارند بینی جراحی شده زیبایی داشته باشند و برای داشتن جراحی موفق و مورد رضایت باید عمل را توسط بهترین جراح بینی انجام دهند.

ترمیم بینی جراحی شده

افرادی که جراحی زیبایی بینی داشته اند و از نتیجه جراحی رضایت ندارند و طی جراحی اولیه آسیبی به بینی وارد شده است می توانند بعد از یکسال جراحی بینی ترمیمی انجام دهند.

البته زمان مناسب را جراح با معاینه داخل بینی تشخیص خواهد داد که لازم است که ترمیم اولیه بینی حالت تثبیت شده ای یافته باشد تا جراحی مجدد آسیبی جبران ناپذیر به بینی وارد نکند.

بینی جراحی شده طبیعی

مشخصه مدل بینی عمل طبیعی این است که در اولین نگاه اطرافیان متوجه جراحی نخواهند شد و بینی جراحی شده فقط برای رفع ایرادات بینی و تغییرات زیادی روی ساختمان بینی اعمال نشده است.

بینی جراحی شده باید چه خصوصیاتی داشته باشد ؟

زیباترین بینی های عمل شده باید این خصوصیات را داشته باشند :

  • جراحی باید به نحوی انجام شود که عملکرد تنفسی حفظ شود یا حتی در صورت مشکل بهبود یابد.
  • بینی جراحی شده باید با سایر اجزای صورت همخوانی داشته باشد.

دلیل ترمیم بینی جراحی شده چیست ؟

  • چسبندگی های داخل بینی و فرو رفتگی ها یا کلیپسی شدن یا گیره ای شدن بینی
  • نا تقارن بودن دو طرف بینی
  • پهن به نظر رسیدن بینی از روبرو
  • تیغه ی بینی دو تیکه شود
  • وجود فاصله زیاد بین سوراخ های بینی
  • اسکارها و تغییرات پوستی و فرورفتگی ها ناشی از دستکاری غیر استاندارد در جراحی اولیه بینی می باشد.
  • خشک شدن بینی و ایجاد مشکلات تنفسی بعد از جراحی اولیه بینی
  • افتادگی و غیر طبیعی بودن نوک بینی

نتیجه بینی جراحی شده

نتیجه جراحی دماغ در انواع بینی متفاوت می باشد چرا که بینی ها از نظر ظاهری نوع پوست و نوع غضروف و بافت با هم یکی نیستند.

به طور کلی بهترین جراح تکنیک های لازم را در جراحی به کار خواهد برد به عنوان نمونه برای بینی های گوشتی از روش گرافت گذاری و تقویت بافت و غضروف ضعیف استفاده می شود تا بینی مانند سایر انواع دماغ در دراز مدت زیبا به نظر برسد.

اهداف دنبال شده در بینی جراحی شده

رینوپلاستی می تواند بخش عمده شکل طبیعی و نرمال بینی، که در پی جراحی های قبلی، اندازه، شکل، باریکی، پهنی و میزان خمیدگی آن از حالت استاندارد خارج شده بوده است را بازیابی نماید.

روند ترمیم دماغ، می تواند بینی را که در عمل های قبلی، غضروف و استخوان زیادی از آن برداشت شده بوده است، درمان کند.

این روند قادر است تنفس بینی آسیب دیده در دماغ قبلاً عمل شده را به میزان قابل ملاحظه ای بهبود بخشد.

در دستان یک متخصص با تجربه، روند ترمیم بینی ، به بیمار این فرصت را می دهد تا اعتماد به نفس خود را بازیابی کرده و امید به داشتن یک بینی طبیعی را که با سایر ویژگی های صورت در هارمونی کامل قرار دارد، به دست آورد.

چالش های ترمیم بینی جراحی شده

بزرگ ترین چالشی که یک متخصص در ترمیم بینی جراحی شده با آن روبرو می شود، تلاش برای درمان بینی است که قبلاً تحت جراحی قرار گرفته، و اکنون بافت اندکی در بینی باقی مانده است که جراح بخواهد بر روی آن مانور کند.

مقدار بافت اسکار و درجه انقباض و کشیدگی پوست، گاهی درجه بهبود ممکن را محدود می کند.

ریکاوری

به لطف روش های پیشرفته امروزی در عرصه جراحی بینی، بیماران می توانند انتظار تجربه کردن یک ریکاوری سالم و سریع را داشته باشند. مقداری کبودی و درد، قابل انتظار است و به همین دلیل، جراح، داروهایی را با هدف تسکین درد و کمک به فروکش کردن کبودی، تجویز می نماید. در بینی خود، اندکی گرفتگی را احساس خواهید کرد و اندکی مخاط به همراه خون، پانسمان قرار داده شده در زیر بینی را آغشته خواهد نمود. همه اینها کاملاً طبیعی بوده و بعنوان واکنش های اولیه ای به شمار می آیند که با گذر زمان رفع خواهند شد. پزشک با ارائه دستورالعمل هایی شما را در سپری کردن یک دوره ریکاوری هموار، راهنمایی خواهد کرد.

تکنیک های معاصر جراحی دماغ

  • رینوپلاستی باز

در این تکنیک تمام برش ها در داخل بینی ایجاد می شود و تنها یک برش ریز بر روی پوست ستونچه بینی که دو سوراخ بینی را از هم جدا می کند، ایجاد می گردد. رینوپلاستی باز به پزشک این امکان را می دهد تا پوست و بافت نرم بینی را برای دسترسی به غضروف و استخوان و ایجاد تنظیمات دقیق در آنها، کنار بزند. این تکنیک چیزی شبیه به بالا زدن کاپوت ماشین برای کار بر روی موتور می باشد. همانطور که می توان تصور کرد، این تکنیک، امکان مشاهده و دسترسی کامل به ساختارهای داخلی را فراهم می آورد. در بیمارانی که نیاز به تغییرات و اصلاحات گسترده در نوک بینی و جراحی ترمیمی دارند، جراحی با رویکرد باز، بهترین گزینه محسوب می شود.

  • رینوپلاستی بسته

این یک تکنیک تردیشنال است که جراحان، از آن برای چندین دهه، استفاده کرده اند. تمام برش ها در داخل بینی ایجاد می شود و قابل رویت بودن ساختارهای داخلی و دسترسی به آنها، محدود است. این تکنیک برای جراحی بینی بیمارانی که خواهان داشتن بینی باریک بوده و پل بینی شان به کوتاه یا بلند شدن نیاز دارد، مناسب است.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: