جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

تفاوت جراحی بینی گوشتی با جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی ، که صرفنظر از گوشتی یا استخوانی بودن آن، تحت عنوان رینوپلاستی خوانده می شود، شامل انجام اصلاحات در بینی با استفاده از تکنیک های مختلف می باشد. همه این اصلاحات با هدف خلق نتیجه ای زیبا در این اندام و ایجاد تناسب بین آن با سایر بخش های صورت انجام می شود. تفاوت در ویژگی ها و مشخصه های بینی هر فرد، به کار گیری تکنیک های مختلف برای محقق نمودن هدف کلی رینوپلاستی را تحت تاثیر قرار می دهد، در مقاله تفاوت جراحی بینی گوشتی با جراحی بینی استخوانی با ما همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را در مورد جراحی این دو بینی به دست آورید.

تفاوت جراحی بینی گوشتی با جراحی بینی استخوانی به شرح ذیل است:

  • جراحی بینی گوشتی

برای اینکه نتیجه جراحی ، تاثیرگذار تر و مطلوب تر باشد، تکنیک های به کار برده شده در جراحی دو نوع بینی گوشتی و استخوانی، دارای تفاوت هایی با یکدیگر می باشند.

در عمل بینی گوشتی، برخی تکنیک های زیر مورد استفاده قرار می گیرند:

از آنجاییکه ساختار غضروفی در بینی های غضروفی، ضعیف می باشد، پیوند غضروفی بعنوان یک تکنیک موثر در تقویت چارچوب بینی مورد استفاده قرار می گیرد. سپتوم بینی، گوش و دنده می توانند بعنوان منابع تامین غضروف مورد نیاز، مورد استفاده قرار گیرند. از طرفی پوست در بینی های گوشتی، ضخیم می باشد و همین امرنشان داده شدن ویژگی های زیبایی خلق شده در نوک و پل بینی را تحت تاثیر قرار می دهد. بینی های گوشتی، دارای غدد چربی فراوان بر روی پوست می باشد. در این نوع بینی ها، چربی در بافت نرم بینی، خصوصاً در نوک بینی، شکل می گیرد. بینی که به دست یک جراح ماهر، تحت جراحی قرار گیرد، با چنان ظرافتی نازک می شود که بتواند تغییرات شکل داده شده در اسکلت بینی را به زیبایی نشان دهد.

همانطور که قبلاً اشاره شد، بینی های گوشتی دارای پوست ضخیم تری در مقایسه با بینی های استخوانی می باشند و همین امر باعث سنگین تر شدن بینی می شود. پزشک ، نسبت بخش های مختلف بینی از قبیل اندازه و ساختار آن را اصلاح می نماید. به این ترتیب، ساختار تقویت شده بعد از جراحی در بینی، دارای قابلیت حفظ پوست در موقعیت ثابت و جلوگیری از ایجاد تغییر شکل های ناخوشایند در بینی خواهد بود.

به طور کلی، جراحی بینی گوشتی که مشخصه اصلی آنها ضخیم بودن پوست شان است، به تخصص و تجربه بالایی نیاز دارد. بنابراین، دقت عمل به خرج دادن در برداشتن قدم انتخاب جراح، چیزی است که حساسیت و اهمیت آن را نباید نادیده گرفت.

  • جراحی بینی استخوانی

بینی های استخوانی به داشتن پوست نازک و گاهاً قوز بر روی پل، معروف هستند. پوست نازک در بینی های استخوانی، یک امتیاز محسوب می شود، زیرا چالش های بالا بردن کیفیت پوست از طریق اجرای تکنیک های مورد نیاز برای نازک کردن آن را به همراه ندارد. به این ترتیب، تراش های انجام شده در ساختار استخوانی، با این پوست نازک، زیبایی خود را به خوبی نشان خواهد داد. یکی دیگر از ویژگی های مثبت بینی های استخوانی، قوی بودن ساختار غضروفی آن می باشد. با قویتر بودن ساختار غضروفی، تغییر شکل ها و اصلاحات ایجاد شده در بینی، بعد از جراحی، از ثبات بیشتری برخوردار خواهند بود. جراحی بینی استخوانی ، از پیچیدگی کمتری برخوردار بوده و به تجربه ثابت شده است که نتیجه جراحی در این نوع بینی ها، در مقایسه با بینی های گوشتی، بهتر می باشد. پوست نازک تر و ساختار غضروفی قوی تر، دو مولفه مثبت در بینی های استخوانی می باشند.

در این نوع بینی، بعد از تراش دادن استخوان و برداشتن غضروف اضافی، ابعاد سوراخ های بینی متناسب با سایر بخش های صورت، تغییر اندازه داده می شود. درست مثل عمل بینی گوشتی، تبحر و مهارت پزشک، در خلق یک نتیجه مثال زدنی، حرف اول را می زند.

آیا جراحی بینی گوشتی دشوار تر از جراحی بینی استخوانی است؟

کیفیت و ضخامت پوست یکی از فاکتورهای تعیین کننده در نشان داده شدن تغییرات زیبایی خلق شده در ساختار اسکلتی یعنی استخوان و غضروف بینی محسوب می شود. در بینی های گوشتی، یکی از عمده ترین نقاط تمرکز پزشک، بالا بردن این سطح از کیفیت در پوست بینی می باشد. چرا که بعد از انقباض و جمع شدن بافت پوست نرم و کشیده شدن به سمت ساختار بینی بعد از چند ماه است که تغییرات شکل داده شده در اسکلت بینی، زیبایی خود را هر چه بیشتر نشان می دهند. بنابراین، با توجه به نقش تاثیرگذار پوست، و نیاز به ایجاد اصلاحاتی در آن جهت بهبود کیفیت، جراحی زیبایی بینی گوشتی در مقایسه با بینی استخوانی، اندکی چالش برانگیز تر می باشد.

آیا ممکن است بینی استخوانی را با بینی گوشتی اشتباه بشود ؟

معمولاً بینی های گوشتی و استخوانی به راحتی قابل تشخیص می باشند ، اما گاهی بینی استخوانی در عین حال که غضروف و استخوان قوی دارد ، پوست بینی نیز ضخیم است . به همین دلیل ممکن است افرادی که در این زمینه علم و آگاهی ندارند ، دچار خطا بشوند اما یک جراح بینی به راحتی با در نظر گرفتن فاکتور های اصلی بینی می تواند این موضوع را تشخیص بدهند.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: