جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

جراحی بینی و بارداری

رابطه جراحی بینی و بارداری از سوالاتی است که ذهن برخی از خانمها را درگیر می کند برخی از خانم هایی که تصمیم به بارداری دارند و می خواهند قبل از بارداری، جراحی بینی انجام دهند این سوال برای شان مطرح می شود که آیا ورم بینی در زمان بارداری تاثیری بر شکل و فرم بینی جراحی شده دارد یا خیر؟

جراحی بینی و بارداری

عمل بینی و بارداری

در نظر داشته باشید عمل جراحی بینی در زمان بارداری به هیچ وجه توصیه نخواهد شد. چرا که برای انجام عمل بینی شخص بیهوش خواهد شد و نیاز به مصرف دارو و قرص بعد از جراحی زیبایی بینی دارد و این موضوع بر جنین تاثیر بدی خواهد گذاشت. به همین علت قبل از جراحی بینی تست حاملگی برای خانم ها تجویز می شود چنانچه مثبت باشد و خانمی باردار باشد اجازه جراحی به او داده نمی شود.

چند وقت بعد از زایمان میتوان جراحی بینی انجام داد؟

برخی دیگر از خانم ها فرزند خود را به تازگی به دنیا آورده اند و تصمیم به جراحی بینی دارند و این سوال را مطرح می کنند که چند وقت بعد از زایمان میتوان جراحی بینی انجام داد؟ چرا که بعد از زایمان ، بدن خانم ها هنوز ورم داشته و زمان می برد تا به وزن و حالت قبل از بارداری خود برگردند.

تقریبا دو ماه بعد از زایمان می توان اقدام به جراحی بینی کرد و توصیه می شود تا 12 ساعت بعد از جراحی بینی شیردهی به نوزاد را نداشته باشند. همچنین برای شخصی که تصمیم به بارداری دارد می تواند از یک ماه قبل، جراحی بینی را انجام دهد. اما بهتر این است تا یک سال صبر کرده و بعد اقدام به بارداری نماید تا فرم بینی کاملا حفظ گردد. و نگران ورم بینی در زمان بارداری و غیره نباشد.

جراحی بینی در زمان شیردهی

خانم هایی که با گذشت دو ماه بعد از زایمان ، متقاضی جراحی بینی می شوند نگران تاثیر داروی بیهوشی و مصرف داروها بر شیردهی به نوزاد خود و تاثیر بد بر فرزندشان هستند به این دسته از خانم ها باید ذکر کرد که تاثیر داروی بیهوشی تا 12 ساعت بعد از جراحی از بین می رود و تاثیری بر نوزاد نخواهد گذاشت تنها نیاز است تا 12 ساعت بعد از جراحی شیردهی قطع گردد تا اثر داروی بیهوشی بر نوزاد موجب خواب آلودگی کودک نشود.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شیردهی و جراحی بینی می توانید به مقاله جامعی که در این خصوص تهیه شده و در وب سایت موجود است مراجعه کنید.

افتادگی بینی بعد از بارداری

از دیگر مواردی که درباره آن بسیار سوال پرسیده می شود در خصوص افتادگی بینی عمل شده بعد از بارداری می باشد، که باید بگوییم که پس از بارداری این اتفاق به هیچ وجه می افتد و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

افرادی که پس از عمل بینی باردار می شوند مانند سایر افراد دچار تورم بینی می شوند و سه ماه بعد از زایمان این ورم کاهش یافته و بینی به صورت قبل باز می گردد.

عوارض جراحی بینی و بارداری

بارداری بعد یا قبل از جراحی زیبایی بینی هیچ گونه عارضه ای بر روی جنین ندارد، و تنها مسئله ای که تمامی جراحان بینی به آن تاکید دارند این است که بانوان محترم انجام این عمل زیبایی را به دوران بارداری خود موکول نکنند چرا که داروهای بیهوشی بر روی جنین تاثیر منفی می گذارد.

در ادامه باید بگوییم در صورتی که برای انجام عمل زیبایی بینی به بهترین جراح بینی مراجعه کرده باشید، میزان بروز عوارض خطرناک به صفر می رسد.

عوارضی همچون از بین رفتن حس بویایی، گرفتگی بینی، تورم و کبودی پس از عمل امری طبیعی بوده و به مرور زمان رفع می شود و جای هیچ نگرانی وجود ندارد.

جراحی بینی و بارداری

قبل و بعد از عمل زیبایی بینی و بارداری چه مواردی را باید رعایت کرد؟

باید بگوییم که مراقبت های قبل و بعد از رینوپلاستی معمولا یکسان می باشد مگر اینکه فرد در شرایط ویژه ای باشد که در این مواقع جراح بینی با توجه به دانش و تجربه خود موارد ضروری را در جلسات معاینه و مشاوره بیان می کند.

از آنجایی که جراحی بینی و بارداری به صورت همزمان امکان پذیر نیست بنابراین مراقبت های ویژه ای هم در این دوران اتخاذ نشده است.

اما مواردی که فرد به صورت کلی باید قبل و بعد از عمل بینی رعایت کند به شرح ذیل است:

  1. انتخاب جراح بینی یکی از مهم تریم اقدامات قبل از عمل رینوپلاستی محسوب می شود که فرد باید به طور جدی و دقیق بر این موضوع تمرکز کند.
  2. پس از انتخاب جراح بینی ، باید آزمایشاتی را که جراح تجویز نموده است بخصوص تست بارداری را انجام دهد.
  3. به مدت 8 ساعت قبل از جراحی زیبایی بینی از خوردن غذا و غیره خودداری کنید و در روز جراحی ناشتا مراجعه کنید.
  4. در روز جراحی زیبایی درماغ حتما یک همراه با خود داشته باشید تا بعد از جراحی شما را همراهی و کمک کند.
  5. بعد از عمل زیبایی بینی داروهایی را که جراح بینی تجویز نموده است را به صورت کامل استفاده کنید.
  6. از رفتن به مکان های شلوغ به طور جد خودداری کنید چرا که ممکن است به بینی شما ضربه وارد شود.
  7. به مدت دو الی چهار هفته قبل و بعد از جراحی بینی از کشیدن سیگار پرهیز کنید.

با رعایت موارد فوق و سایر مواردی که در مقالات مرتبط به آن اشاره شده است بهترین نتیجه از جراحی بینی را کسب کنید.

آیا حاملگی بعد از عمل زیبایی بینی خطرناک است؟

خیر اگر بیمار فاصله بینی جراحی بینی و بارداری را رعایت کند، هیچ خطری وجود نخواهد داشت، چرا که بعد از عمل بینی مدتی طول می کشد تا به طور کامل جای برش ها و زخم های ایجاد شده جهت زیباتر کردن بینی بهبود یابد.همچنین ورم و کبودی بینی رفع شده و ساختار و اسکلت بینی مستحکم شود.

بنابراین با در نظر گرفتن کوتاه ترین زمان یعنی دو ماه بعد از عمل بینی فرد می تواند باردار شود، اما توصیه دکتر بشارتی زاده این است که بانوان عزیز تا 6 ماه بعد از عمل اقدام به بارداری نکنند و بعد از این مدت بارداری بلامانع است.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: