جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

جراحی بینی گوشتی با لیزر

جراحی بینی گوشتی با لیزر را امروزه در سایت های پزشکی مشاهده می نماییم که بیان این موضوع جنبه تبلیغاتی دارد و علم آنقدر پیشرفت نکرده است که بتوان  عمل بینی بدون جراحی را انجام داد. جراحی بینی گوشتی با لیزر صحت ندارد به این خاطر که لیزر قادر به ایجاد تغییرات روی بافت و غضروف بینی نخواهد بود.

کاربرد لیزر در بینی گوشتی

بیشتر افرادی که متقاضی انجام جراحی بینی هستند به دنبال راهی برای داشتن جراحی بینی بدون بیهوشی و بدون جراحی هستند برای توجیه این افراد باید گفت به طور کلی جراحی بینی گوشتی با لیزر قابل انجام نیست و تنها کاربرد لیزر در عمل بيني هاي گوشتي این است که قادر به برطرف کردن مشکلات سطح پوست بینی از قبیل آکنه خواهد بود و قادر به تغییر استخوان و بافت یا کوچک کردن بینی نخواهد بود.

جراحی بینی گوشتی با لیزر

نتیجه جراحی بینی گوشتی با لیزر

عمل بینی گوشتی با لیزر توسط اغلب جراحان بینی مورد تایید نمی باشد و روشی غیر علمی است به این دلیل که لیزر قادر به تراشیدن استخوان بینی و جابه جایی غضروف بینی نخواهد بود.

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی نوعی جراحی زیبایی بینی است که با هدف تغییر شکل و رفع ایرادات ظاهری با حفظ عملکرد طبیعی بینی انجام می شود.

بینی ها بر اساس نوع پوست و ساختار به دو دسته بینی استخوانی و بینی گوشتی تقسیم می شوند.

مشخصه ظاهری بینی استخوانی داشتن قوز یا حالت خم روی پل بینی است و از نظر پوستی دارای پوست نازک و از نظر بافت و غضروف دارای غضروف مستحکمی می باشد.

مشخصه بینی های گوشتی داشتن پوست ضخیم دارای غدد چربی فعال زیرین پوست و بافت و غضروف ضعیف می باشد.

امروزه برای اینکه نتیجه جراحی بینی های گوشتی مانند جراحی بینی های استخوانی موفقیت امیز باشد از روش گرافت گذاری و تقویت بافت و غضروف ضعیف بینی استفاده می گردد.

جراحی بینی گوشتی با لیزر

بسته به نوع مداخله در جراحی بینی گوشتی ، عمل جراحی بینی گوشتی با لیزر بین 30 تا 90 دقیقه و گاهی بیشتر طول می کشد. بر حسب ناحیه نیازمند به درمان ، مداخلات جراحی فقط در نوک بینی یا در کل بینی قابل اجرا می باشد. در صورتیکه درمان کل بینی مد نظر باشد، بخشی از ساختار استخوانی نیز تحت درمان قرار می گیرد.

همچنین ، درمان بینی همراه با رفع مشکلات عملکردی یا فانکشنال از قبیل بازتر کردن مجاری عبور هوا در بینی امکان پذیر می باشد. این عمل جراحی به دست جراح گوش ، حلق و بینی (ENT) یا متخصص رینوپلاستی قابل اجرا می باشد.

در این روند جراحی ، جای زخم قابل توجهی ایجاد نمی شود. فقط در مواردی که درمان صورت گرفته ، قابل توجه بوده و اندازه و عرض سوراخ های بینی تغییر داده شود، احتمال بر جای ماندن جای زخم ، دور از انتظار نخواهد بود. در این شرایط ، پزشک تلاش می کند تا با ایجاد برش های جراحی استراتژیک در امتداد لبه ها و چین های طبیعی ، آنها را در موقعیت هایی قرار دهد که احتمال دیده شدن شان به حداقل میزان ممکن برسد.

در حین جراحی بینی گوشتی با لیزر، شکل بینی تغییر داده می شود و بعد از عمل ، آتل یا اسپلینت در قسمت بیرونی بینی قرار داده می شود که باید 7 روز در محل خود به صورت دست نخورده باقی بماند. هدف اصلی از بی حرکت نگه داشتن بینی تازه درمان شده ، امکان شرایط مناسب برای بهبود بهتر استخوان ها و تثبیت شدن آن در موقعیت جدید می باشد.

جراحی بینی گوشتی با لیزر

جلوگیری از آسیب دیدن بینی در طول 6 هفته اولیه پس از عمل جراحی بینی گوشتی با لیزر، بسیار حائز اهمیت است و تاثیر به سزایی درتضمین خلق یک نتیجه خوب دارد. روند ترمیم بافت به طور طبیعی بین چند هفته یا حتی چند ماه پس از عمل به طول می انجامد ، ولی بخش عمده علائم در حدود ده روز پس از عمل ناپدید و محو می شوند.

در طول 7-10 روز اولیه پس از جراحی ، بیمار می تواند انتظار تورم قابل توجهی در نواحی چشم و گونه ها را داشته و به دنبال آن هماتوم (کبودی) را تجربه کند ، اما این حالت به سرعت از بین می رود. البته با توجه به اینکه روند فروکش شدن تورم اندکی کند است ، زمان طولانی تری برای فروکش کامل آن مورد نیاز می باشد.

تامپون هایی در حفره بینی قرار داده می شوند و هدف قرار دادن آنها در این محل ، پشتیبانی از فرم جدید بینی و کمک به آن برای حفظ شکل تازه خود می باشد. این تامپون ها 7 روز پس از جراحی بینی گوشتی با لیزر برداشته می شوند. هم زمان با آن اسپلینت یا آتل قرار داده شده در خارج از بینی نیز برداشته می شود و حساس ترین مرحله بعد از عمل به پایان می رسد.

این مداخلات عملاً بدون درد هستند. بیمار درد را در صورت وجود ، در حداقل سطح آن تجربه می کند. پایین بودن قابل ملاحظه تجربه درد ، باعث می شود که بسیاری زیباجویان ، این روند را بعنوان گزینه مورد انتخاب خود بر گزینند.
در صورت لزوم ، جراحی بینی گوشتی با لیزر را می توان با یک عمل جراحی برای اصلاح انحراف تیغه بینی به منظور بهبود و افزایش ظرفیت مجاری بینی ، ترکیب کرد.

دستورالعمل هایی برای بیماران

این عمل تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام می شود. علاوه بر بی حسی موضعی ، از داروهای آرام بخش نیز استفاده می شود ، و همین امر باعث می شود کل فرایند عمل راحت تر سپری شود. توصیه می شود که بیمار چند ساعت قبل از قرار گرفتن تحت جراحی، از خوردن غذا یا مصرف نوشیدنی اجتناب نماید. تمام آزمایشات لازم آزمایشگاهی و سایر اقدامات مورد نیاز ، حدود نیم ساعت قبل از روند انجام می شود. جراحی بینی گوشتی پس از ملاقات بیمار با متخصص بیهوشی آغاز می شود. پس از جراحی ، بیمار دوره ریکاوری را زیر نظر پرسنل حرفه ای سپری می نماید.

پس از آن ، بیمار مرخص می شود و در منزل موظف است دستورالعمل های مربوط به مراقبت های خانگی را ادامه دهد. اولین جلسه فالو آپ پس از عمل جراحی بینی گوشتی با لیزر ، 7 روز پس از جراحی انجام شده و در این زمان تامپون و اسپلینت برداشته می شوند.

مرخصی استعلاجی به مدت 10-7 روز پس از جراحی الزامی است. در طول این مدت ، تورم به خوبی قابل مشاهده بوده و بر روی بینی ، اسپلینت قرار دارد. البته ، بیمار می تواند بلافاصله پس از عمل جراحی بینی گوشتی با لیزر به مسافرت برود.
پزشک به بیمار خود تاکید می کند که در طول دوره بهبود ، حداکثر مراقبت را از بینی تازه شکل داده شده خود انجام دهد تا جابجایی در آن اتفاق نیافتد.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: