جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

جراحی همزمان بینی و چانه

در برخی از مواقع شاهد آن هستیم که جراح بینی برای به دست آوردن نتیجه ایده آل از جراحی بینی به بیمار توصیه می کند جراحی همزمان بینی و چانه انجام دهد، بینی به دلیل قرار گیری در مرکز صورت ، زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار می دهد و به جرأت می توان گفت که یکی از مهم ترین عوامل زیبایی صورت محسوب می شود ، لذا در صورت داشتن هر گونه ایراد ظاهری می تواند زیبایی چهره را به چالش بکشد، همچنین کوچک بودن چانه نیز می تواند ایرادات موجود در بینی را بیشتر نشان دهد لذا نیاز است جراحی پروتز چانه نیز انجام شود.

از این رو افرادی که با عیوب ظاهری بینی مواجه هستند، عموما جهت رفع نقائص بینی خود تصمیم به انجام جراحی زیبایی بینی می گیرند. از جمله فاکتورهایی که موجب زیبایی در چهره افراد می شود ، توازن و تقارن میان اعضای صورت و زاویه مناسب میان بینی و چانه است.

در بعضی از افراد ، بینی نسبت به چانه به طور قابل توجهی عقب تر از حد طبیعی است و این موضوع باعث می شود که بینی فرد ، بیش از حد بزرگ یا برجسته به نظر برسد. در چنین مواردی ، افراد ممکن است گمان کنند که عمل زیبایی بینی راه حل است ؛ اما باید توجه داشت که در این موارد معمولا چانه عامل بزرگ به نظر رسیدن بینی می باشد.

لذا این دسته از افراد اگر صرفا تحت عمل بینی قرار گیرند و عقب رفتگی چانه شان اصلاح نشود ؛ ممکن است بعد از جراحی و زمانی که در آینه نگاه می کنند ، احساس کنند که صورت شان هنوز بی تناسب است. در چنین مواردی ، پزشک متخصص ؛ انجام جراحی همزمان بینی و چانه را توصیه خواهد نمود.

چنانچه لازم باشد جراحی همزمان بینی و چانه صورت پذیرد ، پزشک در اولین جلسه مشاوره و پس از انجام معاینات لازم فرد را از این موضوع ، مطلع می سازد.

در صورتی که بیمار تمایل به انجام هر دو جراحی در دو روز متفاوت را دارد ، اغلب بهتر است پس از رفع ایرادات بینی به جراحی چانه پرداخته شود.

تأثیر تقارن و تعادل صورت در زیبایی چهره

بسیاری از افراد تعجب می کنند که چرا در برخی موارد ، جراحی همزمان بینی و چانه انجام می شود ؛ در پاسخ به این دسته از افراد باید اشاره داشت که این جراحی ترکیبی ، می تواند تقارن و تعادل صورت را به بهترین نحو ممکن بهبود بخشد.

نمای نیم رخ صورت ، فاکتور مهمی در زیبایی چهره محسوب می شود. زاویه بینی و چانه در ارتباط با یکدیگر مشخص می کند که نمای نیم رخ شما از نظر زیبایی چقدر دلپذیر است.

چانه ضعیف ( عقب رفته ) ممکن است به اندازه بینی بزرگ قابل توجه نباشد ، اما می تواند مشکلات عمده ای در تعادل صورت ایجاد کند و نمای نیمرخ فرد را از لحاظ زیبایی تحت الشعاع قرار دهد.

برخی از بیماران که کاندیدای خوبی برای عمل دماغ هستند ، ممکن است برای بهبود تناسب و هارمونی چهره ، علاوه بر رینوپلاستی به انجام جراحی زیبایی چانه نیز احتیاج داشته باشند.

ترکیب این دو عمل جراحی ، تعادل و تناسب مؤلفه های صورت را بهبود می بخشد و می تواند نتایج بهتری به بیماران ارائه دهد.

از این رو انجام عمل همزمان بینی و چانه در این افراد ، می تواند هم ویژگی های صورت را بهبود بخشد و هم می تواند به بهترین نتیجه کلی منجر شده و نمای نیم رخ متعادلی برای فرد ایجاد کند.

جراحی پروتز چانه چیست ؟

بسیاری از افراد شناخت و درک درستی از جراحی پروتز چانه ندارند و از اهمیت آن و لزوم انجام آن در برخی موارد بی اطلاع هستند.

جراحی چانه ، شامل قرار دادن پروتز چانه در خط فک است که معمولا از سیلیکون جامد ساخته می شوند.

جهت قرار دادن پروتز در چانه ( خط فک ) ، جراح ممکن است یک برش در داخل دهان بین لب پایین و لثه بیمار ایجاد کند و پروتز را بر روی استخوان فک قرار دهد تا چانه را به جلو هدایت کند و برآمدگی چانه افزایش یابد.

جراح در عمده موارد ؛ به منظور انجام جراحی پروتز چانه ، پروتز از طریق برشی که در چین طبیعی زیر چانه ایجاد می شود بر روی خط فک قرار می دهد.

پس از بهبودی بیمار ، نمای نیم رخ صورت جذاب تر شده و تعادل کلی صورت نیز بهبود خواهد یافت.

مزایای جراحی همزمان بینی و چانه

روش های ترکیبی به دلایلی محبوب هستند. به طور کلی همه بیماران ، اهدافی برای جراحی خود دارند ؛ اما لزوما نمی دانند چگونه می توان به آن نتایج دست یابد.

لازم به ذکر است که بعضی اوقات ، با یک عمل جراحی نتیجه دلخواه بدست نمی آید و انجام یک روش ترکیبی می تواند نتایج ایده آل تری ایجاد کند.

در خصوص عمل همزمان بینی و چانه ؛ توجه داشته باشید که انجام همزمان این دو عمل جراحی با هم ، برای بیمار راحت تر خواهد بود.

زیرا به جای گذراندن دو دوره جراحی و دوره نقاهت ، یک عمل جراحی و یک دوره تقاهت را تجربه کرده و به نتایج ایده آل خود دست خواهد یافت.

آیا جراحی همزمان بینی و چانه برای شما مناسب است ؟

اگرچه جراحی ترکیبی بینی و پروتز چانه برای برخی از بیماران بسیار موثر است ، اما انتخاب درستی برای همه افراد نیست.

برخی از بیماران واقعا به عمل زیباییبینی نیاز دارند ، اما انجام پروتز چانه برای آن ها ضرورتی ندارد.

بعضی افراد نیز مشکل ظاهری بینی آن ها ، تنها به دلیل کوچکی و عقب بودن چانه شان است ؛ لذا از آن جا که صرفا از چانه ضعیفی برخوردارند ، می توانند از پروتز چانه به تنهایی بهره مند شوند.

اگر احساس می کنید چانه شما با سایر اجزای صورت متناسب نیست ، عمل پروتز چانه می تواند به رفع عقب رفتگی چانه کمک کند و تقارن صورت شما را بهبود بخشد.

جراحی همزمان بینی و چانه

مراقبت های بعد از جراحی همزمان بینی و چانه

بعد از انجام همزمان این دو عمل جراحی ، باید در رعایت دستورات و مراقبت های بعد از عمل دقت بیشتری داشته باشید و تمام دستورالعمل های بهبودی که جراح معالج تان توصیه نموده را دنبال کنید.

  1. مقدار زیادی آب بنوشید. آب ، ضمن حفظ عملکردهای مهم بدن ؛ مانند هضم بهتر غذا و تسهیل گردش خون ، می تواند ترمیم بافت را بهبود بخشد ؛ لذا افراد طی دوران نقاهت خود باید به طور متوسط ، حداقل 6 تا 8 لیوان آب در روز بنوشند.
  2. حداقل چند هفته قبل تا چند هفته بعد از جراحی ، باید مصرف سیگار را متوقف شود ؛ سیگار و سایر محصولات دخانی می توانند توانایی تأمین خون کافی در ناحیه جراحی را مختل کنند و باعث کند شدن روند بهبودی شوند.
  3. بعد از جراحی ، به میزان کافی حدودا 7 تا 10 روز به خوبی استراحت کنید.
  4. 2 تا 3 روز اول بعد از جراحی ، ممکن است عوارض جانبی مانند تورم یا کبودی در نواحی جراحی احساس کنید ؛ نگران نباشید این موارد از بدیهیات عمل به شمار رفته و به تدریج از بین می روند.
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: