جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

جراحی کردن بینی

جراحی کردن بینی یکی از رایج ترین جراحی های زیبایی است که با هدف ایجاد زیبایی و به منظور اصلاح ایرادات بینی در حین حفظ عملکرد طبیعی بینی صورت می گیرد. بینی از مهم ترین اعضای صورت می باشد و به دلیل قرار گیری در مرکز صورت نقش بسزایی در زیبایی صورت ایفا می کند. بنابراین وجود ناهنجاری در فرم بینی سبب کاهش زیبایی چهره می شود و با جراحی بینی می توان فرم ظاهری بینی را بهبود بخشیده و به زیبایی صورت افزود.

جراحی کردن بینی

روش های جراحی کردن بینی

برای جراحی کردن بینی دو تکنیک وجود دارد که جراح بینی با توجه به بررسی ها و معاینات انجام شده بهترین تکنیک را برای انجام جراحی بر می گزیند.

  • تکنیک جراحی بسته : در این روش ، تمامی برش های مورد نیاز در داخل بینی ایجاد شده و هیچ گونه برشی بر روی ناحیه کلوملا ( ستون بین دو پره بینی ) زده نمی شود. در این روش جراح بینی به ساختار بینی دید مستقیمی ندارد و بهتر است جهت برطرف نمودن مشکلات جزئی بینی از این روش استفاده شود.
  • تکنیک جراحی باز : در جراحی به روش باز ، علاوه بر برش هایی که در داخل بینی زده می شود روی ناحیه کلوملا نیز برشی ایجاد می گردد. در این روش جراح بینی به ساختار بینی اشراف کامل دارد و قادر به برطرف نمودن تمام مشکلات بینی خواهد بود.

انواع عمل جراحی کردن بینی

جراحی بر روی دو نوع بینی گوشتی و بینی استخوانی انجام می شود.

  1. جراحی بینی استخوانی به منظور رفع قوز روی پل بینی انجام می شود. نتیجه این جراحی در مقایسه با نتیجه جراحی کردن بینی گوشتی مطلوب تر می باشد.
  2. بینی های گوشتی دارای غضروف ضعیف می باشند. برای موفقیت آمیز بودن جراحی این نوع بینی از طریق گرافت گذاری، غضروف ضعیف بینی تقویت شده تا نتیجه جراحی ماندگار و رضایت بخش باشد.

رینوپلاستی، سپتوپلاستی و سپتورینوپلاستی

رینوپلاستی جراحی است که عمدتاً بر روی جنبه های زیبایی بینی تمرکز دارد. این جراحی قادر است مشکلات بسیار متعددی که بسیاری بیماران از وجود آنها در بینی خود رنج می برند را درمان نماید. مشکلاتی از قبیل بزرگ، آویزان، پهن و قوز دار بودن بینی، مشکلات ظاهری در پره های بینی و بسیاری موارد دیگر، همه و همه با جراحی کردن بینی قابل درمان می باشند.

سپتوپلاستی روند جراحی است که دغدغه آن، درمان مشکلات فانکشنال یا عملکردی بینی می باشد. کج بودن سپتوم می تواند علت مادرزادی داشته یا در اثر وارد آمدن ضربه به بینی، به وجود آمده و مشکلاتی را در خصوص تنفس برای شما ایجاد کرده باشد. مشکلات فانکشنال، چیزی است که عمدتاً در صورت کج بودن سپتوم و انحراف داشتن بینی ایجاد می شود.

دو تکنیک باز و بسته، تکنیک هایی هستند که برای اجرای روند سپتوپلاستی یا همان حل مشکلات فانکشنال بینی مورد استفاده قرار می گیرند. میزان پیچیدگی روند و شدت انحراف سپتوم، فاکتور تعیین کننده در انتخاب نوع تکنیک، محسوب می شود.

نوع مشکل در بینی، گزینه های سپتوپلاستی و رینوپلاستی را پیش روی شما قرار می دهد. گاهی اوقات جراح، انجام هر دو نوع جراحی سپتوپلاستی و رینوپلاستی در بینی شما را الزامی می داند. برای مثال، اگر بینی شما دارای انحراف آشکار بوده و زیبایی صورت شما را تحت تاثیر قرار داده باشد و از طرفی، سپتوم بینی نیز کج باشد و تنفس شما را تحت تاثیر قرار دهد، شما داوطلب مناسبی برای هر دو عمل سپتوپلاستی و رینوپلاستی برای درمان مشکلات زیبایی و فانکشنال خواهید بود. در این صورت، جراح با ترکیب دو روند جراحی رینوپلاستی و سپتوپلاستی، بینی شما را تحت تکنیکی بنام سپتورینوپلاستی، جراحی خواهد کرد.

انتخاب جراح خوب برای جراحی کردن بینی

یک نکته بسیار مهم که باید در زمان انتخاب یک جراح بالقوه مد نظر قرار گیرد، با تجربه بودن جراح بینی منتخب است. سعی کنید پزشکی را بیابید که تعداد جراحی های بینی زیادی را انجام داده باشد. گالری عکس های قبل و بعد بیماران قبلی جراح بالقوه می تواند به شما در بررسی سطح کیفیت کار پزشک، کمک قابل ملاحظه ای نماید. ترجیحاً، جراح پلاستیک دارای بورد تخصصی را انتخاب کنید. جراح بالقوه شما باید دارای تجربه خاصی در زمینه جراحی مورد نظر تان بوده و احاطه کامل به جنبه های زیبایی شناختی بینی، آناتومی و شکل بینی، انتظارات بیماران از جراحی و نتایج به دست آمده از این روند زیبایی داشته باشد. داشتن یک پیش زمینه علمی از اتولارینگولوژی نیز می تواند به تخصص پزشک، مرتبط با خواسته های بیمار، بیافزاید. در نهایت، شما باید جراحی را انتخاب کنید که نسبت به وظیفه محول شده به او احساس تعهد نموده و مراقبت و مشاوره ویژه ای را به شما ارائه داده و با اطلاع رسانی به شما در خصوص این روند درمان، شما را در اخذ یک تصمیم مبتنی بر آگاهی و منطق یاری رسانده و با بررسی تمام جوانب، بهترین طرح درمان متناسب با نیازهای شما را ترسیم نماید.

جراحی کردن بینی چه مزایایی را برای شما به همراه دارد؟

1 . خلق هارمونی در صورت

بینی شما به واسطه واقع بودن در یک موقعیت مرکزی در صورت و برجسته ترین عضو بودن در صورت، نقش مهمی در هارمونی صورت داشته و تناسب و هماهنگی آن با سایر اجزای صورت، از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. به طوریکه اگر این هارمونی به علت وجود یک نقص ظاهری در بینی بر هم زده شود، زیبایی سایر بخش های صورت نیز ممکن است به چشم نیایند. به همین دلیل، بسیاری افراد برای دست یافتن به تعادل در صورت، جراحی کردن بینی را بر می گزینند.

2 . درمان مسیر تنفس از راه بینی

برخی ساختارهای داخلی بینی، در مسیر جریان هوا، انسداد ایجاد کرده و باعث دشواری در تنفس می شوند. تصادف، وارد آمدن ضربه در ورزش یا موارد دیگر، باعث انحراف بینی می شود. ساختار داخلی بینی، دارای یک دیواره جدا کننده سوراخ های چپ و راست بینی از هم می باشد که تحت عنوان سپتوم خوانده می شود. اگر سپتوم دچار انحراف شود، یک یا هر دو سوراخ بینی مسدود می شوند. بنابراین، جراحی کردن بینی، بعنوان راه حل این مشکل، وارد عمل شده و با صاف کردن بینی، مجرای عبور هوا را تنظیم می کند.

3 . بالا رفتن سطح اعتماد به نفس و ارتقاء میزان رضایت از ظاهر

همانطور که در بالا اشاره شد، بینی با توجه به موقعیت مرکزی و برجسته ترین عضو در صورت، کانون توجه است. وجود ایرادات ظاهری در این اندام، در تعاملات فردی در اجتماع گاهی به شدت اعتماد به نفس فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. جراحی کردن بینی و حس داشتن بینی زیبا بر روی صورت، رضایت مندی فرد از ظاهر خود را به میزان قابل ملاحظه ای ارتقا داده و پیرو آن، سطح اعتماد به نفس و کیفیت تعاملات او را بالا می برد.

هزینه جراحی کردن بینی

هزینه جراحی کردن بینی به نوع جراحی انجام شده بر روی بینی بیمار وابسته است. علت عدم امکان تعیین یک قیمت ثابت برای جراحی این است که گاهی برخی جراحی ها، بسیار پیچیده بوده و زمان صرف شده برای تکمیل آنها، در مقایسه با سایر موارد، بسیار بیشتر است. همچنین برخی عوامل مکمل نیز بر حسب نیازهای فردی هر بیمار، باعث سفارشی شدن روند شده و هزینه نهایی این روند جراحی را تحت تاثیر قرار می دهد. بهترین و موثق ترین منبع جهت کسب اطلاعات مربوط به هزینه این جراحی، شرکت در جلسه مشاوره و کسب اطلاعات از پزشک معالج در این خصوص می باشد.

سخن آخر

جراحی کردن بینی یک فرایند بسیار مهم است که نتیجه مشابهی را در تمام بیماران بر جای نمی گذارد. اگر شما به عنوان داوطلب برای این نوع جراحی، اقدام به عمل کرده اید، حتماً انتظارات منطقی داشته باشید و دقیقاً بدانید که در این روند جراحی، دنبال چه چیزی هستید. یک جراح با تجربه و متعهد، می تواند صادقانه شما را در این مسیر یاری رساند.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: