جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

خصوصیات بینی ایده آل

پژوهشگران برای مشخص کردن خصوصیات بینی ایده آل ، بینی افراد زیبا را آنالیز نموده اند، تا بر این اساس زوایا و اندازه های بینی و تناسب آن با دیگر اجزای صورت را بررسی نمایند. جراح بینی در بررسی های قبل از عمل جراحی ، هنگام معاینه و ارزشیابی عکس های قبل از جراحی ، ایرادهای بینی را مشخص کرده بر مبنای معیارهایی که در ذیل آورده شده ، طرح بینی را مشخص می نماید. هدف از عمل جراحی بینی رفع ایرادهای بینی با حفظ عملکرد تنفسی آن ، رسیدن به بینی زیبا بر مبنای معیار های زیبایی بینی می باشد.

خصوصیات بینی ایده آل

تعریف بینی ایده آل

اجازه بدهید اندکی از این حقیقت که بینی ما با هدف استفاده در نفس کشیدن خلق شده است اندکی فاصله بگیریم. جامعه بر روی طرز فکر افراد اثر می گذارد و اگر این ذهنیت عمومیت پیدا کند که زیبایی یک الویت است، احتمال اینکه این موضوع از سوی بسیاری به یک باور تبدیل شود، بسیار زیاد است. البته می توان از زاویه دیگری هم به موضوع نگاه کرد و آن اینکه، بینی ایده آل بینی است که عملکرد خود را به درستی انجام دهد اکنون اگر به این موضوع فکر کنیم که شکل ظاهری بینی تان بر روی اعتماد به نفس شما و تعاملات تان با سایر افراد تاثیر می گذارد، یا پزشک به شما می گوید که بینی تان دارای ایرادهایی است که باعث بروز مشکلات تنفسی شده و به دلیل نقص عملکرد، خواب شما را تحت تاثیر قرار می دهد، می توانید تصمیم بگیرید که واقعاً به انجام عمل رینوپلاستی نیاز دارید.

بینی ایده آل

وقتی درباره بهبود و ارتقا دادن بینی خود فکر می کنید، آیا بینی یک سلبریتی در ذهن تان نقش می بندد؟ پزشکان و متخصصان زیبایی هستند که در این حوزه تجارتی، نام های جالبی را برای افرادی که به خاطر داشتن بینی ایده آل تحسین می شوند، مورد استفاده قرار می دهند. چه نام هایی؟ برای مثال اسکارلت جانسون، کیت بکینسال، جسیکا بییل، و کیت میدلتون. چرا بینی این افراد ایده آل نامیده می شود؟

بر اساس تحقیقات انجام شده که بر روی واکنش عموم بر روی انواع زوایای بینی و جهت یابی آن بمنظور شناسایی بهترین شکل بینی صورت گرفت نتایجی بدست آمد. تحقیقات نشان داد که بهترین زاویه جهت یابی، زمانی که از لب به بالا اندازه گیری می شود، یا مقدار بالا رفتگی بینی، در زنان باید 106 درجه باشد. پایین تر از این درجه، باعث آویزان شدن یا مردانه به نظر رسیدن بینی می شود.

دستیابی به یک بینی ایده آل

وقتی تمام این یافته های تحقیقاتی در ذهن شما می چرخد، از خودتان می پرسید” آیا بینی ایده آل فلان سلبریتی برازنده صورت من خواهد بود؟” ما را ببخشید، ولی باید تمام رویاهایی که در سر می پرورانید را نادیده بگیریم و شما را با واقعیت روبرو کنیم. باید بگوییم که رویای داشتن یک بینی ایده آل از طریق جراحی، گاهی بهترین راه برای روبرو کردن رینوپلاستی شما با شکست می باشد. چگونه و چرا؟ با ما باشید تا جواب سوال تان را بیابید.

نمای تمام رخ یک بینی ایده آل

برای بررسی بینی از نمای تمام رخ ابتدا صورت را به طور عمودی به پنج قسمت مساوی تقسیم می کنیم اگردر قسمت میانی صورت قرار گرفت سایز پهنای بینی متعادل می باشد.

معیار دیگر که می شود برای بررسی متناسب بودن پهنای بینی در نظر گرفت این است که از گوشه داخلی چشم 2 خط عمودی را رسم می کنیم اگر پهنای بینی در وسط این دو خط باشد اندازه اش متناسب است.

نمای نیم رخ بینی ایده آل

در نمای نیم رخ ارتفاع بینی باید برابر پهنای بینی باشد، به فاصله نوک بینی تا صورت ارتفاع بینی می گویند.

اگر یک خط فرضی از نوک بینی رسم بشود و پس از آن خطی از نوک بینی به این خط وصل کنیم ، باید زاویه که  بینشان تشکیل می شود، 30 الی 45 درجه  باشد.

زاویه ای که صورت و بینی با هم تشکیل می دهند باید بین 30 الی 40 درجه باشد و بهترین حالتشان 36 درجه است.

زاویه بین بینی و لبها در آقایان بین 90 تا 95 درجه و در بانوان بین 95 تا 105 درجه می باشد.

زاویه ای که بین بینی و پیشانی تشکیل می شود باید بین 115 تا 135 درجه باشد.

بینی ایده آل در نمای زیر

وقتی از زیر به بینی نگاه می کنیم، باید بینی به شکل یک مثلث دیده  می شود. اگر ارتفاع مثلث را به 3 بخش یک اندازه تقسیم کنیم، باید سوراخ بینی دو سوم ارتفاع را تشکیل دهد.

پشت بینی ایده آل

یک خط فرضی از وسط ابرو ها تا نوک بینی رسم می کنیم در بانوان این خط باید حدوداً دو میلیمتر از خود بینی فصله داشته باشد.

خصوصیات بینی ایده آل

کیست که دوست نداشته باشد بینی ایده آلی داشته باشد؟

امروزه زیبایی از چنان اهمیت بالایی برخوردار است که بسیاری از افراد مرتباً می خواهند عیوب و زشتی های صورت خود را رفع کنند. بسیاری از زنان و مردانی که از ظاهر خود ناراضی هستند، درباره روندهای موثر برای بهبود چهره کلی خود، تحقیق کرده و از این درمان ها بهره مند می شوند. اغلب افراد کار را از بینی خود آغاز می کنند. خب، اگر رینوپلاستی نتواند به نتایج فوق العاده ای دست پیدا کند، چرا باید آن را روند جراحی پلاستیک شکل دهی مجدد بینی نامید؟ پس بهتر است رینوپلاستی را در صورت محقق نمودن اهداف مد نظر، جراحی بینی ایده آل نامگذاری کنیم.

اصول جراحی زیبایی بینی

اگر به رینوپلاستی، روند جراحی زیبایی بسیار رایج علاقمند هستید، ما اینجاییم تا همه چیز را درباره این روند جراحی پلاستیک به شما اطلاع رسانی کنیم. به این ترتیب شما می فهید که اگر مایل به انجام این روند جراحی باشید، باید چه انتظاری از آن داشته باشید.

رینوپلاستی یا جراحی بینی، یک جراحی پلاستیک شکل دهی مجدد به بینی می باشد که اندازه، شکل، و زاویه بینی را متناسب با پروفایل صورت شما اصلاح کرده، بهبود داده و ارتقا می دهد.

برخی از ما دوست داریم بینی کوچک تری داشته باشیم، پل بینی مان صاف تر باشد، قوز بینی از روی ان برداشته شود، یا سوراخ های بینی مان یک اندازه باشد. خبر خوب اینکه از طریق علم و نوآوری در پزشکی و جراحی، چنین اهدافی قابل تحقق یافتن می باشد.

ولی آیا رینوپلاستی تنها برای بهبود شکل ظاهری بینی ابداع گردیده است؟

قطعاً نه! پزشکانی هستند که رینوپلاستی را بعنوان یک گزینه جراحی برای افرادی که از مشکلات تنفس از راه بینی و ناهنجاری های خواب رنج می برند، یا در زمانی که کودک دارای مشکلات مادرزادی در ناحیه بینی است، توصیه می کنند. این ویژگی های رینوپلاستی بعنوان یک روند جراحی زیبایی، ان را در زمینه تحقق اهداف مربوط به زیبایی بینی و بهبود عملکرد آن، منحصر بفرد نموده است.

هدف از رینوپلاستی

آیا به خاطر می اورید که قبلاً به شما گفتیم رینوپلاستی با هدف ایجاد تناسب بینی با پروفایل صورت شما انجام می شود؟ این یک حقیقت انکار ناپذیر است. وقتی به کپی کردن زاویه و اندازه بینی یک سلبریتی فکر می کنید و خواهان این هستیید که دقیقاً همان بینی بر روی صورت شما اجرا شود، گاهی نتیجه، نا امید کننده است. بینی باید برازنده صورت شما باشد نه یک سلبریتی. بدترین اتفاق زمانی رخ می دهد که بینی شما بر روی صورت تان غیر طبیعی به نظر برسد و همه متوجه جراحی شدن بینی شما بشوند. ولی اگر شما نگاه واقعی و منطقی به این جراحی داشته باشید و به فکر کپی کردن بینی کس دیگری نباشید، انتظار دستیابی به نتایج موفقیت آمیزی را داشته باشید.

تخصص جراح بینی

اکنون متخصصان زیبایی بسیاری هستند که جراحی بینی را برای افرادی که به دنبال بهبود دادن چهره و بینی خود می باشند، ارائه می دهند. ما از کلمه متخصص زیبایی استفاده می کنیم چون بسیاری از آنها دوره های آموزشی حرفه ای را سپری نکرده و تنها روندهای جراحی پلاستیک را انجام داده اند در واقع به دلیل پیچیده بودن ماهیت جراحی بینی، همه جراحان پلاستیک، واجد شرایط برای انجام این جراحی زیبایی نمی باشند اگر به دنبال نتایج رضایت بخش از جراحی زیبایی بینی خود هستید، تلاش کنید تا جراح بینی را بیابید که در حوزه شغلی و سابقه فعالیت خود، بر روی این روند جراحی تمرکز داشته است.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: