جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

سن مناسب برای عمل جراحی بینی

از چند سالگی میتوان بینی را عمل کرد ، این سوالی است که اکثر متقاضیان جراحی زیبایی بینی از پزشکان خود می پرسند ، اما باید بگویم برای عمل کردن بینی خود نیاز است تا به سن مناسبی برسید. منظور از سن مناسب برای عمل جراحی بینی ،سنی است که رشد بینی و صورت فرد کامل باشد. حداقل سن برای جراحی بینی در بانوان 16 سال و در آقایان  18 سالگی می باشد. با ما در این مقاله از سایت دکتر بشارتی زاده بهترین جراح بینی تهران همراه باشید تا اطلاعات جامع و کافی به دست آورید.

 

سن مناسب برای عمل جراحی بینی

 

از چند سالگی میتوان بینی را عمل کرد ؟

حداکثر سن برای انجام عمل زیبایی با توجه به سلامت عمومی فرد متقاضی می باشد، ولی از آنجایی که در بعد از 45 سالگی، ترمیم با تاخیر صورت می گیرد و احتمال عوارض ناشی از جراحی بالا میرود، جراحی برای این افراد انجام نمی شود. عمل در سن پایین می تواند برروی رشد صورت اثر گذار باشد. اگر پیش از تکامل فرآیند رشد، غضروف های بینی دستکاری شود، امکان دارد اقدام به جراحی اثر منفی برروی صورت بگذارد. چرا که قسمتی از غضروف های داخلی بینی رشد صورت را هدایت می کنند و ممکن است موجب بروز اختلال در این فرایند شود.

اگر زودتر از سن تایید شده عمل زیبایی بینی را انجام دهید چه اتفاقی می افتد ؟

جراحی را فقط زمانی می توان انجام داد که رشد بینی و صورت فرد کامل شده باشد، زیرا اگر رشد بینی و صورت ناقص باشد، دستکاری روی بینی، ممکن است رو یصورت اثر منفی بگذارد. درون بینی غضروف هایی به نام غضروف رشد وجود دارد، این غضروف ها گذشته از رشد بینی ، بر روی رشد صورت هم اثر گذارند.

اگر در سنین پایین دستکاری شوند امکان دارد یک سوم میانی صورت رشد نکند، در صورتی که پیشانی و چانه رشد کامل دارند. نتیجتاً فرم صورت شبیه بشقاب می شود. لذا توصیه می شود برای انجام عمل حتماً به سن مناسب برای دقت کنید. برای اقدام به عمل حتماً کلیه ارزیابی های قبل از عمل را به دقت انجام دهید، در کنار در نظر گرفتن هزینه جراحی، به مهارت و تبحر پزشک متخصص توجه داشته باشید تا به نتیجه مطلوب تری دست پیدا کنید.

جراحی بینی برای نوجوانان

بهترین سن مناسب برای عمل جراحی بینی در نوجوانی ، چند سال خواهد بود؟ رینوپلاستی نوجوانان یک روند پیچیده است که می تواند تاثیرات مثبت دراز مدتی را بر روی نوجوان بر جای گذارد. البته، یک جراحی می تواند یک تجربه تغییر دهنده زندگی برای والدین و فرزندان باشد. از این رو، والدین و نوجوانان باید این تصمیم را به صورت مشترک و با همکاری هم، اتخاذ نمایند. رینوپلاستی برای نوجوانان دارای مزایا و نقاط ضعفی می باشد که هم نوجوانان و والدین آنها باید مد نظر قرار دهند.

یکی از دلایل لزوم مشارکت والدین و نوجوانان در تصمیم گیری برای انجام جراحی این است که بسیاری از والدین معتقدند که جراحی نباید در سنین پایین انجام شود. البته، برخی نوجوانان به دلیل قرار گرفتن در شرایطی از قبیل تصادف و دچار شدن به آسیب دیدگی شدید بینی، به انجام این جراحی، نیاز پیدا می کنند. برخی نیز دارای مشکلات مادرزادی بوده و جراحی برای آنها به یک الزام تبدیل می شود.

بعلاوه، نوجوانی سنی است که در آن، نوجوانان نسبت به ظاهر خود بسیار حساس می شوند. اگر بینی شما دارای شکل زشت و عجیب و غریبی باشد، حتماً اعتماد به نفس نوجوان را تحت تاثیر قرار خواهد داد. در نتیجه، تاثیرات منفی بر روی رشد روحی و توسعه روابط اجتماعی، اتفاق می افتد. یک سپتوم کج نیز می تواند باعث بروز مشکلاتی شده و گاهی فرد، احساس درد کرده و در فرایند تنفس دچار مشکلاتی می شود.

والدین به عنوان عضو تاثیر گذار بر روی فرزند، می تواند نقش مهمی را در اتخاذ تصمیم ایفا نماید. چشم اندازهای فرزند خود را بررسی کنید و توضیحات لازم را در خصوص آنچه قرار است در طول روند اتفاق بیافتد، در اختیار او قرار دهید تا تصمیم گیری با نگاهی بسیار آگاهانه انجام شود. و مطلب آخر در خصوص جراحی زیبایی دماغ در نوجوانان، مشاوره با بهترین جراح بینی تهران قبل از روند می باشد. با انجام این کار، شما می توانید از خطرات، مزایا، و طول مدت روند آگاه شوید.

 

سن مناسب برای عمل جراحی بینی

دامنه سن برای جراحی بینی در بزرگسالان

درست مثل نوجوانان، بزرگسالان نیز دغدغه هایی نسبت به ظاهر خود دارند. فشار ناشی از رسانه های اجتماعی، باعث شده است که تعداد افراد بزرگسال که به سمت جراحی متمایل شده اند، روز به روز در حال افزایش باشد.

هرچند افراد بزرگسال دارای سن قانونی برای اخذ تصمیم در خصوص قرار گرفتن تحت جراحی می باشند، ولی بحث داشتن آگاهی لازم و کافی برای جلوگیری از اتخاذ یک تصمیم کورکورانه، اجتناب ناپذیر است.

هدف افراد بزرگسال برای انتخاب جراحی ، تحت محرک های انگیزشی متفاوتی اتفاق می افتد. برخی اهداف زیبایی را دنبال کرده و برخی این جراحی را با هدف درمان مشکلات فانکشنال انجام می دهند.

صرفنظر از نوع هدف، شما باید کاملاً شفاف آن را با پزشک خود در میان بگذارید. به این ترتیب، جراح زیبایی می تواند بهترین گزینه را برای اجرای جراحی شما گزینش نماید. همچنین شما باید از خطرات مرتبط با رینوپلاستی آگاه باشید. این موارد شامل تورم و کبودی می باشد. با توجه به اینکه عمل دماغ یک روند جراحی کامل و اصلی است، شما باید بحث ریکاوری بعد از عمل را نیز بعنوان یک بخش لاینفک از روند جراحی خود که تاثیر قابل ملاحظه ای بر روی نتیجه نهایی درمان بر جای می گذارد، مد نظر قرار دهید. مهم تر از همه اینکه باید هزینه جراحی بینی را هم در نظر داشته باشید.

جراحی بینی در میانسالی

هر چند بخش عمده جراحی های بینی در دهه های دوم و سوم دوره زندگی افراد انجام می شود، ولی شرایطی وجود دارد که تحت آن فرد میانسال به سمت انجام جراحی ترغیب می شوند. برخی از این شرایط عبارتند از:

  • سپتوم کج: که مشکلاتی را در شکل ظاهری و عملکرد بینی، ایجاد نموده و دغدغه هایی را برای فرد ایجاد می نماید.
  • آسیب دیدگی شدید: آسیب دیدگی شدید می تواند باعث شکستگی بینی شود، گاهی حرارت شدید نیز باعث سوختگی صورت می شود که جراحی بینی ترمیمی را الزامی می نماید.
  • بدشکلی بینی: هر چند زندگی، تماماً زیبا بودن نیست و جنبه های متعدد بسیاری وجود دارند که در زندگی نقش مهم خود را به نمایش می گذارند، ولی بدشکلی شدید، می تواند زندگی را در یک مسیر منفی تحت تاثیر قرار دهد. این بدشکلی، می تواند بر روی اعتماد به نفس نیز تاثیر گذار باشد. یک بینی زشت، بر روی شکل گیری روابط نیز تاثیر منفی بر جای می گذارد.

دلایل پا فشاری فرزندان برای انجام جراحی بینی زیر 18 سال

یکی از نگرانی هایی والدین این است که چرا فرزندمان پافشاری می کند تا قبل از رسیدن به 18 سالگی بینی خود را عمل کند ، یا اینکه تمایل دارد سریعا بینی خود را عمل کند. در این خصوص باید بگویم دلایل متعددی وجود دارد که عموما جنبه های روانشناختی دارند. افراد در این بازه سنی حساس می باشند و نیاز دارند تا توجه بیشتری به آن ها شود. از آنجایی که این عمل زیبایی ، تاثیر فراوانی بر روی زیبایی فرد دارد ، نوجوانان در سنین حساس به خصوص اگر والدین آن ها عمل زیبایی انجام داده باشد ، تمایل به انجام رینوپلاستی پیدا می کنند.

نوجوانان بسیار زیادی برای افزایش اعتماد به نفس و افزایش توجه در میان همسالان خود دوست دارند که تغییراتی را در بینی خود ایجاد کنند و بر این باور هستند که بعد از انجام جراحی اعتماد به نفس آن ها به طور باور نکردنی افزایش پیدا می کند. با توجه به حساس بودن این سن در نوجوانان باید در انتخاب جراح بینی دقت کافی را داشته باشند تا زیبایی مناسبی بعد از عمل و در سنین بالاتر در آن ها ایجاد شود.

تفاوت سن عمل بینی در دختران و پسران

همانطور که می دانید بلوغ جسمانی در دختران و پسران متفاوت می باشد. در واقع رشد جسمی دختران بسیار سریع تر می باشد. به گونه ای که اکثر آن ها در سن 15 تا 16 سالگی به بلوغ کامل خود می رسند. در حالی که سن بلوغ در پسران کمی متفاوت تر بوده و از بازه سنی 16 و 17 سالگی شروع می شود. از همین رو پسران باید برای انجام جراحی زیبایی بینی کمی بیشتر از دختران صبر کنند.

به طور کلی سن مناسب برای عمل جراحی بینی به نظر پزشک و وضعیت جسمانی متقاضی بستگی دارد.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: