جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

سن مناسب جراحی بینی

زمانی که رشد بینی بیمار حالت تثبیت شده ای پیدا کرده و فرآیند رشد تکمیل شده باشد، سن مناسب جراحی بینی می باشد. جراحی بینی به منظور برطرف کردن ایرادات ظاهری و ایجاد تناسب با دیگر اجزای صورت انجام می شود. بینی در مرکز صورت قرار دارد به همین خاطر حالت و فرم بینی در سنین مختلف زیبایی صورت را تحت شعاع قرار خواهد داد. جراحی زیبایی بینی باید در سن مناسب توسط پزشکی با تجربه انجام شود تا نتایج مطلوب و مورد رضایت را برای فرد به ارمغان آورد.

 

سن مناسب جراحی بینی

 

بینی تا چه سنی رشد می کند؟

بینی تا سن 16 سالگی در بانوان و 18 سالگی در آقایان رشد خواهد داشت و بعد از این سنین حالت تثبیت شده خواهد داشت. سن مناسب جراحی بینی دهه سوم زندگی هر فرد یعنی سن بیست سالگی به بعد می باشد تا رشد برخی سینوس ها هم تکمیل شده باشد. زمانی که بینی در حال رشد است امکان بازگشت فرم بینی بعد از عمل وجود خواهد داشت به همین منظور توصیه می شود تا زمانی که رشد بینی تکمیل نشده است از اقدام به جراحی خودداری نمایید. در بانوان رشد بینی سریع تر تکمیل می گردد در حالی که در آقایان رشد بینی به نسبت یک یا دو سال دیر تر تکمیل خواهد شد. عمل دماغ زیر 18 سال انجام نمی شود بهترین زمان عمل بینی بعد از معاینه بینی توسط بهترین جراح بینی مشخص می گردد.

از چند سالگی میتوان بینی را عمل کرد ؟

معیار انجام جراحی رشد بافت و غضروف بینی است که حداقل در سن آن 18 سالگی و حداکثر انجام عمل 45 سالگی است. سلامت عمومی فرد در سنین بالا از اهمیت زیادی برخوردار می باشد زیرا در سنین بالا بهبود و ترمیم بافت آسیب دیده کند تر صورت می گیرد و احتیاج به زمان طولانی تری دارد ، بهتر است جراحی برای افراد بالای 45 الی 48 سال انجام نشود. جراحی زیبایی دماغ برای سنین پایین که اجزای صورت و استخوان ها در حال رشد هستند توصیه نمی شود چون بعد از عمل جراحی ، صورت رشد خواهد داشت و نتیجه عمل را تحت تاثیر قرار خواهد داد. به طور کلی سن مناسب جراحی بینی بعد از 18 سالگی و قبل از 50 سالگی می باشد.

نتیجه جراحی زیبایی بینی

برای داشتن نتایج مطلوب در جراحی باید به بهترین جراح بینی مراجعه نمود تا با انتخاب بهترین روش عمل را با توجه به نوع و ایراد بینی برای بیمار انتخاب نماید، همچنین سن مناسب جراحی بینی ، در نتیجه آن نیز تاثیر گذار است.

آنچه نوجوانان باید قبل از جراحی بدانند:

نوجوانان مثل همه بیماران جراحی دماغ، باید برخی جنبه های مهم درباره روند جراحی را قبل از قرار گرفتن تحت عمل، درک کنند. در اینجا برخی از این نکات مهم را متذکر می شویم:

1 . قدرت مدیریت کردن انتظارات از جراحی

رینوپلاستی، شکل بینی شما را تغییر می دهد، ولی نمی تواند شما را به یک فرد کامل و بدون عیب و نقص تبدیل کند. افرادی که انتظارات غیر منطقی دارند و تصور می کنند جراحی می تواند در آنها معجزه بیافریند، سخت در اشتباهند. دکتر بشارتی با جراحی کردن بینی شما، می تواند سطح بالایی از اعتماد به نفس را به شما تقدیم کند، ولی نباید انتظار داشته باشید که عمل دماغ ، قادر است تمام معایب و ایرادات شما را پوشش دهد. با یک گفتگوی صادقانه و شفاف با پزشک، درباره اهداف و انتظارات تان و نیز بیان احساست تان نسبت به کل فرایند ، می توانید بهترین نتیجه ممکن از روند را هم از نظر فیزیکی و هم از نظر احساسی انتظار داشته باشید. زمانی که در سن مناسب جراحی بینی انجام شود ، فرد قادر به مدیریت کردن افکار و خواسته های خود می باشد.

2 . آگاهی از تمام ابعاد روند جراحی

جراح بینی شما می تواند نتایج خارق العاده ای را در بینی تان خلق کند. ولی جراحی به هر حال یک فرایند تهاجمی است و شما باید از نظر فیزیکی، زمانی و روحی کاملاً از آمادگی لازم برخوردار باشید. بر حسب دامنه جراحی ، این روند در مدت زمان های متغیر، و به طور میانگین و متوسط، یک ساعت طول می کشد. بعد از تکمیل روند، شما احساس درد داشته و کبودی و تورم را بعنوان عوارض جانبی اجتناب ناپذیر در عمل، تجربه خواهید کرد. در بیشتر موارد، بهترین جراح بینی تهران ، بمنظور حفظ بینی در موقعیت تازه شکل داده شده، در طول روند بهبود، بینی شما را گچ می گیرد. این گچ باید یک هفته بر روی بینی شما بماند. بنابراین شما باید از قبل ، هماهنگی های لازم جهت مرخصی گرفتن از کار یا محل تحصیل را جهت سپری کردن این دوره یک هفته ای، انجام داده باشید. سطح آگاهی فرد از تمامی ابعاد روند جراحی در تعیین سن مناسب جراحی بینی تاثیر می گذارد.

 

 

آیا در سنین بالا، محدودیت سنی برای جراحی وجود دارد؟

اگر می خواهید شکل بینی خود یا عملکرد آن را تغییر داده و اصلاح نمایید، سن، شاخص مهمی محسوب نمی شود، ولی سلامت بعنوان مهم ترین فاکتور، در ارزیابی بیمار جهت برخورداری از شرایط لازم برای قرار گرفتن تحت جراحی ، بسیار حائز اهمیت است. بعد از تکمیل دوره رشد اولیه بینی، شما می توانید عمل زیبایی را در هر مرحله ای از عمر خود که بدن تان آمادگی کامل برای قرار گرفتن تحت عمل جراحی را داشته باشد، انجام دهید. پزشک با انجام آزمایشات کامل، قبل از نشان دادن چراغ سبز برای مجاز بودن اجرای روند، از سلامت کامل شما و بر خوداری تان از شرایط لازم برای جراحی، کسب اطمینان می نماید. در صورت وجود یک یا چند مورد از موارد زیر، داوطلب مناسبی برای جراحی کردن بینی محسوب نمی شوید:

  • داشتن بیماری قلبی
  • داشتن مشکلات خونی
  • ابتلا به دیابت
  • داشتن مشکلات ریوی

اقدامات ریکاوری بعد از جراحی در سنین مختلف

قطعاً، ریکاوری بعد از جراحی ، مثل نتیجه آن، مستقیماً با سن مرتبط است. بعد از عمل زیبایی ، برای یک دوره موقتی کبودی و تورم در اطراف چشم ها وجود داشته و تا حدی برای تنفس از راه بینی، با مشکل روبرو هستید. این مشکلات و عوارض جانبی بعد از عمل، قطعاً در سنین پایین تر، با سرعت بالاتری، فروکش می کنند. به طور کلی، می توان گفت که دوره ریکاوری در صورت اجرا در سن مناسب جراحی بینی ، مدت زمان کوتاه تری به طول خواهد انجامید.

سن قانونی برای عمل بینی

ممکن است این سوال شما نیز باشد که از نظر قانونی افراد در چه سنی می توانند بینی خود را عمل کنند. در این خصوص باید بگویم عمل بینی یک پروسه زیبایی می باشد که هیچ ضرورتی در انجام آن وجود ندارد و افراد می توانند در هر سن و سالی اقدام به انجام آن کنند ؛ البته منوط به نظر جراح. به عبارتی دیگر شما می توانید در هر زمان که تمایل دارید به پزشک خود مراجعه کنید و در خصوص عمل زیبایی بینی و زمان انجام آن صحبت کنید. در طی جلسه ای که با پزشک خود برگذار می کنید به طور حتم او نوع بینی ، میزان رشد بینی و اینکه آیا از نظر جسمی و روحی به بلوغ رسیده اید یا خیر را بررسی خواهد کرد. از آنجایی که سن بلوغ در هر شخص متفاوت می باشد و ممکن است فردی در سن 15 سالگی نیز به بلوغ رسیده باشد سن دقیقی را نمی توان تعیین کرد. اما لازم به گفت است که اکثر عمل های زیبایی قبل از سن 18 سالگی انجام نمی شود و سن مناسب جراحی بینی تنها توسط پرشک تعیین می گردد.

عمل انحراف بینی در چه سنی انجام می شود؟

فرقی نمی کند که شما با هدف زیبایی یا درمانی قصد دارید عمل بینی خود را انجام دهید ، به طور کلی این نظر پزشک است که تعیین خواهد کرد آیا شما کاندید مناسبی برای عمل دماغ هستید یا خیر. اما چنانچه انحراف سپتوم بینی بسیار شدید و آزار دهنده باشد ممکن است پزشک عمل انحراف بینی را در سنین پایین تر نیز انجام دهد ، اما تغییراتی را از نظر ظاهری بر روی بینی اعمال نخواهد کرد.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: