جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

عمل جراحی بینی

از معمول ترین جراحی های زیبایی که در حال حاضر میان افراد رواج یافته است، عمل جراحی بینی می باشد. تنها توجه افراد در این عمل، به شکل نهایی و ظاهر بینی است. برای آنها دیگر مسائل از لحاظ اهمیتی در سطح پایین تری قرار دارند. عوامل زیادی وجود دارد که با در نظر گرفتن آنها از سوی جراح و بیمار نتیجه رضایت بخشی از جراحی بینی حاصل می گردد.

عمل جراحی بینی

قبل از عمل جراحی بینی آنچه که نمی توان به صورت دقیق و مشخص تعیین کرد، نتیجه جراحی است. این نتیجه تحت تاثیر المان های زیادی می باشد. به طور مثال کیفیت نوع پوست از جمله مواردی است که در تعیین نتیجه نهایی جراحی بسیار مهم است. تجربه و تخصص جراح بینی را نیز در این زمینه نمی توان نادیده گرفت.

قبل از عمل جراحی بینی چه مواردی بایست مورد توجه قرار گرفته شود؟

  • مصرف داروهایی که میزان خونریزی را افزایش می دهند، از دو هفته قبل از عمل متوقف شوند. این داروها شامل آسپرین، پروفن و غیره می باشند.
  • اگر دچار سرماخوردگی ویروسی شده اید، برای چند هفته عمل جراحی بینی را عقب بیندازید.
  • اگر در حال استفاده از داروهای گیاهی هستید،با پزشک خود مطرح کنید.
  • از نتیجه عمل خود انتظار منطقی و معقولانه داشته باشید. هدف از هر عمل رسیدن به زیبایی مطلق نیست بلکه بهبود بخشیدن به شکل ظاهری آن می باشد.
  • از هشت ساعت قبل از عمل هیچ خوراکی مصرف نشود.
  • اگرعادت به سیگار کشیدن دارید به مدت دو هفته آن را فراموش کنید.

جراحی-بینی

بعد از عمل جراحی بینی مواردی که رعایت آنها به بهبودی بیمار سرعت می بخشد موارد ذیل می باشند:

  • گذاشتن کمپرس یخ روی قسمت متورم شده در 24 ساعت اول بعد از عمل ، تاثیر خوبی خواهد داشت.
  • توسط سرم نمکی، به مدت چند هفته داخل بینی را شستشو دهید. این عمل به بهبود فرآیند تنفسی کمک خواهد کرد.
  • تخلیه ترشحات بینی را با فشار زیاد تا دو هفته انجام ندهید.
  • در هفته های اول بهتر است خودتان را در معرض نور آفتاب قرار ندهید.
  • مراقب وارد شدن هر گونه ضربه ای به بینی خود باشید.
  • برای کاهش ورم بینی سعی کنید هنگام خوابیدن، پاها را پایین تر از نیم تنه قرار دهید.
  • ورزش های سنگین و فعالیت های بدنی زیاد در روزهای اول توصیه نمی شود.
  • سعی کنید غذاهایی بخورید که به جویدن زیاد نیاز نداشته باشند.

چند حقیقت کوچک اما جالب درباره عمل جراحی بینی

  • رینوپلاستی در راس جراحی های زیبایی محبوب

این جراحی یکی از رایج ترین و پرطرفدارترین روندهایی است که در حوزه جراحی های پلاستیک صورت، افراد بسیاری را به سمت خود جلب کرده است، ولی در عین حال، جراحی است که حتی یک اشتباه میلی متری در آن، بسیار به چشم آمده و خودنمایی می کند.

جراحی ، یکی از روندهای جراحی زیبایی است که برای اقدام جهت قرار گرفتن تحت آن، جمع آوری اطلاعات درباره آن، نه تنها به بیمار کمک می کند تا با نگاهی آگاهانه تر، تصمیم گیری کند، بلکه با پی بردن به سطح ظرافت و حساسیت این روند جراحی، تمام تلاش خود را می کند تا جراحی را به دست بهترین متخصص در این حوزه بسپارد تا بتواند بهترین نتیجه را از روند درمان، به دست آورد.

  • عمل جراحی بینی یک جراحی ترکیب زیبایی و درمان

هر چند جراحی های بینی از قبیل سپتوپلاستی یا جراحی سینوس وجود دارند که اختصاصاً برای درمان مشکلات بینی طراحی شده اند، ولی عمل زیبایی ، روندی است که می تواند علاوه بر بهبود دادن شکل ظاهری این اندام، مشکلات عملکردی و فانکشنال آن را نیز درمان کند.

جراحی زیبایی بینی، می تواند مسیر جریان هوا به بینی شما را بهبود بخشیده، قوز بینی را که باعث بدشکلی بینی تان شده، برداشته و مشکلات فانکشنال بینی شما را که در اثر عوامل مادرزادی یا وارد آمدن ضربه یا آسیب به بینی تان اتفاق افتاده اند، درمان نماید.

  • عمل بینی یکی از چالش برانگیز ترین جراحی های زیبایی

جراحی دماغ ، عمدتاً بعنوان یک جراحی پلاستیک زیبایی شناخته می شود که در میان جراحی های زیبایی، دارای بالاترین سطح پیچیدگی است. مجاری و ساختارهای بینی، بسیار ظریف و ریز هستند. کوچک ترین بی دقتی باعث آسیب دیدن آنها می شود. تنها دستان یک جراح ماهر است که می تواند بینی شما را علاوه بر مراقبت از این چارچوب ظریف، به شکلی استادانه، تراش داده، اصلاح نموده و شکل و عملکردی طبیعی را در آن خلق نماید.

  • عمل زیبایی بینی یک روند بسیار سفارشی

روش های متعددی برای انجام عمل جراحی بینی وجود دارد، ولی نکته حائز اهمیت اینجاست که هر روندی برای هر نوع بینی قابل اجرا نمی باشد. جراح با در نظر گرفتن نیازهای بینی شما، بهترین تکنیک را انتخاب کرده و متناسب با شرایط بینی شما، تغییرات لازم را در آن شکل می دهد تا آن را در ایده آل ترین موقعیت و شرایط ممکن قرار دهد.

حتی تغییراتی که شما خواهان دستیابی به آنها در بینی خود هستید، کاملاً جنبه سفارشی دارد. برای مثال، تغییر اندازه و شکل در بینی، چیزی نیست که در تمام انواع بینی ها، ثابت باشد. این تغییرات باید به گونه ای باشد که بیشترین هماهنگی و هارمونی را با سایر بخش های صورت، شکل دهد.

  • سلامت شما یک فاکتور مهم در دستیابی به یک نتیجه مثبت

قبل از جراحی ، جراح با شما درباره سلامت عمومی و سابقه پزشکی تان به گفتگو می نشیند. علت این است که سلامت، نقش مهمی را در تعیین موفقیت در عمل جراحی بینی ، ایفا می کند. ابتلا به یک مشکل مربوط به سلامت، می تواند شما را در معرض خطر عوارض جانبی در طول روند، قرار دهد، بنابراین، جراح بینی به شما توصیه خواهد کرد که تا قرار گرفتن در یک موقعیت سلامت نرمال، جراحی خود را به تعویق بیاندازید. هر قدر وضعیت سلامت شما در شرایط بهتری قرار داشته باشد، نتیجه موفقیت آمیزتری از درمان، به دست خواهد آمد.

  • عمل جراحی بینی یک جراحی عاری از جای برش

بر خلاف بسیاری جراحی های دیگر، عمل جراحی بینی هیچ جای زخم آشکاری را بر جای نمی گذارد. جراح با اجرای جراحی تحت رویکردهای باز یا بسته، به بافت های نرم و سایر بخش های بینی شما دست پیدا می کند. او در رویکرد باز تنها با ایجاد یک برش بسیار ریز، در ستونچه بینی، به اصلاح چارچوب بینی می پردازد. واقعاً این همه تغییر از طریق تنها چند برش کوچک که نهایتاً اثر و ردی از خود بر جای نخواهند گذاشت، شگفت انگیز است. پس سفر رینوپلاستی خود را با در نظر گرفتن همه حقایق فوق الذکر، آغاز کنید.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: