جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

عوامل موثر بر نتیجه جراحی بینی

امروزه در کشور ما جراحی بینی از رایج ترین عمل های جراحی می باشد، بیشتر افراد تنها به ظاهر و زیبایی بینی توجه دارند و نسبت به مسائل دیگر توجهی ندارند. ضمناً تنها پزشک و شیوه عمل جراحی ضامن نتیجه مطلوب جراحی بینی نمی باشد و عوامل دیگری نیز دخیل است که در ادامه به عوامل موثر بر نتیجه جراحی بینی خواهیم پرداخت، پس با ما همراه باشید.

عوامل موثر بر نتیجه جراحی بینی به شرح ذیل می باشد :

  • پوست بیمار چه جنسی باشد ( ضخامت ،میزان انعطاف پذیری و الاستیسیته )
  • زیبایی دیگر اعضای صورت

بینی دارای سه لایه اصلی می باشد :

  • پوست و عضلات زیر سطح آن
  • اسکلت غضروفی-استخوانی که در پایین غضروف و در بالا استخوان است.
  • پوشش داخلی بینی ( مخاط ) که سطح داخلی بینی را پوشانده است.

در آغاز پوست و لایه عضلانی ( لایه اول ) را از روی اسکلت غضروفی – استخوانی ( لایه دوم ) بلند کرده و پس از آن بر استخوان و غضروف تغییرات اعمال می شود. می توان گفت روی پوست و عضله به نسبت کمتر کاری انجام می شود و در واقع بر حسب مقدار الاستیسیته ( کشسانی ) بودن پوست ، نسبت به کار اعمال شده بر استخوان و غضروف واکنش نشان می دهد، روی اسکلت استخوانی – غضروفی خوابیده و در نهایت حالت می گیرد.

در بینی گوشتی ، پوست غیر الاستیک کمتربه کاهش حجم جواب می دهد. اما نسبت به تغییر حالت خوب جواب می دهد. لذا اگر در جراحی بینی گوشتی در هدف کوچک کردن بینی نباشد، جراح ماهر می تواند به نتیجه خوبی دست یابد.

در بینی های استخوانی ، پوست انعطاف پذیر با خاصیت الاستیسیته و جوان و برای اعمال تغییرات جای مانور خوبی دارد. حتی اگر جراح تجربه کمتری داشته باشد، در بینی های استخوانی می تواند به نتیجه خوبی برسد. اما برای دریافت نتیجه مطلوب در عمل بینی گوشتی مهارت و تجربه جراح بینی بسیار حائز اهمیت می باشد.

از دیگر عوامل موثر بر نتیجه جراحی بینی ، زیبایی سایر اعضای صورت می باشد. اگر نتیجه حاصل از عمل بینی متوسط باشد ولی فرد چهره زیبایی داشته باشد، عمل جراحی رضایت بخش خواهد بود.

اما اگر سایر اعضای صورت زیبا نباشد، پس از جراحی رینوپلاستی نسبت به تمام جزئیات بینی حساسیت نشان می دهند، اشخاصی که چانه شان کوچک یا گونه های Flat ، پشت لب بلند و لب باریکی دارند، بینی جلو آمده و بیرون زده به نظر می رسد.

اگر ایرادات بینی با دقت کامل هم برطرف شود ولی ایرادات دیگر اجزای صورت برطرف نشود، باز هم نتیجه عمل جراحی به خوبی به چشم نمی آید. در واقع کوچک بودن دیگر اجزای صورت سبب می گردد تا بینی بزرگتر به نظر برسد. در بعضی موارد اصلاح چانه و گونه و حتی لب ها ، به صورت غیر مستقیم باعث می شود تا بینی کوچک تر و زیبا تر به نظر آید.

فاکتورها و عوامل موثر بر نتیجه جراحی بینی

همه افراد دوست دارند بهترین نتیجه از عمل بینی خود را بدست آورند. با این حال به دست آوردن بهترین نتیجه از جراحی ، بدون در نظر گرفتن فاکتورهای مهم برای انجام بهترین رینوپلاستی ناممکن می باشد.

1 . انتخاب جراح بینی مناسب

انتخاب یک پزشک برای رینوپلاستی یکی از مهم ترین فاکتورهای دستیابی به بهترین نتیجه در جراحی زیبایی بینی می باشد. فاکتورهای بسیاری وجود دارد که در زمان انتخاب جراح پلاستیک برای زیبایی بینی باید مد نظر قرار داد. برخی از این فاکتورها عبارتند از:

  • تجربه جراح پلاستیک در این حوزه و تخصص مرتبط
  • صلاحیت جراح پلاستیک در حوزه جراحی بینی
  • اعتماد به نفسی که جراح پلاستیک به شما می دهد

این موضوع بسیار حائز اهمیت است که شما در تصمیم گیری در انتخاب بهترین جراح بینی خود، عجله نکنید. تعداد سال هایی که جراح پلاستیک این جراحی را انجام داده است از اهمیت زیادی برخوردار است. ولی این تنها معیار کافی نمی باشد. شما باید اطمینان حاصل کنید که جراح پلاستیک شما دانش کافی درباره ساختار آناتومیکی بینی داشته و ساختار فیزیکی بینی را به خوبی می شناسد. مشاهده عکس های قبل و بعد بیمارانی که به دست این جراح درمان شده اند، می تواند رضایت شما را در این زمینه جلب نماید. بعلاوه، شما باید به جراح پلاستیک خود اعتماد کنید.

در زمان انتخاب جراح پلاستیک ، از او سوالاتی را بپرسید که بتواند به شما در آشنایی بیشتر با او کمک کند. آیا او دارای مدرک بین المللی می باشد؟ چند بار جراحی بینی را انجام داده است؟ چه تکنیک هایی را مورد استفاده قرار داده است؟ آیا جراحی ترمیمی انجام داده است؟ آیا در زمان تصمیم گیری برای جراحی بینی، امکانات شبیه سازی قبل از جراحی را در اختیار بیماران خود قرار می دهد؟ آیا بیمارانی از خارج از کشور داشته است؟

عوامل موثر بر نتیجه جراحی بینی

2 . انتظارات منطقی متناسب با ویژگی های صورت

یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که افراد خواهان انجام عمل زیبایی بینی مرتکب می شوند این است که انتظارات منطقی نداشته و انتظارات آنها از جراحی ، بسیار ویژه و خاص می باشد. گاهی اوقات بیماران عکس یک سلبریتی را با خود به همراه می آورند و آن را به پزشک نشان داده و از او می خواهند تا بینی آنها را آنگونه جراحی کند. مهم است بدانید که یک جراح بینی خوب، جراحی دماغ را در چنین موقعیت و با چنین شرایطی انجام نخواهد داد.

دستیابی به بهترین نتیجه جراحی با چنین شرایط و انتظاراتی ناممکن خواهد بود، چون جراحی بینی با در نظر گرفتن ویژگی های منحصر به فرد صورت هر بیمار برای دستیابی به بهترین نتجه زیبایی در صورت آن فرد، طراحی می شود. در چنین جراحی، فاکتورهایی از قبیل نوک بینی، زاویه نسبت به لب بالا، و نکات دیگر باید محاسبه شود. بعلاوه، زیبایی بینی باید به گونه ای انجام شود که ویژگی های عملکردی این اندام را تحت تاثیر قرار ندهد.

شما باید انتظارات خود ار رینوپلاستی را بر اساس ویژگی های خودتان تعیین نمایید و در این فرایند، باید انتظارات منطقی خود در خصوص جراحی زیبایی را با پزشک معالج خود در میان بگذارید. اگر فکر می کنید بعد از جراحی، زیباترین فرد بر روی کره زمین خواهید بود یا فکر می کنید که جراحی بینی زندگی شما را به کل تغییر خواهد داد، احتمالآً بهترین نتیجه را از جراحی رینوپلاستی خود به دست نخواهید آورد.

3 . آزمایشات کامل

از دیگر عوامل موثر بر نتیجه جراحی بینی ، انجام آزمایش جامع و کامل قبل از جراحی، می باشد. در طول این آزمایش، بیماران باید گفتگویی شفاف با پزشک خود داشته و با او صادق باشند. در این مرحله، که یک مرحله مهم قبل از جراحی می باشد، آزمایشاتی بوسیله دستگاه هایی مخصوص انجام می شود که دارای مزایای تکنولوژیکی و تکنیک های پیشرفته می باشد. انتخاب تکنیک مناسب برای شما تعیین می شود.

اگر نقص هایی در بینی شما وجود داشته باشد در این مرحله آشکار می شود. اگر دچار مشکل آلرژی باشید یا مشکلی دارید که فکر می کنید در جراحی شما اختلال ایجاد کند، حتماً باید این موقعیت را به پزشک اطلاعات دهید. پزشک باید از داروهایی که شما به طور مرتب استفاده می کنید اطلاع داشته باشد.

پوست بینی مورد آزمایش قرار می گیرد. آماده بودن شما برای جراحی بسیار حائز اهمیت است. بنابراین تست های خاصی انجام می شود. نتایج تست ها از قبیل تجزیه و تحلیل خون، توموگرافی، EKG و اشعه X نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در این مرحله شکل بینی که قرار است در نتیجه انجام جراحی بدست آید، کاملاً مشخص می شود. بعد از دیدن تصویر بینی بعد از جراحی با استفاده از تکنیک شبیه سازی، باعث از بین رفتن دغدغه های شما می شود.

4 . استفاده از تکنیک مناسب و فرایند جراحی

صحیح ترین و مناسب ترین تکنیک در بهترین نتیجه جراحی بینی ، تکنیکی است که در آن سلول ها را بتوان به راحتی ترمیم نمود. یکی از برترین و برگزیده ترین تکنیک ها در جراحی های بینی، رینوپلاستی بسته می باشد. این تکنیک از آن جهت الویت دارد که دارای مزایای بسیاری می باشد.

رینوپلاستی بسته یک تکنیک جراحی است که باعث خشنودی بیمار می شود چون هیچ جای زخم آشکاری از آن بر جای نمی ماند، بافت و ماهیچه بینی آسیب نمی بیند، تورم و ادم بعد از جراحی کم است، و از اینرو، فرایند بهبود سریع تر می باشد.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: