جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

مراحل جراحی بینی

اغلب افرادی که برای جراحی بینی اقدام می نمایند، نگرانی و استرس هایی در مورد نتیجه رینوپلاستی و شرایط بعد از عمل دارند. متقاضیان رینوپلاستی با آگاهی داشتن از مراحل جراحی بینی می توانند دیدگاهی کلی از روند پیش روی خود داشته باشند و با اطمینان خاطر اقدام به این عمل زیبایی نمایند. دکتر بشارتی زاده ، بهترین جراح بینی در تهران نکات مفیدی را در این مطلب ارائه داده اند.

مراحل جراحی بینی

مراحل جراحی بینی

  • انتخاب بهترین جراح بینی در تهران از ابتدایی ترین و مهمترین مرحله در عمل دماغ می باشد و نقش بسزایی را در ایجاد نتایج مطلوب و مورد رضایت ایفا خواهد نمود.
  • در جلسه مشاوره بعد از تصمیم گیری نهایی بینی توسط پزشک تحت معاینه بالینی، مورد بررسی قرار خواهد گرفت و آزمایشات لازم برای آگاهی یافتن از آمادگی بدن برای انجام پروسیجر تجویز خواهد شد.
  • معده بیمار باید حین عمل خالی باشد به همین منظور شب قبل از پروسیجر باید فرد شام سبکی میل کرده و حدود 6 الی 8 ساعت قبل از پروسیجر ناشتا باشد.
  • شب قبل از این فرایند استحمام نمایید که تا دو روز بعد از آن احتیاجی به حمام کردن ضروری نداشته باشید.
  • روز پروسیجر مورد نظر با یک همراه و همراه داشتن آزمایشات و مدارک پزشکی لازم یک ساعت قبل از زمان تعیین شده در کلینیک حضور داشته باشید.
  • بعد از بستری شدن و کسب آمادگی لازم فرد توسط پرستار به اتاق عمل راهنمایی می شود.

جلسه مشاوره مهم ترین گام در مراحل جراحی بینی

یکی از مهم ترین مراحل برای اماده شدن جهت انجام رینوپلاستی مشاوره با پزشک می باشد. مشاوره و گفتگو با کسی که سالیان سال است در حوزه عمل های زیبایی صورت به خصوص دماغ فعالیت دارد و هم اکنون از مهارت و تخصص بالایی برخوردار است بسیار خوب و کمک کننده می باشد. در طول این جلسه پزشک انتخابی شما در خصوص طیف وسیعی از مشکلات مرتبط با روند درمان ، از قبیل سلامت جسمانی شما ، دارو هایی که در حال مصرف آن ها هستید ، فرم بینی که مورد نظرتان است ، مشکلاتی که دارید و دیگر مواردی که می تواند کاندید بودن شما را تحت تاثیر بگذارد یا پروسیجر مورد نظر با مشکلی خاص رو به رو سازد ، گفتگو خواهید کرد. پزشک اهداف شما را از انجام این فرایند ، نتایجی که دوست دارید به دست آورید را بررسی خواهد کرد ، چرا که در صورت عدم منطقی بودن هر یک از آن ها ممکن است نیاز باشد با پزشکی دیگر مشورت کنید.

تمامی این اطلاعات در مراحل جراحی بینی به پزشک کمک کرده و باعث می شود تا او تشخیص درست و اصولی داشته باشد. پس از تکمیل مشاوره ، پزشک شما یک طرح سفارشی و زیبا را بر اساس نیاز های شما ترسیم خواهد کرد. او توصیه هایی را نیز در خصوص مراقبت های بعد و اقداماتی که پیش از انجام رینوپلاستی باید انجام دهید ارائه می دهد. رعایت کردن این نکات مراقبتی به شما در خصوص دریافت بهترین نتایج از فرایند درمانی پیش رو کمک می کند. انتخاب یک پزشک مجرب و متبحر و دریافت مشاوره از او می تواند باعث شود تا مراحل درمان به درستی و بدون هیچ مشکلی طی شوند و در آخر شما به بهترین و زیبا ترین نتایج دست پیدا کنید.

مراحل جراحی بینی در اتاق عمل

فرد در اتاق عمل ابتدا آشنایی مختصری با تیم درمان خواهد داشت و بعد از 1 دقیقه بیهوش خواهد شد. پزشک ؛ برش های لازم برای جدا کردن پوست از بینی و اعمال تغییرات روی ساختمان بینی را ایجاد می کند و در پایان پوست بینی بدون هیچ تغییری سر جای خود قرار خواهد گرفت و بینی با زدن چسب و گذاشتن اسپلینت بینی پانسمان می گردد.

مراحل عمل جراحی بینی

همه روندهای این پروسیجر به دلایل زیبایی انجام نمی شود. پروسیجر می تواند با هدف رفع ناهنجاری های ساختاری نیز انجام پذیرد. با انجام این فرایند، علاوه بر مشکلات زیبایی ، انحراف استخوان و رشد پولیپ در بینی که باعث احتقان و ایجاد مشکل در تنفس و خروپف می شود نیز قابل اصلاح می باشد.

این پروسیجر را می توان بمنظور دستیابی به اهداف زیبایی یا اهداف ترمیمی برای رفع آسیب های وارده به این اندام ، نقایص مادرزادی یا مشکلات تنفسی یا ترکیبی از آنها انجام داد. رینوپلاستی رایج ترین نوع عمل پلاستیک صورت در دنیای امروز می باشد و باید به منظور انجام آن ، به سراغ دکتر بشارتی زاده بهترین دکتر بینی تهران رفت.

مرحله بیهوشی در رینوپلاستی

بیهوشی را می توان به صورت بی حسی با تزریق آرام بخش یا بیهوشی عمومی انجام داد. در بیهوشی عمومی ، بیمار در حالت خواب کامل بوده و از وقایع اطراف خود چیزی احساس نمی کند. در بی حسی موضعی ، بیمار در شرایطی قرار دارد که تحت آن ، دردی از این پروسیجر را تجربه نمی کند، ولی در عین حال می تواند آنچه را که در اطراف او در حال رخ دادن است احساس کند. بیشتر پزشکان ، بیهوشی عمومی را نسبت به بی حسی موضعی ترجیح می دهند.

تزریق آرامبخش

با اینکه بسیاری از پزشکان این روش را برای اعمال بی حسی انتخاب می نمایند ، اما در کل به علت ایمنی ، تاثیر گذاری و راحتی کمی که دارد ، بهتر است استفاده نشود. در این رویکرد داروی بیهوشی قدرتمندی از طریق یک کاتتر درون وریدی به بدن بیمار وارد خواهد شد. این پروسیجر معمولا توسط پرستار و در خارج از اتاق عمل به انجام می رسد. این دارو بیمار را بیهوش و بی حرکت می کند ، در این زمان راه تنفسی بیمار نباید بسته شود. با اینکه متخصصین بیهوشی زیادی در کار خود تبحر دارند ، اما برخی دیگر در این استیج از مراحل جراحی بینی از دوز مناسب استفاده نمی کنند و امکان دارد بیمار حین این پروسیجر به هوش آید ؛ و یا به صورت ناگهانی حرکت کند. در عین حال ، در صورتی که بیش از اندازه از داروی بیهوشی استفاده گردد ، احتمال دارد تنفس بیمار قطع شده و مشکلات جبران ناپذیری رخ دهند. به همین دلیل باید پزشک را برگزینید.

بیهوشی عمومی

با اینکه بسیاری از مراجعین تصور می کنند که بیهوشی عمومی از تزریق آرامبخش خطرناک تر است ، اما حقیقت بر خلاف این موضوع است. در این رویکرد راه هوایی توسط یک لوله تنفسی محافظت شده تا خون به داخل ریه ها وارد نشود. دوز داروی بیهوشی استفاده شده در این رویکرد نسبت به تزریق آرامبخش بسیار پایین تر می باشد ، به همین دلیل عوارض جانبی ایجاد شده نیز کمتر و خفیف تر هستند. چون در این پروسه از مراحل جراحی بینی ، قبل از اعمال تغییرات روی بینی بیحسی موضعی استفاده می شود ، دیگر نیازی به بهره گرفتن از مورفین نیست و به این روش احتمال وقوع حالت تهوع و استفراغ نیز پایین می آید. به علاوه ، چون تنفس توسط یک ونتیلاتور کنترل می شود ، به همین دلیل می توان دوز دارو را تغییر داد و فشار خون را پایین نگه داشت. به این روش کبودی ، خونریزی و تورم نیز به حداقل می رسند.

سپتو رینوپلاستی

سپتورینوپلاستی روندی است که برای بهبود تنفس از طریق بینی انجام می شود. این روند اغلب برای بیمارانی که از انحراف تیغه بینی رنج می برند، توصیه می شود. تیغه بینی بخش غضروفی و استخوانی داخل بینی است که سوراخ های بینی را به دو قسمت تقسیم می کند. یک پزشک خوب بینی در تهران برشی را در مخاط داخل بینی ایجاد می کند و آن را از استخوان و غضروف جدا می کند تا بتواند قسمت های خمیده را اصلاح نموده و آنها را در موقعیت مستقیم قرار دهد تا تنفس به راحتی انجام شود. این روند نحوه تنفس شما را بهبود می بخشد و ظاهر بینی شما را نیز اصلاح می کند.

عمل نوک بینی یا تیپ پلاستی

عمل نوک بینی یا تیپ پلاستی روندی است که برای تغییر شکل نوک بینی از طریق اصلاح ساختار غضروف زیرین آن انجام می شود. بیشتر تغییرات از داخل بینی انجام می شود تا سطح ایجاد زخم به حداقل برسد. پزشک یک ساختار نوک بینی مناسب را برای شما خلق کرده و مشکلاتی از قبیل نوک بینی بزرگ یا کج  یا نوک بینی عقابی را درمان می کند.

رینوپلاستی بدون جراحی

یکی دیگر از انواع بسیار رایج رینوپلاستی ، روند غیر تهاجمی و بدون جراحی است که شامل استفاده از یک پرکننده تزریقی برای اصلاح نواقص بسیار جزئی می باشد. این یک روند محبوب برای زیباجویانی است که به حداقل تغییرات در بینی خود نیاز دارند. به خاطر داشته باشید که با گذشت زمان فیلر شروع به حل شدن کرده و گاهی درمان های بیشتری برای دستیابی به نتیجه دائمی مورد نیاز می باشد.

اگر به دنبال تغییرات دائمی در اندازه و شکل بینی خود هستید ، عمل کردن بهترین گزینه محسوب می شود. بسته به نیاز بیمار ، یک پزشک  خوب بینی در تهران می تواند بینی را کوچک یا بزرگ کرده و شکل بینی شما از جمله سوراخ های بینی را تغییر داده یا زاویه بین بینی و لب بالا را تغییر دهد.

مراحل جراحی بینی

اصلاح انسداد بینی

در طول مراحل جراحی بینی ، مشکلات داخل بینی مانند انحنای استخوان یا انحراف تیغه سپتوم یا تیغه جدا کننده مجرای بینی به دو سوراخ ، یا توده های رشد کرده در بافت بینی با موفقیت اصلاح می شود. در برخی موارد از انرژی به نام رادیو فرکانس یا سوزاندن آنها با لیزر ، بافت رشد کرده در داخل بینی اصلاح می شود. در صورت استفاده از این روند برای درمان ، هیچ گونه برشی در بینی ایجاد نخواهد شد.

آخرین مرحله در رینوپلاستی

در پایان ، برش ها با استفاده از بخیه های ظریف با دقت بسیار بالا بسته می شوند تا در زمان کشیده شدن آنها علاوه بر تجربه حداقل درد توسط بیمار ، کمترین اثر ناشی از بخیه زدن به برش ، بر جای مانده و کیفیت نتیجه این فرایند بالاتر رود. پس از این فرایند ، یک گچ نازک در قسمت بالای بینی بیمار قرار داده شده  و حدود یک هفته به صورت دست نخورده باقی می ماند. این گچ هیچگونه ناراحتی را در بیمار ایجاد نکرده و تنها با هدف کمک به بینی در سازگار شدن با شکل جدید خود مورد استفاده قرار می گیرد.

برش بینی

برش های این پروسه را می توان به صورت یک برش ظریف بیرونی ( در روند رینوپلاستی باز ) به همراه برشهای ظریف در داخل بینی ، یا تنها برش های ظریف در داخل بینی ( در روند رینوپلاستی بسته ) ایجاد نمود. نوع برش انتخاب شده برای اجرای روند به تکنیک انتخاب شده از سوی پزشک و میزان پیچیدگی روند و دامنه تغییرات مورد نیاز بستگی دارد. حتی زمانی که برش در قسمت خارجی بینی ایجاد می شود ، آثار بر جای مانده از آن در طول حدوداً یک دوره  یک ماه به طور کامل بهبود می یابد و هیچ اثری از خود بر جای نمی گذارد. پمادهایی توسط پزشک در این دوره توصیه می شود که می تواند روند بهبودی جای زخم  را تسریع نماید.

مراحل بعد از جراحی بینی

  • بعد از اتمام پروسیجر فرد به ریکاوری انتقال می یابد و بعد از کسب هوشیاری لازم به بخش منتقل می شود.
  • فرد حدود 4 الی 6 ساعت بستری خواهد بود و بعد رسیدن به وضعیت نرمال ترخیص می گردد.
  • در مقاله مربوط به مراقبت های پس از رینوپلاستی نکات مربوط به این مرحله را از زبان پزشک به صورت مفصل توضیح داده ایم که می توانید به آن مراجعه کنید.
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: