جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی یکی از انواع جراحی بینی می باشد که بر روی بینی های گوشتی انجام می شود، این نوع بینی دارای پوست ضخیم، غضروف و استخوان ضعیف است. روش های قدیمی این عمل تاثیر مثبتی در نتیجه عمل بینی گوشتی نداشته اند زیرا با تراشیدن غضروف ها و نازک کردن پوست بینی مجدد با گذشت زمان دماغ به فرم و حالت قبل باز می گشت. اگر شما هم جز افرادی هستید که بینی گوشتی دارند و می خواهید بدانید آیا پس از عمل ، بینی گوشتی باز می گردد و نحوه عمل چکونه است این مقاله از دکتر بشارتی زاده بهترین جراح بینی گوشتی تهران را تا انتها مطالعه کنید.

جراحی بینی گوشتی - دکتر بشارتی زاده

چگونه بفهمیم بینی مان گوشتی است؟

خوشبختانه ، پزشکان مشخصه هایی را معرفی کرده اند که می تواند به ما با زبانی ساده در تشخیص استخوانی یا گوشتی بودن بینی مان کمک کند. بینی گوشتی به داشتن پوست ضخیم ، منافذ باز و غدد چربی فراوان و ساختار غضروفی ضعیف ، شهرت دارد. در این نوع بینی ، پره ها اغلب باز بوده و بینی پهن است. اگر این مشخصه ها در مورد بینی شما صادق است، بینی شما از نوع گوشتی است.

داوطلب ایده آل عمل جراحی بینی گوشتی در تهران

زمانی که به فکر انجام رینوپلاستی می افتید، شاید این فکر به ذهن تان خطور کند که آیا شرایط من برای داوطلبی عمل دماغ گوشتی ، مطلوب است یا خیر. در دنیای واقعی ، جراح متعهد و پایبند به اصول اخلاقی که منافع و سلامت بیمار را در اولویت کار خود قرار می دهد، در طول جلسه مشاوره با یک گفتگوی شفاف ، صراحتاً با در نظر گرفتن شرایط بیمار ، امکان یا عدم امکان اجرای عمل بر روی بینی بیمار بالقوه را بیان می کند. استاندارترین شرایط گفتگو ، شرایطی است که در آن ، تبلیغات کذب و منافع شخصی و تحریک بیمار به انجام پروسه که شاید برای شرایط او ، خطر آفرین باشد ، وجود نداشته باشد. به طور کلی ، در صورتی که یک یا چند مورد از موارد زیر در مورد شما مصداق داشته باشد، داوطلب خوبی برای قرار گرفتن تحت عمل بینی گوشتی محسوب می شوید:

  1. از شکل ظاهری بینی خود ناراضی باشید و بد شکلی این اندام ، بر روی اعتماد به نفس و رضایت شما از چهره تان تاثیر منفی گذاشته باشد.
  2. از نتیجه جراحی بینی گوشتی در تهران خود انتظارات منطقی داشته باشید و بدانید که با توجه به گوشتی بودن بینی تان ، محدودیتی هایی در اجرای برخی پارامترها بر روی آن وجود دارد.
  3. سبک و شرایط زندگی تان به گونه ای باشد که بتوانید مراقبت ها و دستورالعمل های قبل و بعد از عمل بینی گوشتی توصیه شده توسط بهترین جراح بینی گوشتی تهران را با دقت اجرا کنید.
  4. از سلامت عمومی خوب برخوردار بوده و به بیماری که در امکان اجرای رینوپلاستی گوشتی محدودیت هایی ایجاد کند ، مبتلا نباشید.

جراحی بینی گوشتی به سبک نچرال استتیک

جراحی بینی گوشتی با مدل عروسکی

یکی از مشخصه های مدل عروسکی یا فانتزی ، اندازه بسیار کوچک این بینی می باشد. برخی مراجعه کنندگان دارای بینی گوشتی ، این سوال را می پرسند که آیا امکان اجرای مدل عروسکی بر روی بینی گوشتی آنها وجود دارد یا خیر. پاسخ به این بیماران این است که بینی گوشتی به دلیل ویژگی های خود ، محدودیت هایی را دارد که اجرای مدل عروسکی یا فانتزی بر روی آن را تقریباً ناممکن می کند. بینی گوشتی به داشتن پوست ضخیم معروف است. همین ضخامت پوست ، کوچک کردن بینی تا رسیدن به مدل عروسکی را با محدودیت هایی روبرو می کند.

روش های جراحی بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی می تواند به دو روش به انجام برسد.

  1.  روش باز
  2.  روش بسته

در جراحی بینی گوشتی به روش باز ، جراح برای انجام اصلاحات ، برش را در ناحیه کلوملا ایجاد می کند. در طرف دیگر در عمل زیبایی بینی گوشتی به روش بسته برش هایی که برای اعمال تغییرات ایجاد می شوند ، درون سوراخ های بینی قرار می گیرند. همانطور که مشخص است تفاوت دو تکنیک مذکور در ناحیه ای است که برش های مورد نیاز ایجاد می شوند. با توجه به این که عمل دماغ های گوشتی کمی چالش بر انگیز بوده و نیاز است بهترین دکتر عمل بینی گوشتی تهران تسلط کاملی بر روی بافت ها داشته باشد ، تکنیک باز می تواند انتخاب مناسب تری برای این عمل در نظر گرفته شود.

عکس قبل و بعد عمل بینی گوشتی

برگشت پذیری بینی گوشتی

بسیاری از افراد که بینی گوشتی دارند از ظاهر آن ناراضی بوده و برای بهبود ظاهر آن تصمیم به انجام جراحی بینی گوشتی می گیرند، اما با شنیدن جملاتی همچون برگشت پذیر بودن این نوع بینی شک و تردید در وجودشان ریشه می کند. باید به این افراد بگوییم امروزه با پیشرفت علم پزشکی و تکنیک های عمل این مشکل برطرف شده است اما در صورت رفع نشدن تردیدتان می توانید به بهترین جراح بینی گوشتی تهران مراجعه و با او صحبت کنید.

همچنین بهتر است بدانید امروزه تقویت غضروف های بینی و استحکام ساختار آن همراه با فرم دهی به بینی انجام می گیرد که نتیجه آن بسیار مثبت و برگشت پذیری و افتادگی بینی گوشتی را به حداقل و حتی به صفر رسانده است. در واقع در این تکنیک، غضروف را از تیغه وسط بینی یا سپتوم برداشته و در قسمت نوک بینی قرار می دهیم تا موجب تقویت غضروف های نوک بینی شود.

آیا جراحی بینی گوشتی آقایان در مقایسه با عمل بینی گوشتی در بانوان ، دشوار تر است؟

یکی از مولفه های بینی گوشتی پوست ضخیم آن می باشد. بینی خانم ها در مقایسه با بینی آقایان ، ظریف تر است. همین ویژگی باعث می شود که عمل بینی گوشتی در آقایان در مقایسه با خانم ها با چالش های بیشتری همراه باشد. در هر حال ، یک دکتر جراحی بینی گوشتی خوب در تهران ، با استفاده از مهارت و تجربه خود ، نتیجه ای را در صورت هر بیمار خود خلق می کند که صرفنظر از نوع بینی یا جنسیت بیمار ، نهایتاً بینی خلق شده ، یک اثر هنری قابل تحسین و برازنده صورت بیمار باشد.

نکات و اقدامات قبل از جراحی بینی گوشتی

یکی از مهم ترین اقدامات قبل از عمل بینی گوشتی انتخاب یک دکتر بینی گوشتی خوب می باشد، برای انتخاب جراح راه های مختلفی وجود دارد که یکی از آن ها پرس و جو از دوستان و آشنایان می باشد. موردی که ما به آن بسیار تاکید می کنیم این است که حتما نمونه جراحی دماغ گوشتی ، جراح مورد نظر را مشاهده کنید و پس از بررسی روزمه کاری و میزان تحصیلات او برای مشاوره به مطب او رفته و پس از اطمینان از انتخاب یک جراح بینی گوشتی خوب در تهران ، بینی خود را به او بسپارید.

  1. شب قبل از عمل بینی گوشتی حتما استحمام کنید و مراقب باشید که سرما نخورید.
  2. شب قبل از عمل دماغ گوشتی ، یک شام سبک میل نمایید.
  3. از 8 ساعت قبل از عمل از خوردن و آشامیدن اجتناب کنید.
  4. در روز عمل حتما ناشتا باشید، چرا که در صورت پر بودن معده ممکن است محتویات معده در حین جراحي برگشت پیدا کرده و وارد مجاری تنفسی و حلق شود و در روند عمل خلل وارد نماید و در نتیجه بیمار را در معرض خطراتی قرار دهد.
  5. صبح روز جراحی بینی گوشتی می توانید از مایعات شیرین بدون پالپ استفاده کنید.
  6. توجه نمایید که شیر شامل مایعات شیرین نمی باشد بلکه خود غذایی کامل تلقی می گردد.
  7. نیم ساعت قبل از ساعت تعیین شده در محل عمل بینی گوشتی حضور یابید.
  8. داشتن یک نفر همراه در روز عمل کافی است.
  9. در روز موعود ، خانم ها نباید هیچ گونه آرایشی به ویژه در ناحیه چشم ها داشته باشند، چرا که وجود مواد آرایشی بر روی صورت می تواند سبب ایجاد آلودگی در حین عمل شود.
  10. آقایان بهتر است ریش و سبیل خود را قبل از عمل بتراشند.
  11. به بیماران توصیه می شود که لباس های گشاد و دکمه دار بپوشند تا بعد از عمل و در هنگام پوشیدن لباس با مشکلی مواجه نشوند.
  12. بیماران در صورتی که قرص یا داروی خاصی مصرف می کنند باید بهترین دکتر عمل بینی گوشتی تهران را مطلع کنند.
  13. مصرف داروهای رقیق کننده خون مانند آسپرین از یک الی 2 هفته قبل از عمل ممنوع می باشد.
  14. قرص های راکوتان و اکوتان نیز از دو ماه پیش از جراحی بینی گوشتی می بایست به طور کامل قطع گردد.
  15. استعمال دخانیات و قلیان از یک هفته قبل عمل رینو پلاستی گوشتی و همچنین یک هفته بعد از عمل ممنوع می باشد.
  16. چنانچه روز عمل با دو روز ابتدایی عادت ماهیانه شما مصادف است حتما پزشک خود را در جریان این موضوع  قرار دهید.

بهترین دکتر جراحی بینی گوشتی در تهران

از نگاه مدرن دنیای امروز ، زیبایی یک پدیده نسبی است و به موجب آن در فرایند رینوپلاستی گوشتی نیز تکنیک هایی مختلفی متناسب با ویژگی های بینی هر صورت ، به کار گرفته می شود. بینی گوشتی یکی از انواع بینی است که به داشتن پوست ضخیم ، نوک بینی پهن و سوراخ های بینی بزرگ شهرت دارد و همین ویژگی ها ، عمل بینی گوشتی این نوع بینی را به یکی از دشوار ترین و چالش برانگیز ترین پروسه ها تبدیل کرده است. اینجاست که هنر و علم بهترین جراح بینی تهران پا به میدان می گذارد و با خلق نتیجه ای حقیقتاً تحسین برانگیز ، تمایز را به واقع به تصویر می کشد.

اگر صاحب بینی گوشتی هستید و قصد دارید تحت رینوپلاستی قرار بگیرید ، بهتر است به این حقیقت واقف باشید که بینی تان جزو آندسته از بینی هایی است که دقت عمل و حساسیت بسیار بالایی را در انتخاب بهترین دکتر عمل بینی می طلبد. همانطور که در بالا ذکر شد ، بینی گوشتی دارای پوست ضخیم و غدد چربی بزرگ می باشد. در این نوع بینی ، غضروف ضعیف است و زمانی که آن را لمس می کنید ، به راحتی جابجا می شود. همین بافت غضروفی ضعیف باعث شده است که جراحی بینی گوشتی ، پیچیده تر شود.

پزشک در طول فرایند عمل زیبایی بینی گوشتی ، باید این چارچوب غضروفی ضعیف را با استفاده از تکنیک های مناسب ، تقویت کند تا بتواند شکل جدید خلق شده در بینی را به خوبی پشتیبانی کند. در واقع برای اینکه بهترین نتیجه از رینوپلاستی  این نوع بینی به دست آید ، یک دکتر خوب عمل بینی گوشتی در تهران باید به طور کامل بر تکنیک هایی از قبیل گرافت غضروف برای رفع نواقص بینی گوشتی و سایر تکنیک های مربوطه احاطه داشته باشد. نقطه ضعف دیگر بینی گوشتی ، پره های بینی باز و پهن می باشد که باید در طول فرایند ، تا اندازه استاندارد ، جمع شوند. جراحی بینی گوشتی مانند عمل سایر انواع بینی ها ، نمی تواند جز به دست یک جراح ماهر و با تجربه ، نتیجه ای را به دست دهد که ماحصل آن ، نشستن لبخند رضایت بر روی لب های بیمار باشد.

تاثیر ضخامت پوست بر جراحی بینی گوشتی

نوع پوست بینی بیمار ، یکی از فاکتورهایی است که روی نتیجه عمل بینی گوشتی تاثیر زیادی می گذارد و ممکن است محدودیت هایی را در این پروسیجر ایجاد نماید. اینکه پوست ضخیم یا نازک می باشد ، روی برنامه ریزی برای عمل نیز تاثیرگذار است. مراجعه کنندگانی که پوست نازک دارند ، بیشتر در معرض نا متقارن شدن شکل ظاهری بینی هستند ؛ زیرا تنها یک لایه نازک روی ساختار زیری را می پوشاند. اما در صورتی که پوست نازک باشد ، تغییرات با جزئیات بیشتری انجام خواهد شد. اما در جراحی بینی گوشتی ، بیماران دارای پوست ضخیم هستند و روی ساختار زیری بینی ، یک لایه با ضخامت بالا قرار گرفته است. در این صورت ، در موارد کمتری ناهنجاری به وجود می آید ، اما ایجاد تغییرات با دشواری بیشتری همراه است.

فیلم عمل جراحی بینی گوشتی

تکنیک هایی که برای پوست ضخیم به کار گرفته می شود

در جراحی بینی گوشتی ، چالشی که بهترین جراح بینی گوشتی تهران با آن رو به رو می شود ؛ تغییر شکل و نازک کردن بینی ، در عین حفظ ظاهر طبیعی این عضو می باشد. در اغلب موارد ، نیاز است بینی برجسته تر شود تا تغییرات آن بیشتر قابل مشاهده باشد.بسیاری از بیماران با پوست ضخیم ، می خواهند تا پوست نازکی داشته باشند. در صورتی که ساختارهای زیر پوست بینی تقویت شوند ، می توان به این ویژگی دست یافت.

به طور خلاصه ، یک دکتر عمل بینی گوشتی خوب در تهران باید بهترین متد را برای افراد با پوست ضخیم پیش گیرد. به همین خاطر بسیاری از پزشکان از رویه های کاهشی استفاده نمی کنند و سعی می کنند این عضو را برجسته تر نمایند. در مواردی که غضروف ضعیف باشد ، از گرافت بهره گرفته می شود تا هم غضروف تقویت گردد و هم برجستگی بیشتری داشته باشد.

مراحل جراحی بینی گوشتی در تهران

باید این نکته را در نظر داشت که دقت به تناسب بینی با سایر اجزا صورت مخصوصا در دماغ گوشتی بسیار حائز اهمیت است. چرا که اگر بعد از رینوپلاستی بسیار کوچک شود یا قوس بینی زیاد باشد مشکلات تنفسی در فرد ایجاد خواهد کرد. پوست بینی این افراد ضخیم و دارای غدد چربی است همچنین این بینی ها غضروف های ضعیفی دارند که دلیل حساسیت عمل زیبایی بینی های گوشتی همین ساختار ضعیف بینی است.

بهترین روش جراحی بینی گوشتی

در جلسات مشاوره معمولا بیمار درباره بهترین روش عمل بینی گوشتی از جراح سوالاتی می پرسد، که جا دارد در این بخش از مقاله به آن بپردازیم. این عمل معمولا با پیوند غضروف یا گرافت گذاری همراه است به همین علت اکثر جراحان بینی برای بینی گوشتی روش باز را انتخاب می کنند. اما تصمیم قطعی پس از معاینه بینی ، آزمایشات و عکسبرداری ها مشخص می شود.

جراحی بینی گوشتی جراحی بینی گوشتی

جمع كردن پره های بینی با عمل جراحی

عمل کوچک کردن پره های بینی برای کسانی که از بینی های بزرگ با پره های پهن و بزرگ برخوردار هستند بسیار مهم و پرطرفدار بوده است. در فاکتور های زیبایی چهره ، پهنای بینی از سمت رو به رو باید مساوی با فاصله میان دو چشم از یک دیگر باشد که این موضوع گاها می تواند به زیبایی چهره فرد بیافزاید.

از همین رو افرادی که از بینی های گوشتی و پهن برخوردار هستند به دنبال راهی برای جمع کردن پره های بینی خود می باشند. چنانچه پهنا و بزرگی دماغ بیشتر از فاصله میان چشم ها باشد ، پزشک با استفاده از تکنیک های مناسب اقدام به انجام عمل کوچک کردن پره های بینی می کند. این جراحی به منظور کوچک کردن پهنای بینی با ایجاد چند برش در پره های بینی انجام می پذیرد.

روش کوچک کردن پره های بینی در عمل جراحی

عمل کوچک کردن پره های بینی در هر دو تکنیک باز و بسته قابل انجام بوده و می تواند نتایج زیبا و جذابی را به دنبال داشته باشد. از همین رو حتی اگر در روش جراحی نیاز باشد تا پره های بینی کمی جمع شود ، پزشک برشی را در کناره سوراخ های بینی در محلی که برش ها تا حدی غیر قابل مشاهده باشند ، ایجاد می کند.

معمولا محلی که برش به منظور کوچک کردن پره های بینی ایجاد می شود در کناره های بینی و یک میلی متر بالا تر از چین های اطراف بینی می باشد. این برش به خاطر اینکه ممکن است در اطراف بینی جوش های چرکی ایجاد گردد و در نهایت خارج کردن آن ها برای بیمار مشکل ساز شود ، بر روی چین های موجود در کناره های بینی ایجاد نمی شود.

آیا بینی گوشتی دچار افتادگی می شود؟

بسیاری بر این باورند که بینی گوشتی مدتی بعد از عمل جراحی بینی گوشتی ، دچار افتادگی می شود. این تصور تنها در صورتی صحت پیدا می کند که عمل بینی گوشتی به دست یک پزشک بی تجربه سپرده شود که ملاحظات لازم در خصوص تقویت چارچوب بینی در حین عمل را رعایت نکرده و در نتیجه بعد از عمل ، بینی از استحکام و قدرت لازم برای حفظ چارچوب جدید را نداشته است. نقطه مقابل این اتفاق ، دستیابی به بینی است که با سپرده شدن به دست یک جراح خوب ، دارای چنان چارچوب قدرتمندی می باشد که با گذر زمان دستخوش هیچ تغییری نشده و شکل جدید خود را به خوبی حفظ می نماید. بنابراین ، برای کسب یک نتیجه رضایت بخش ، در انتخاب بهترین جراح بینی گوشتی در تهران ، دقت عمل لازم را به کار ببندید.

بهترین سن برای جراحی بینی گوشتی

لازمه ورود به پروسه ، گذر از مرز محدوده سنی است که در آن ، رشد بینی به تکامل رسیده است. بینی تا حدوداً 18 سالگی ، به رشد خود ادامه می دهد. بعد از این سن ، رشد بینی متوقف می شود. گاهی این رشد تا 20 سالگی نیز ادامه می یابد. پزشک با معاینات لازم ، تشخیص می دهد که رشد بینی به درجه تکامل رسیده است یا خیر. بعد از رشد کامل بینی ، بیمار می تواند به انجام جراحی بینی گوشتی ، اقدام کند. قرار گرفتن تحت عمل بینی گوشتی ، قبل از تکمیل رشد این اندام ، ثمره ای جز از بین رفتن نتیجه رینوپلاستی  ، به دلیل ادامه رشد بینی ، به همراه نخواهد داشت.

علل ورم بینی گوشتی پس از جراحی و راه های کاهش ورم بینی

بلافاصله پس از اتمام جراحی، ورم آن آغاز می گردد و دلیل اصلی آن آسیب وارده به بافت های بینی و اجتماع مایع درون بینی می باشد. ورم بینی گوشتی با گذشت زمان از بین می رود ، اما در روزهای اول پس از عمل میزانش به بیشترین حد ممکن می رسد. به دفعات گفته شده است که در قیاس با عمل بینی استخوانی ، بینی های گوشتی بعد از عمل متحمل ورم بیشتری می شوند. اما علت این مسئله چیست؟ یکی از علت های اساسی بروز ورم بعد از جراحی بینی گوشتی ، ضخیم بودن پوست است. پوست های ضخیم مستعد ورم بسیار هستند. یکی دیگر از علت ها ، ضعیف بودن بافت های تشکیل دهنده و میزان تغییراتی است که روی آن ها اعمال می شود. با توجه به این که رفع ایرادات دماغ گوشتی ممکن است با تغییرات زیاد و حتی اضافه کردن بافت پیوندی به ساختار صورت بگیرد ، پس از رینوپلاستی ، در دوره ریکاوری شاهد ورم شدیدتری خواهیم بود.  علت دیگر که باعث ایجاد تفاوت در میزان شدت ورم بعد از عمل بینی گوشتی در بین افراد می شود ، نوع واکنش بدن هر بیمار به تغییرات انجام شده است. برخی از افراد حتی با یک دستکاری جزئی روی بافت ، شاهد ورم قابل ملاحظه ای خواهند بود.

فیلم قبل و بعد از جراحی بینی گوشتی و قوزدار با دکتر بشارتی زاده

با انجام برخی اقدامات می توانید به روند بهبودی این ورم کمک کنید:

  • کمپرس سرد ، مهم ترین و ساده ترین روش برای کاهش ورم بینی گوشتی عمل شده و کاهش درد پس از رینوپلاستی می باشد.
  • عدم استحمام با آب داغ : برخی بیماران تصور می کنند، در صورتی که با آب داغ استحمام نمایند، زخم هایشان زودتر خوب می شود، در حالی که این کار منجر به تشدید ورم خواهد شد.
  • مصرف نمک را کاهش دهید و به حداقل برسانید ، زیرا سدیم موجود در نمک التهاب را افزایش می دهد.
  • به توصیه دکتر بشارتی زاده بهترین دکتر جراحی بینی گوشتی در تهران بهتر است برای مدتی فعالیت هایتان را محدود نمایید و از انجام فعالیت های سنگین و ورزش های تهاجمی اجتناب نمایید.
  • بالا نگه داشتن سر ، منجر به سرعت بخشیدن به روند بهبود گردش خون در صورت می شود و با این کار می توانید به کاسته شدن ورم کنار بینی و چشم بعد از عمل بینی گوشتی کمک کنید.

فیلم عمل جراحی بینی گوشتی

دوره ریکاوری جراحی بینی گوشتی

دوره ریکاوری بعد از عمل بینی گوشتی ، یک دوره حداقل یک هفته ای است. در طول این دوره ، سطح تورم در بینی عمل شده شما به میزان قابل ملاحظه ای کاهش یافته و گچ بینی عموماً بعد از سپری شدن این دوره ، برداشته می شود. بنابراین ، می توانید در محافل اجتماعی حاضر شوید.

بعد از سپری شدن این دوره یک هفته ای به آرامی و با ملایمت می توانید فعالیت های نرمال خود را از سر بگیرید. بینی شما برای مدتی چسب زده می شود. بعد از سپری شدن این دوره یک هفته ای ، همچنان باید مراقب بینی گوشتی تازه جراحی شده تان باشید. بینی شما هنوز حساس است و کوچک ترین ضربه ای می تواند آسیب جدی به آن وارد کند.

مراقبت های بعد از جراحی بینی گوشتی

  • بعد از عمل بینی گوشتی در صورت مشاهده علائمی همچون موارد ذیل هر چه سریعتر با مطب جراح یا منشی تماس حاصل فرمایید.
  • چنانچه خونریزی بینی در هفته اول به صورت خون آبه و به مقدار کم باشد طبیعی است اما چنانچه خونریزی غیر خونابه ای و رنگ روشن باشد باید حتما به دکتر بینی خود مراجعه کنید
  • چنانچه دمای بدن شما تا 38 درجه باشد طبیعی است اما اگر متوجه تب شدید و دمای بالاتری داشتید حتما به منشی اطلاع رسانی کنید.
  • اگر بعد از عمل بینی گوشتی حالت تهوع ، استفراغ و اسهال مکرر داشتید حتما به پزشک مراجعه کنید.
  • اگر متوجه ضربان بالای قلب خود شدید یا تنفس سریع و غیر طبیعی داشتید با پزشک ارتباط برقرار کنید و به او اطلاع دهید.
  • با استفاده از دو بالشت در کناره های سر میتوانید سر خود را به صورت مستقیم و رو به بالا نگه دارید تا هنگام خواب با چرخیدن سر ضربه ای به بینی شما وارد نشود.
  • تا 3 الی 4 روز به توصیه بهترین جراح و دکتر جراحی بینی گوشتی تهران از کمپرس یخ بر روی چشمان خود استفاده کنید به نحوی که آسیب و فشاری به بینی وارد نشود تا کبودی و تورم ناشی از رینوپلاستی  گوشتی اطراف چشم ها برطرف گردد.
  • یکی از مراقبت های بعد از عمل بینی گوشتی در هنگام استحمام می باشد. بهترین جراح بینی گوشتی تهران توصیه می کنند قبل از انجام عمل استحمام کنید تا حداقل به مدت دو روز نیاز به حمام کردن نداشته باشید. چرا که بعد از عمل گچ بر روی بینی شما قرار میگیرد و تا زمانی که جراح زیبایی بینی به برداشت گچ اقدام نکند ، گچ بینی نباید خیس شود معمولا مدت 3 الی 7 روز بعد از رینوپلاستی زمان برداشتن گچ بینی میباشد که به صلاحدید دکتر زیبایی بینی متغیر است.
  • جهت برداشتن گچ بینی ، دکتر بشارتی زاده به شما توصیه خواهند کرد که قبل از مراجعه به مطب حمام کرده تا گچ بینی خیس شود و راحت تر از بینی جدا گردد.به علاوه این عمل موجب خارش و حساسیت نیز در فرد می شود . توصیه می شود گچ بینی در هفته اول خیس نشود و برای شستن و پاک کردن صورت از پنبه یا دستمال استفاده شود.

مصرف قرص آناهیل برای ورم بینی گوشتی بعد از عمل

بروملین ماده موثر در کپسول آناهیل می باشد که برای اولین بار در سال 1957 برای اهداف پزشکی از آن استفاده شد. این دارو از هسته و ساقه آناناس استخراج شده است و می توان آن را دارویی موثر در کاهش تورم و التهابات بعد از جراحی بینی گوشتی دانست. این دارو با نام قرص آناناس نیز شناخته می شود. تحقیقات نشان می دهد بروملین دارای خاصیت ضد ترومبوتیک و فیبرینولیتیک و همچنین ضد درد می باشد و می تواند از ایجاد تورم و لخته شدن خون جلوگیری کند. کمسیون E  که یک کمسیون متشکل از محققین ، پزشکان و داروسازان است ، این ماده را برای عمل های زیبایی صورت و بینی بسیار مفید می داند. به همین دلیل امروزه بسیاری از پزشکان مصرف این دارو را برای کاهش ورم و کبودی بعد از جراحی بینی گوشتی ، در مراقبت های بعد از عمل بینی گوشتی پیشنهاد می کنند.

مزایای مصرف قرص آناهیل :

  • کمک به کاهش التهاب بینی
  • برطرف کردن خون مردگی و کبودی ها
  • کمک به ترمیم جای زخم ها

نحوه مصرف : می توانید روزانه یک تا سه عدد قرص آناهیل را 1 الی 2 ساعت قبل از غذا مصرف نمایید. بهتر است 15 دقیقه قبل و بعد از مصرف این دارو از نوشیدن مایعات و مواد غذایی خودداری شود به این ترتیب اثرات و بازدهی دارو بیشتر خواهد شد.

آیا بعد از جراحی بینی گوشتی در تهران باید کورتون تزریق شود ؟

کورتون یک داروی کورتیکواستروئید است که در کاهش تورم بینی ، درمان بافت اسکار و همچنین جلوگیری از تشکیل اسکار کاربرد دارد. تزریق کورتون بیشتر در افرادی که بینی های گوشتی دارند ، مورد استفاده قرار می گیرد با این حال نیازی نیست تا تمامی بیمارانی که جراحی بینی گوشتی انجام داده اند ، به بینی خود کورتون تزریق نمایند. به صورت کلی در شرایطی که بینی تورم زیادی داشته باشد به نحوی که با گذشت زمان نیز همچنان ورم بینی زیاد باشد ، با مشورت پزشک و در صورت صلاحدید او می توان به بینی کورتون تزریق نمود. تزریق این دارو موجب می شود دوره نقاهت با سرعت بیشتری سپری شده و ورم بینی زودتر بهبود پیدا کند. میزان تزریق کورتون به بینی به تشخیص و نظر جراح بینی دارد. آمپول تریامسینولون با غلظت 40 و 10 سی سی در داروخانه ها موجود است. شما بعد از عمل بینی تا 4 بار مجاز به تزریق این دارو با غلظت 10 سی سی هستید. اولین تزریق معمولا بعد از گذشت 1 الی 2 ماه از عمل بینی گوشتی پیشنهاد می شود و در صورت لزوم می توان بعد از 6 هفته مجدد تزریق کورتون را تکرار نمود. توجه داشته باشید که نباید این دارو با غلظت بالایی تزریق شود ؛ چرا که در اینصورت ممکن است عوارضی مثل نازک شدن پوست بینی و یا تغییر رنگ در ناحیه بینی مشاهده شود که ترمیم و اصلاح این موارد بسیار دشوار و حتی در شرایطی غیر ممکن می باشد. به صورت کلی تزریق کورتون بعد از عمل بینی در موارد زیر پیشنهاد می شود :

  • افرادی که عمل ترمیمی بینی انجام داده اند.
  • افرادی که کاهش تورم بینی و روند بهبودی آن ها به کندی پیش می رود.
  • افرادی که بینی گوشتی با پوست ضخیم و غدد چربی زیادی دارند.

مدت زمان چسب بینی گوشتی

معمولا مدت زمان چسب زدن بینی گوشتی بعد از جراحی بینی گوشتی بیشتر از بینی استخوانی می باشد، چرا که با توجه به ویژگی هایی که این بینی دارد تورم در آن بیشتر می باشد، به همین علت جراح توصیه می کند مدت زمان بیشتری از چسب بینی استفاده شود. به مدت 4 الی 6 هفته مراجعه به مطب یک جراح خوب عمل بینی گوشتی در تهران و آموزش دیدن نحوه صحیح چسب زدن به بینی باعث شکل گیری بهتر و استحکام بینی پس از عمل می شود

نحوه شستشوی سر بعد از جراحی

شستشوی سر میتواند مشابه آنچه انجام شود كه در آرايشگاهها جهت شستشوی سر انجام می شود.

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی مردانه

تمایل به زیبایی هم در خانمها و هم در آقایان وجود دارد چه بسا که امروزه درصد تقاضای عمل بینی گوشتی مردانه نیز به نسبت عمل بینی گوشتی در زنان افزایش چشمگیری یافته است. ساختار بینی آقایان با بینی خانمها کاملا متفاوت است افراد تصوری که از بینی ایده ال یک آقا در جامعه ما دارند متفاوت با بینی ظریف یا عروسکی خانمهاست.

البته سلایق متفاوت است ولی تا حد امکان پیشنهاد یک جراح بینی خوب گوشتی در تهران جهت زیبا شدن چهره آقایان، بینی طبیعی و مردانه با رفع نواقص آن می باشد تا نسبت بینی با سایر اجزا چهره آقا هماهنگ و متناسب باشد و باعث جذابیت چهره فرد شود. از جمله مشخصه هایی که بر نتیجه رینوپلاستی آقایان تاثیر می گذارد پوست بینی و غضروف بینی میباشد. چرا که آقایان پوست بینی کلفت تری دارند و استخوان و غضروف های محکمتری دارند. در بینی آقایان معمولا انحراف و شکستگی بینی بر اثر ضربه و یا ورزش های سنگین بیشتر دیده می شود که همراه با جراحی بینی گوشتی میتوان این نواقص از جمله انحراف و کجی بینی را رفع نمود.

فیلم نمونه کار جراحی بینی گوشتی مردانه 

عوارض جراحی بینی گوشتی در تهران

یکی از متداول ترین سوالاتی که افراد دارای بینی گوشتی از دکتر بینی می پرسند عوارض عمل بینی گوشتی می باشد. باید بگوییم که اگر عمل زیبایی بینی گوشتی توسط یک جراح بینی گوشتی خوب و مجرب انجام شود و بیمار مراقبت های بعد از عمل را رعایت کند هیچ عارضه ای در پی نخواهد داشت.

دخالت لیزر در جراحی بینی گوشتی

نمی توان از کاربرد گسترده لیزر در حوزه پزشکی، چشم پوشی کرد. چرا که این فناوری توانسته با دقت و ایمنی بالای خود پروسه های مختلف را با موفقیت پشت سر بگذارد. در مورد عمل بینی گوشتی که خود یک پروسه چالش برانگیز به حساب می آید ، استفاده از لیزر می تواند خبر خوبی برای بیماران باشد تا از میزان تهاجمی بودن پروسه کم کند. اما زیبا جویان عزیز باید بدانند که تا به الان لیزر در پروسه های عمل زیبایی بینی دخالتی ندشته است ؛ هر چند پیشرفت های قابل توجهی در این زمینه بدست آمده ، اما در خصوص استفاده از آن در مراحل مختلف عمل کردن بینی های گوشتی ، فعلا موردی به اثبات نرسیده است. بنابراین اگر چنین عنوان هایی به گوش تان خورد ، بدانید که جنبه تبلیغاتی دارد.

جایگزین عمل جراحی برای بینی های گوشتی

در میان متقاضیانی که جویای زیبایی هستند آن هم با روش های کم تهاجم ، برای رفع ایرادات بینی هم به دنبال راهی به غیر از تیغ جراحی هستند. امروزه تزریق ژل و فیلرهای پوستی که برای جوانسازی بسیار باب شده اند ، در راستای پوشاندن عیوب بینی نیز مورد استفاده قرار می گیرند. اما آیا فکر می کنید واقعا می توانند جایگزین مناسبی برای عمل بینی گوشتی باشند؟

به یاد داشته باشید که ایرادات وارد بر ساختار غضروفی و استخوانی بینی ، به جهت درمان به پروسه های تهاجمی تری نیاز دارند ؛ به گونه ای که بهترین دکتر جراحی بینی گوشتی در تهران بتواند به بافت ها دسترسی پیدا کرده و با ابزار عمل به رفع آن ها بپردازد. از این بابت ژل و فیلرهای پوستی چنین قابلیتی را نداشته و قادر نخواهند بود که اشکالات را از ریشه درمان کنند ؛ تنها با پر کردن بعضی قسمت های بینی گوشتی ، ایرادات را موقتا از نظرها پنهان می سازند.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: