جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

جراحی بینی آقایان

جراحی بینی آقایان کاملا متفاوت با جراحی بینی در خانم هاست ، چرا که بینی به نسبت چهره آقایان باید مردانه و  طبیعی باشد. برخی خواسته های غیر معقولانه آقایان مخصوصا افرادی که سن پایین تری دارند از جمله عروسکی شدن یا سر بالا شدن بینی ، نه تنها به زیبایی چهره آن ها کمکی نخواهد کرد ؛ بلکه در دراز مدت با افزایش سن ، چهره حالت طبیعی خود را از دست خواهد داد.

جراحی بینی آقایان

در نتیجه یک جراح بینی متبحر نباید نسخه واحدی از جراحی بینی در میان خانم ها و آقایان داشته باشد ؛ چرا که به طور کلی تفاوت های بسیاری بین بینی خانم ها و اسکلت بینی آقایان وجود دارد. از این رو باید زاویه ها و مشخصه های بینی در آقایان به نسبت سایر اجزای صورت به خوبی حفظ گردد.

از جمله این موارد و مشخصه ها میزان ارتفاع بینی ، زاویه بینی و لب فوقانی ، پهنای بینی به نسبت صورت و غیره می باشد. به علاوه آقایان به طور کلی پوست بینی ضخیم تر ، استخوان و غضروف های محکم تری دارند و یک بینی مردانه و طبیعی می تواند به چهره یک آقا در عین تناسب ، زیبایی و جذابیت مردانه ببخشد.

شکستگی و انحراف بینی در آقایان

انحراف بینی و شکستگی بینی در آقایان بیشتر دیده می شود ؛ این نواقص بینی می تواند بر اثر برخورد ضربه یا به شکل مادرزادی وجود داشته باشد و منجر به انحراف تیغه بینی گردد که می توانند با عمل جراحی بینی به طور همزمان این موارد را رفع نمایند.

اصلاح این گونه بینی ها و رفع نواقص به نسبت سخت تر از بینی های نرمال است که صرفا تقاضای کوچک تر شدن و تغییر ظاهری دارند و نیازمند علم و تکنیک متناسب و جابه جایی غضروف ها و گرافت هاست ؛ چرا که بینی نباید با گذشت زمان دچار افتادگی ، مشکلات تنفسی و برگشت پذیری شود و می بایست زیبایی آن حفظ شود.

جراحی بینی آقایان شبیه به یک عکس

گاهی برخی از آقایان با ارسال تصاویری از جراحی بینی تقاضای شبیه بودن به یک عکس را دارند. این نکته را قبلا نیز توضیح داده ایم که عکس بینی ارسالی می تواند نمونه یک بینی زیبا و ایده آل باشد ولی باید توجه داشت که به منظور دستیابی به آن ، باید سایر عوامل تاثیر گذار بر جراحی بینی فرد متقاضی نیز همسطح و مشابه فرد در تصویر الگو باشد.

مخصوصا در آقایان که پوست بینی کلفت تر و غضروف های محکم تری دارند. میزان شبیه بودن یک عکس به بینی بعد از جراحی را ، دکتر بشارتی زاده جراح بینی ، در جلسه مشاوره به طور کامل توضیح خواهند داد. همچنین ایشان در جلسه مشاوره تعیین خواهند نمود که بینی فرد از چه نوعی است و نیاز به جراحی بینی گوشتی دارد یا جراحی بینی استخوانی و غیره.

چگونه جراحی بینی آقایان می تواند شکل ظاهری مردانه به بینی بدهد؟

در جراحی بینی آقایان، مشخصه های ویژه یک صورت مردانه، مد نظر قرار داده می شود. این مهارت جراح بینی است که می تواند در عین خلق زیبایی در بینی، مردانه بودن شکل ظاهری آن را حفظ نموده و آن را متناسب با سایر ویژگی های صورت، بهبود بخشد.

ویژگی های بینی مردانه اغلب شامل برجسته بودن، داشتن پل صاف و پروجکشن تحت زاویه 90 درجه بین بینی و لب بالا می باشد.

همچنین، در بسیاری موارد، بینی مردان در مقایسه با بینی زنان، دارای پل بلندتری بوده و پهن تر است.

تفاوت جراحی بینی آقایان با جراحی بینی زنان در چیست؟

علیرغم مشابه بودن فرمت روندهای جراحی بینی مردان و زنان، اهداف زیبایی در هر یک از این دو جراحی، متفاوت می باشد. مردان اغلب برای صاف کردن پل بینی، و افزایش پهنای بخش میانی بینی، تحت جراحی قرار می گیرند. در مقابل، زنان به دنبال داشتن بینی هستند که ظریف، نازک و کوچک بوده و نوک آویزانی نداشته باشد.

مزایای جراحی بینی آقایان

  • بهبود تقارن بینی: بیمار بعد از قرار گرفتن تحت جراحی بینی در آقایان ، صاحب بینی خواهد بود که تقارن آن با سایر بخش های صورت به خوبی حفظ شده است.
  • ترمیم بخش های آسیب دیده در بینی: بعد از جراحی بینی مردانه، مشکلات ساختاری بینی بیمار، رفع می شود.
  • بالا رفتن اعتماد به نفس: در بسیاری موارد، عمل بینی مردانه، ویژگی های ظاهری چهره را بهبود بخشیده و در نتیجه، اعتماد به نفس را بالا می برد.

چه افرادی داوطلب ایده آل جراحی بینی آقایان هستند؟

مردان به این منظور جراحی بینی را انتخاب می کنند، چون می خواهند اصلاحاتی در شکل و عملکرد بینی آنها ایجاد شود. برخی از آنها به طور مادرزادی با مشکلاتی در بینی شان متولد شده اند و برخی در اثر تصادف یا وارد آمدن ضربه، دچار ناهنجاری های در بینی خود هستند. صرفنظر از هدف انتخاب جراحی بینی، اگر به دنبال داشتن بینی با شکل ظاهری کلی بهتر و بهره مندی از تنفس راحت تر از راه بینی هستید، داوطلب خوبی برای جراحی بینی مردانه محسوب می شوید.

هزینه جراحی بینی آقایان

بینی هر بیمار از نظر جنبه های زیبایی و آناتومیکی دارای پیکربندی منحصر بفرد خود می باشد. همین امر دامنه اصلاحات و کار مورد نیاز برای انجام شدن بر روی بینی را تحت تاثیر قرار می دهد. به این ترتیب، اعلام یک هزینه ثابت که بتواند جراحی تمام انواع بینی ها با انواع مشکلات را پوشش دهد، امری ناممکن محسوب می شود. بهترین راه برای آگاهی از هزینه درمان، شرکت در جلسه مشاوره می باشد. پزشک پس از ارزیابی بینی می تواند شما را از هزینه این درمان ویژه بینی تان، مطلع سازد.

ریکاوری بعد از جراحی بینی آقایان

شما باید برای مرخصی گرفتن برای یک دوره دو هفته ای از محل کار، برنامه ریزی کنید. البته، بیشتر مردان، بعد از یک هفته، احساس می کنند به اندازه ای حالشان خوب است که بتوانند در محل کار خود حاضر شوند. اگر شغل شما از نظر فعالیت فیزیکی، در سطح بالایی قرار دارد، دوره ریکاوری تان طولانی تر خواهد بود، چون بینی باید تا زمانی که اصطلاحاً جا بیافتد، در برابر هرگونه آسیب و فشاری، تحت مراقبت واقع شود.

بهتر است در زمان خواب، با استفاده از چند بالش، سرتان را بالاتر بیاورید و از خم شدن بپرهیزید. شما می تواند بعد از یک الی دو هفته فعالیت های نرمال را از سر بگیرید، ولی همچنان باید از بینی تازه شکل داده شده تان، مراقبت کنید. تورم و کبودی، ظرف چند هفته فروکش می کند. در روزهای اول بعد از جراحی، احساس گرفتگی بینی خواهید داشت که با برداشته شدن گچ یا اسپلینت بینی، این حالت رفع خواهد شد.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: