درمان پولیپ بینی

درمان پولیپ بینی و اینکه آیا درمان قطعی پولیپ بینی وجود دارد یا خیر؟ سوالاتی است که در ذهن افراد مبتلا به پولیپ بینی ایجاد می شود.

پولیپ بینی ، مخاط بینی متورم شده است که در اثر حساسیت به وجود می آید.

منشاء آن  در داخل بینی و سینوس ها است . به تدریج بر میزان حجم پولیپ اضافه می شود. پولیپ بینی را بدون ایجاد حس درد می  توان لمس و جابه جا کرد.

گاهی اوقات ، زمانیکه دهان بیمار باز می شود این توده از داخل حلق نمایان می شود.

پولیپ فاتی است که شبیه به خوشه های انگور می باشد، بی رنگ و متورم است.

پولیپ بینی درون حفره های بینی دیذه می شود.

از کجا بدانیم پولیپ بینی داریم ؟

بینی به عنوان عضو حساس در صورت ،  وظیفه تشخیص بو، رد و بدل هوا به ریه و هم چنین تهویه هوا از آن را به عهده دارد. بنابراین ایجاد هر گونه مشکل برای بینی در عملکرد آن اختلال ایجاد می کند.پو لیپ بینی یکی از عوامل مشکل ساز بینی است .

پولیپ بینی قبل از بزرگ شدن هیچ گونه نشانه ای ندارد. از بارزترین علائم پولیپ بینی انسداد تنفسی بینی است که باعث خشک شدن گلو هنگام خواب می گردد. این روند درصورت ادامه دار بودن باعث تحریک مزمن گلو خواهد شد و این حس بسیار ناخوشایند است. برای درمان آن باید خود را برای  جراحی آماده کنید.

درمان-پولیپ-بینی

علل ایجاد پولیپ بینی چیست ؟

برای این مشکل دنبال علت مشخصی نمی توان گشت. ممکن است عفونت و التهاب های مزمن در درون بینی باعث ایجاد پولیپ بینی شود.

آلرژی بینی می تواند باعث بوجود آمدن پولیپ بینی شود. این گونه آلرژی ها با حساسیت پوستی و آسم نیزخود را نشان می دهند.

حساسیت مزمن بینی نقش بسیار پررنگی در پیدایش پولیپ بینی دارد. برای پیشگیری از پولیپ بینی بهتراست آلرژی خورد را در اسرع وقت درمان کنید. با این عمل سرعت رشد پولیپ خود را کاهش می دهید.

درمان پولیپ بینی چگونه است ؟

جراح بینی  درجراحی پولیپ بینی ، علاوه بر اینکه پولیپ بایست خارج شود ، با آندوسکوپ داخل سینوس ها را نیز تخلیه می کنند. زیرا در غیر اینصورت ممکن است  پولیپ بینی شما عود کند. جراحی پولیپ بینی به دو صورت بیهوشی ، نیمه بیهوشی انجام می گیرد.

این جراحی به مدت 20 دقیقه  تا 1 ساعت زمان نیاز دارد. مدت زمان مورد نیاز بستگی به میزان سینوس های درگیر شده  ( تعداد سینوس هایی که در ایجاد این پولیپ دخالت دارند )  دارد.

بیمارهمان روز بعد از عمل مرخص خواهد شد.  مصرف داروهای ضد آلرژی و آنتی بیوتیک تا  10 روز بعد از جراحی احتمال عود پولیپ را کاهش می دهد.

عوارض پولیپ بینی

• آپنه در خواب
  • اختلالات تنفسی

درمان دارویی پولیپ بینی

درمان دارویی قطعی برای پولیپ بینی وجود ندارد و تنها دارو می تواند موقتاً تسکین بخش وضعیت فعلی شما باشد.

هزینه جراحی پولیپ بینی

با توجه به این که جراحی پولیپ بینی یک عمل درمانی محسوب می شود، می توانید این عمل را تحت پوشش بیمه های درمانی انجام دهید.