جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

جراحی زیبایی گوش

اتوپلاستی در واقع همان جراحی زیبایی گوش است که بر روی گوش بیرونی ( لاله گوش ) انجام می شود. لاله گوش ، از چین های غضروف تشکیل می شود که با پوست پوشیده شده اند، در این مقاله دکتر بشارتی زاده می خواهند به موضوع جراحی زیبایی گوش بپردازند پس با ما همراه باشید.

شکل گیری گوش بیرونی ، در دوران جنینی آغاز می شود و تا سال های بعد از تولد ادامه می یابد. اگر لاله گوش به طور مناسبی رشد نکند ، می توانید با انجام اتوپلاستی ؛ اندازه ، قرارگیری و شکل گوش را اصلاح کنید.

عمل زیبایی گوش ، می تواند در زندگی کودک یا بزرگسالی که مورد تمسخر دیگران واقع می شود ؛ دنیای متفاوتی ایجاد کند. بعضی افراد ، جراحی گوش انجام می دهند ؛ زیرا می خواهند ناهنجاری ساختاری گوش را اصلاح کنند.

بعضی دیگر ، عمل گوش را انتخاب می کنند چون گوش آن ها با سرشان فاصله زیادی دارد و برجسته تر از حد طبیعی و نرمال است. گاهی نیز گوش ها ، نسبت به  سر بزرگ تر از حد معمول است و این مسئله ؛ فرد را مترصد انجام جراحی زیبایی گوش می نماید.

در حین جراحی زیبایی گوش چه اتفاقی می افتد ؟

تکنیک های جراحی گوش ، طبق نوع ترمیم متفاوت است. به طور کلی ، تکنیک خاصی که جراح انتخاب می کند ؛ به محل برش و اثر زخم آن بستگی دارد.

لازم به ذکر است که برش ، می تواند در پشت گوش و در قسمت چین های داخلی آن زده شود. ( برش جراحی ، غضروف را در معرض دید قرار می دهد. )

جراح گوش ؛ غضروف و پوست اضافی را بر می دارد و سپس گوش را در جای مناسب قرار می دهد و با استفاده از بخیه های جذبی محل برش را می بندد.

باید اشاره داشت که جراحی زیبایی گوش ، معمولا حدود دو ساعت طول می کشد.

جراحی زیبایی گوش

آیا جراحی گوش دردناک است ؟

عمل جراحی گوش ( اتوپلاستی ) ؛ با بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی و در بیمارستان یا مرکز جراحی و به صورت سرپایی انجام می شود.

 از این رو باعث ناراحتی بیمار نشده و  بیمار در حین جراحی زیبایی گوش ، دردی احساس نخواهد کرد.

انتخاب نوع بیهوشی ، می تواند منوط به سابقه پزشکی و اضطراب بیمار برای انجام عمل باشد.

در عمده موارد ، بیهوشی عمومی استفاده می شود.

انواع جراحی گوش

  • برجسته سازی گوش : بعضی افراد ممکن است گوش کوچکی داشته باشند که کاملا رشد نکرده است.در این موارد ، جراحی زیبایی گوش را به منظور افزایش اندازه گوش خارجی خود انجام می دهند.
  • سنجاق کردن گوش : این تکنیک در حقیقت ، نزدیک كردن گوش به سر است و در افرادی انجام می شود که گوش های آن ها از دو طرف سر برجسته است.
  • کاهش اندازه گوش : اختلال ماکروتیا زمانی است که گوش های شما بزرگتر از حد طبیعی باشد.افرادی که مبتلا به ماکروتیا هستند ، عمل گوش را با هدف کاهش اندازه گوش انتخاب می کنند.

چه کسانی کاندید جراحی زیبایی گوش هستند ؟

افرادی که تحت عمل گوش قرار می گیرند ؛ باید از سلامت جسمانی برخور دار بوده و به بیماری تهدید کننده زندگی یا عفونت های مزمن درمان نشده گوش مبتلا نباشند.

این افراد باید حداقل 5 سال سن داشته و زمانی که رشد غضروف گوش به پایان رسیده و بدفرمی آن تثبیت شده است ، اقدام به انجام این عمل جراحی نمایند.

کاندیدای مناسب عمل زیبایی گوش ، باید دستورالعمل های قبل و بعد از عمل را به خوبی انجام داده و همکاری لازم جهت انجام این جراحی را داشته باشند.

نوجوانان و بزرگسالانی که کاندید جراحی گوش هستند ، باید چشم انداز مثبت و اهداف واقع گرایانه از جراحی گوش در ذهن داشته باشند.

بهترین سن برای جراحی زیبایی گوش چه زمانی است ؟

عمل اتوپلاستی ، هیچ محدودیت سنی ندارد.

اما در حالت کلی ، جراحی زمانی انجام می شود که گوش به اندازه کامل خود رسیده  باشد.

اگر جراحی ، پیش از رشد کامل گوش انجام شود ؛ تغییرات اعمال شده در حین جراحی می تواند به مرور و با ادامه روند رشد گوش ها مختل شده و دستخوش تغییرات منفی شود.

جراحی زیبایی گوش

اقدامات قبل از جراحی زیبایی گوش

  1. جراح گوش ، در ابتدا مشخص خواهد کرد که آیا شما کاندید مناسبی برای جراحی گوش هستید یا خیر؟
  2. سپس اندازه ، شکل ، استقرار و تقارن گوش های شما را بررسی می کند.
  3. در مورد سابقه پزشکی ، جراحی های قبلی و نتایج دلخواه از شما سوالاتی می پرسد.
  4. عکس هایی از گوش و صورت شما ، برای تعیین نوع تکنیک جراحی گرفته می شود.
  5. جراح ، در مورد تغییرات احتمالی گوش و جزئیات جراحی ؛ مانند بهبود و مراقبت های مورد نیاز پس از جراحی صحبت خواهد کرد.
  6. از چند هفته قبل از اتوپلاستی ؛ مصرف آسپیرین ، داروهای ضد التهاب و مکمل های گیاهی باید متوقف گردد ؛ زیرا این موارد ، احتمال خونریزی در حین عمل را افزایش می دهند.
  7. سیگار ، جریان خون در پوست را کاهش می دهد و بهبودی روند آهسته ای خواهد داشت ؛ از این رو باید سیگار و محصولات حاوی تنباکو و نیکوتین را قبل و بعد از جراحی متوقف کنید.

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی گوش

  1. گوش ها در پایان عمل ، پانسمان می شوند.
  2. در طول دوره نقاهت ، خارش و ناراحتی مختصری را تجربه می کنید.
  3. برای کنترل و تسکین درد احتمالی ، داروی مسکن برای تان تجویز می شود.
  4. در طول روند بهبودی ، به هیچ وجه نباید به گوش های خود فشار وارد کنید ؛ بنابراین به پهلو نخوابید و صرفا به حالت طاقباز استراحت کرده و بخوابید.
  5. طی پروسه بهبودی از دستکاری ، فشار وارد آوردن و کشیدن بخیه گوش ها خودداری کنید ؛ لذا توصیه می شود که لباس های گشاد و جلوباز بپوشید تا زمان تعویض لباس به گوش های تان فشاری وارد نشود.
  6. پانسمان قرار داده شده بر روی گوش ها باید چند روز بعد از جراحی و توسط پزشک معالج تان برداشته شوند.
  7. پس از برداشتن پانسمان ، جراح برای شما هدبند مخصوصی تجویز می نماید که باید در طول شبانه روز و حدودا به مدت دو تا شش هفته و به طور مرتب ( به جز مواقع استحمام ) آن را بر سر داشته باشید به طوری که گوش های تان را بپوشاند.
  8. تا زمانی که پزشک تعیین نموده باید از انجام هر گونه فعالیت سخت ؛ مانند ورزش های شدید ، برای جلوگیری از آسیب دیدگی گوش پرهیز شود.
  9. گوش ها ، نباید تحت هیچ شرایطی دچار عفونت شوند ؛ چرا که عفونت می تواند نتیجه جراحی زیبایی گوش را مختل کند.
  10. لذا با استفاده از محلول ضد عفونی کننده ، باید گوش ها را تمیز و ضد عفونی کنید.
  11. بعضی بیماران ؛ بر اثر داروی بیهوشی دچار سرگیجه ، تهوع و استفراغ می شوند ؛ در این موارد ، یک رژیم غذایی سبک باید به بیماران داده می شود.
  12. تا مدتی بعد از عمل زیبایی گوش ، ممکن است بازکردن دهان به طور کامل برای تان دشوار باشد ؛ این اتفاق امری بدیهی بوده و نگران کننده نیست.

آیا اثر بخیه جراحی گوش دیده می شود ؟

جراح ، پشت گوشت یا خیلی نزدیک به چین های گوش را برش می زند و بعد از اصلاح گوش ، برش را بخیه می کند ؛ بنابراین اثر برش در چین یا پشت گوش پنهان است.

آیا جراحی زیبایی گوش شنوایی را مختل می کند ؟

عمل گوش ، در ناحیه بیرونی گوش انجام می شود ؛ در نتیجه نمی تواند تاثیری بر شنوایی داشته باشد.

آیا نتیجه جراحی زیبایی گوش دائمی است ؟

بله ، نتایج عمل زیبایی گوش دائمی است و هیچ دلیلی وجود ندارد که گوش به حالت اولیه خود برگردد.

مشاهده نتایج این جراحی ، بلافاصله پس از عمل ممکن است و بعد از  اتمام جراحی ، می توان نتایج را به وضوح دید.

ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: