جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

جراحی بینی ترمیمی

جراحی بینی ترمیمی با هدف بر طرف نمودن اشکالات و ایراداتی است که در جراحی اولیه بینی به طور کامل رفع نشده و حتی در برخی موارد منجر به بروز اشکال در بینی شده است انجام می گیرد. در صورتی که ایرادات حاصل از جراحی بینی اولیه خفیف باشند ، اصلاح اشکالات به کمک بی حسی موضعی و در مطب انجام می گیرد. مثلا سوهان کشیدن بینی جهت رفع قوز بینی که در جراحی اولیه به طور کامل رفع نشده است. برای آشنایی بیشتر با این تکنیک و آشنایی با روش های انجام آن توصیه می کنیم این مقاله از سایت دکتر بشارتی زاده بهترین جراح بینی ترمیمی تهران را مطالعه کنید.

 

جراحی بینی ترمیمی - دکتر بشارتی زاده

 

بهترین جراح بینی ترمیمی تهران

به دلیل پیچیده بودن جراحی ترمیمی ، انتخاب بهترین جراح ترمیم بینی که تجربه عمل های پیچیده را داراست از اساسی ترین اقدامات قبل از انجام جراحی ترمیم بينی می باشد.

جراحی ترمیمی بینی با پروجکشن زیاد و‌ پوست ضخیم توسط دکتر بشارتی زاده

 

نکات ضروری قبل از جراحی بینی ترمیمی

چنانچه قصد انجام جراحی ترمیمی بينی دارید و به عبارتی عمل بينی ثانویه برای شما ضرورت یافته است ، حتما نکات ذیل را مدّ نظر داشته باشید :

  • سعی کنید از انجام جراحی ثانویه بينی ، توقعاتی واقع بینانه داشته باشید.
  • از آن جا که عمل ترمیمی بينی ، خود به طور کلی از پیچیدگی زیادی برخوردار است ؛ قاعدتا با هر بار جراحی مجدد ، این پیچیدگی بیشتر خواهد شد.
  • احتمال دارد ، ساختار بينی شما در جراحی قبلی آسیب شدیدی دیده باشد و در نتیجه قادر به تحمل یک جراحی دیگر نباشد ، لذا در این صورت باید حداقل یکسال صبر کنید و پس از آن اقدام به انجام جراحی بینی ترمیمی کنید و حتی در برخی موارد از انجام جراحی مجدد بينی ، صرف نظر نمایید.
  • جهت انجام جراحی ترمیمی بينی ، نباید هیچ گونه زخمی در داخل بينی شما وجود داشته باشد و به عبارتی نباید فرآیند ترمیم زخم فعال باشد ، چرا که در این صورت امکان انجام جراحی ترمیمی وجود نخواهد داشت و در صورت انجام جراحی بینی ترمیمی ، عوارض خطرناکی متوجه بينی شما خواهد شد.
  • حتما توجه داشته باشید که چنانچه به هر دلیلی از نتیجه عمل بينی قبلی خود ناراضی هستید و درصدد انجام جراحی ترمیمی بينی هستید ، می بایست لااقل یکسال از جراحی اولیه بينی شما گذشته باشد ، از این رو هرگز پیش از یکسال از جراح معالج خود درخواست انجام مجدد جراحی بينی نداشته باشید.

 

جراحی بینی ترمیمی

 

مزایای انجام جراحی بینی ترمیمی

موارد شدیدتر که نیاز به ایجاد تغییرات بیشتری می باشد ، تحت بیهوشی عمومی انجام می گیرند. نظیر متقارن سازی سوراخ های بینی ، ترمیم نوک بینی در صورتی که دچار افتادگی شده باشد ، رفع انحراف تیغه بينی که در عمل بینی اولیه نادیده گرفته شده است ، رفع اختلالات تنفسی که بعد از جراحی اولیه ایجاد شده است ، بر طرف ساختن فرو رفتگی های بینی که در جراحی اولیه بر اثر برداشتن بیش از اندازه بافت پشت بينی ایجاد شده است.

  • با انجام جراحی بینی ترمیمی می توان آن دسته از ایرادات ظاهری بينی که طی جراحی یا جراحی های قبلی ، به خوبی مرتفع نشده را برطرف و اصلاح کرد.
  • جراحي بيني ترميمي ، امکان رفع مشکلات عملکردی و ظاهری بينی که در اثر جراحی قبلی ایجاد شده را محقق می کند.

ایراداتی که با انجام جراحي بيني ترميمي ، قابل اصلاح هستند عبارتند از :

  • قوز موجود بر روی پل بينی که در جراحی پیشین به طور کامل از بین نرفته است.
  • افتادگی نوک بينی که به دلیل بکارگیری تکنیک های نادرست ، پدیدار شده است.
  • برجستگی بیش از اندازه ( پروجکشن نامناسب ) که در جراحی قبلی بر روی نوک بينی به وجود آمده است.
  • سربالا شدن بیش از حد نوک بينی که طی جراحی قبلی ایجاد شده است.
  • کوتاه شدن بیش از اندازه نوک بينی که در جراحی قبلی ، متوجه بینی شده است.

 

جراحی بینی ترمیمی

 

چرا جراحان بینی ، توصیه می کنند برای انجام جراحی بینی ترمیمی ، باید یکسال صبر کرد ؟

به طور کلی ، جراحی بينی بر روی ساختار استخوانی و غضروفی بينی انجام می گیرد و تمامی اصلاحات بر روی این بخش ها انجام می شوند. بهترین جراح بینی تهران به منظور دستیابی به این ساختار استخوانی – غضروفی می بایست پوست بينی را از روی اسکلت بينی بلند کند تا امکان اعمال تغییرات برای وی فراهم گردد. پس از اتمام جراحی اولیه بینی، به طور متوسط یکسال زمان لازم است تا پوست بينی به طور کامل به ساختار زیرین خود متصل گردد و به عبارتی پروسه ترمیم تکامل یابد. طی این بازه زمانی ، بينی تورم خواهد داشت و از این رو ظاهر نهایی بينی را نمی توان مشاهده کرد و فرم نهایی بينی تقریبا پس از یکسال قابل مشاهده خواهد بود.

استفاده از غضروف دنده برای اصلاح فرم بینی

در برخی از موارد که حجم بسیار زیادی از بینی طی جراحی بینی ترمیمی قرار است مورد اصلاح قرار بگیرد ، ممکن است نیاز به حجم بسیار زیادی پیوند غضروف باشد که در چنین مواردی باید به منظور پیوند غضروف از غضروف های دنده خود بیمار استفاده کرد. بسیاری از افراد از انجام این کار می ترسند و تصور می کنند با برداشتن غضروف از دنده ممکن است مشکلی برایشان به وجود آید یا تو رفتگی در قسمت دنده هایشان به وجود آید. در حالی که این چنین نبوده و جز باقی ماندن اثر یک برش بسیار نحیف که در بسیاری از موارد اثر آن از بین می رود ، هیچ اثری از برداشتن غضروف مشاهده نخواهید کرد.

در این تکنیک می بایست جهت برداشتن غضروف دنده ، یک برش به ابعاد حدود 4 الی 5 سانتی متری بر روی قفسه سینه بیمار ایجاد شود. لازم به ذکر است که در این روش ، از دنده 6 بیمار آن هم به مقدار جزئی ، غضروف مورد نیاز برداشته می شود. از این رو به دلیل برداشتن مقدار بسیار کمی غضروف ، این روش هیچ گونه تاثیر سوئی بر روی دنده ها یا قفسه سینه زیبا جو نخواهد داشت. البته باید به این نکته دقت کنید که میزان غضروفی که در طی این روش به دست می آید در مقایسه با میزان غضروفی که طی برداشت غضروف از گوش به دست می آید بسیار بیشتر است. در نتیجه به وسیله این نوع غضروف می توان تغییرات بزرگ تری در ساختار بینی به وجود آورد.

در خصوص درد حاصله از این روش باید بگویم که برخلاف عموم که گمان می کنند انجام این روش درد بسیار زیادی به همراه دارد ، اصلا بیمار بعد از جراحی بینی ترمیمی با استفاده از غضروف دنده ، دردی را تجربه نخواهد کرد و در صورت داشتن درد نیز با استفاده از مسکن های معمولی التیام خواهد یافت.

 

نتیجه جراحی بینی ترمیمی توسط دکتر بشارتی زاده بهترین جراح بینی ترمیمی تهران

جراحی ترمیمی افتادگی بینی

گاها در اتاق عمل جراحان زیبایی بینی ، از تکنیک های غیر اصولی برای اعمال تغییرات مد نظر خود استفاده می کنند. این موضوع باعث می شود تا استحکام بینی و نوک آن تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا کند و در نتیجه این قسمت بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی بعد از عمل دچار افتادگی شود و بیمار برای بهبود فرم بینی خود مجددا به انجام جراحی بینی متوسل شود.

البته نباید این مورد را نیز نادیده گرفت که خود بیمار نیز با رعایت نکردن نکات مراقبتی بعد از جراحی باعث رخ داد این موضوع شود. اما در هر صورت علت آن هر چه که باشد می توان با انجام جراحی ترمیمی بینی توسط یک جراح مجرب و متبحر در هر شهری مانند تهران یا سایر شهر های ایران اقدام به برطرف کردن آن کرد. البته مشکلی که در این جا وجود دارد این است که شما برای اعمال هر نوع تغییر بر روی بینی نیاز به یک سال صبر دارید.

روشی که در عمل ترمیمی افتادگی نوک بینی مورد استفاده قرار می گیرد ، شامل برداشتن بخشی از غضروف های تیغه بینی ، اصلاح آن یا استفاده از گرافت غضروف می باشد. البته گاها نیز می توان با بهره گیری از تکنیک های خاص بخیه زنی نیز از بروز چنین مشکلی در جراحی اولیه بینی جلوگیری کرد یا این افتادگی را بعد از جراحی رفع نمود. در مواردی نیز امکان دارد پزشک از چندین تکنیک متفاوت استفاده کند.

در این پروسیجر ابتدا بررسی در ناحیه ای که دچار افتادگی شده است ، ایجاد خواهد شد. پس از آن نیز بسته به دلیل افتاده شدن نوک بینی ، تغییرات لازمه در آن اعمال می شود. برای مثال در صورتی که پایین آمدن تیغه بینی دلیل رخ داد این افتادگی باشد ، نیاز است تا مقداری از غضروف برداشته شودو سپتوم کمی به سمت بالا هدایت شود تا بینی دوباره افتاده نشود.

هزینه جراحی بینی ترمیمی در تهران

هزینه جراحی ترمیم بينی غالبا بیشتر از جراحی اولیه می باشد ؛ زیرا جراحی ترمیمی پیچیده تر از جراحی اولیه بوده و علاوه بر بازسازی بینی نیاز به اعمال تغییرات بیشتری نسبت به جراحی اولیه وجود دارد و حتیدر مواردی نیاز به پیوند غضروف دارد.

مراقبت های بعد از جراحی بینی ترمیمی

باید بگوییم مراقبت های بعد از عمل بینی ترمیمی و عمل اولیه به یک صورت می باشد، اما در این بخش به بخش از آن ها اشاره می کنیم، در مقاله مراقبت های پس از جراحی بینی به صورت کامل و جامع توضیحاتی را مطرح نموده ایم که برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به آن مراجعه کنید.

  1. داروهایی را که جراح بینی برای تان تجویز نموده است را به صورت کامل و مرتب مصرف کنید.
  2. جلسات معاینه بعد از جراحی ترمیمی بینی را به صورت مرتب بروید تا دچار عارضه ای نشوید.
  3. مراقب باشید تا پس از جراحی بینی ترمیمی ، گچ بینی خیس نشود.
  4. از رفتن به مکان های شلوغ که امکان برخورد ضربه به بینی وجود دارد جدا خودداری کنید.
  5. برای کاهش تورم بعد از جراحی ترمیمی بینی از کمپرس سرد استفاده کنید.
  6. تا مدتی از انجام فعالیت ها و ورزش های سنگین خودداری کنید.
  7. تغذیه بعد از عمل بینی ترمیمی را رعایت کنید، چرا که تغذیه در روند بهبودی بعد از عمل بسیار موثر می باشد.
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: