جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

تزریق چربی در گونه

تزریق چربی در گونه یکی از جراحی های زیبایی محسوب می شود که بیشتر خانم ها برای چاق شدن صورت بدون اینکه تناسب اندام شان بهم بخورد، از روش تزریق چربی استفاده می کنند. گونه های تکیده و لاغر، چهره شما را مسن، بیمار و خسته نشان می دهد. تلاش برای برجسته سازی گونه اغلب با افزایش وزن هم نا موفق است، زیرا صورت آخرین قسمتی است که با افزایش وزن، چاق می شود و با لاغر شدن نیز اولین منطقه ای که حجم کم می کند، صورت و گونه است.

تزریق در چربی گونه

راه حل چیست ؟ به گفته متخصصان زیبایی، تنها سه روش برای گونه گذاری وجود دارد.

  • تزریق فیلر
  • قرار دادن پروتز
  • جراحی استخوان گونه

گروهی بر این باورند که تزریق چربی در گونه بهترین گزینه است زیرا از بدن خود فرد گرفته می شود و بیشترین سازگاری را با بافت پوست دارد. در مقابل، گروهی معتقدند چربی و ژل خیلی سریع جذب می شوند و ممکن است، نتیجه متقارن نباشد.

بعضی ها هم پروتز را بهترین گزینه می دانند زیرا بیشترین میزان تقارن را ایجاد کرده و ماندگاری و ثبات دائمی دارد. تعدادی از بیماران با جراحی فک و جلو کشیدن استخوان گونه به بهترین نتیجه می رسند.

بهترین نقاط برای برداشت چربی کدامند؟

بهترین نقاط برداشت چربی در افراد مختلف متغیر می باشد. منطقه ‌ای مناسب است که چربی آن با رژیم غذایی کم نمی‌شود. عموما بهترین مناطق قسمت خارجی ران و باسن هستند. اما به طور کلی تقریبا از چربی زیر پوست در تمام نقاط بدن می توان بهره برد ولی نواحی پهلو ها ،ران ها، کنار زانو وزیر شکم معمولا چربی مقاوم تری دارد.

چربی مورد نیاز برای تزریق معمولاً از مناطقی برداشته می‌شود که دارای چربی اضافی هستند و افراد مایل به کاهش حجم آن‌ها هستند. این مناطق شامل:

1. شکم: یکی از رایج‌ترین مناطق برای برداشت چربی به دلیل وجود چربی اضافی.

2. پهلوها: ناحیه‌ای دیگر با تمایل به تجمع چربی، که برای شکل‌دهی به تناسب اندام مناسب است.

3. ران‌ها: به ویژه ناحیه‌ی خارجی و داخلی ران که ممکن است چربی اضافی داشته باشد.

4. پشت: نواحی اطراف کمر و زیر شانه‌ها که می‌توانند منبع خوبی برای چربی باشند.

5. باسن: در برخی موارد، چربی از ناحیه باسن برداشته می‌شود تا در جای دیگری مورد استفاده قرار گیرد.

تزریق ژل یا تزریق چربی در گونه

تزریق به دو صورت چربی یا ژل انجام می شود. هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند. از نکته های مثبت هر دو، آن است که بدون بیهوشی انجام می شود و به صورت سر پایی می باشد. ولی از آنجایی که برای تزریق از نسج نرم و مایع استفاده می شود شاید نتوان قرینگی صد درصد در دو طرف صورت مشاهده کرد. حدود دو سوم چربی های تزریق شده به صورت طبیعی به مدت چند هفته جذب بدن شده و حجم باقی مانده را نمی توان تخمین زد. ژل نیز که از هیالورونیک اسید یا مایع میان بافتی بدن انسان تشکیل شده است، پس از 8 تا 10 ماه کاملا جذب می شود. تزریق فیلر اصولا نباید باعث کبودی و تورم قابل توجه شود مگر اینکه حین تزریق سوزن ناخواسته وارد رگ یا یک منبع خون دهنده شود.

لازم به ذکر است پس از انجام عمل جراحی بینی ، ممکن است تا جراح بینی به شما پیشنهاد کند تا به منظور ایجاد تناسب بیشتر میان اعضای صورت تزریق چربی در گونه  انجام دهید.

چه کسانی داوطلب ایده آل برای تزریق چربی در گونه محسوب می شوند؟

داوطلبین ایده آل برای تزریق چربی به گونه، افرادی هستند که گونه های آنها بنا به دلایل مختلفی از قبیل از دست رفتن حجم بافت در اثر بالا رفتن سن، آسیب دیدگی، کاهش قابل ملاحظه وزن، عوامل ژنتیک یا بدشکلی های مادرزادی، نیاز به برجسته شدن داشته باشد. این روش برای آندسته از افرادی که به ناهنجاری های متابولیسم چربی یا انعقاد خون مبتلا هستند، دارای مشکلات پزشکی مزمن یا عفونت حاد بوده یا وزن بدن آنها پایین می باشد و از منابع چربی کافی برخوردار نیستند، گزینه مناسبی محسوب نمی شود.

تزریق چربی به گونه

ریکاوری میانگین مرتبط با تزریق چربی در گونه ها

در پی این روش، تورم و کبودی که اغلب ظرف 10 روز فروکش می کند، تجربه خواهد شد. البته بخشی از این تورم، گاهی تا 6 هفته ماندگار خواهد بود. کمپرس های سرد برای کاهش دادن تورم می تواند مفید واقع شود. بیشتر بیماران ظرف 2 روز به محل کار خود بازگشته و فعالیت های نرمال خود را بعد از یک هفته از سر می گیرند.

عوارض جانبی تزریق چربی در گونه چیست؟

برخی عوارض جانبی احتمالی تزریق چربی در گونه ، شامل کبودی، درد، قرمزی، عدم تقارن، ادم، آهکی شدن چربی و نکروز چربی می باشد. البته، احتمال بروز همه این موارد در صورت سپردن درمان به دست یک متخصص با تجربه و ماهر، به حداقل و گاهی صفر می رسد.

هزینه تزریق چربی در گونه در تهران

تزریق چربی در گونه ، روندی است که هزینه آن متناسب با فاکتورهای متعددی، متغیر می باشد. برخی از این فاکتورها شامل میزان تبحر و تجربه بیمار، موقعیت جغرافیایی محل درمان، تعداد جلسات مورد نیاز برای درمان، میزان پیچیدگی روند و برخی فاکتورهای دیگر، می باشد.

اقدامات قبل از تزریق کردن چربی به گونه

  • متوقف نمودن مصرف داروهای رقیق کننده خون
  • توقف استعمال سیگار به مدت 4 هفته قبل از روند
  • عدم مصرف الکل یا داروهای رژیمی به مدت 2 روز قبل از روند

در طول روند تزریق چربی در گونه

  • نخست روند لیپوساکشن انجام می شود.
  • سپس چربی برای تزریق، پالایش می شود.
  • چربی به گونه ها تزریق می شود.

بلافاصله بعد تزریق کردن چربی به گونه ها

  • قرمزی و تورم در گونه ها ایجاد می شود.
  • قرمزی، تورم و کبودی، در ناحیه لیپوساکشن شده نیز ایجاد می شود.
  • زمان ریکاوری بر حسب دامنه روند لیپوساکشن، متغیر می باشد.
  • تورم در طول دوره 6 هفته ای بعد از روند، فروکش می کند.
  • استراحت کرده و از فعالیت‌های سنگین خودداری نمایید.
  • به ناحیه تحت درمان فشار وارد نکنید یا آن را ماساژ ندهید.
  • کمپرس سرد استفاده کنید تا تورم و کبودی کاهش یابد.
  • مصرف داروهای تجویز شده را دنبال کنید.
  • در موقع خواب سرتان را بالا نگه دارید.
    نوشیدن مایعات فراوان و پیروی از دستورالعمل‌های پزشکی را فراموش نکنید.

آیا تزریق چربی روش ایمنی است؟

تزریق چربی به طور کلی به عنوان یک روش ایمن در نظر گرفته می‌شود، به ویژه وقتی توسط یک جراح متخصص و با تجربه انجام شود. این روش شامل برداشت چربی از یک ناحیه از بدن و تزریق آن به ناحیه‌ای دیگر است، که می‌تواند به افزایش حجم و بهبود شکل در ناحیه هدف کمک کند. با این حال، همچون هر روش جراحی دیگری، تزریق چربی نیز می‌تواند با خطراتی مانند عفونت، کبودی، تورم و گاهی اوقات نارضایتی از نتایج همراه باشد. مشورت با پزشک، بررسی وضعیت سلامتی و داشتن انتظارات واقع‌بینانه کلیدی است برای کاهش این خطرات و افزایش ایمنی و موفقیت روش.

آیا جای زخمی از تزریق چربی در گونه باقی می ماند؟

خوشبختانه، بر خلاف سایر روندهای جراحی، چربی تزریق شده در گونه معمولاً جای زخمی بر جای نمی گذارد. چربی به وسیله میکروکانولاهای بسیار کوچک به گونه تزریق شده و در نتیجه جای زخم بر جای مانده از آن، اصلاً قابل ملاحظه نیست. برش های دسترسی به ناحیه درمان، با سوزن های بسیار کوچک ایجاد می شوند و در نتیجه، بدون بر جای ماندن جای زخم، بهبود می یابند.

ماندگاری نتایج حاصله تزریق کردن چربی به گونه چقدر است ؟

نتیجه این تکنیک، بعد از روند، قابل ملاحظه می باشد. البته برای دستیابی به نتیجه مطلوب، چندین درمان مورد نیاز است. بعلاوه، جراح پلاستیک شما، بمنظور حفظ نتیجه درمان، جلسات نگهداری یا شارژ را هر یک سال تا پنج سال بر حسب نیازهای فردی هر داوطلب، تجویز می نماید.

یکی از مزیت های اصلی تزریق چربی در گونه، دائمی بودن نتیجه آن است. تکنیک برداشت و تزریق چربی، بیشترین تاثیر مثبت خود را بر جای می گذارد. ذرات چربی تزریق شده درصفحات مختلف بافت، بهترین شانس را برای زنده ماندن سلول چربی تزریق شده با استفاده از منابع اطراف، فراهم می آورد.

اگر حجم بزرگی از چربی در بافت یک ناحیه تزریق شود، چربی مرکزی، نمی تواند در بافت تلفیق شود و عمدتاً توسط بدن جذب می شود. زنده ماندن چربی تزریق شده، به میزان زنده ماندن پوست در ناحیه پیوند وابسته است. حتی در بهترین روند های تزریق نیز بخشی از چربی، توسط بدن جذب می شود. اصولاً بیشترین درصد چربی در نواحی زنده می ماند که در زمان تزریق، بستر بافت ساکن و کم حرکت تر باشد.

به طور کلی می توان گفت 

  • نتایج درمان این تکنیک ، در صورت توجه به جلسات نگهداری، دائمی است.
  • درمان های نگهداری یا شارژ، هر یک تا 5 سال تکرار می شود.
  • نتایج، تحت تاثیر کاهش یا افزایش وزن قرا دارند.
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: