جراحی بینی
بهترین جراحی بینی

جراحی بینی مرحله به مرحله

چنانچه تصمیم به جراحی بینی دارید می توانید با آگاهی از جراحی بینی مرحله به مرحله با اطمینان خاطر اقدام به رینوپلاستی نمایید. این فرایند با ایجاد تغییرات روی بافت و ساختار بینی برای رفع ایرادات ظاهری و حفظ عملکرد طبیعی دماغ انجام می گیرد. دکتر بشارتی زاده بهترین جراح بینی تهران در این مقاله در خصوص تک تک مراحل درمان از زمان شروع مصاحبه تا پایان عمل و آغاز دوره نقاهت صحبت خواهد کرد.

 

جراحی بینی مرحله به مرحله

 

جراحی بینی مرحله به مرحله

در این مقاله برآنیم که اطلاعات مفیدی از مراحل عمل بینی در اختیار شما عزیزان متقاضی برای عمل دماغ قرار دهیم، تا با مطالعه آن بدونه دغدغه و نگرانی بتوانید بهترین تجربه را از انجام آن به دست آورید.

اولین مرحله از جراحی بینی

اولین و مهم ترین گام برای عمل کردن بینی انتخاب یک جراح خوب و مجرب می باشد، چرا که بهترین جراح بینی تهران تاثیر بسزایی در نتیجه رینوپلاستی دارد. برای انتخاب جراح زیبایی بینی راه های متفاوتی وجود دارد که یکی از رایج ترین آن ها پرس و جو از دوستان و آشنایان می باشد، پس از تهیه لیستی از بهترین جراحان بینی درباره میزان تحصیلات، سوابق کاری و غیره تحقیق کنید، همچنین عکس های قبل و بعد از جراحی را برای تصمیم گیری بهتر مشاهده نمایید.

پس از تصمیم گیری و انتخاب جراح بینی برای مشاوره و ویزیت اولیه به مطب او رفته و انتظارات خود را از انجام عمل به جراح بگویید تا شما را به درستی راهنمایی کند، به این نکته توجه داشته باشید که از عمل زیبایی بینی انتظارات معقولانه ای داشته باشید. همچنین در جلسه مشاوره در مورد مرحله به مرحله جراحی بینی با جراح صحبت کنید تا شما را به درستی راهنمایی کند.

 

جراحی بینی مرحله به مرحله

 

دومین مرحله : انجام اقدامات قبل از عمل زیبایی بینی

در این بخش از مقاله جراحی بینی مرحله به مرحله می خواهیم به مواردی را که پیش از رفتن به اتاق عمل باید رعایت کنید، بپردازیم.

  1. حتما آزمایشاتی را که جراح بینی برایتان تجویز می نماید به طور کامل انجام داده و همراه با عکس رادیولوژی برای عمل کردن دماغ برای بررسی های بیشتر به جراح نشان دهید.
  2. سعی کنید به مدت دو هفته قبل از عمل رینوپلاستی از دخانیات استفاده نکنید.
  3. در صورتی که به دارویی حساسیت دارید یا داروی خاصی استفاده می کنید جراح بینی را در جریان بگذارید.
  4. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقدامات قبل از رینوپلاستی می توانید به مقاله جامعی که در این رابطه تهیه شده و میتواند راهنمای خوبی برای تان باشد مراجعه کنید.

شب قبل از جراحی

در این بخش از مقاله جراحی بینی مرحله به مرحله از اقداماتی که شب قبل از عمل بیاد انجام دهید مطلع می شوید.

  • شب قبل از عمل دماغ فرد باید استحمام نماید چرا که تا مدتی بعد از رینوپلاستی نمی تواند استحمام کند.
  • شام سبک میل کرده و حدود 6 الی 8 ساعت قبل از عمل ناشتا باشد تا حین عمل ، معده خالی باشد.
  • حتما یک لباس جلو باز برای پوشیدن پس از رینوپلاستی همراه خود داشته باشید، چرا که بخاطر جراحی نمیتوانید از سر لباس بپوشید. پس قبل از عمل وسایل مورد نیاز را آماده کنید.

 

جراحی بینی مرحله به مرحله

 

سومین مرحله : قبل از رفتن به اتاق عمل

  • روز رینوپلاستی فرد با یک همراه حدود یک ساعت قبل از زمانی که تعیین شده، باید در کلینیک حضور داشته باشد.
  • بعد از آمادگی برای انجام عمل فرد همراه یک پرستار به اتاق عمل راهنمایی می گردد.
  • بعد از وارد شدن فرد به اتاق عمل و پوشیدن لباس مخصوص آماده عمل کردن بینی می شود.
  • پزشک متخصص بیهوشی کمتر از 1 دقیقه بیمار را برای انجام عمل آماده می کند.

چهارمین مرحله : مراحل جراحی در اتاق عمل

  • بعد از بی هوشی بیمار جراح باتوجه به ایرادات موجود در بینی و انتظارات بیمار از عمل زیبایی بینی یکی از روش های جراحی باز یا بسته را انتخاب می کند و پس از ان تغییرات مورد نیاز را بر روی بینی بیمار اعمال می نماید.
  • بعد از اعمال تغییرات پوست سر جای خود برگردانده می شود و با بخیه و قرار دادن اسپیلینت پانسمان خواهد شد.
  • سپس فرد به ریکاوری منتقل می گردد و بعد از کسب هوشیاری لازم به بخش انتقال خواهد یافت.
  • فرد بعد از 4 الی 6 ساعت اگر وضعیت نرمالی داشته باشد، ترخیص خواهد شد.

 

 

پنجمین مرحله : اولین روز بعد از رینوپلاستی

از دیگر موارد حائز اهمیت که در جراحی بینی مرحله به مرحله به آن باید اشاره کنیم روز بعد از درمان می باشد.

  1. تا چند ساعت اول پس از عمل ، بیمار حالت تهوع و سر گيجه مختصری خواهد داشت که نباید از این امر نگران باشد چرا که مسئله ای طبیعی است.
  2. گاهی اوقات در ساعات اوليه بعد از عمل کردن دماغ ، ممکن است بیمار احساس سرماخوردگی و گلودرد داشته باشد که این موضوع ناشی از استفاده لوله بيهوشی در حین عمل است و در این راستا خوردن مايعات گرم می تواند کمک كننده باشد.
  3. سعی کنید چند روز اول بعد از عمل زیبایی بینی را به خوبی استراحت کنید.
  4. خوردن بعد از عمل را حدود 4 ساعت شروع کنید، چرا که پس از این مدت اثر داروهای بیهوشی کمتر شده و احتمال حالت تهوع و غیره کاهش می یابد.
  5. خوردن را با غذاهای آبکی و رقیق شروع کنید.
  6. سعی کنید در روز های اول پس از جراحی برای کاهش تورم و کیودی از کمپرس سرد استفاده کنید همچنین می توانید با خوردن آب کرفس این روند را سریع تر نمایید.

فیلم رینوپلاستی از اول تا آخر بدون سانسور

بسیاری از افراد برای آگاهی بیشتر در خصوص جراحی بینی مرحله به مرحله به دنبال فیلم ها و عکس های اتاق جراحی هستند، شما عزیزان برای مشاهده این موارد می توانید به صفحه اینستاگرام خانم دکتر روزینا بشارتی زاده یا گالری تصاویر یا کانال آپارات ایشان مراجعه کنید.

 

 

ششمین مرحله : بعد از رینوپلاستی چه باید کرد ؟

از دیگر مواردی که در جراحی بینی مرحله به مرحله لازم دانستیم بیان کنیم ، در مورد مراقبت های پس از رینوپلاستی می باشد، چرا که با رعایت دقیق و درست این مراقبت های فرد می تواند به نتیجه ایده آل از درمان دست یابد.

  • پس از عمل ، داخل بینی بیمار تامپون قرار داده نخواهد شد ، لذا تا دو روز ( 48 ساعت ) از دماغ وی خونابه خارج می شود. بیمار به هیچ عنوان نباید جهت تمیز کردن این خونابه ها به طور مکرر از دستمال كاغذی استفاده نماید ؛ زیرا این کار سبب ایجاد آلودگی شده و بهترین راه به این منظور استفاده از گاز استریل می باشد.
  • طی روزهای اول بعد از مرخص شدن ، بیمار باید زير كمر خود چند بالش قرار داده و در حالت نيمه نشسته بخوابد ؛ به نحوی که سر و سینه او بالاتر از سطح پاها قرار گیرد.
  • همچنین لازم به ذکر است که افراد بعد از انجام رینوپلاستی باید به مدت تا 2 الی 3 هفته فقط به صورت طاقباز بخوابند و از خوابیدن به شکم و پهلو اجتناب نمایند.
  • توجه داشته بشید که تا ٧٢ ساعت بعد ، تورم و کبودی افزايش یافته و از روز چهارم به بعد تدریجا رو به کاهش خواهد رفت.
  • بعد از عمل کردن دماغ مراقب باشید گچ بینی خیس نشود.
  • حتما برای برداشتن گچ بینی و زدن چسب بینی به پزشک خود مراجعه کنید.
  • از رفتن به مکان های شلوغ خودداری کنید چرا که ممکن است به بینی شما ضربه وارد شود.
  • داروهایی را که پزشک برایتان تجویز نموده است به صورت کامل و راس ساعت استفاده کنید.
  • برای بررسی نتیجه قبل و بعد از جراحی حتما عکس نیز تهیه کنید.
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در:
جدیدترین مقالات:
اشتراک گذاری در: