جراحی بینی

عمل جراحی بینی امروزه بسیار در میان افراد به خصوص خانمها انجام میگیرد چرا که با این جراحی میتوان تناسب میان بینی و سایر اجزای صورت را فراهم ساخت و زیبایی و جذابیت به چهره فرد بخشید. از انواع جراحی های بینی میتوان به جراحی بینی گوشتی ، جراحی بینی استخوانی ، انحراف بینی و … نام برد. جراح بینی با توجه به بررسی و معاینه بینی فرد ایرادات ، عدم تقارن و … را تشخیص و با جراحی به رفع آن میپردازد. انتخاب جراح بینی بسیار حائز اهمیت است چرا که با انتخاب نادرست عوارضی همچون تنگی نفس ، برگشت پذیری و … را در پی خواهد داشت…. ادامه مطلب جراحی بینی
جراحی بینی استخوانی
جراحی بینی استخوانی از اعمالی است که بسیار نتیجه مثبت و محسوسی در بینی فرد پس از جراحی ایجاد میکند.در این جراحی برآمدگی روی بینی رفع خواهد شد و جراح بینی به نسبت زاویه و اندازه استاندارد بینی، جراحی زیبایی بینی انجام خواهد داد… ادامه مطلب مقاله جراحی بینی استخوانی
جراحی بینی گوشتی
ساختمان بینی در افراد مختلف با تفاوت پوست ، گوشت بینی و غضروف بینی و استخوان همراه است که جراح بینی برای افرادی که بینی گوشتی دارند باید با برداشتن غضروف بینی و جا به جا کردن آن و یا تراشیدن بینی را کوچک کنند… ادامه مطلب جراحی بینی گوشتی
مراقبت های بعد از جراحی بینی
در سایت دکتر بشارتی زاده میخوانیم : بعد از جراحی بینی جهت فرم دهی هر چه بهتر بینی گچ گذاشته میشود به علاوه داخل بینی نیز پانسمان قرار میگیرد بعد از جراحی نباید غذا های سفت و هر آنچه نیاز به تحرک فک و دهان دارد دوری شود.داروها و پماد های تجویز شده پزشک را سر ساعت مصرف نمایید… ادامه مطلب مراقبت های بعد از جراحی بینی

دکتر روزینا بشارتی زاده

جراح و متخصص گوش ، حلق ، بینی و سر و گردن - پلاستیک بینی و صورت

رتبه سوم بورد تخصصی کشور

انجام اعمال زیبایی بینی ، جراحی و پروتز چانه

 

جراحی بینی ترمیمی

جراحی ترمیمی بینی


عمل جراحی بینی در میان اقشار متفاوت جامعه ، خانمها و آقایان ، متقاضیان بسیار دارد که درصد انجام اين جراحی در كشور ما به نسبت ساير جوامع به ميزان چشمگيری بالاتر است  و زيبايي طلبي مردم كشور ما را نمايان ميسازد .افراد سلایق مختلفی در انتخاب نوع بینی خود دارند برخی خواستار بینی طبیعی تر هستند و تنها نیاز به رفع نقایص بینی خود دارند برخی نیز به دنبال بینی های فانتزی و عروسکی هستند که قوس زیادی داشته باشد و اصطلاحا سر بالا باشد.اما بهترین نوع بینی متناسب با چهره فرد را تنها جراح بینی متخصص و متبحر میتواند به نسبت نوع بینی ، گوشتی یا استخوانی بودن آن ، اجزا صورت شما و استحکام ساختار بینی شما پیشنهاد کند.در این مقاله جراحی ترمیمی بینی توضیح داده خواهد شد.

چرا جراحی ترمیمی بینی


جراحی ترمیمی بینی زمانی منجر میشود که فرد از بینی جراحی شده خود ناراضی بوده و جهت عمل مجدد مراجعه ميكند تا نواقص هر چند جزیی آن بر طرف گردد.از عمده دلایل مراجعه افراد جهت ترمیم بینی افتادگی و یا برگشت پذیری بینی میباشد یا نا متقارن بودن سوراخ های بینی یا باقی ماندن انحراف و کجی بینی بعد از جراحی زیبایی انجام شده و یا از همه مهمتر مشکلات تنفسی بعد از جراحی بینی که فرد را درگیر و زندگی او را مختل خواهد کرد.
معمولا ترمیم بعد از جراحی بعد از گذشت 6  ماه یا یک سال بسته به نوع بینی جراحی شده اجازه انجام توسط جراح بینی داده میشود تا در این مدت تمام ورم ناشی از بینی رفع شده باشد و فرم بینی جراحی شده مشخص و نواقص آن آنالیز و رفع گردد.
جراحی ترمیمی باید توسط پزشکی متبحر و باتجربه انجام شود تا مجدد به جراحی های پس از آن منجر نشود و فرد به بینی ایده آل و جذاب خود برسد.

تصمیم به جراحی ترمیمی بینی


باید مواردی را در نظر بگیرید که تصمیم شما کاملا واقعگرایانه و قابل انجام باشد طوری که شما را درگیر عوارض عمل جراحی بینی همچون مشکلات تنفسی و … نکند. همچنین بافت زخمی در بینی فرد باقی نمانده باشد و موارد بسیاری که جراح بینی باید قبل از انجام جراحی بینی ترمیمی آنالیز و درصد موفقیت جراحی دوم را با بیمار مطرح نماید. گاهی نیاز است تا از غضروف گوش و دنده فرد جهت اصلاح ساختار و زير سازی بینی و برداشتن برجستگی های اضافی غضروفی در صورت لزوم  و جايگزينی آن با غضروف ظريف و سالم میباشد تا كه برجستگي ها را مرتفع و فرورفتگي ها را پوشش دهد تا فرم بینی را به بهترین نحو ممکن ترمیم و جراحی کرد.
در زمان معاينه و لمس غضروف ها و پوست بيمار و با توجه به سن و جنس بيمار مشخص ميشود كه مشكل با برداشتن غضروف از گوش حل خواهد شد يا از دنده نياز هست .

دلیل اهمیت انتخاب جراح بینی


دلیل اهمیت انتخاب جراح بینی دلیل اهمیت انتخاب جراح بینی از آن جهت است که بینی جراحی شده در وهله اول نیاز به جراحی دوم و یا ترمیمی پیدا نکند.چرا که فرد درگیر هزینه مجدد و صرف زمان بیشتری جهت زیبایی بینی خود خواهد کرد.

جراحی بینی فانتزی

جراحی بینی فانتزی


تناسب و زیبایی بینی بسیار در جذابیت چهره فرد تاثیر دارد در نتیجه یک بینی نامتقارن کاملا زیبایی چهره را تحت تاثیر و مخدوش میکند و فرد به همین دلیل اعتماد به نفس پایین و در نتیجه فعالیت کمتری در جامعه خواهد داشت . بینی عروسکی یا بینی فانتزی اخيراً در میان برخي از  خانم ها بسیار محبوب گشته است برخی از افراد بدون در نظر گرفتن مشکلات بعد از جراحی بینی فانتزی یا عروسکی اصرار فراوان به انجام آن میگیرند چرا که باید در نظر داشته باشند بینی عروسکی نیاز به کوچک شدن غیر استاندارد وانحنا و يا قوس بيش از حد در نماي نيمرخ و كوتاه شدن و كم شدن ارتفاع بيني در نماي نيمرخ  يا همان به اصطلاح  سر بالا شدن نسبي بيني دارد .همچنين در نماي روبرو بيمار خواستار باريكي بيش از حد تيغه وايجاد شيار يا كريز بالای پره هاي بيني است يا به اصطلاح خط افتادن  ظريف بالاي پره بيني كه اكثر خانمها دوست دارند

جراحی بینی عروسکی


جراح بینی جهت انجام جراحی بینی فانتزی ساختار طبیعی بینی را جهت کوچک تر شدن بینی تغییر میدهد اما تا جایی این کار انجام میشود که فرد بعد از جراحی به مشکل تنفسی برخورد نکند .
در این جراحی نوک بینی مشخص ترین نقطه جراحی است که متفاوت از بقیه روش های جراحی بینی میباشد که باید كمي حالت دارتر و مشخص تر جراحي شود كه بنا به سليقه و در خواست بيمار و جراح و تركيبب صورت بيمار ميتواند گرد يا زاويه دار طراحي شود  و كمي به سمت بالا متمایل شود ، تا بینی در کنار تغییرات بر پل بینی به شکل فانتزی و عروسکی تبدیل شود.

بعد از جراحی بینی فانتزی یا عروسکی همانند جراحي بيني طبيعي


برخی از مراقبتهای بعد از جراحی توسط جراح بینی به بیمار تجویز میشود که باید دقیق و طبق زمان مشخص اعلام شده انجام گردد همچون نحوه چسب زدن ، تغذیه بعد از جراحی بینی ، نحوه خوابیدن ، استحمام بعد از جراحی بینی و …
كه اابته با عمل جراحی بينی طبيعی تفاوتي ندارد

رعایت این موارد میتواند دوره نقاهت و بهبودی جراحی را کاهش دهد و نتیجه بینی جراحی شده را هر چه زیباتر تکمیل نماید.چسب بینی از تقریبا 3 روز تا یک هفته بعد از عمل جراحی زیبایی بینی ، بعد از باز کردن گچ بینی ، بسته به صلاح دید جراح آغاز میشود که در ابتدا خود جراح بینی این کار را انجام میدهد و تا زمانی که نیاز به چسب زدن باشد نسبت به بینی جراحی شده شما را به چسب زدن بینی آموزش داده و به انجام آن طبق زمان های مشخص توصیه میکند.
در نظر داشته باشید نوک بینی شما تا 6 ماه و حتی بیشتر تورم دارد باید جهت مشاهده نتیجه قطعي و نهايي جراحی بینی فانتزی مثل همه انواع جراحي بيني  تا یک سال صبر کنید
جراحی بینی استخوانی
جراحی بینی استخوانی
بینی استخوانی یا اصطلاحا بینی عقابی یا قوز دار پوست بینی نازکی دارند و این پوست نازک به ظرافت تراش استخوان بینی هنگام جراحی بسیار کمک میکند تا نتیجه جراحی اینگونه بینی های استخوانی بسیار زیبا جلوه کند . در ادامه موضوع ” جراحی بینی استخوانی ” را مورد بررسی قرار خواهیم داد .

بینی شامل 3 لایه اصلی میباشد یکی از لایه ها لایه عضلانی ظریف که به قسمت زیرین خود چسبیده .لایه دوم اسکلت استخوانی غضروفی بینی هست و لایه سوم لایه پوشاننده از مخاط و پوست در قسمت داخلی بینی تشکیل شده است.

افرادی که مشکلاتی همچون انحراف تیغه بینی ، کجی بینی ، پولیپ بینی ، شکستگی بینی و … دارند همزمان با انجام جراحی بینی استخوانی درمان خواهند شد.

انحراف بینی
برخی از افرادی که دچار انحراف بینی هستند ممکن است حتی خودشان متوجه این کجی و انحراف استخوان بینی خود نباشند و در آینه بینی خود را صاف ببینند ولی با مراجعه به جراح بینی میتوان تشخیص داد که استخوان و اسکلت بینی انحراف ، و نیاز به جراحی دارد یا خیر.انحراف بینی به شکلی است که سپتوم یا تیغه استخوانی میانی بینی كه در واقع تیغه بین دو سمت بینی است بصورت مستقیم در مركز بینی قرار نگرفته و منجر به انحراف بینی شده است. در برخی دیگر از افراد انحراف بینی بر اثر برخورد ضربه و یا شکستگی بینی مخصوصا در دوران جوانی و نوجوانی و باقی ماندن به همان فرم کج به وجود آمده است و یا به صورت ارثی و ژنتیکی فرم بینی انحراف دارد.

جراح بینی ، استخوان بینی و شکل سپتوم اینگونه بینی ها را تغییر و به صورت صاف جراحی میکند.که میتواند همزمان با جراحی زیبایی بینی انجام گیرد.

قوز یا پل بینی
برداشتن قوز یا پل بینی در جراحی بینی استخوانی از شایعترین علل مراجعه متقاضیان عمل جراحی بینی است از دید زیباشناسی چهره وجود قوز بینی و برآمدگی باعث ایجاد عدم تناسب ایده آل بینی با سایر اجزا صورت خواهد شد که مهمترین دلیل مراجعه اینگونه افراد به جراح بینی میباشد.

برگشت پذیری جراحی بینی استخوانی ؟
برگشت پذیری اینگونه جراحی ها و بازگشت برآمدگی و قوز بینی بسیار نادر است . رعایت مراقبت های بعد از جراحی همچون ضربه نخوردن به بینی در دوره بهبودی ، چسب زدن به بینی ، نخوابیدن بیمار به پهلو هنگام خواب به مدت محدود طبق دستور پزشک و… میتواند به کوتاه تر شدن دوره نقاهت و نتیجه جراحی کاملا چشمگیر کمک کند.

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی گوشتی
در سایت دکتر بشارتی زاده میخوانیم که : بینی گوشتی دارای پوست ضخیم و غضروف ضعیف و نازک است.روش های قدیمی جراحی تاثیر مثبتی در نتیجه جراحی بینی گوشتی نداشته زیرا با تراشیدن غضروف ها و نازک کردن آن ها با گذشت زمان به فرم و حالت قبل باز میگشت.اما امروزه تقویت غضروف های بینی و استحکام ساختار آن همراه با فرم دهی به بینی انجام میگیرد که نتیجه آن بسیار مثبت و برگشت پذیری و افتادگی بینی گوشتی را به حداقل و یا حتی به صفر خواهد رساند.در واقع در این تکنیک جراحی، غضروف را از تیغه وسط بینی یا سپتوم برداشته و در قسمت نوک بینی قرار میدهیم تا موجب تقویت غضروف ها ی نوک بینی شود.

برگشت پذیری بینی گوشتی
بسیاری از افراد هستند که از بینی گوشتی خود ناراضی و متقاضی انجام جراحی بینی هستند ولی با شنیدن جملاتی همچون برگشت پذیری بینی گوشتی ، نارضایتی افراد با بینی مشابه از جراحی منصرف شده اند. در جواب به این دوستان باید گفت که تمام عوارض ناشی از هر جراحی بینی به جراح بینی مرتبط و وابسته است . چنانچه جراح بینی فردی متخصص و متبحر باشد هیچگونه عوارضی ناشی از عمل جراحی بینی رخ نخواهد داد.حتی انجام جراحی بینی گوشتی که عملی سخت تر از جراحی بینی های استخوانی است.
میتوان به این دوستان پیشنهاد کرد تا جهت انتخابی درست،بیمارانی که سالهای گذشته جراحی کرده اند را جهت انتخاب جراح بینی آنالیز ، تحقیق و بررسی کنند تا از آینده بینی خود و نداشتن مشکلات تنفسی ناشی از جراحی اطمینان حاصل کنند.

نحوه جراحی بینی گوشتی
باید این نکته را در نظر داشت که دقت به تناسب بینی با سایر اجزا صورت مخصوصا در بینی های گوشتی بسیار حائز اهمیت است.چرا که اگر بعد از جراحی بسیار کوچک شوند یا قوس بینی زیاد باشد مشکلات تنفسی در فرد ایجاد خواهد کرد.پوست بینی این افراد ضخیم و دارای غدد چربی است همچنین این بینی ها غضروف های ضعیفی دارند که دلیل حساسیت جراحی بینی های گوشتی همین ساختار ضعیف بینی است.
توصیه میشود بعد از جراحی بینی گوشتی مدت طولانی تری نسبت به جراحی بینی استخوانی چسب بینی باقی بماند.

عمل جراحی بینی

عمل جراحی بینی
امروزه در كشور ما عمل جراحی بينی از رايج ترين عمل های جراحی مي باشد. بيشتر افراد تنها به ظاهر و زيبايي بينی توجه دارند و نسبت به مسائل ديگر توجهي ندارند. ضمنا تنها پزشک و شيوه ی عمل جراحی ضامن نتيجه ی مطلوب جراحی بينی نمي باشد و بايد به نكات ديگر نيز توجه شود.

بينی از مهم ترين اعضاي صورت مي باشد و عملكردي حياتي براي انسان دارد و ايجاد اختلالي در آن مو جب بروز مشكلات مي شود. با اين وجود به دليل اينكه اين عضو در وسط صورت قرار گرفته و نقش به سزايي در زيبايي ظاهري صورت دارد و ظاهر بد آن تاثير بدي روي فرد مشاهده كننده مي گذارد. به همين دليل در صورت وجود اختلالات در بينی در صورت امكان افراد در كنار انجام عمل زيبايي اين اختلالات را نيز رفع مي كنند و نكته ي خيلي مهم رفع مشكلات تنفسي مي باشد.

قبل از جراحی بينی :
حداقل دو هفته قبل از جراحی بینی از استفاده ي آسپرين و مانن آن مثل پروفن كه خونريزي را تشديد مي كنند جلوگيري شود.
اگر فرد مبتلا به سرماخوردگي ويروسي شود بايد جراحی بينی چند هفته عقب بيفتد.
مقصود از عمل زيبايي بهتر شدن وضعيت ظاهري مي باشد نه رسيدن به زيبايي مطلق
امتناع از سيگار كشيدن دو هفته قبل و بعد از عمل
امتناع از خوردن چيزي از 8 ساعت قبل عمل
مشورت با پزشک جراح در صورت استفاده از دارو هاي گياهي
تفاوت جراحی باز و بسته رينوپلاستي :
روش جراحی باز بينی طوری است كه بين دو سوراخ بسيار برش كوچكي زده مي شود و پوست به راحتي بلند مي شود. ولي در روش بسته از داخل بينی برش ايجاد مي شود .به طور كلي در هر دو روش باز و بسته پوست از استخوان جدا خواهد شد و براي دسترسي داشتن به بينی اين كار لازم است.

آخرین مقالات